تاثیرات استفاده از زانوبند بعد از عمل تعویض مفصل زانو

تاثیرات استفاده از زانوبند بعد از عمل تعویض مفصل زانو

به طور کلی، عمل تعویض مفصل زانو، نوعی جراحی پیچیده است که در برخی موارد، با عوارض و اثرات جانبی احتمالی در افراد همراه می باشد. یکی از مهم ترین عوارض عمل تعویض مفصل زانو، لخته شدن خون یا ترومبوز است، که در زمانی که جراحی به رگ خونی آسیب رسانده باشد یا بیمار بعد از عمل، به مدت چند روز حرکتی انجام ندهد، این عارضه اتفاق می افتد. به این صورت که، جریان خون در قسمت مورد عمل کاهش پیدا کرده و موجب ایجاد لخته های خون می گردد. لخته شدن خون در یکی از رگ های عمقی پا با نام ترومبوز وریدی عمیق شناخته می شود، که در صورت آزاد شدن لخته ها، به ریه ها منتقل شده و جریان خون را مسدود می کند. یکی از راهکار های جلوگیری از ایجاد این عارضه، حرکت دادن پا ها و استفاده از زانوبند پس از عمل است. این کار، موجب افزایش گردش خون و جلوگیری از ایجاد لخته در ورید ها می شود.

زانوبند زاپیامکس بهترین درمان بعد از عمل تعویض مفصل زانو

همان طور که گفته شد، زانوبند های طبی یا بریس زانو، از جمله تجهیزات پزشکی هستند که به عنوان درمان مکمل، در انواع مختلف آسیب های زانو کاربرد فراوانی دارند. این زانوبند ها دارای انواع مختلفی از نظر جنس و کاربرد می باشند که از میان آن ها، زانوبند های لولا دار، برای استفاده بیماران بعد از انجام عمل تعویض مفصل زانو از طرف پزشکان توصیه می شود. این نوع زانوبند ها، از مفصل زانو به هنگام خم کردن محافظت می کنند.

زانوبند زاپیامکس بهترین زانوبند در سال ۲۰۲۳

زانوبند زاپیامکس یکی از تولیدات مهم و ارزشمند شرکت زایس ترونیک آلمان است، که با داشتن فناوری ها ی مدرن و تکنولوژی های مختلف، تاثیر بسیار زیادی بر درمان درد های زانو دارد. استفاده از زانوبند زاپیامکس در یک دوره ۳۰ روزه، درد و التهاب ناحیه زانو را به شکل چشمگیری کاهش داده و جایگزین مناسبی، برای درمان به روش فیزیوتراپی است. در ادامه، به بررسی فناوری های موجود در زانوبند زاپیامکس، که آن را به بهترین و مناسب ترین زانوبند درمانی تبدیل کرده است، می پردازیم.

  • تکنولوژی اولتراسوند

این تکنولوژی موجود در زانوبند زاپیامکس، موجب افزایش دمای درون سلول به وسیله ارسال فرکانس های صوتی می شود. این فرکانس های صوتی که اولتراسونیک نام دارند، به عمق بافت ناحیه زانو نفوذ کرده و موجب افزایش گردش خون و انتقال مواد مغذی به بافت آسیب دیده خواهد شد. به این ترتیب، بافت آسیب دیده به وسیله مواد مغذی موجود در خون ترمیم یافته و بهبود پیدا خواهد کرد. گرمای حاصل از امواج اولتراسوند نیز، تاثیر فراوانی بر بهبود خشکی عضلات و رگ به رگ شدن آن ها دارد.

  • تکنولوژی مادون قرمز

یکی دیگر از تکنولوژی های موجود در زانوبند زاپیامکس، امواج اینفرارد یا مادون قرمز است. این فناوری، در ترمیم بافت های آسیب دیده بسیار موثر بوده و یکی از بهترین روش های درمنی برای درمان زانو درد است. بر خلاف باور عموم، اشعه مادون قرمز، به دلیل داشتن طول موج های مشخص شده، هیچ خطری برای بدن انسان ندارد. اشعه اینفرارد موجود در زانوبند زاپیامکس، با طول موج یک و نیم میکرومتر به زانو تابیده و موجب تحریک سلول های بافت آسیب دیده خواهد شد. از آن جایی که اشعه مادون قرمز، موجب تسریع سرعت بهبود کلاژن موجود در زانو می شود، به همین دلیل، بهترین درمان برای پارگی مینیسک زانو نیز به شمار می رود.

  • تکنولوژی کلاک پالس

کلاک پالس نیز از دیگر فناوری های موجود در زانوبند زاپیامکس است، که با ایجاد پالس های الکتریکی در فرآیند الکتروتراپی، موجب تحریک عضلات و بافت زانو و در نتیجه بهبود و بازسازی آن ها می شود. این پالس ها، موجب ترشح هورمون اندروفین شده که این هورمون در ناحیه زانو، موجب غیر فعال شدن گیرنده های درد خواهد شد. در نتیجه، سیگنال های درد به مغز بیمار منتقل نشده و درد های ناحیه زانو تسکین می یابند. به همین دلیل از تکنولوژی کلاک پالس، به عنوان بهترین و کاربردی ترین فناوری های موجود در زانوبند زاپیامکس نام برده می شود.

ادامه مطلب  خدمات پرستاری در کرج

بهترین مراقبت ها بعد از تعویض مفصل زانو

به طور کلی لازم است افراد پس از هر عمل جراحی، دقت و مراعات بیشتری نسبت به قبل، برای انجام فعالیت های روزمره داشته باشند. در صورت انجام عمل تعویض مفصل زانو نیز، بهتر است بیماران نکات مراقبتی خاصی را رعایت کرده تا دوران نقاهت بهتری را تجربه کند. در ادامه، برخی از نکات مراقبتی بعد از انجام عمل تعویض مفصل زانو را نام می بریم:

  • لازم است افراد از دارو های تجویز شده توسط پزشک، به صورت منظم استفاده کنند. در برخی موارد که پزشک دارو های ضد انعقاد خون تجویز کند، لازم است در زمان مشخص شده از این دارو ها نیز استفاده شود.

  • در برخی موارد که فرد احساس درد یا قرمزی در ساق پا یا ران داشته باشد، لازم است در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کند، تا از لخته شدن خون در عروق جلوگیری شود.

  • بیمارانی که عمل تعویض مفصل زانو را انجام داده اند، نباید پس از جراحی استراحت مطلق داشته و زانوی خود را بی حرکت داشته باشند. لازم است فرد بیمار با واکر اقدام به راه رفتن کند و بداند، وجود درد و التهاب پس از جراحی تعویض مفصل زانو، امری کاملا طبیعی است.

  • لازم است بدانید بعد از جراحی تعویض مفصل زانو، ترشحاتی از زخم ها خارج می شود که به شکل خونابه هستند. به همین دلیل، لازم است این زخم ها تمیز و ضد عفونی شده و پانسمان آن ها به طور مرتب تعویض گردد. در صورتی که خونابه ها قطع شوند، می توان اقدام به برداشتن پانسمان کرد، اما تا زمانی که بخیه ها وجود دارند، لازم است پانسمان باقی بماند. اگر خونابه ها پس از گذشت یک هفته ادامه پیدا کردند، لازم است به پزشک مراجعه شود.

  • توصیه می شود تا زمان جذب یا کشیدن بخیه ها و برداشتن پانسمان، زخم را دور از هر گونه رطوبت نگه دارید.

  • داشتن رژیم غذایی مناسب، در بهبود زخم های پس از جراحی بسیار موثر بوده و به بدن در زمینه ترمیم زخم ها، کمک فراوانی می کند. این رژیم غذایی، شامل انواع سبزیجات، آهن، فسفر، کلسیم و غیره می باشد.

  • در اوایل دوران نقاهت، مقداری تورم در محل جراحی مشاهده می شود که بهتر است در این شرایط، پا را بالا نگه داشته و یا از کمپرس یخ استفاده کنید. بهتر است به صورت خودسرانه این کار را انجام ندهید. در صورتی که این تورم با زخم یا قرمزی همراه باشد، و یا فرد نشانه های عفونت مانند تب را داشته باشد، لازم است به پزشک مراجعه شده تا درمان انجام شود.

  • انجام تمرینات فیزیوتراپی و نرمش های مخصوص در هفته های ابتدایی انجام جراحی تعویض مفصل زانو، به تقویت دامنه حرکتی مفصل مورد نظر کمک زیادی می کند.

  • بهتر است بیمار از انجام فعالیت های سنگین مانند بلند کردن اجسام یا ورزش های سنگین خودداری کند. برای انجام این فعالیت ها باید با پزشک مشورت کرده و هرگز به صورت خودسرانه این فعالیت ها را از سر نگیرید.

ادامه مطلب  سرطان مری چه آسیب هایی را به بدن وارد می کند؟

images_1705929260_65ae6a2cce084.jpg

 تکنولوژی زانوبند زاپیامکس برای بازسازی زانو

به طور کلی، زمانی که یکی از بافت های بدن دچار آسیب دیدگی می شود، تورم و التهاب به وجود آمده و این تورم، موجب فشار به بافت های عصبی خواهد شد. یکی از فناوری های موجود در زانوبند زاپیامکس، فناوری UIC است، که در درمان درد های ناشی از مشکلات زانو و هم چنین بازسازی آن پس از عمل جراحی تعویض مفصل زانو بسیار موثر است. این تکنولوژی با تمرکز بر روی بافت آسیب دیده، موجب کاهش التهاب مفصل، افزایش خون رسانی و افزایش دامنه حرکتی بیمار خواهد شد. تکنولوژی UIC شامل موارد زیر می باشد:

  • امواج فراصوت: یکی از موارد موجود در فناوری یوآی سی، استفاده از امواج فرا صوت است. زانوبند زاپیامکس با کمک این امواج، موجب کاهش درد و التهاب بافت زانو خواهد شد.

  • امواج مادون قرمز: از موارد دیگر در تکنولوژی یوآی سی، امواج مادون قرمز است. این امواج نیز موجب افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به بافت مورد نظر شده و زمینه ترمیم مفصل زانو را به وجود می آورد.

  • تحریک الکترونیکی: تکنولوژی تحریک الکتریکی یا کلاک پالس نیز، از موارد فناوری های موجود در یوآی سی است که با تحریک بافت اطراف غضروف، موجب تسهیل روند بازسازی عضو آسیب دیده می شود. از مزایای تکنولوژی کلاک پالس می توان به بهبود جریان گردش خون، از بین بردن اسپاسم های عضلانی، افزایش دامنه حرکتی مفصل مورد نظر و جلوگیری از آتروفی عضلات اشاره کرد.

دوران نقاهت تعویض مفصل زانو 

به طور کلی، دوران نقاهت بعد از تعویض مفصل زانو بین ۶ تا ۱۲ هفته می باشد. یکی از روش های موجود برای تسریع روند بهبودی زانو پس از جراحی تعویض مفصل، استفاده از زانوبند زاپیامکس است. این زانوبند، مجهز به جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا بوده و به حمایت از مفصل زانو و کاهش درد و در نتیجه، کاهش مدت زمان نقاهت بسیار کمک خواهد کرد. استفاده از یک زانوبند زاپیامکس که دارای تکنولوژی درمانی است، همواره از سمت پزشکان توصیه شده است.

ادامه مطلب  ویژگی‌های یک کلینیک ارتوپد فنی تخصصی

حتما ببینید

درمان زردی نوزاد با طب سنتی بهتر است یا دستگاه فتوتراپی؟

درمان زردی نوزاد با طب سنتی بهتر است یا دستگاه فتوتراپی؟

بچه داری و مراقبت از نوزاد، شیرین‌ترین دردسری است که هر فردی می‌تواند در طول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *