ایمپلنت زیمر آمریکایی

ایمپلنت زیمر آمریکایی

ایمپلنت دندان توسط برند های مختلفی تولید می شود که ایمپلنت زیمر به عنوان یکی از برند های محبوب آمریکایی است و به عنوان گرانترین ایمپلنت دنیا نیز شناخته می شود. در این مقاله به بررسی ایمپلنت زیمر آمریکایی می پردازیم.

ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر یک شرکت آمریکایی تجهیزات پزشکی است که در زمینه تولید ایمپلنت های ارتوپدی، محصولات جراحی و ایمپلنت های دندانی فعالیت می کند. دفتر مرکزی این شرکت در ایندیانا است و در بیش از ۱۰۰ کشور فعالیت دارد. Zimmer Biomet در سال ۲۰۱۵ از طریق ادغام Zimmer Holdings و Biomet تشکیل شد. ایمپلنت های دندانی زیمر از تیتانیوم ساخته شده اند، فلزی قوی و زیست سازگار که به خوبی توسط بدن انسان تحمل می شود. ایمپلنت های تیتانیومی همچنین در برابر خوردگی و سایش مقاوم هستند و آنها را به یک راه حل طولانی مدت برای جایگزینی دندان تبدیل می کند. ایمپلنت های دندانی زیمر از طریق یک روش جراحی در استخوان فک قرار می گیرند. سپس ایمپلنت اجازه می‌یابد تا بهبود یابد و با استخوان ادغام شود. هنگامی که ایمپلنت بهبود یافت، یک تاج یا سایر ترمیم های دندانی به ایمپلنت متصل می شود تا ظاهر و عملکرد دندان از دست رفته را بازیابی کند.

انواع ایمپلنت های زیمر آمریکایی

ایمپلنت زیمر از انواع مختلفی تشکیل شده اند که این ویژگی باعث شده است که برای اکثر افراد که قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارند مناسب باشد. در این قسمت برخی از انواع ایمپلنت های زیمر آمریکایی شرح داده شده است:

انواع ایمپلنت های زیمر آمریکایی

ایمپلنت زیمر Nano Tite

در طراحی ایمپلنت های Nano Tite از فناوری نانو استفاده شده است که اتصال قوی بین فک و فیکسچر دندان را تسهیل می کند. این نوع خاص از پروتز زیمر به عنوان گزینه بهینه ایمپلنت برای افرادی با فک باریک و دندان های کوچک در نظر گرفته می شود.

ادامه مطلب  عوارض بیماری های لثه را جدی بگیریم!

ایمپلنت زیمر Osseo Tite

ایمپلنت زیمر آمریکایی Osseo Tite برای کاهش خطر عفونت در لثه و فک طراحی شده است. این ویژگی ایمپلنت Osseo Tite به حفظ کیفیت بافت نرم لثه و فک کمک می کند.

انواع فیکسچر های ایمپلنت زیمر

شرکت زیمر محصولات متنوعی از جمله فیکسچر و کیت را ارائه می دهد. فیکسچرها که به عنوان پایه های ایمپلنت نیز شناخته می شوند، اجزای مهمی هستند که در داخل استخوان فک قرار می گیرند. موفقیت آنها ارتباط تنگاتنگی با کیفیت آنها دارد، زیرا آنها باید در اندازه ها و انواع مختلف باشند تا بر اساس شرایط بیمار، نواحی مختلف فک را در خود جای دهند. بنابراین، بررسی کامل فیکسچرهای زیمر ضروری است. انواع فیکسچر های ایمپلنت زیمر به شرح زیر است:

فیکسچر T3 ایمپلنت زیمر

یکی از محصولات مطرح ارائه شده توسط شرکت زیمر، فیکسچرهای T3 می باشد که به دلیل کیفیت برتر و به کارگیری فناوری های پیشرفته در فرآیند ساخت، مورد توجه قرار گرفته است. نکته قابل توجه، فیکسچرهای T3 با سطوح HYBRID خود متمایز می شوند، دارای اجزای دوگانه  خشن و نرم که به استحکام استثنایی و نرخ موفقیت بالای درمان کمک می کند. علاوه بر این، استفاده از فناوری پیشرفته در این وسایل منجر به افزایش جذب کلسیم فسفات شده و در نتیجه به طور بالقوه اثربخشی نتایج درمان را افزایش می‌دهد.

فیکسچر Tapered Screw ایمپلنت زیمر

فیکسچر ایمپلنت Tapered Screw زیمر با فروش پنج میلیون دستگاه در طول ۲۰ سال، محبوبیت قابل توجهی به دست آورده است. این رقم قابل توجه فروش نشان دهنده اعتماد قوی ای است که هم متخصصان پزشکی و هم بیماران به این وسایل دارند. ویژگی های قابل توجه این فیکسچر ایمپلنت شامل سطوح بالای پایداری اولیه، پایداری ثانویه و میزان موفقیت درمان است. پایداری اولیه قوی فیکسچر پیچ مخروطی، کاربرد آن را در ایمپلنت‌های فوری امکان‌پذیر می‌کند، جایی که پایداری اولیه یک عامل حیاتی است. علاوه بر این، پایداری ثانویه نقش مهمی در موفقیت کلی درمان ایفا می‌کند و به میزان موفقیت درمان چشمگیر ۹۸ درصد کمک می‌کند.

ادامه مطلب  ساخت [پروتز دست متحرک در ایران] دیگر نگران نباشید به زندگی عادی باز می گردید!

فیکسچر های OSSEOTITE ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر از تخصص و تحقیقات گسترده خود برای توسعه فیکسچرهای OSSEOTITE بهره برده است. سطوح فیکسچرهای OSSEOTITE دارای ویژگی های متمایزی است که احتمال موفقیت درمان را به طور قابل توجهی افزایش داده است. نکته قابل توجه این است که این فیکسچرها ظرفیت جذب میزان پلاکت خون را تا ۱۱۰ درصد افزایش می دهند و در نتیجه باعث افزایش فعال شدن سیتوکین ها و تسریع روند بهبود زخم های جراحی می شوند. فرآیند ساخت سطوح ثابت OSSEOTITE شامل استفاده از اسیدی به نام اسید H است که توانایی تحریک تشکیل استخوان را دارد. طبق تحقیقات ایمپلنت زیمر، میزان موفقیت درمان برای افرادی که از فیکسچرهای OSSEOTITE استفاده می‌کنند، ۹۸ درصد است.

فیکسچر Eztetic ایمپلنت زیمر

یکی دیگر از خطوط فیکسچر  Eztetic زیمر است که با ویژگی های منحصر به فرد خود متمایز می شود. این فیکسچرها که معمولاً در فضاهای محدود به کار می روند، جایگزینی قوی برای دندان های جلویی ارائه می دهند. طراحی نوآورانه و رویکرد بیمار محور آنها زیربنای کاربرد آنها است.

ویژگی های منحصر به فرد ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر دارای فناوری به نام MTX است که فرآیند پیوند استخوان را در فک تسریع می کند. فیکسچرهای ایمپلنت زیمر آمریکایی در انواع مختلفی طراحی شده اند تا ویژگی های آناتومیک منحصر به فرد فک و لثه افراد را در خود جای دهند. ویژگی های قابل توجه ایمپلنت آمریکایی زیمر شامل اتصال قوی بین فیکسچر و اباتمنت دندان، تضمین دوام طولانی مدت و حداقل سایش پیچ دندان در حفره دهان است.

ویژگی های منحصر به فرد ایمپلنت زیمر

مزایای ایمپلنت زیمر آمریکایی

ایمپلنت های زیمر آمریکایی دارای مزایا متعددی هستند که در این مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • ایمپلنت های دندانپزشکی عملکردی شبیه به دندانهای طبیعی دارند و به گونه ای طراحی شده اند که یکپارچگی با  دندان های  اطراف را حفظ کنند و در نتیجه ظاهری بسیار طبیعی به وجود می آیند که ممکن است مورد توجه دیگران قرار بگیرد.
  • مراقبت از ایمپلنت های دندانی یک فرآیند ساده است که در درجه اول شامل حفظ شیوه های بهداشت دهان و دندان برای اطمینان از طول عمر و عملکرد ایمپلنت ها برای یک عمر است.
  • ایمپلنت‌ها، مشابه بریج‌ها، نیازی به تعویض ندارند و روش کاشت فقط یک بار انجام می‌شود و از همان ایمپلنت به‌طور نامحدود استفاده می‌شود.
ادامه مطلب  خطرناک‌ترین دیسک کمر

قیمت ایمپلنت زیمر آمریکایی

بسیاری از بیماران در مورد قیمت ایمپلنت دندان زیمر سوالاتی می پرسند از قبیل اینکه هزینه ایمپلنت زیمر چقدر است؟ و یا اینکه چه مواردی می تواند بر قیمت ایمپلنت زیمر موثر باشد؟ این ها رایج ترین سوالاتی است که بیماران از دندانپزشک خود می پرسند. در این بخش از مقاله به بررسی قیمت ایمپلنت آمریکایی زیمر و مواردی که می تواند بر قیمت ایمپلنت دندان موثر باشد را بررسی خواهیم کرد.

کیفیت ساخت مواد: یکی از مهم ترین مواردی که می تواند بر قیمت ایمپلنت دندان زیمر موثر باشد کیفیت ایمپلنت زیمر است با توجه به اینکه شرکت زیمر از مواد با کیفیتی در ساخت ایمپلنت زیمر استفاده می کند همین امر باعث شده است که بر هزینه این ایمپلنت تاثیر مستقیم داشته باشد.

تعداد واحد های کاشت ایمپلنت دندان : تعداد موارد کاشت ایمپلنت دندان تاثیر زیادی بر قیمت ایمپلنت زیمر دارد. این مورد بیشتر عاملی است که بر هزینه کاشت ایمپلنت زیمر می تواند اثر گذار باشد.

موارد دیگری از جمله تخصص دندانپزشک و موقعیت جغرایایی کلینیک دندانپزشکی نیز از عوامل است که می تواند بر هزینه کاشت ایمپلنت دندان زیمر تاثیر داشته باشد.

حتما ببینید

ماساژور تفنگی

ماساژور تفنگی: انتخاب برتر برای کاهش درد و بهبود عملکرد عضلات

ماساژ یکی از روش‌های موثر برای کاهش دردهای عضلانی و افزایش راحتی بدن است. اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *