تا هفته چندم بارداری می توان سوار هواپیما شد 3

تا هفته چندم بارداری میشه سوار هواپیما شد؟

تا هفته چندم بارداری میشه سوار هواپیما شد؟

سفر هوایی در دوران بارداری به دلیل شرایط خاص آن، ملزم به رعایت نکاتی قبل از و بعد از پرواز و رعایت دستورالعمل های ایرلاین ها است.

 

بیشتر ایرلاین ها توصیه می کنند قبل از خرید بلیط هواپیما ضمن اطمینان از شرایط جسمانی خود، با مراجعه به پزشک، گواهی سلامت را دریافت کرده و هنگام سوار شدن به هواپیما همراه داشته باشید.

 

قوانین سفر بانوان باردار در هواپیما با توجه به سن بارداری، نوبت بارداری و مدت زمان پرواز متغیر است.

 

آیا هواپیما برای زن باردار خطرناک است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خطرناک بودن یا نبودن پرواز برای زن باردار به عوامل مختلفی بستگی دارد. سن بارداری، نوبت بارداری و طول پرواز از مهم ترین عوامل هستند.

 

معمولا در سه ماهه اول و سوم، سفر با هواپیما در بارداری خطر بیشتری نسبت به ماه های دیگر دارد به ویژه در ماه های انتهایی بارداری، شرایط جسمانی مادر مانند اضافه وزن، کاهش تعادل و ریسک زایمان زودرس، پرواز در این ماه ها را سخت کرده و توصیه می شود که بانوان در این ماه ها با هواپیما سفر نکنند.

 

در سفر با هواپیما مدت زمان پرواز مهم است که توصیه می کنیم طبق توصیه های جدول زیر عمل کنید:

 

نوبت بارداری پرواز بیشتر از ۲ ساعت پرواز کمتر از ۲ ساعت
بارداری اول ۲۸ هفتگی ۳۲ هفتگی
بارداری دوقلو ۲۸ هفتگی ۲۸ هفتگی
بارداری دوم ۲۸ هفتگی ۲۸ هفتگی

در یک پرواز داخلی، می توانید تا چند هفته پس از بارداری خود سوار هواپیما شوید

سفر در دوران بارداری در پروازهای داخلی تابع شرایط مادر و همچنین قوانین شرکت هواپیمایی است. به طور کلی در هفته های ۱۸ تا ۲۴ می توانید بدون نگرانی سوار هواپیما شوید. در بررسی وضعیت خانم های باردار سوار هواپیما، این مدت را به سه ماهه اول تا سوم تقسیم کرده و هر کدام را بررسی می کنیم.

ادامه مطلب  رفع بوی بد یخچال خاموش با 7 روش فوری

 

آیا سفر در سه ماهه اول بارداری خطرناک است؟

یکی از مهم ترین قوانین در مورد سفر هوایی در دوران بارداری مربوط به زمان سفر است. بیش از ۹۰ درصد زنان باردار بین ۱۸ تا ۲۴ هفته سفر می کنند، زیرا خطر ایجاد مشکل برای جنین در این دوره از بارداری کمتر است.

 

در سه ماهه اول بارداری که بدن جنین در حال شکل گیری است، اگر با هواپیما به خصوص در پروازهای بیش از دو ساعت سفر کنید، احتمال سقط جنین افزایش می یابد.

تا هفته چندم بارداری می توان سوار هواپیما شد 2

سفر با هواپیما در ماه اول بارداری با گواهی پزشکی و با شرایط خاصی امکان پذیر است. در ماه اول بارداری، بسیاری از زنان هنوز حتی از بارداری خود اطلاعی ندارند. در این مرحله از بارداری، جنین هنوز به شکل اولیه خود است و فرآیند تشکیل اندام ها و سیستم های بدن آغاز می شود.

 

در ماه اول بارداری سفر با هواپیما در صورت لزوم امکان پذیر است اما بهتر است آن را به سه ماهه دوم بارداری موکول کنید زیرا احتمال سقط جنین افزایش می یابد. در صورت لزوم، توصیه می کنیم در اولین بارداری خود با پزشک خود مشورت کنید.

 

در سه ماهه دوم بارداری، بدن جنین تقریباً شکل گرفته و وضعیت جسمانی مادر به حالت پایدار رسیده است، بنابراین می توانید در سه ماهه دوم بارداری با آرامش سفر کنید.

 

البته توصیه می کنیم در صورت بارداری برای اولین بار قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید. همچنین پروازهای طولانی مدت بیش از دو ساعت در دوران بارداری توصیه نمی شود.

توصیه می کنیم در سه ماهه سوم بارداری به دلیل نزدیک شدن به روزهای زایمان و به دلیل زایمان زودرس از سفر هوایی خودداری کنید.

 

در صورت لزوم سفر با هواپیما در ماه هشتم بارداری تنها با اجازه پزشک و ارائه گواهی هنگام سوار شدن به هواپیما امکان پذیر است. سفر هوایی در ماه آخر و به خصوص از هفته سی و چهارم به بعد اصلا توصیه نمی شود.

ادامه مطلب  جلوگیری از بو گرفتن پا در کفش با روش های آسان

در یک پرواز خارجی، می توانید تا چند هفته پس از بارداری خود سوار هواپیما شوید

قوانین پروازهای خارجی برای زنان باردار تابع قوانین شرکت هواپیمایی و مدت زمان پرواز است. محدودیت هایی در پروازهای خارجی برای زنان باردار برای سفر هوایی وضع شده است. به طور کلی سفر برای زنان باردار بعد از ۵ هفته ممنوع است. برخی از خطوط هوایی سن قابل قبول برای بارداری را بالاتر و برخی کمتر تعیین کرده اند.

تا هفته چندم بارداری می توان سوار هواپیما شد

● در خطوط هوایی ترکیش، زنان باردار تا سن ۳۱ هفتگی مجاز به پرواز هستند و باید گواهی پزشکی داشته باشند.

 

● با هواپیمایی امارات می توانید تا هفته سی و ششم بارداری با هواپیما سفر کنید. امکانات زیادی در این ایرلاین وجود دارد که در صورت خطر برای مادر می تواند از عهده آن برآید.

 

● در صورت خرید بلیط هواپیما لوفت هانزا، سن مجاز بارداری کمتر از ۳۵ هفته می باشد. برای زنانی که دوقلو باردار هستند، سن واجد شرایط کمتر از ۲۸ هفته است.

 

● قطر ایرویز نیازی به ارائه گواهی پزشکی قبل از هفته بیست و هشتم ندارد. اما بین هفته ۲۹ تا ۳۲ بارداری باید گواهی پزشک معتبر ارائه شود. سفر هوایی برای زنان باردار بالای ۳۶ هفته ممنوع است.

قوانین خطوط هوایی برای سفر هوایی برای زنان باردار

در برخی موارد، خطوط هوایی ممکن است محدودیت هایی را برای سفرهای هوایی در دوران بارداری اعمال کنند. به عنوان مثال برخی از خطوط هوایی در هفته های آخر بارداری به خانم های باردار اجازه سفر با هواپیما را نمی دهند.

 

علاوه بر این، برخی از خطوط هوایی ممکن است زنان باردار را ملزم به دریافت گواهی پزشکی از پزشک خود کنند تا اجازه سوار شدن به هواپیما را داشته باشند.

ادامه مطلب  18 نکته بسیار مهم جهت داشتن حمل اثاثیه منزل در اصفهان راحت و آسان

 

برای مثال اگر قصد رزرو بلیط هواپیما ماهان را دارید باید به این نکته توجه کنید که امکان سوار شدن خانم های باردار با یک فرزند بعد از هفته سی و چهارم بارداری و خانم های باردار دوقلو بعد از هفته سی و دوم بارداری وجود ندارد. برای سفر با هواپیما در دوران بارداری با هواپیمایی ماهان، باید گواهی پزشکی معتبر به همراه داشته باشید.

توصیه هایی برای سفر هوایی در دوران بارداری

سفر با هواپیما در دوران بارداری برای بسیاری از زنان یک تجربه هیجان انگیز اما نگران کننده است. با این حال، به لطف توسعه پزشکی و فناوری، شرایط سفر هوایی برای زنان باردار بهتر شده است.

 

با این حال، هنوز قوانین و مقرراتی وجود دارد که باید رعایت شود تا سفر ایمن و راحت برای زنان باردار باشد.

 

● در حین پرواز فشار هوا در هواپیما کاهش می یابد که می تواند برای خانم های باردار مشکل ایجاد کند. برای مقابله با این مشکل باید در طول پرواز آب بیشتری بنوشید.

 

● برای جلوگیری از خطر لخته شدن خون باید در سفر با هواپیما بیشتر حرکت کنید تا خون بهتر در بدن جریان یابد. همچنین از خوردن غذاهای سنگین قبل و در طول پرواز خودداری شود.

 

● بهتر است خانم های باردار صندلی هایی با فضای بیشتر و تکیه گاه بلند انتخاب کنند تا خانم های باردار راحت تر سفر کنند.

 

● قبل از هر سفر هوایی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و از او در مورد مشکلات قبل از سفر، اقدامات احتیاطی و داروهایی که در صورت لزوم همراه خود داشته باشید، جویا شوید.

 

● خانم های باردار که با هواپیما سفر می کنند باید لباس راحت و مناسب دوران بارداری را انتخاب کنند که در طول پرواز راحت باشد.

حتما ببینید

18 نکته بسیار مهم جهت داشتن حمل اثاثیه منزل در اصفهان راحت و آسان

۱۸ نکته بسیار مهم جهت داشتن حمل اثاثیه منزل در اصفهان راحت و آسان

۱ ) اولین نکته حفظ آرامش و تهیه یک چک لیست کامل است اگر میخواهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *