ترانکینگ چیست و انواع ترانکینگ و ترانک

ترانکینگ چیست و انواع ترانکینگ و ترانک + قیمت داکت

همان طور که می دانید در دهه های اخیر، ساختمان سازی و احداث پروژه های مسکونی و تجاری در ایران با رونق گسترده ای مواجه شده است. سازندگان همواره در تلاش هستند تا با استفاده از تجهیزات روز دنیا، به ارائه بهترین واحد ها به مردم کشورمان بپردازند. لازم به ذکر است که در پروژه های مختلف، نیاز به تجهیزات زیادی بوده که یکی از مهم ترین آن ها برای عبور کابل ها، داکت و ترانکینگ می باشد. سیستم برق کشی هر ساختمان به عنوان یک سیستم بسیار مهم و اساسی به شمار رفته که باید طبق اصول تهیه شود. در همین راستا نیاز است است تا از وسایل پیشرفته ای مانند داکت و ترانکینگ در ساختار آن استفاده گردد.

در سال های اخیر مراکز و مجموعه های بسیار زیادی مانند جنرال کنترل تاسیس شده اند که به شرح تمامی مبانی مربوط به داکت و قیمت ترانکینگ پرداخته اند. همان طور که می دانید، داکت و ترانکینگ به عنوان دو محصول مجزا برای به کار گیری در سیستم برق کشی ساختمان ها شناخته می شوند. بدین جهت نیاز است تا سازندگان پروژه های مختلف به بررسی دقیق این دو محصول بپردازند. با این شرایط قطعا امکان بنا کردن ساختمان ها با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها نیز وجود خواهد داشت. شناسایی برند های مطرح در این زمینه مانند سوپیتا، باعث می شود تا کیفیت انجام این فرآیند در پروژه شما نیز افزایش قابل توجهی یابد.

تفاوت داکت و ترانکینگ را شناسایی کنید

سازندگان فعال در کشور ایران نیاز دارند تا قبل از هر چیزی به بررسی داکت و ترانکینگ بپردازند و تفاوت های میان این دو محصول را بررسی کنند. همان طور که می دانید، این محصولات در واقع وظیفه ایجاد نظم در کابل کشی و سیم کشی پروژه های مختلف را بر عهده دارند. امروزه اکثریت ساختمان ها، شرکت ها و … از این محصولات برای ایجاد مسیر بهتر در سیم کشی استفاده می کنند. نیاز است که بدانید، تنها وظیفه داکت ها، عبور سیم و کابل های مختلف و رساندن آن به نقطه موردنظر می باشد. بنابراین داکت را می توان تنها وسیله عبوری برای سیم ها شناخت که آن ها را به وسیله نظم خاصی انتقال می دهد. سایز داکت ها اغلب ۱*۱ بوده و نسبت به ترانکینگ کوچک تر است. همچنین مقاومت داکت در مقایسه با ترانکینگ کمتر می باشد.

ادامه مطلب  قیمت طراحی سایت ورزشی در تهران - پارس وب

در ترانکینگ ها شرایط بدین شکل نبوده و شما علاوه بر داشتن یک محفظه، می توانید به صورت دلخواه در هر قسمت آن نسبت به نصب کلید و پریز های برق اقدام نمایید. شما می توانید در ترانکینگ ها، انواع کلید و پریز های مربوط به روشنایی، آنتن و … را به راحتی نصب کنید. این مسئله اصلی ترین تفاوت میان داکت و ترانکینگ شناخته می شود. همچنین ابعاد ترانکینگ ها کمی بزرگ تر بوده و مقاومت آن ها در شرایط مختلف بیشتر است. به همین دلیل ترانکینگ به عنوان نسل جدیدتر داکت ها به شمار می رود که قیمت آن نیز با توجه به ویژگی های آن بیشتر می باشد.

انواع داکت های موجود در بازار

یکی از موضوعات دیگری که خریداران داکت و ترانکینگ باید به بررسی دقیق آن بپردازند، شناخت انواع این محصولات می باشد. در ابتدا داکت ها تنها در یک نوع و با نام داکت ساده به بازار های کشور ایران عرضه می شدند. به مرور زمان و با استقبال پروژه های عظیم از این محصولات، شرکت های تولیدکننده تنوع مناسبی را در این محصولات قرار دادند. امروزه داکت پارتیشن دار، داکت شیار دار، داکت کف خواب و داکت قرنیزی در ساختمان ها و مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از این داکت های ذکر شده مناسب استفاده در نقاط مختلف محل موردنظر شما خواهند بود. در واقع با توجه به شکل سیم کشی و کابل کشی در فضای موردنظر شما، می توانید به استفاده هر یک از این محصولات بپردازید.

انواع ترانکینگ و ترانک های موجود در بازار

همان طور که گفته شد، تمامی سازندگان پروژه های مختلف نیاز دارند تا با انواع داکت و ترانکینگ های موجود در بازار آشنا شوند. ترانکینگ ها نیز مانند داکت از تنوع قابل توجهی برخوردار هستند که می تواند در خرید شما موثر باشد. به طور کلی ترانکینگ ها به سه دسته مجزا تقسیم بندی می شوند که دسته اول ترانکینگ دیواری نام دارد. این نوع از ترانکینگ ها بیشتر از سایر ترانکینگ ها قابل مشاهده هستند. ترانکینگ دفنی نیز نوع دیگری از این محصولات بوده که در دیوار های کاذب مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات در سیستم های برق فشار قوی و ضعیف تاثیر بسیار خوبی را دارند. نوع دیگر ترانکینگ ها نیز، ترانکینگ ستونی بوده که مناسب فضا های خاصی مانند اتاق های کنفرانس می باشد. هر یک از این محصولات با داشتن قابلیت های لازم در مکان های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه مطلب  بهترین و پرفروش مارک اندروید باکس در بازار ایران

مزایای استفاده از داکت و ترانکینگ

یکی از موضوعات دیگری که خریداران داکت و ترانکینگ باید با آشنا باشند، مزیت های داکت و ترانکینگ می باشد. در واقع شما می توانید با داشتن آشنایی لازم نسبت به مزایای این محصولات، در خرید داکت و خرید ترانکینگ موفق تر عمل کنید. در ابتدا نیاز است که بدانید هر دو محصول موجب مرتب شدن کابل ها و سیم ها خواهند شد. همچنین مدیریت سیم و کابل در هر دو محصول بسیار راحت بوده و شما می توانید در شرایط خاص، به راحتی کابل موردنظر خود را در آن ها پیدا کنید. افزایش طول عمر کابل و سیم در این محصولات افزایش یافته و سبب جلوگیری از هزینه های اضافی به منظور کابل کشی مجدد خواهد شد. داکت ها در برابر حوادث فیزیکی از کابل ها محافظت می کنند، اما ترانکینگ می تواند در برابر آب، گرد و غبار، پوسیدگی و فشار نیز مقاوم باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، در ترانکینگ می تواند سیم کشی برق و شبکه را به صورت هم زمان و در کنار یکدیگر انجام داد. همچنین ترانکینگ از قابلیت ماژولار بودن برخوردار بوده که به شما اجازه نصب کلید و پریز های مختلف را می دهد. این شرایط در داکت ها فراهم نبوده و همین مسئله موجب می شود تا مزایای ترانکینگ ها بیشتر باشد. لازم به ذکر است که داکت ها از تنوع رنگ بیشتری نیز برخوردار هستند. البته تولیدکننده معتبر مانند سوپیتا نیز می تواند در کیفیت نهایی محصول تولید شده موثر باشد و در افزایش یا کاهش مزیت های آن تاثیر بگذارد.

ادامه مطلب  بررسی گوشی A54 سامسونگ ، یک میان رده جذاب

آیا استفاده از داکت مناسب تر است یا ترانکینگ؟

بسیاری از افراد به دنبال این مسئله هستند تا بهترین گزینه ممکن را برای کابل کشی صحیح پروژه های خود انتخاب نمایند. نیاز است که بدانید، داکت و ترانکینگ دارای کاربری های یکسانی هستند، اما ترانکینگ ها می توانند کاربرد های بیشتری را داشته باشند. اگر در پروژه های خود نیازمند ویژگی های مختلف مربوط به ترانکینگ ها هستید، قطعا این محصول مناسب شما خواهد بود. توجه داشته باشید که قیمت این محصولات در مقایسه با داکت ها نیز بیشتر است. همچنین اگر نیازمند کابل کشی های ساده ای هستید، داکت به عنوان گزینه ایده آلی به شمار می رود. شما می توانید با استفاده از مشاوره های لازم در این زمینه، از طریق مجموعه جنرال الکترونیک، نسبت به انتخاب گزینه موردنظر خود اقدام کنید. همکاران ما در تلاش هستند تا با ارائه اطلاعات لازم در این زمینه، نقش مثبتی را در خرید شما داشته باشند.

خرید ترانکینگ + قیمت آن

سوپیتا سالها در زمینه تولید انواع ترانک و متعلقات آن فعالیت دارد. و انواع این تجهیزات را با ابعاد مختلف و رنگ های متنوع به بازار عرضه کرده است. چنانچه قصد خرید این محصول را دارید برای مشاوره میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. شما میتوانید تمام محصولات را چه به صورت عمده و چه به صورت تک، از طریق وبسایت ما سفارش دهید و در هر کجا باشید برای شما ارسال خواهد شد. برای سفارش و یا پیگیری سفارش خود میتوانید با شماره تلفن۰۹۳۹۵۰۲۲۹۴۴  تماس بگیرید.

حتما ببینید

معرفی کامل برنامه ولت یاب اندروید 2025

معرفی کامل برنامه ولت یاب اندروید ۲۰۲۵

برنامه ولت یاب اندروید یکی از بهترین و پر استفاده ترین برنامه ها در زمینه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *