تفاوت لوله مانیسمان رده 20 و لوله مانیسمان رده 80 در چیست؟ کدام لوله بهتر است؟

تفاوت لوله مانیسمان رده ۲۰ و لوله مانیسمان رده ۸۰ در چیست؟ کدام لوله بهتر است؟

لوله مانیسمان رده ۸۰ و لوله بدون درز رده ۲۰ از پرکاربردترین انواع لوله فولادی در صنایع مختلف است. امروزه لوله بدون درز مانیسمان، به دلیل استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و دوام فوق‌العاده، کاربرد بسیاری دارند. در این بین، لوله رده ۸۰ و رده ۲۰ به واسطه مشخصات فنی مناسب، بیشتر مورد توجه هستند. در همین راستا و در این مطلب قصد داریم به کاربردها و تمایزات قیمت لوله بدون درز رده ۸۰ و رده ۲۰ بپردازیم.

لوله کربن استیل بدون درز یا لوله مانیسمان چیست؟

لوله کربن استیل بدون درز که با نام لوله مانیسمان هم شناخته می‌شود، یکی از پرکاربردترین لوله‌ها در صنایع است. این لوله‌ها طبق استاندارد ساخت و آزمایش فنی API 5L یا IPSm-pi-190 یا ASTM A106 و ۵۳ ASTM A تولید می‌شود. همان‌طور که از نام این لوله‌ها هم قابل برداشت است، در طول خود هیچ گونه درز یا جوش ندارند و به صورت کاملا یکنواخت به تولید می‌رسند.

مواد اولیه‌ای که برای ساخت این لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد فولاد است و از آن‌جایی که فولاد نوعی آلیاژ است می‌تواند ترکیبات مختلفی داشته باشد. در ادامه برای خرید لوله مانیسمان به بررسی کامل لوله بدون درز در رده‌های مختلف، انواع و کاربرد آن می‌پردازیم و در نهایت امر قیمت لوله مانیسمان را برای شما عنوان می‌کنیم. شاید برای شما سوال باشد که چرا به لوله‌های بدون درز، مانیسمان گفته می‌شود. علت این نام گذاری در واقع به نام مخترعان آن باز می‌گردد. نخستین افرادی که توانستند این نوع لوله را به تولید برسانند برادران مانیسمان بودند که در اواخر قرن ۱۹ موفق به ساختش شدند. طبق گفته‌های قبلی این لوله‌ها که هیچ درزی ندارند به علت نوع ساختار فیزیکی و شیمیایی که دارند در صنایع متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از دلایلی که استفاده از این لوله‌ها در صنایع پرفشار این بود که لوله های درز دار با قرار گرفتن در سیستم آن‌ها دوام چندانی نمی‌آورد و به نوعی پاسخ گوی نیازشان نبود.

انواع لوله مانیسمان

لوله‌ مانیسمان که از فولاد ساخته می‌شوند، معمولا در دو طول ۶ و ۱۲ متر به تولید می‌رسند. اما رده‌هایی که از آن تولید می‌شود، ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ است. این لوله‌ها با این که در رده‌هایی مختلفی به تولید می‌رسد رده ۲۰ و لوله بدون درز رده ۴۰ و رده ۸۰ بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف داشته و دارد. این لوله‌ها علاوه بر این که از لحاظ رده دارای انواع مختلفی هستند در روش تولید هم با هم تفاوت هایی دارند و به این شکل هم دسته بندی می‌شوند. خرید لوله مانیسمان نیازمند این است که شما اطلاعات کافی درمورد انواع رده‌ها و سایزهای این نوع لوله‌های فولادی داشته باشید تا بتوانید متناسب با صنعت و کسب و کار خود بهترین مورد را انتخاب کنید.

ادامه مطلب  راه کار فوق العاده برای خرید ورق گالوانیزه با قیمت ارزان

لوله مانیسمان رده ۲۰

طبق تعریفی که از لوله مانیسمان به شما ارائه دادیم اگر بخواهیم نمونه‌ای از کاربرد‌های این لوله را باز‌گو کنیم شایان ذکر است که به پتروشیمی و صنایع نفت و گاز اشاره کنیم. این لوله‌ها به علت خواص فیزیکی و شیمیایی که دارند معمولا در پروژه‌های روباز مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این لوله‌ها در مبدل‌های حرارتی و همچنین خطوط فشار قوی هم کاربرد دارند.

ویژگی‌هایی از این لوله که سبب می‌شود که به محصولی بسیار محبوب و پر کاربرد در صنایع مختلف بدل شود عبارتند از:

  • مقاومت بسیار بالا در برابر فشار

  • مقاومت بسیار بالا در برابر آسیب های فیزیکی

  • بدون واکنش شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت

  • عدم تغییر شکل دادن با قرار گرفتن در حرارت بالا

این لوله‌ها از سایز ۱٫۲ اینچ تا ۲۴ اینچ به تولید رسیده و سایز لوله مانیسمان در واقع نشان دهنده قطر خارجی آن است.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت لوله مانیسمان رده ۲۰ با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا به سایت شرکت توسعه فولاد و انرژی آراز ( آلور فولاد ) به آدرس alverfoolad.com مراجعه نمایید

لوله مانیسمان رده ۸۰

رده‌ی لوله نشان دهنده ضخامت آن است و با افزایش رده قطر داخلی آن کاهش می‌یابد. رده برای نخستین بار در سازمان استاندارد آمریکا (ANSI) به‌وجود آمد و قبل از آن معمولا لوله‌ها بر اساس وزن آهن نرم دسته‌بندی می‌شدند. البته زمانی الزام دسته‌بندی بر اساس رده به وجود آمد که لوله های فولادی به بازار ارائه شدند و نیاز مبرم به استانداردهای جدید مانند لوله مانیسمان رده ۸۰ و رده ۲۰ احساس شد.

ادامه مطلب  در هر سنی میتوان ثروتمند شد کافیست در مسیر درست باشید

لوله مانیسمان رده ۸۰ یکی از انواع لوله مانیسمان یا همان لوله بدون درز است. لوله های مانیسمان به صورت مستقیم و با سوراخ کردم شمش های فولادی ساخته می شوند. بنابراین در بدنه آن ها اثری از ترک، جای جوش و یا درز مشاهده نمی شود. همین ساختار بدون درز و یکپارچه، فاکتور مهم و اثرگذار در مقاومت و استحکام این لوله ها دارد.

لوله های مانیسمان به منظور طبقه بندی و استفاده در کاربردهای مختلف رده بندی (Schedule number) می شوند. لوله رده ۸۰ نیز یکی از انواع مهم و پرکاربرد لوله مانیسمان است که برای استفاده در شرایط پرفشار و صنایع سنگین کاربرد دارد.

مشخصات فنی لوله مانیسمان رده ۸۰

  • استحکام و مقاومت بسیار بالا در برابر فشار، ضربه و حرارت به دلیل ساختار یکپارچه و بدون درز

  • تنوع در سایز و قطر لوله به گونه ای که از سایز کوچک ۲/۱ اینچ تا بالای ۲۰ اینچ را شامل می شود.

  • لوله مانیسمان رده ۸۰ همچون سایر لوله های فولادی در طول ۶ یا ۱۲ متری عرضه می شود.

  • این نوع لوله ها جزء لوله های نسبتاً ضخیم بوده و از این رو مقاومت قابل توجهی دارند.

  • لوله مانیسمان رده ۸۰ به کمک استاندارد ASME B36.10 تولید می شود.

مزایای لوله مانیسمان رده ۸۰

از مهمترین مزایای لوله مانیسمان رده ۸۰ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه بدون درز و ترک و ساختار بسیار مقاوم
  • استحکام و تحمل فشار و دمای قابل توجه
  • تنوع بالا در مشخصات فنی از قبیل سایز، قطر و ضخامت لوله
  • مناسب برای کار در محیط های پرفشار و پر حرارت
  • دوام و طول عمر بالا و ایده آل برای صنایع سنگین
  • سازگاری خوب با شرایط محیطی و آب و هوایی مختلف
  • امکان خرید لوله مانیسمان رده ۸۰ قیمت مناسب با توجه به فعالیت برندهای ایرانی و خارجی

کاربرد لوله مانیسمان رده ۸۰

لوله مانیسمان رده ۸۰ جزء لوله های نسبتاً سنگین و مقاوم در برابر فشار و حرارت قابل توجه است. به همین دلیلی برای شرایطی که دما و فشار بالاست، گزینه بسیار مناسبی است. خطوط انتقال مایعات پرفشار و با دمای بالا، صنعت پتروشیمی، صنعت نفت و گاز از مهمترین کاربردهای لوله مانیسمان رده ۸۰ است. از این رو برای کاربردهای رایج و معمولی چندان استفاده نمی شود. در چنین شرایطی بهتر است از رده های پایین تر نظیر لوله مانیسمان رده ۲۰ یا رده ۴۰ استفاده کرد.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت لوله رده ۸۰ مانیسمان با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا به سایت شرکت توسعه فولاد و انرژی آراز ( آلور فولاد ) به آدرس alverfoolad.com مراجعه نمایید.

لوله مانیسمان رده 80

تفاوت لوله مانیسمان رده ۸۰ و لوله بدون درز رده ۲۰

از جهت سایز قطر خارجی، لوله مانیسمان رده ۲۰ و رده ۸۰ به هم شبیه بوده و تفاوت این دو رده در قطر داخلی این دو نوع لوله بدون درز است. تفاوت دیگر این است که ضخامت مانیسمان رده ۸۰ از رده ۲۰ کمتر است بنابراین لوله مانیسمان رده ۲۰ استحکام بالاتری داشته و قادر است فشار بالاتری را تحمل کند.

ادامه مطلب  ثروتمند بودن بر اساس چه معیارهایی تعیین می گردد؟

مهمترین تفاوت میان لوله بدون درز رده ۲۰ و رده ۸۰ قطر داخلی لوله، ضخامت دیواره و وزن لوله‌ها است. درواقع، ضخامت لوله مانیسمان رده ۲۰ بالاتر بوده و به این دلیل استحکام بیشتری نیز دارد. همچنین قطر داخلی مانیسمان رده ۲۰ کمتر و وزن آن از رده ۸۰ بالاتر است.

چگونه لوله مانیسمان را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنیم؟

اگر برای خرید لوله مانیسمان به دنبال شرکتی معتبر و تخصصی هستید، ما در آلور فولاد با تعهد و تخصص و با کمال افتخار در کنارتان خواهیم بود. اما چرا آلور فولاد؟ چون آلور فولاد یک مجموعه تخصصی، جوان و با انگیزه برای ارائه بهترین خدمات در زمینه آهن آلات است. چون در سایت آلور فولاد به آدرس www.alverfoolad.com می توانید قیمت انواع لوله فولادی مانند لوله مانسیمان، لوله گاز، لوله سیاه درزدار و انواع ورق سیاه و ورق آلیاژی مانند:  ورق ضد سایش st52 ، ورق a516، ورق a283 و سایر قاطع فولادی را دریافت کنید. همچنین از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شده و سفارش خود را با بهترین کیفیت و قیمت در جای جای ایران تحویل بگیرید.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت لوله مانیسمان با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

قیمت لوله بدون درز

 

 

حتما ببینید

پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

مدت زمان پذیرش و چاپ مقاله در نشریات معتبر به طور کامل به زمان داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *