بهترین پزشک عمل تعویض مفصل زانو

بهترین پزشک عمل تعویض مفصل زانو

از آنجایی که زانو یکی از مفاصل حساس و پیچیده در اسکلت بدن به‌شمار می‌آید و نقش مهمی را به‌عنوان بزرگ‌ترین مفصل در حرکت افراد ایفا می‌کند، باید برای عمل تعویض مفصل زانو یک جراح و متخصص تعویض مفصل باتجربه را انتخاب کنید که در این کار از مهارت و دانش بالا برخوردار باشد.

انتخاب بهترین پزشک عمل تعویض مفصل زانو در ایران مخصوصا تهران به‌خاطر جمعیت بالای آن کار آسانی نخواهد بود و قطعا به بررسی و تحقیق دقیقی در این زمینه نیاز است. قبل از اینکه بهترین پزشک جراح زانو را معرفی کنیم، قصد داریم در این مقاله ابتدا به علل و عواملی که منجر به تعویض مفصل می‌شوند اشاره کرده و اطلاعات جامعی را در این زمینه به شما کاربران گرامی ارائه دهیم.

بهترین پزشک عمل تعویض مفصل زانو

عمل تعویض مفصل زانو چیست؟

آرتروپلاستی یا به‌عبارتی تعویض مفصل زانو یک عمل جراحی حساس است که طی آن مفصل آسیب‌دیده تعویض شده و بیمار تحت درمان قرار می‌گیرد. از شایع‌ترین عواملی که باعث می‌شود جراح زانو اقدام به تعویض مفصل زانو کند، دردهای شدید این ناحیه است که دلیل آن می‌تواند آسیب دیدگی زانو در اثر تصادف، بیماری و یا ساییدگی مفصل باشد.

ساییدگی زانو به محل درد زانو بستگی دارد که معمولا این درد در قسمت‌های پشت و یا زیر زانو احساس می‌شود و افزایش سن یکی از دلایل اصلی آن می‌تواند باشد. جراحی تعویض مفصل زمانی انجام می‌شود که درد زانو با درمان‌های معمول مانند تجویز دارو یا فیزیوتراپی کاهش پیدا نکند و باعث آزار و رنج بیمار شود. در این صورت شما باید برای درمان زانو درد خود به بهترین متخصص تعویض مفصل مراجعه کنید تا موثرترین روش‌های درمان را برای بهبود شرایط شما اعمال کند.

ادامه مطلب  تب عمل بینی در مشهد به آقایان رسید

عملکرد مفصل مصنوعی

مفاصل مصنوعی که در عمل تعویض مفصل زانو جایگزین مفاصل آسیب دیده می‌شوند از یک عملکرد طبیعی برخوردار بوده و بسته به کیفیت زندگی فرد، شرایط و نحوه استفاده صحیح از این پروتز، عمری طولانی خواهد داشت و شما را در حرکتی آسان و بدون درد یاری خواهد کرد. این در حالی است که اگر شما وزن زیادی داشته باشید و یا ورزش‌های شدید و غیر معمول بدون توجه به شرایط زانوی خود انجام دهید، این مفصل جدید ممکن است دچار شکستگی، جدا شدن و دررفتگی شود.

جراحی تعویض مفصل زانو حتما باید توسط یک فوق تخصص و جراح ارتوپد که از تجربه و مهارت کافی برخوردار است انجام شود. شایان ذکر است که مراجعه به بهترین پزشک برای تعویض مفصل دلیل نمی‌شود که شما بهترین نتیجه را از عمل جراحی دریافت کنید بلکه در کنار مهارت پزشک، سپری کردن دوران نقاهت پس از عمل با کیفیتی ویژه، توان‌بخشی دقیق و مداوم و داشتن صبر و آرامش، در رسیدن به نتیجه ایده‌آل نقش مهمی دارند.

بعد از هر عمل جراحی، مخصوصا جراحی تعویض مفصل، تیم پزشکی برای سرعت بخشیدن به بهبود وضعیت بیمار و رسیدن به یک نتیجه موفقیت‌آمیز، دستورالعمل‌هایی را برای مراحل بعد از عمل ارائه می‌دهند که شامل مراقبت از محل زخم، تغذیه مناسب، تمرینات مربوط به توان‌بخشی با کمک یک فیزیوتراپیست مجرب و مواردی از این قبیل می‌شود. فرد بیمار با رعایت این دستورالعمل قطعا ادامه زندگی را بدون درد زانو سپری خواهد کرد.

بیماری‌هایی که توسط جراح زانو درمان می‌شوند

این روزها باوجود آمار بالای تصادفات و حوادثی نظیر آن، شکستگی و آسیب رسیدن به استخوان‌های قسمت‌های مختلف بدن مانند، لگن، زانو، کتف و شانه، نسبت به گذشته بیشتر شده و نیاز به تخصص و جراحان متخصص ارتوپد کاملا ملموس است.

ادامه مطلب  معجزه زیبایی گوش با دکتر نسرین یزدانی

متخصصین ارتوپدی و جراحان زانو ضمن درمان این آسیب‌ها، به مشکلات مربوط به اسکلت بدن که در اثر بیماری‌های ژنتیکی بروز کرده‌اند نیز رسیدگی کرده و در جهت درمان آن‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌برند. یک پزشک ارتوپد توانایی تشخیص و درمان بیماری‌هایی را که در ادامه به آن‌ها اشاره شده داشته و برای پیشگیری از ابتلا به این آسیب‌ها و کنترل آن‌ها راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهد. این بیماری‌ها عبارتند از:

۱- آسیب‌های ورزشی

۲- آسیب‌های ناشی از حوادث مختلف مانند تصادف، سقوط از ارتفاع و …

۳- شکستگی و در رفتگی استخوان‌ها

۴- بیماری‌های مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی که نوعی بیماری مادرزادی محسوب می‌شوند و از بدو تولد، نوزاد با این مشکلات درگیر است.

۵- آسیب مفاصل

۶- پارگی رباط و تاندون، رگ به رگ شدن

۷- عفونت اندام‌های اسکلتی

۸- تومورهای مربوط به استخوان و اندام

تمام این بیماری‌ها در اثر عوامل مختلف ایجاد شده و باعث محدود شدن فعالیت اسکلت و به طبع آن کاهش میزان قدرت حرکتی فرد می‌شوند. بهترین پزشک عمل تعویض مفصل زانو با اشراف کامل به این شرایط می‌تواند موثرترین روش‌ها را برای تغییر شرایط بد بیمار و درمان زانو درد وی تجویز کند.

C:\Users\RayanGostar\Desktop\knee-joint-replacement.jpg

بهترین جراح تعویض مفصل زانو

همان‌طور که ذکر شد انتخاب یک پزشک متخصص و مجرب که در جراحی تعویض مفصل زانو خبره و باتجربه است کار چندان آسانی نبوده و نیاز به بررسی و تحقیق فراوان دارد. با این وجود در جستجوهای اینترنتی تعداد جراحانی که رضایت بیماران را جلب کرده و در درمان کاملا آن‌ها موفق بوده‌اند، تعداد مشخصی هستند که نام دکتر حسین حاجی تقی در میان این جراحان ثبت شده‌ است.

ادامه مطلب  گچ اسپایکا یا تخت گچ گیری اسپایکا + مراقبت‌ها و مزایا

دکتر حاجی تقی متخصص ارتوپدی و فوق تخصص آسیب‌های زانو و شانه هستند که در تهران فعالیت می‌کنند. دکتر حاجی تقی دارای مسئولیت‌های مختلف در انجمن‌های پزشکی ایران و برخی از کشورها بوده و از جراحان تراز اول ایران در درمان آسیب‌های شانه و زانو و بخصوص تعویض مفصل زانو به‌شمار می‌آیند.

جمع‌بندی

زانو یک مفصل مهم در اسکلت بدن محسوب می‌شود که حفظ سلامتی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که کیفیت زندگی هر انسانی به داشتن بدن سالم و بدون درد بستگی دارد و زانو به دلیل نقش مهمی که در حرکت کردن دارد سلامتی آن نیز به حرکتی عادی و بدون رنج می‌انجامد. با این وجود گاهی در اثر حوادث مختلف زانو دچار آسیب شده و این مفصل حیاتی نیاز به ترمیم و درمان پیدا خواهد کرد.

شما کاربر گرامی اگر قصدتان از مطالعه این مطلب، انتخاب یک جراح و متخصص تعویض مفصل زانو است، باید بگوییم که دکتر حسین حاجی تقی یکی از بهترین جراحان زانو در ایران محسوب می‌شوند که موفقیت‌های چشمگیر ایشان در عمل‌های حساس و همچنین رضایت بیماران تحت درمان وی از شاهدان این امر هستند.

حتما ببینید

ماساژور تفنگی

ماساژور تفنگی: انتخاب برتر برای کاهش درد و بهبود عملکرد عضلات

ماساژ یکی از روش‌های موثر برای کاهش دردهای عضلانی و افزایش راحتی بدن است. اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *