بررسی ویژگی‌های دوربین مداربسته دید در شب داهوا

بررسی ویژگی‌های دوربین مداربسته دید در شب داهوا

برای امنیت و مراقبت ۲۴ ساعته از مکان‌های مختلف مانند شرکت‌ها، مغازه‌ها و منازل از دوربین مداربسته استفاده می‌شود. دوربین مداربسته دید در شب یکی از انواع سیستم‌های امنیتی مداربسته است. این نمونه دوربین، در شب مانند چشم انسان عمل می‌کند و اجسام را در صورتی مشاهده می‌کند که از آن‌ها نور منعکس شود. به همین دلیل این نمونه دوربین به اجسام از طریق LED نور وارد می‌کند تا بتواند آن‌ها را مشاهده کند.

امواج فروسرخی که دوربین دید در شب به اجسام وارد می‌کند، باعث گرم شدن جسم و در نهایت مشاهده آن‌ها می‌شود. پکیج کامل دوربین مداربسته داهوا با دید در شب شامل دوربین مداربسته و کلیه لوازم و تجهیزاتی می‌شود که برای نصب سیستم امنیتی مداربسته به آن‌ها نیاز است. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های دوربین مداربسته دید در شب Night vision CCTV features پرداخته‌ایم.

ویژگی‌های دوربین مداربسته دید در شب Night vision CCTV features

دوربین مداربسته دید در شب از فاصله چند‌متری به راحتی می‌تواند در نور کم یا تاریکی مطلق اجسام را تشخیص دهد و این به دلیل نور امواج مادون قرمز است که در این نمونه دوربین وجود دارد. نور امواج مادون قرمز را انسان نمی‌تواند، ببیند ولی برای دوربین دید در شب قابل مشاهده است. میزان برد دوربین مداربسته دید در شب IR Range  به دو عامل زیر بستگی دارد:

  • قدرت نور LED مادون قرمز دوربین دید در شب
  • میزان حساسیت چیپ تصویر به نور

هر چه LEDهای اشعه فرا قرمز این نوع دوربین‌ها قوی‌تر باشد نور بیشتری تولید می‌شود که این باعث روشن‌تر شدن محیط و افزایش برد دوربین مداربسته دید در شب می‌شود.‌ با حساس‌تر شدن چیپ دوربین دید در شب برد دید این نوع دوربین افزایش پیدا می‌کند. در انواع مختلف دوربین مداربسته، قابلیت دید در شب به گونه‌ی متفاوتی وجود دارد.

ادامه مطلب  دنیای بهینه سازی اصفهان

به طور مثال دوربین دام با قابلیت دید در شب برای مکان‌های داخلی ساختمان برای شب‌ها یا زمان‌های که برق نیست، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود‌. دوربین مداربسته بالت با قابلیت دید در شب برای فضاهای بیرونی که نور کم وجود دارد و در تاریکی شب استفاده می‌شود.

دوربین مداربسته دید در شب چه مزایایی دارد؟

از مزیت‌های دوربین مداربسته دید در شب به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

هزینه پایین

قابلیت دید در شب تقریبا برای انواع دوربین‌ها وجود دارد.‌ دوربین‌های دید در شب می‌توانند در تاریکی مطلق اجسام را تشخیص دهند. این نوع دوربین‌ها هزینه زیادی ندارند. هزینه خرید دوربین مداربسته با توجه به برند آن متفاوت است. به طور مثال قیمت دوربین مداربسته dahua با قیمت دوربین مداربسته هایک ویژن متفاوت است.

نگهبانی ۲۴ ساعته

با خرید دوربین مداربسته دید در شب می‌توانید برای خود یک نگهبان ۲۴ ساعته استخدام کنید و در شب با خیال راحت استراحت کنید و نگرانی بابت ساختمان و اموال خود نداشته باشید.

عملکرد ساده

دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب تنها تفاوتی که با دیگر دوربین‌ها دارد این است که در آن LED وجود دارد و سیستم پیچیده‌ای ندارد.

ارائه تصویر رنگی در شب

دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب می‌تواند به صورت رنگی از محل‌ موردنظر تصویربرداری کند.‌

انواع دوربین با قابلیت دید در شب

دوربین‌های دید در شب که تصاویر رنگی ارائه می‌دهند به جزء دوربین IR در دو مدل وجود دارند. دوربین استارلایت ،این مدل دوربین مداربسته دید در شب در تاریکی مطلق و در شب می‌تواند تصاویر را به صورت کاملا رنگی ارائه دهد. دوربین وارم‌لایت، در اطراف این دوربین LEDهایی وجود دارد که این باعث شده است، بتواند تصاویر رنگی در شب ارائه دهد. قیمت دوربین دید در شب وارم‌لایت کمتر از دوربین دید در شب استارلایت است‌.

ادامه مطلب  یک سئو کار واقعی کیست؟

با توجه به کاربردی بودن دوربین دید در شب استفاده از آن مقرون به صرفه است و در تاریکی شب می‌تواند تصاویر باکیفیتی را ارائه دهد. برای حفظ امنیت در شب خرید این نوع دوربین‌ها برای مردم امری مهم و ضروری محسوب می‌شود. با توجه به کاربردی بودن این نوع دوربین‌ها قیمت آن‌‌ها بسیار مناسب است و بسته به نوع برندی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. به طور مثال قیمت دوربین مداربسته دید در شب داهوا با قیمت دوربین مداربسته دید در شب وایز متفاوت است.

انواع دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا

از نظر برند دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

دوربین مداربسته داهوا با قابلیت ضبط صدا

دوربین‌‌های مداربسته برند داهوا از باکیفیت‌ترین دوربین‌ها هستند. دوربین مداربسته میکروفون‌دار داهوا قابلیت ضبط صدا دارد. قیمت دستگاه دوربین مداربسته داهوا با توجه به مدل و نوع تکنولوژی که در ساخت آن استفاده شده است، متفاوت است.

دوربین مداربسته ایمو IMOU با قابلیت ضبط صدا

برند IMOU زیر مجموعه هلدینگ بزرگ داهوا است و امکان ضبط صدای دوطرفه دارد و برای  نگهداری از کودکان و سالمندان مناسب است.

دوربین مداربسته وایزر با قابلیت ضبط صدا

دوربین‌های وایزر نوعی از دوبین‌های خانگی هستند که صدا را می‌توانند، ضبط کنند. از ویژگی‌های دوربین‌های وایزر به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

  • ۱۴ روز ذخیره‌سازی ابری رایگان
  • قابلیت پخش زنده
  • قابلیت دید HD
  • تشخیص حرکت
  • سازگار بودن با بیشتر دستیارهای صوتی مانند الکسا، آمازون و دستیار صوتی گوگل دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا: آرلو Arlo

سخن پایانی

یکی از انواع دوربین مداربسته، دوربین دید در شب است. در ساخت این نوع دوربین‌های مداربسته از تکنولوژی مادون قرمز استفاده شده است. این نوع دوربین از طریق LED نور را به اجسام منعکس می‌کند تا در تاریکی مطلق اجسام (جاندار یا غیرجاندار) دیده شوند. این نوع دوربین‌ها در دو نوع دوربین استارلایت و وارم‌لایت تولید می‌شوند‌. هزینه پایین، عملکرد ساده، نگهبانی ۲۴ ساعته و ارائه تصویر رنگی از مزایای دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب هستند.

ادامه مطلب  تاثیر هوش مصنوعی بر آینده خانه‌های هوشمند

با افزایش قدرت LEDهای اشعه فرا قرمز نور بیشتری تولید می‌شود و باعث افزایش برد دوربین مداربسته می‌شود‌ برد این نوع دوربین‌ها با حساس‌تر شدن چیپ دوربین افزایش پیدا می‌کند. برای محیط‌های داخلی از دوربین دام با قابلیت دید در شب استفاده می‌شود. برای فضاهای بیرونی از دوربین مداربسته بالت برای ضبط تصاویر در تاریکی شب استفاده می‌شود. نور امواج مادون قرمز دوربین‌های دید در شب باعث شده است از فاصله چند کیلومتری این دوربین‌ها بتوانند، تصاویر را به صورت کاملا رنگی و باکیفیت بالا ضبط کنند.

حتما ببینید

اهمیت طراحی وب‌سایت حرفه‌ای با شرکت حرفه ای

اهمیت طراحی وب‌سایت حرفه‌ای با شرکت حرفه ای

در دنیای پررقابت دیجیتال امروز، وب‌سایت‌ها به عنوان ویترین آنلاین کسب و کارها عمل می‌کنند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *