چگونه می توان ارور های یخچال و فریزر را حل کرد؟

چگونه می توان ارور های یخچال و فریزر را حل کرد؟

یخچال و فریزرهای خانگی یکی از اساسی ترین اجزای مورد استفاده در منازل امروزی به شمار می روند. این تجهیزات از هر مارک و برندی که باشند، در طولانی مدت با خرابی هایی رو به رو می شوند. شما می توانید با در نظر گرفتن علت بروز ارورها و مشکلات موجود در این لوازم خانگی برای تعمیر آنها اقدام کنید. خرابی های یخچال و فریزر به دلیل استفاده ناصحیح، نصب غیر اصولی و… به وجود می آیند. در این بخش به رفع برخی از ایرادات فنی موجود در این تجهیزات می پردازیم.

کدهای خطا و ارورهای یخچال و فریزر

در سیستم یخچال های پیشرفته امروزی کدهای خطایی در نظر گرفته شده که با توجه به آن ها می توان ایرادات فنی موجود در این تجهیزات را به سادگی پیدا کرد. حل ارور یخچال و فریزر و عیب یابی هر یک از این سیستم ها با در نظر گرفتن این کدها در کمترین زمان انجام می شود. بسیاری از یخچال های ساید بای ساید امروزی از این قابلیت برخوردار هستند. این کدها در زمانی که فن یخچال کار نمی کند یا موتور آن با مشکلاتی رو به رو شده، نمایان می شوند و آگاهی لازم را در خصوص ایرادات موجود به مصرف کننده می دهند. این ارورها در هر یک از یخچال ها از برندهای مختلف متفاوت هستند و با نمادها و حروف مختلفی مشخص می شوند. توجه به حروف به کار رفته در هر یک و اعداد موجود در آن ها آسیب های فنی هر یک از قطعات را تعیین خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیدا کردن دلیل ارور های یخچال فریزر میتوانید به سایت تبریز فیکسر مراجعه نمایید. این شرکت در زمینه تعمیرات انواع یخچال فریزر و ساید بای ساید از برند های معروف در ایران فعالیت دارد.

ادامه مطلب  خرید میز جلو مبلی و میز عسلی با بهترین قیمت

رفع ارورهای یخچال و فریزرهای سامسونگ

در این لوازم خانگی ارورهای مختلفی را مشاهده می کنید که از مهمترین آن ها می توان به E1  و  SE اشاره کرد. این ارور در زمانی که جریان برق در یخچال شما قطع شده باشد، مشاهده خواهد شد. در این شرایط مشاهده کد ارور ۵e نیز بسیار رایج است که هشداری برای خرابی سنسورهای به کار رفته در یخچال نیز به شمار می رود. همچنین در صورتی که یخ ساز یخچال شما آسیب دیده باشد هشدارهایی مانند ۸e را مشاهده خواهید کرد. همچنین این کدهای خطا در خصوص خرابی های بخش هایی مانند کندانسور و سیستم های دیفراست یخچال نیز مورد توجه قرار می گیرند. برای رفع هر یک از این ارورها باید حتما به تعمیرکاران باتجربه و مجرب مراجعه کنید. این ارور ها با رفع آسیب های قطعات آسیب دیده به سرعت از بین می روند.

ارورهای یخچال و فریزر بوش 

در این برند یخچال و فریزر انواع ارورهای E20، ES، DF، D1 ، R1، F3، F1، EU، E21، E15، E11 و E10 مشاهده می شوند و هر یک خرابی های موجود در بخش های مختلف این لوازم خانگی را مشخص می کنند. از مهمترین این آسیب های می توان به ارور E1 اشاره کرد که نشان از خرابی بخش سنسورها دارد. این ارور در زمانی که سیم کشی های یخچال با مشکل مواجه شده اند نیز مشاهده می شود. خرابی های بخش سنسور شمارنده یخچال نیز با نماد EF در ساختار فنی دستگاه مشخص می شود. در برخی موارد نیز مشکلات فنی یخچال مربوط به بخش یخ ساز آن است که با کد ET مشخص می شود. این خطاها در سیستم یخچال و فریزرهای بوش بیشتر از سایر موارد اتفاق می افتند. برای حل آن ها باید به قطعات آسیب دیده مراجعه کرده و آن ها را بررسی کنیم.

ادامه مطلب  پانچ پذیرایی مدل پردهای جدید [20+ مدل پرفروش]

ارورهای یخچال و فریزر فریجیدر 

برای رفع آسیب های یخچال و فریزرهای فریجیدر باید به خطاها و ارورهای موجود در سیستم این لوازم خانگی نیز دقت کنید. از میان این موارد می توان به ارور EF اشاره کرد نشان از خرابی فن اپراتور دارد. برای رفع این آسیب ها باید به سیم کشی های فن اوپراتور دقت داشته باشید. همچنین توجه به آسیب دیدگی های برد اصلی نیز به شما کمک می کند تا این ارورها را هر چه سریع تر برطرف کنید. ولتاژهای ورودی به فن دستگاه نیز گاها زمینه ساز برخی آسیب های فنی در یخچال فریزرهای فریجیدر خواهند بود.

خطای بعدی که در این یخچال ها مشاهده می شود، ۳ در پنجره محفظه یخچال است که نماد خرابی ترمیستورهای محفظه داخلی این لوازم خانگی است. در این شرایط باید به سیم کشی های بخش ترمیستور دقت داشته باشید.

ارورهای یخچال و فریزر ساید بای ساید ال جی 

ارورهای موجود در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید ال جی مربوط به بخش های سنسورها، دیفراست ها، خرابی های فن یخچال و… مربوط می شوند. هر یک از این ارورها با رسیدگی به قطعات آسیب دیده به سهولت برطرف می شوند. ارور DH در این سیستم ها مربوط به تضعیف بخش دیفراست یخچال است که به وفور در یخچال های کارکرده ال جی نمایان می شود.

در یخچال های ساید بای ساید ال جی خطای FF نیز مشاهده می شود که نشان دهنده خرابی فن فریزر دستگاه است. ارور بعدی DS است که مربوط به سنسورهای دیفراست یخچال و خرابی های موجود در آن است. در صورتی که دلیل خطا برای شما واضح نباشد، در این صورت میتوانید با یک شرکت معتبر در زمینه تعمیرات لوازم خانگی ال جی در تبریز تماس بگیرید. این شرکت با کارشناسان فنی و تجربه چند ساله در زمینه تعمیرات در کمترین زمان ممکن ایرادات یخچال شما را مرتفع خواهند نمود.

ادامه مطلب  بهترین آسیاب قهوه برقی خانگی [معرفی 30+ مدل حرفه ای]

ارورهای یخچال ساید بای ساید کنوود

ارورهای رایج در یخچال و فریزرهای کنوود نیز دسته بندی های گسترده ای دارند. در این میان ارورهای E0 مربوط به خرابی های رایج در سنسورهای یخچال هستند. ارورهای E3 نیز در ساختار یخچال های ساید بای ساید کنوود، به دلیل خرابی کانال های ارتباطی یخچال و فریزر به وجود می آید و باید به آن رسیدگی شود. خطای E4 نیز به دلیل خرابی هیترهای المنت یخچال کنوود به وجود می آید. برای رفع هر یک از این آسیب ها باید به کارشناسان فنی مربوطه مراجعه کنید.

جمع بندی

خطاها و ارورهای یخچال و فریزرهای پیشرفته امروزی کیفیت عملکرد هر یک از آن ها را با مشکلات جدی رو به رو می کند. به همین خاطر مصرف کنندگان باید حتما این ارورها و خطاها را جدی بگیرند و برای رسیدگی به هر یک از آنها اقدامات لازم را انجام دهند. این ایرادات فنی در بخش های مختلف یخچال و فریزرهای امروزی به وجود می آیند و نیاز به تعمیر دارند. در صورتی که لوازم خانگی خود را به موقع سرویس کاری کنید از تشدید برخی از آسیب ها در ساختار یخچال و فریزر پیشگیری خواهد شد.

حتما ببینید

مشکلات رایج یخچال های دونار

مشکلات رایج یخچال های دونار

  چند نکته در مورد یخچال های دونار   شرکت دونار یکی از شناخته شده‌ترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *