آنچه که در رابطه با قبولی در رشته های ارشد علوم کامپیوتر باید بدانید!

آنچه که در رابطه با قبولی در رشته های ارشد علوم کامپیوتر باید بدانید!

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر جزو رشته‌های علوم پایه و رشته‌های شناور در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد است و بیشتر داوطلبین کنکور ارشد به‌صورت شناور در کنکور ارشد علوم کامپیوتر شرکت می‌کنند‌. متقاضیانی که قصد شرکت در این کنکور را دارند، باید برای افزایش میزان آمادگی خود، تمرین بسیاری داشته و از منابع مناسبی استفاده کنند‌ در این راستا کتاب‌های مرجع و رفرنس که در دوران دانشجویی مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای کسب نمره قبولی در کنکور ارشد علوم کامپیوتر مناسب نیستند. به همین خاطر می‌توان اهمیت استفاده از منابع خوب را برای قبولی در رشته‌های ارشد علوم کامپیوتر درک کرد. در کنار کتاب‌هایی که به‌عنوان منابع افزایش امادگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مقایسه کارنامه‌ها و درصدهای قبولی داوطلبین سال‌های قبل نیز مفید خواهد بود.

منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

قبل از هر چیزی بهتر از بدانید که شما می‌توانید به‌عنوان متقاضیان کنکور ارشد کامپیوتر از روش‌های مختلفی مانند: فیلم‌های آموزشی، کتاب‌ها، شرکت در کلاس‌های حضوری و کلاس‌های آنلاین برای افزایش آمادگی خود در کنکور استفاده کنید. مهم آن است که بتوانید یکی از روش‌های مناسب را برای کنکور ارشد علوم کامپیوتر انتخاب کنید. بیشتر متقاضیان کنکور ترجیح می‌دهند که از کلاس‌های آنلاین و فیلم‌های ضبط‌شده در کلاس استفاده کنند، چون دسترسی به کلاس‌های آنلاین و همچنین دسترسی دائم به فیلم‌های ضبط‌شده برای این افراد آسانتر است. حضور به موقع و مرتب در کلاس‌های حضوری چالش‌های خاص خود را دارد. قبل از اینکه یک منبع معتبر و متخصص را برای برگزاری کلاس‌های آنلاین معرفی کنیم، بهتر است با کتاب‌های آموزشی و کارآمد در این زمینه آشنا شوید. منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در دو دسته منابع دروس عمومی و اصلی جای می‌گیرند که در ادامه به اختصار آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

ادامه مطلب  بهترین مقوا برای بسته بندی جعبه دارویی کدام است؟

منابع کنکور ارشد برای دروس عمومی

دروس کنکور ارشد علوم کامپیوتر برای دروس مشترک و عمومی در تمام گرایش‌های مهندسی کامپیوتر شامل دروس زبان عمومی، زبان تخصصی، ریاضی عمومی ۱ و ۲ ،آمار و احتمال مهندسی، ریاضیات گسسته، نظریه زبآن‌ها و ماشین‌ها، سیستم‌های عامل، ساختمان داده، طراحی الگوریتم‌ها، هوش مصنوعی، مدار منطقی، معماری کامپیوتر و شبکه‌های کامپیوتری می‌شود و شما می‌توانید منابع کنکوری ارزشمندی ازجمله: کتاب تست گرامر از انتشارات مبتکران، انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور، انتشارات جنگل و باستان، کتاب زبان تخصصی مهندسی کامپیوتر از انتشارات مدرسان شریف، کتاب تست معادلات دیفرانسیل از انتشارات نصیر و فاطمی، کتاب‌ تست آمار و احتمال از انتشارات پارس، کتاب ریاضیات گسسته و ترکیباتی از انتشارات مؤسسه فرهنگی فاطمی و انتشارات پوران پژوهش، کتاب تست نظریه زبآن‌ها و ماشین‌ها از انتشارات پوران پژوهش و سایر منابع کنکور ارشد علوم کامپیوتر از انتشارات معتبر انتخاب مناسبی برای افزایش سطح دانش در این درس‌های عمومی هستند.

منابع کنکور ارشد برای دروس تخصصی

ازآن‌جا که دروس تخصصی کنکور ارشد کامپیوتر در گرایش‌های مختلف متفاوت است، منابع مختلفی نیز برای هر یک از دروس در گرایش‌های معماری سیستم‌های کامپیوتری، گرایش هوش مصنوعی و رباتیک، گرایش‌های نرم افزار، شبکه‌های کامپیوتری و رایانش امن وجود دارد که لیست کاملی از آن در سایت نکته طلایی وجود دارد. در نهایت اگر همچنان فکر می‌کنید که شرکت در کلاس‌های آنلاین و استفاده از فیلم‌های آموزشی برایتان مؤثرتر خواهد بود، می‌توانید در کنار استفاده از کتب آموزشی در کلاس‌های آنلاین کنکور ارشد علوم کامپیوتر نکته طلایی شرکت کنید.

کارنامه‌ های کنکور کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

برای این که بتوانید با یک برنامه ریزی دقیق، خود را برای کنکور آماده کنید، بهتر است که با مقدار درصد هر درس آشنا شوید. اگر بتوانید کارنامه‌ های کنکور کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر و رتبه داوطلبین سال‌های قبل در این رشته را مورد ارزیابی قرار دهید، یک تصویر کلی از این کنکور خواهید داشت. کنکور ارشد کامپیوتر دارای دو کد ضریب با گرایش‌های مختلف است. از آنجا که دروس هر گرایش و ضرایب آن‌ها متفاوت است، شاهد رتبه‌های مختلفی در بین کنکوری‌ها هستیم. علاوه بر آن رتبه‌های این کنکور با سهمیه و بدون سهمیه ارائه می‌شود. حال مهم آن است که شما بتوانید گرایش‌های دارای کد ضریب یک را بشناسید. این گرایش‌ها شامل رشته‌های محاسبات نرم افزار و هوش مصنوعی، محسابات علمی، نظریه سیستم‌ها، الگوریتم و نظریه محاسبه می‌شود که هر گرایش دروس و ضرایب خاص خود را دارد. در مقابل گرایش‌هایی که در کنکور ارشد علوم کامپیوتر دارای کد ضریب دو هستند، شامل: رشته‌های داده کاوی و علوم تصمیم و دانش و رشته‌های بیوانفورماتیک است که برای آن‌ها نیزدروس و ضرایب خاصی تعریف شده است.

ادامه مطلب  بهترین شرکت نظافتی در تهران: راهنمایی برای انتخاب مناسب

برترین دوره‌های آموزشی کنکور ارشد کامپیوتر

همان‌طور که گفتیم مطالعه دروس و کتب درسی به‌هیچ‌وجه برای کسب رتبه در کنکور کفایت نمی‌کند و شما باید از منابع آموزشی معتبر و مناسبی برای این منظور استفاده کنید.‌استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و تست، سال‌ها است که به‌عنوان منابع آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما این روزها دوره‌های آموزشی آنلاین نیز به‌شدت موردتوجه قرار گرفته‌اند. در این راستا جامعه آموزشی نکته طلایی که در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی کنکور ارشد علوم کامپیوتر و دکتری تخصصی این رشته و فناوری اطلاعات فعالیت دارد، در تلاش است که با ارائه آموزش‌های عالی براساس استانداردها و نیازهای روز بازار کار، زمینه رسیدن به موفقیت و نتایج عالی در کنکور را برای دانشجویان علاقه‌مند فراهم ساخته و به آن‌ها کمک کند تا در بهترین دانشگاه‌های معتبر کشور پذیرش شوند.

مزایای دوره آموزشی

از مزایای شرکت در این دوره آموزشی می‌توان به دسترسی آسان به دوره‌های آنلاین، اشتراک گذاری دانش روز دنیا در دوره‌های آموزشی و دانش کاربردی، ارائه مطالب آموزشی توسط اساتید خبره و متخصص، تجربه بهترین کیفیت آموزشی با کمترین هزینه، نگاه تخصص دوره‌ها به نیازهای بازار کار و پشتیبانی همه جانبه اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد فاکتورهای مهمی که به قبولی در کنکور ارشد علوم کامپیوتر می‌انجامد، صحبت کردیم. اولین فاکتوری که باید برای شرکت در کنکور در رشته‌های ارشد علوم کامپیوتر بدانید،انتخاب و استفاده از منابع آموزشی و کمک درسی مناسب و استاندارد است. با توجه به این که این منابع برای دروس تخصصی و عمومی رشته‌های کامپیوتر متفاوت است، لازم است در گرایش موردنظر خود، با تمام منابع آن آشنا شوید. بررسی و تحلیل کارنامه متقاضیان کنکور سال قبل و بررسی رتبه آن‌ها بر حسب ضریب هر درس نیز می‌تواند آمادگی بیشتری در شما ایجاد کند. در نهایت شما می‌توانید برای کسب بهترین رتبه کنکور و قبولی در بهترین دانشگاه‌های کشور و پس از آن ورود به بازار کار حرفه‌ای در دوره‌های آموزش آنلاین نکته طلایی شرکت کنید. منابع کنکور ارشد کامپیوتر و ضرایب دروس در گرایش‌های مختلف به‌صورت کامل در سایت این جامعه آموزشی درج شده است.

ادامه مطلب  قیمت خرید روسری مجلسی شیک قزوین

حتما ببینید

یک انتخاب هوشمندانه برای دفع فاضلاب

یک انتخاب هوشمندانه برای دفع فاضلاب: لوله فاضلاب

لوله و اتصالات فاضلابی، به عنوان اجزای حیاتی و پنهان در هر ساختمان محسوب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *