بهترین غذاهای بوشهری را کجا بخوریم؟

بهترین غذاهای بوشهری را کجا بخوریم؟

بوشهر شهری با قدمت پنج‌هزار سال، با دریایی چشم‌نواز، موسیقی مسحورکننده و مردمانی خونگرم است. این شهر که در حاشیه خلیج‌فارس واقع شده است، سواحل بی‌نظیری دارد که از نظر ظاهری با سواحل شمالی کشور قابل مقایسه نیست. اگر بلیط هواپیما بوشهر را تهیه کرده‌اید یا می‌خواهید با ماشین شخصی خودتان به این شهر زیبا سفر کنید، مطمئن باشید از این تصمیم پشیمان نخواهید شد.

طعم‌های جنوبی؛ بررسی بهترین رستوران‌های شهر بوشهر

از جاذبه‌های گردشگری هر خطه می‌توان به غذاهای محلی و سنتی آن اشاره کرد. شهر بوشهر نیز به‌دلیل هم‌جواری با خلیج‌فارس به غذاهای دریایی شناخته می‌شود. طعم تازگی ماهی و میگوی دریای جنوب و تجربه تند و تیزی غذاهای ساکنین کناره‌ خلیج‌فارس، خاطره‌ای به‌یادماندنی از غذایی اصیل برای شما به یادگار می‌گذارد. پس اگر به این شهر زیبا سفر کردید، امتحان کردن غذاهای سنتی و دریایی آن را از دست ندهید.

رستوران میداف

اگر از ساکنان بوشهر سراغ یک رستوران خوب بگیرید، بدون شک میداف یکی از اولین پیشنهادها به شما خواهد بود. این رستوران سه طبقه صورت سنتی چیدمان شده است. دو طبقه آن مربوط به رستوران‌های سنتی و کلاسیک و یک طبقه کافی‌شاپ است. همچنین در طبقه همکف شما می‌توانید از موسیقی زنده بهره ببرید. اما اگر دوست دارید هنگام صرف غذا از چشم‌انداز زیبای خلیج‌فارس لذت ببرید، ما طبقه سوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • آدرس: بوشهر، مسیر ساحلی جفره

  • تلفن: ۰۷۷۳۳۳۲۱۷۹۰

رستوران قوام

در کنار میداف، رستوران قوام هم از رستوران‌های شناخته‌شده شهر بوشهر است. این رستوران که در بوستان قوام واقع شده است، قدمتی در حدود ۱۵۰ سال دارد و در گذشته به‌عنوان آب‌انبار مورد استفاده بوده است. در بدو ورود تعداد زیاد تابلو عکس‌ها، در سرتاسر فضای رستوران، توجه شما را جلب می‌کند. تابلوهایی از عکس‌های قدیمی که قدمت تاریخی این شهر زیبا را به تصویر می‌کشند. همچنین سقف گنبدی و سنگی این رستوران حس‌وحالی کهن برای شما به ارمغان می‌آورد. با رفتن به رستوران قوام هم غذایی عالی سرو می‌کنید و هم از یک مکان تاریخی بازدید می‌کنید. این رستوران انواع غذاهای ایرانی، دریایی و فست‌فودها را به شما ارائه می‌کند اما ما قلیه ماهی و میگوپلو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • آدرس: بوشهر، خیابان ساحلی، بوستان قوام

  • تلفن: ۰۷۷۳۳۳۳۱۲۷۵

ادامه مطلب  طرز تهیه سالاد بلغور لبنانی؛ غذایی سریع، سالم و خوشمزه

رستوران گرگور

اگر به دنبال رستورانی لوکس هستید که همراه صرف غذا بتوانید از چشم‌انداز نیلگون خلیج‌فارس، آسمان آبی و صدای امواج لذت ببرید، رستوران گرگور را انتخاب کنید. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای بین‌المللی، فرنگی، محلی و دریایی و همچنین خوراک‌های آسیای شرقی را سفارش دهید. حتی اگر گیاه‌خوار هستید، این رستوران غذای مد نظر شما را هم ارائه می‌کند.

اگر به دنبال ساخت یک خاطره رمانتیک هستید یا برای مهمانان خاص و خارجی خود به مکانی VIP نیاز دارید، احتمالا این رستوران بتواند رضایت شما را فراهم کند. البته توجه داشته باشید که قیمت غذاها در رستوران گرگور نسبتا بالا است، پس توقع فیش مقرون به‌صرفه نداشته باشید.

  • آدرس: بوشهر، خیابان ساحلی خلیج‌فارس، ضلع غربی استادیوم شهید بهشتی

  • تلفن: ۰۹۱۷۵۷۹۹۹۱۹

رستوران دلفین

صبحی آرام با منظره‌ای خیره‌کننده از دریای بیکران و ترکیب صدای مرغان دریایی و امواج را تصور کنید. سرو صبحانه در این اتمسفر بدون ‌شک تجربه‌ای ماندگار برای شما رقم می‌زند. این رستوران با منوی کاملی از انواع صبحانه این تجربه را برای شما فراهم می‌کند. البته منوی دلفین تنها به صبحانه محدود نمی‌شود و برای ناهار و شام هم می‌توانید از فضای زیبای آن استفاده کنید.

البته خوب است بدانید که در این رستوران غذای دریایی و محلی سرو نمی‌شود و تنها می‌توانید فست‌فود و غذاهای ایتالیایی سفارش دهید. رستوران دلفین در فضای باز و در خط ساحلی کنار دریا قرار دارد، اما اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از فضای سرپوشیده و مدرن آن هم استفاده کنید.

  • آدرس: بوشهر، میدان بشکوه، خیابان ساحلی خلیج‌فارس

  • تلفن: ۰۹۳۳۰۶۸۲۱۲۱

ادامه مطلب  غذای ساده با کمترین مواد و غذای فوری فوتی

رستوران گاندو

اگر از طرفداران پیتزا، پاستا و غذاهای ایتالیایی هستید ما به شما گاندو را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران در فضایی مدرن و زیبا، بهترین غذاها به سبک ایتالیایی را به شما ارائه می‌کند. اگر با ماشین شخصی به بوشهر سفر کرده‌اید به‌راحتی می‌توانید وسیله خود را در فضای مقابل مجتمع تجاری پارک و با خیالی آسوده، غذای خود را میل کنید.

  • آدرس: بوشهر، بلوار مطهری، مجتمع تجاری زیتون، طبقه همکف

  • تلفن : ۰۷۷۳۳۵۴۱۶۱۳

قلیه‌سرای عاموحسین

اگر به دنبال فضای لاکچری نیستید و فقط می‌خواهید غذای جنوب با طعم اصیل را تجربه کنید، سراغ عاموحسین را بگیرید. رستوران عاموحسین کوچک و معمولی اما صمیمی است و قیمت غذاها به نسبت کیفیت مناسب است. عامو حسین غذاهای دریایی را به‌نحوی سرو می‌کند که طعم آن هیچ‌گاه از خاطره شما محو نمی‌شود. فضا برای پارک ماشین و امکان نشستن در فضای باز بیرون رستوران، از دیگر محسنات آن است. همچنین بعضی از جاذبه‌های گردشگری بوشهر مانند موزه مردم‌شناسی بوشهر، رصدخانه ابوریحان و مدرسه سعادت در نزدیکی این غذاکده سنتی قرار دارد. البته فراموش نکنید که رستوران عاموحسین فقط برای وعده ناهار فعالیت می‌کند. در کنار تمام این نکات مثبت، متاسفانه رستوران سنتی عاموحسین فاقد سرویس بهداشتی است.

  • آدرس: بوشهر، چهارراه ولیعصر، ابتدای خیابان حافظ

  • تلفن: ۰۷۷۳۳۳۵۱۱۲۶

رستوران بل‌پاسی

اگر می‌خواهید حسابی ریخت و پاش کنید و یک روز به‌یادماندنی برای خودتان بسازید، بل‌پاسی گزینه خوبی است. این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های شهر شیراز است که چند سالی است شعبه دوم خود را در بوشهر افتتاح کرده است. این رستوران ۵ طبقه دارد که هر طبقه آن را به سبکی از غذاها اختصاص داده‌اند. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای مدیترانه‌ای، دریایی، سنتی، ایتالیایی را سفارش دهید و یا از کافی شاپ استفاده کنید.

ادامه مطلب  با خامه ترش شده چه کنیم ؟

این رستوران پارکینگ اختصاصی دارد و لازم نیست نگران جای پارک ماشین خود باشید. همچنین به مکان‌های تاریخی شهر بوشهر مثل مدرسه سعادت و آب‌انبار قوام بسیار نزدیک است و بعد از صرف غذا می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

  • آدرس: بوشهر، بلوار چمران، بعد از کارواش باران ، نبش جفره

  • تلفن: ۰۷۷۳۳۳۳۴۴۱۱

خاطره‌سازی با غذاهای بوشهری در کنار فلای تودی

انتخاب غذا همیشه بخش مهمی از سفر است؛ چه از جهت کیفیت و سالم‌بودن آن و چه از جهت آشنایی و تجربه غذاهای محلی و سنتی اقوام مختلف. در این مطلب سعی شد شما با بهترین رستوران‌های شهر بوشهر آشنا شوید تا با انتخاب هر یک از آن‌ها، خاطره‌ای به‌یادماندنی از طعم لذیذ غذاهای اهالی خونگرم جنوب برای شما به‌یادگار بماند. برای این سفر هیجان‌انگیز و خوشمزه می‌توانید از طریق سایت فلای تودی بلیط هواپیما خود را تهیه و هتل مورد نظرتان را رزرو کنید.

حتما ببینید

غذای ساده با کمترین مواد 2

غذای ساده با کمترین مواد و غذای فوری فوتی

غذای ساده با کمترین مواد خیلی وقت ها پیش می آید که زمان کافی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *