کدام آب میوه چاق کننده است؟

کدام آب میوه چاق کننده است؟

کدام آب میوه چاق کننده است؟ اکثر مردم رژیم های کاهش وزن را با هدف کاهش وزن شروع می کنند. اما اطلاعات دقیقی در مورد میوه های مفید برای کاهش وزن ندارند. برخی از میوه ها چاق کننده و برخی دیگر لاغر کننده هستند.

آیا خوردن میوه باعث چاقی می شود؟

قند موجود در میوه فروکتوز است. مصرف نامتعادل و بیش از حد فروکتوز باعث مشکلات سلامتی مانند افزایش وزن می شود.

فروکتوز موجود در میوه و چاقی

فروکتوز که در آب میوه ها، عسل و میوه یافت می شود، شیرین ترین قند است. فروکتوز از نظر فرمول مولکولی بسیار شبیه گلوکز است، اما از نظر ساختاری متفاوت است. این دو نوع قند برای متابولیسم بدن ضروری هستند اما روند متابولیسم این دو نوع قند در کبد متفاوت خواهد بود. سیستم بدن گلوکز اضافی را از بدن خارج می کند، اما فروکتوز اضافی به عنوان چربی در بدن ذخیره می شود. به همین دلیل است که اکثر افراد در رژیم غذایی خود شکست می خورند.

آب میوه چاق کننده 2

میوه هایی با محتوای فروکتوز بالا

  • سیب
  • انگور
  • گلابی
  • خرما

میوه هایی با محتوای فروکتوز کم

  • زردآلو
  • شلیل
  • نارنگی

میوه های چاق کننده تابستانی

خوردن بیش از حد میوه، به ویژه برخی از میوه های تابستانی، مانند سایر غذاها می تواند منجر به افزایش وزن شود. به عنوان مثال، میوه هایی مانند انگور و گلابی میوه های چاق کننده هستند. جالب است بدانید ۱۰۰ گرم انگور ۸۰ کالری و ۱۰۰ گرم گلابی ۶۰ کالری دارد.

لازم به ذکر است که اگرچه محتوای کالری این میوه ها بسیار بالاست. اما با این حال، این میوه ها منبع غنی از مواد مغذی و فیبر هستند. بنابراین باید کالری دریافتی روزانه خود را با این میوه ها تنظیم کنید.

ادامه مطلب  خواص نخود برای سلامتی پخته برای زنان و مردان

میوه های آبدار، شیرین و خنک مانند هندوانه، خربزه و طالبی میوه های کم کالری هستند. بنابراین می توانید تابستان را بدون ترس از افزایش وزن با مصرف این نوع میوه ها سپری کنید.

میوه هایی که کربوهیدرات بالایی دارند

برخی از انواع میوه ها کالری زیادی دارند که باعث چاقی و افزایش وزن می شود. از طرفی این میوه ها قند زیادی دارند. موز، آناناس و انگور از جمله میوه هایی هستند که کربوهیدرات بالایی دارند.

میوه خشک شده

امروزه میوه های خشک طرفداران زیادی دارد و در هر فصلی موجود است. این میوه ها آب کافی ندارند و به دلیل قند و کالری زیاد باعث چاقی و افزایش وزن می شوند. انجیر یکی از مهم ترین میوه های خشک چاق کننده است.

آب میوه چاق کننده

میوه های قرمز

رنگ قرمز از نظر روانی بسیار اشتها آور است و باعث چاقی و افزایش وزن می شود. بنابراین توت فرنگی و شاه توت میوه هایی قرمز رنگ و چاق کننده هستند.

ویتامین C دارند

میوه های ویتامین C جزو بهترین میوه ها برای رژیم های لاغری هستند. اکثر افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می کنند؛ آنها کمر و پهلوهای باریک تری دارند. برخی از انواع میوه های حاوی ویتامین C عبارتند از: پرتقال، لیمو شیرین، آناناس و کیوی

حتما ببینید

خواص پسته در بارداری

خواص پسته در بارداری

دوران بارداری، یک دوران خاصی است که باید در مصرف غذاها دقت فراوانی داشته باشید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *