چگونه به‌عنوان یک حسابدار رسمی (CPA) در ایالات متحده مشغول به کار شویم؟

چگونه به‌عنوان یک حسابدار رسمی (CPA) در ایالات متحده مشغول به کار شویم؟

تقاضا برای مشاغل حسابداری در ایالات متحده در حال افزایش است و بسیاری از افراد، این حرفه را همراه با تمام چالش‌هایی که دارد، رضایت‌بخش می‌دانند. طبق آمار کار منتشر شده در ایالات متحده، حسابداران سالانه بین ۴۷,۹۷۰ تا ۱۲۸,۹۷۰ دلار درآمد دارند و میانگین حقوق سالانه‌ی آن‌ها حدود ۷۷,۲۵۰ دلار است. ممکن است برای شما به‌عنوان کسی که در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنید، این سوال مطرح شود که آیا شخصی که تحصیلات حسابداری خود را در خارج از ایالات متحده گذرانده، می‌تواند در این کشور مشغول به کار شود؟

در این مقاله، به‌منظور افزایش آگاهی مالی و مالیاتی شما مراحل تبدیل شدن به یک حسابدار تحصیل‌‌کرده خارجی (که از آن تحت عنوان حسابدار عمومی رسمی (خبره) یا CPA هم یاد می‌شود) در ایالات متحده و متعاقباً فعالیت شغلی به عنوان حسابدار در این کشور را مطرح خواهیم کرد.

حسابدار رسمی در ایالات متحده

انتخاب ایالت، نخستین مرحله برای فعالیت به عنوان حسابدار در ایالات متحده است

در اولین گام باید ایالتی که می‌خواهید به عنوان حسابدار در آن فعالیت کنید را انتخاب کنید. علت اهمیت ایالت انتخاب شده این است که الزامات هر ایالت، با توجه به مواردی که برای دریافت مجوز فعالیت به آن‌ها نیاز دارید، حیاتی است. ضمن اینکه الزامات و ملاحظات هر ایالت در مورد شرایط حفظ یا تمدید مجوز، نظیر تکمیل اعتبارات آموزش مداوم و غیره، متفاوت است. به عبارت بهتر، از همین ابتدا بررسی کنید که برای تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه‌ای ، کدام ایالت برای شما مناسب‌تر است.

به اصطلاحات و ادبیات انگلیسی حرفه حسابداری مسلط شوید

برای بهبود مهارت‌های عمومی و اختصاصی زبان انگلیسی خود تلاش کنید. طبیعی است که از شما انتظار می‌رود در ایالات متحده به زبان انگلیسی کار کنید، چراکه تمام امتحانات، مواد آموزشی، برنامه‌های کاربردی و فرآیندهای صدور مجوز کار، به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. بنابراین فراموش نکنید که علاوه بر تقویت سطح زبان انگلیسی عمومی خود، از منابع آموزش حسابداری به زبان انگلیسی استفاده کنید و از اصطلاحات و ادبیات انگلیسی و تخصصی حرفه حسابداری آگاه شوید.

مدارک و رزومه تحصیلی و کاری خود را کامل کنید

همه اسناد مربوطه، از جمله گواهی‌ها و رونوشت‌های تحصیلی که حداقل ۱۵۰ ساعت اعتبار آموزشی را نشان می‌دهند و همچنین رزومه حرفه‌ای و اطلاعات شغلی در مورد فعالیت به‌عنوان CPA در کشور و سایر مجوزها را جمع‌آوری کنید. فراموش نکنید که تهیه و تنظیم رزومه به شکل تخصصی و مناسب و به‌گونه‌ای که هم از لحاظ ساختار و هم از لحاظ محتوا، کیفیت و اثربخشی لازم را داشته باشد، نقش بسزایی در شروع فعالیت حرفه‌ای و شغلی شما خواهد داشت.

ادامه مطلب  داستان خرید لامبورگینی من در 21 روز بدون هیچ سرمایه قبلی!

قوانین و مقررات مالیاتی ایالات متحده مطالعه کنید

آگاهی از قوانین مالی و مالیاتی

علاوه بر این، لازم است سطح آگاهی خود از قوانین و مقررات مالیاتی ایالات متحده را افزایش دهید. پس همان‌طور که در ایران از منابع آموزشی برای آگاهی از قوانین و مقررات مرتبط با مالیات عملکرد، مالیات ارزش افزوده، پایانه‌های فروشگاهی، انواع صورتحساب فروش و غیره، استفاده می‌کنید، بایستی در کشور جدیدی که قصد فعالیت شغلی در آن دارید هم، آگاهی قانونی خود افزایش دهید. شکی نیست که در تمامی کشورها، نقش و اهمیت قوانین و مقررات حاکم بر کسب و کار (مانند قوانین مالیاتی) غیرقابل انکار است. ایالات متحده نیز، از این قاعده مستثنی نیست و لذا تسلطِ یک حسابدار بر قوانین، برگ برنده وی خواهد بود.

از نهادها و هیأت‌های آکادمیک، گواهی‌ ارزیابی معتبر دریافت کنید

با حضور و مشارکت در دوره‌ها و فعالیت‌های آکادمیک، گواهی‌های ارزیابی معتبر دریافت کنید. توجه داشته باشید که ارزیابی اعتبار، یک مرحله کلیدی است، چراکه قبل از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون CPA، باید از شرایط تحصیلی با اعتبار آموزشی حسابداری به میزان حداقل ۱۵۰ ساعت برخوردار باشید.

در این راستا، هیأت حسابداری موجود در هر ایالتی که قصد دارید فعالیت حرفه‌ای خود را در آنجا انجام دهید، اطلاعات ضروری و اختصاصی در مورد خدمات ارزیابی اعتبار را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما فراموش نکنید که اکثر ایالت‌ها از شما می‌خواهند که ارزیابی را از طریق انجمن ملی هیئت‌های حسابداری دولتی (NASBA) دریافت کنید. در واقع برخی از ایالت‌ها، فقط ارزیابی‌هایی را می‌پذیرند که از طریق این سازمان انجام شده باشد، بنابراین قبل از تکمیل این مرحله، حتماً با ایالت مورد نظر خود مشورت کنید.

مطالعه برای آمادگی آزمون CPA (حسابدار عمومی رسمیرا شروع کنید

آزمون CPA

آزمون CPA دارای چهار بخش است و همه ایالت‌ها از شما می‌خواهند که قبل از واجد شرایط بودن جهت درخواست مجوز در ایالت مربوطه، نمره قبولی در هر بخش را کسب کنید. مطالعه برای آزمون CPA به دلیل ماهیت دقیق‌تر آن ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین مطمئن شوید که از محتوای امتحان و آنچه ممکن است در مورد جدول زمانی مطالعه از شما خواسته شود، کاملاً مطلع و آگاه شده باشید. به طور کلی، پیشنهاد می‌شود که یک‌سال را برای مطالعه و گذراندن این آزمون، اختصاص دهید، به‌گونه‌ای که برای هر بخش، ۳ ماه را در نظر بگیرید.

ادامه مطلب  ثروتم از من یک فرد مشهور ساخت

بعد از کسب آمادگی آزمون CPA، برای NTS درخواست دهید

هنگامی که گزارش ارزیابی اعتبار خود را دریافت کردید (این فرآیند ممکن است بین ۶ تا ۸ هفته طول بکشد) و از آمادگی کافی برای شروع امتحان CPA برخوردار شدید، باید برای Notice to Schedule (NTS) درخواست دهید.

NTS سندی است که تأیید می‌کند شما برای شرکت در آزمون CPA، واجد شرایط هستید و در نتیجه باید برای شما تاریخ آزمون تعیین شود. اکثر ایالت‌ها از شما می‌خواهند که از طریق پورتال آنلاین CPA Central NASBA برای NTS درخواست دهید، اما توصیه می‌شود، پیش از درخواست، حتماً شرایط دقیق ایالت محل کار خود را دوباره بررسی کنید.

توجه داشته باشید که برای درخواست NTS باید هزینه هم پرداخت شود و متقاضیان بین‌المللی ممکن است علاوه بر هزینه درخواست اولیه، ملزم باشند هزینه اضافی هم پرداخت کنند. پاسخِ درخواستِ NTS ظرف مدت ۶ تا ۸ هفته پس از اولین درخواست دریافت خواهد شد و یا در صورت ارسال مجددِ درخواست، پاسخ ظرف ۲ هفته، واصل می‌گردد.

تاریخ های آزمون CPA خود را زمان‌بندی کنید

بعد از اینکه پاسخ درخواست NTS خود را دریافت کردید، می‌توانید زمان‌بندی تاریخ‌های آزمون CPA را شروع کنید. این کار معمولاً از طریق سازمان Prometric، انجام می‌گیرد. این سازمان، نهادی است که آزمون CPA را به‌صورت یکپارچه مدیریت می کند.

به یاد داشته باشید که برای کسب اطمینان از اینکه دقیق‌ترین فرآیند زمان‌بندی آزمون را دنبال می‌کنید، باید شرایط اختصاصی وضعیت خود را بررسی کنید. همچنین توجه داشته باشید که نمی‌توانید دو بار در یک بخش از آزمون و در یک پنجره آزمایشی شرکت کنید. این بدان معنی است که اگر در یک بخش خاص مردود شوید، فقط می‌توانید در آزمون سه بخش دیگر، طی سه‌ماهه بعدی شرکت کنید و برای امتحان مجددِ بخش مردود شده، باید تا دوره بعدی صبر کنید. لازم به توضیح است که انجمن حسابداران حرفه‌ای و خبره بین‌المللی (AICPA) اطلاعات دقیق‌تری از این آزمون را به شما ارائه می‌دهد.

برای دریافت مجوز دولتی خود، درخواست دهید

هنگامی که هر یک از چهار بخش آزمون CPA را با موفقیت گذراندید (به شرطی که این فرآیند در عرض ۱۸ ماه پس از اولین امتحان شما تکمیل شده باشد)، می‌توانید فرآیند درخواست مجوز دولتی را شروع کنید. توجه داشته باشید که الزامات مجوز ایالتی شما، بر اساس ایالتی که برای کار در آن درخواست داده‌اید، متفاوت خواهد بود. اکثر ایالت‌ها به تجربه کاری در حرفه حسابداری بین ۱ تا ۲ سال نیاز دارند. همچنین در اغلب ایالت‌ها، ارسال اطلاعات ارزیابی اعتبار شما به عنوان بخشی از درخواست‌های شما ضروری است. هیئت حسابداری ایالت مورد نظر خود را با استفاده از روش‌های موجود در وب‌سایت NASBA انتخاب کنید.

ادامه مطلب  دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟ بررسی ویژگی‌ها

همزمان با CPA، فرآیند اخذ ویزای مهاجرت خود را نیز پیگیری نمایید

تقریباً همزمان با درخواست مجوز CPA در ایالات متحده، باید در مورد روند ویزا نیز تحقیق و اقدام کنید. اگر قصد دارید به ایالات متحده مهاجرت قانونی کنید و به عنوان CPA در این کشور مشغول به کار شوید، به ویزا نیاز خواهید داشت. نوع ویزای مورد نیاز برای اکثر حسابداران، ویزای H-1B برای مشاغل تخصصی خواهد بود. برای دریافت این ویزا، باید درخواستی را به وزارت امور خارجه ایالات متحده ارسال کنید و به احتمال زیاد در این مسیر به یک کارفرمای مستقر در ایالات متحده نیاز خواهید داشت تا از شما حمایت کند.

پیش از مهاجرت، مدارک و گواهی‌های ترجمه شده خود را دقیقاً بررسی کنید

پس از انجام تمام مراحل گفته شده و متعاقباً دریافت مجوز CPA ایالتی و اخذ ویزای استخدامی برای ایالات متحده، می‌توانید به ایالت مورد نظر خود مهاجرت کرده و به عنوان یک CPA، در ایالات متحده شروع به کار کنید. هنگام انجام این مراحل، مطمئن شوید که تمام ترجمه‌های تایید شده و لازم را دریافت کرده‌اید و فرم‌ها یا برنامه‌ها را دوباره بررسی نمایید. انجام این کار احتمال رد شدن درخواست‌های ویزا، نتایج امتحانات و درخواست‌های شغلی را به دلیل خطاهای قابل اجتناب به حداقل می‌رساند.

چه مدت زمان لازم است تا بتوانید به‌عنوان یک حسابدار تحصیل کرده خارجی در ایالات متحده کار کنید؟

برای تحصیل در آزمون CPA حداقل به یک سال زمان نیاز دارید و ممکن است برای گذراندن موفقیت‌آمیز هر بخش تا ۱۸ ماه زمان نیاز داشته باشید. ضمن اینکه اخذ ویزای H-1B ممکن است بین ۲ تا ۱۳ ماه زمان ببرد.

بنابراین به طور متوسط، فعالیت شغلی در ایالات متحده به‌عنوان یک حسابدار تحصیل کرده خارجی، بین ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد.

حتما ببینید

یک انتخاب هوشمندانه برای دفع فاضلاب

یک انتخاب هوشمندانه برای دفع فاضلاب: لوله فاضلاب

لوله و اتصالات فاضلابی، به عنوان اجزای حیاتی و پنهان در هر ساختمان محسوب می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *