نحوه برخورد با کسی که پشت سرمان حرف می زند 2

با کسانی که پشت سرمان حرف میزنند چه کنیم؟

جردن هاربینگر مجری موفق برنامه ای به همین نام است و برنامه های جالبی را در قالب پادکست ارائه می کند. برنامه هایی که در هفته اول انتشار میلیون ها بار شنیده می شوند. اردن برنامه های موفق بسیاری ایجاد کرده است. برنامه هایی که محبوب و جالب هستند. اما در میانه راه کاری، ناگهان اسیر یکی از همکلاسی هایش می شود. هتک حرمت و هر نوع رفتار رکیک بخشی از تلاش های ناموفق فرد نامبرده بود. این انرژی های منفی آسیب های روحی زیادی به ما وارد می کنند.

مهم نیست چند نفر در محیط کار حرف های غیبت کننده را باور کنند، در هر صورت تخریب شخصیت و چهره دیگران تلخ و سخت است. به همین دلیل در زیر راهکارهایی برای مقابله با این رفتار زشت دیگران نسبت به خود ارائه کرده ایم. این روش ها توسط افراد موفقی مانند جردن هاربینگر ارائه شده است. افرادی که با وجود وقفه های مداوم افراد حسود و شایعات، هنوز موفق هستند:

پشت سر کسی حرف زدن آبروی غیبت کننده را از بین می برد نه شما را

افراد منفی نگر و تلخ کسانی هستند که بیشتر از دیگران به خود آسیب می زنند. باید قبول کنید که وقتی سعی می کنید با بدخواهی دیگران را آزار دهید، رنج و ناراحتی زیادی می طلبد. پس قبل از اینکه از بدگویی و بدخواهی دیگران نسبت به خود ناراحت و ناراحت شوید، به یاد داشته باشید که اظهار کینه شمشیر است، برعکس، نوک تیز تیر آن به دل سیاه پوشنده اش می رود.

ادامه مطلب  راه های افزایش بهره وری کارکنان

در عين حال، ديگران کسي را که مدام از ديگران بد مي گويد و سعي در ايجاد اختلال و نابودي آنها دارد، دوست ندارند. به بیان ساده، اگر خانم یا آقای «الف» مدام پشت سر شما صحبت می کنند و شما را اذیت می کنند، فقط از خود بپرسید «منفورترین فرد کیست؟» و با صدای بلند پاسخ دهید: «خانم/آقای الفاف».

بلند مدت نگاه کن

وقتی در قالب تهمت و تهمت مورد آزار و اذیت دیگران قرار می گیرید، به جای حرص خوردن و جریحه دار شدن روح معصوم خود، از خود بپرسید این وضعیت تا کی می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد؟ یک روز؟ یک ماه؟ یک سال؟ سعی کنید افق دید خود را گسترش دهید و ببینید این افراد سمی و ناراحت کننده چقدر برای شما مشکل و ناراحتی ایجاد می کنند. در بیشتر مواقع حضور این افراد ناخوشایند هیچ تاثیری در موفقیت و زندگی شما نخواهد داشت. دیر یا زود از صفحه زندگی شما محو خواهند شد. پس نگران نباشید و وقت خود را با حرف های آنها تلف نکنید.

نحوه برخورد با کسی که پشت سرمان حرف می زند
Students gossip on a lesson

دوستان خوب هم داشته باش

وقتی کسی تهمت می زند و تهمت می زند، گوش شنوایان را در جنایت خود شریک می کند. واقعیت این است که بودن با کسی که پشت سر دیگران صحبت می‌کند، بسیار شبیه غیبت کردن است. داشتن دوستانی که شما را دوست دارند و اجازه ندهید دیگران غیبت کنند بسیار مهم است. حضور چنین افرادی در دایره دوستی و ارتباط ضروری است. زیرا نه تنها غیبت کننده را تشویق نمی کنند، بلکه از ادامه بحث نیز جلوگیری می کنند.

ادامه مطلب  سابلیمینال چیست ؟

داشتن ارتباط واقعی و صادقانه به شما کمک می کند از انتشار شایعات نادرست در مورد خودتان جلوگیری کنید. در برخی موارد، اگر کسی نباشد که از شما محافظت کند، شایعات بیهوده ای در مورد شما به وجود می آید که بعداً از بین بردن آنها بسیار دشوار خواهد بود. به گفته هاربینگر، ما به روابط سطحی و عمیق نیاز داریم. نمی توان سال ها افراد زیادی را در دایره ارتباط نگه داشت تا در صورت افترا از آبرو و حیثیت خود محافظت کند. کافی است چند دوست و رفیق صادق و صمیمی در این زمینه داشته باشید.

بهترین دفاع، ماندن و تاکید بر ارزش هاست

اگر به شایعات توجه کنیم، انرژی زیادی از دست می دهیم. کافی است به یاد داشته باشیم که انرژی های خوب و مثبت زیادی در اطراف ما وجود دارد و فقط به بدی ها و سیاهی ها توجه نکنیم. ما باید بتوانیم وقتی از تونل تاریک انرژی های منفی عبور می کنیم و از ارزش های رفتاری و اخلاقی خود دفاع می کنیم، احساس خوبی داشته باشیم. کلمات صداهای سرگردانی در هوا هستند که به راحتی فراموش می شوند. بنابراین بهتر است خودمان را در عمل ثابت کنیم و حرف هایی که پشت سرمان زده می شود را متوقف کنیم. وقتی به طور مداوم کارهای مثبت انجام می دهیم، به دیگران کمک می کنیم و خوب رفتار می کنیم، برای دیگران سخت است که پشت سر ما صحبت کنند.

با رعایت توصیه های فوق، تهمت و افترا به ما به حداقل می رسد و در برابر این میزان از ظلم دیگران به خوبی از خود دفاع می کنیم.

ادامه مطلب  چگونه دوستی خراب شده را درست کنیم؟

حتما ببینید

انواع کادو تولد دخترانه؛ راهنمای خرید اصولی

انواع کادو تولد دخترانه؛ راهنمای خرید اصولی

انتخاب یک کادو تولد دخترانه خاص می‌تواند یک کار لذت بخش و در عین حال چالش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *