بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

اگر به تازگی یک دندان کشیده اید یا قصد دارید این کار را انجام دهید و به زودی شکاف لبخند خود را پر کنید قابل درک است. در این وضعیت دندانپزشک شما احتمالا ایمپلنت دندان را به عنوان بهترین راه حل برای جایگزینی دندان های از دست رفته به دلیل مزایای زیادی که ارائه می دهند توصیه می کند.

با اینکه این روزها گزینه های زیادی برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارد، اما کاشت دندان تا حد زیادی واقعی ترین و طولانی ترین راه حل است. ایمپلنت های دندان بسیار طبیعی به نظر رسیده و شما واقعا احساس خواهید کرد که هیچ دندانی را از دست نداده اید.

اما آیا می دانید چه زمانی می توانید ایمپلنت را دریافت کنید؟ در پاسخ باید گفت که بهترین زمان کاشت دندان پس از کشیدن دندان از بیمار به بیماری دیگر متفاوت است. به عبارتی فاکتورهای متعددی هستند که بهترین زمان ایمپلنت را تعیین می نمایند.

پس از از دست دادن دندان چه اتفاقی می افتد؟

بعد از اینکه دندانپزشک دندان شما را می کشد، متوجه فضای خالی می شوید که غیرطبیعی به نظر می رسد. با این حال، از دست دادن دندان همچنین منجر به تغییراتی می شود با گذشت زمان متوجه آنها خواهید شد. بدون تحریک ریشه دندان، استخوان فک زیرین شروع به زوال می کند.

از دست دادن استخوان فک می‌تواند حمایت کمتری برای دندان‌های باقی‌مانده ایجاد کرده و در نتیجه خطر کشیدن آنها را نیز افزایش دهد.

علاوه بر این، دندان ‌های دو طرف شکاف شروع به حرکت خواهند کرد. این نه تنها می‌تواند نگرانی ‌های زیبایی ‌شناختی ایجاد نماید، بلکه می‌تواند توانایی شما برای جویدن صحیح را مختل کند. همچنین ممکن است بایت شما آنقدر نامرتب شود که دچار اختلال مفصل گیجگاهی فکی یا همان TMJ شوید.

ادامه مطلب  تکنولوژی‌های جدید در طراحی پروتزهای پا (پاهای مصنوعی)

اما کاشت دندان می تواند از تمامی این مشکلات جلوگیری نموده و علیرغم بالا بودن قیمت ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته شما خواهد بود.

بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

همانطور که در بالا نیز اشاره نمودیم مدت زمان بین کشیدن دندان و جایگزین کردن آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. این متغیرها عبارتند از:

– کاشت فوری ایمپلنت دندان

اگر شما لثه‌ های سالم و تراکم استخوان فک کافی داشته باشید، می‌ توان ایمپلنت را بلافاصله پس از کشیدن دندان قرار داد. پس از برداشتن دندان، دندانپزشک شما می تواند فورا پایه تیتانیومی را در فک شما قرار دهد. سپس، به تدریج با استخوان ترکیب می شود تا پایه ای قابل اعتماد برای یک تاج دندان سفارش فراهم کند. البته ایمپلنت دیجیتال تمامی این مشکلات را حل کرده است.

– کاشت زودهنگام ایمپلنت دندان

اگر دندان خود را به دلیل عفونت لثه از دست داده اید، قبل از کاشت دندان، بافت باید بهبود یابد. از آنجایی که نیمی از از دست دادن استخوان فک می تواند در سه ماه اول پس از برداشتن دندان رخ دهد، ایمپلنت باید قبل از گذشت سه ماه کاشته شود. بدین ترتیب، مانند ایمپلنت فوری، پست قرار داده شده و اجازه داده خواهد شد تا قبل از نصب تاج به فک شما بچسبد.

– تاخیر در کاشت ایمپلنت دندان

اگر دندان شما برای مدتی به شدت پوسیده شده باشد، ممکن است قبلا دچار تحلیل استخوان در فک شده باشید. در این مورد، ممکن است پس از کشیدن دندان نیاز به پیوند استخوان داشته باشید. در این وضعیت، دندانپزشک شما پیوند استخوان را انجام می دهد، جایی که استخوان را پس از حدود شش ماه تقویت می کند. سپس، ایمپلنت را می توان با جراحی قرار داد.

ادامه مطلب  دکتر مینا نجارزاده بهترین جراح بینی اصفهان

جمع بندی

در نهایت باید اذعان داشت که بهتر است برنامه ریزی برای ایمپلنت های دندان را حتی قبل از کشیدن دندان خود شروع نمایید. بدین منظور به یک مرکز تخصصی ایمپلنت معتبر مراجعه نموده تا متخصصین خبره این مکان شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

ایمپلنت دندان بهترین شکل جایگزینی دندان است اما روند درمان نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد. دکتر محمدی یکی از متخصصین برتر در زمینه کاشت دندان است که با دقت و تجربه بالای خویش تمامی عوامل مرتبط را برای این درمان بی نظیر در نظر گرفته و بهترین نتایج را به ارمغان خواهد آورد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

حتما ببینید

ماساژور تفنگی

ماساژور تفنگی: انتخاب برتر برای کاهش درد و بهبود عملکرد عضلات

ماساژ یکی از روش‌های موثر برای کاهش دردهای عضلانی و افزایش راحتی بدن است. اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *