مهمترین اصول برای خرید شیر خشک که باید بدانید؟

مهمترین اصول برای خرید شیر خشک که باید بدانید؟

آیا قصد دارید به کودک خود شیرخشک بدهید یا ترکیبی از شیر مادر و شیرخشک؟ اگر می‌خواهید به سادگی شیرخشک نوزاد را در هر صورت نگه دارید انبوهی از گزینه ها وجود دارد. اما این را بدانید: یک شیر خشک برای نوزاد وجود دارد که نیازهای منحصر به فرد کودک شما را برآورده می کند.

بسیاری از نحوه انتخاب شیر خشک برای نوزاد شخصی است. می‌توانید به این فکر کنید که چه فروشگاه‌هایی در نزدیکی شما هستند یا یک مدل اشتراک فرمول را ترجیح می‌دهید. شما می‌توانید در مورد قیمتی که می توانید خرج کنید فکر کنید، این ممکن است به تصمیم گیری در مورد ایده آل بودن شیر خشک ارگانیک یا غیرارگانیک کودک کمک کند، درست مانند انتخاب نام تجاری در مقابل مارک فروشگاه. با تمام این انتخاب‌ها، ما در سیسمونی نوزاد ارزان آماده ایم تا به ابهام‌زدایی از روند انتخاب شیر خشک مناسب برای کودک شما کمک کنیم.

شیر خشک نوزاد چیست؟

درست است که آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می‌کند که در ۶ ماه اول زندگی کودک خود را فقط با شیر مادر تغذیه کنید. اما این نیز درست است که تغذیه انحصاری با شیر مادر – یا حتی تغذیه ترکیبی – همیشه برای همه ایده آل نیست. شیر خشک بهترین جایگزین برای شیر مادر برای نوزادان زیر ۱۲ ماه است. از تولد تا یک سالگی، نوزادان سه برابر اندازه خود رشد می‌کنند که نیازهای تغذیه‌ای آنها را در بالاترین حد خود قرار می‌دهد. و به همین دلیل است که سازمان غذا و دارو (FDA) محتویات تمام شیر خشک‌های فروخته شده در آمریکا را تنظیم می کند. این تضمین می‌کند که هر شیر خشک کودک – بدون توجه به قیمت، مارک یا شکل دستورالعمل‌های خاص تغذیه فدرال را رعایت می‌کند.

ترکیبات شیر خشک

علیرغم تفاوت در برچسب‌ها، رنگ‌ها و قیمت، همه شیرخشک‌های نوزاد باید دارای مقدار مشخصی کالری، کربوهیدرات، پروتئین، چربی و ویتامین‌ها و مواد معدنی باشند. در اینجا آنچه مطمئناً در تمام شیر خشک‌های موجود در بازار وجود دارد آورده شده است:

کالری: کوچولوها برای حمایت از رشد سالم مغز به کالری زیادی نیاز دارند. به طور معمول، شیر خشک نوزاد حاوی ۱۹ تا ۲۰ کالری در هر اونس است.

ادامه مطلب  کیست درموئید تخمدان؛ عامل خاموش نازایی

کربوهیدرات: رژیم کم کربوهیدرات در اینجا وجود ندارد! کربوهیدرات‌ها مهم ترین منبع انرژی کودک شما هستند و ممکن است از مواد جامد شربت ذرت، مالتودکسترین، ساکارز یا لاکتوز که قندی است که به طور طبیعی در شیر مادر یافت می شود، به دست می‌آیند.

پروتئین: آن دسته از موهای شیرین موهای کودک و ناخن‌های ریز برای رشد به پروتئین نیاز دارند. این ماده اولیه برای سلول‌ها، مو، پوست و اندام ها است. منابع پروتئینی اولیه در شیر خشک نوزاد از شیر بدون چربی، ایزوله پروتئین شیر، آب پنیر، کازئین، سویا و اسیدهای آمینه است.

 

چربی‌ها: رشد و نمو سالم به چربی ها بستگی دارد. اینها به عنوان روغن گیاهی، روغن پالم اولئین، روغن نارگیل، روغن کانولا یا روغن ذرت در شیر خشک کودک شما برچسب گذاری شده اند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی: شیرخشک‌های کودک حاوی ویتامین‌های A، D، K، C، کولین، کلسیم، آهن و غیره هستند تا از کمبود آن جلوگیری کنند و بهترین شروع را برای نوزادان کوچک فراهم کنند. تمام شیر خشک‌های شیرخوار باید حداقل حاوی ۲۹ ماده مغذی و حداکثر ۹ مورد از این مواد مغذی باشند. (اما این قانون برای برخی از شیرخشک‌های «مراقبت‌های ویژه» نوزادان، مانند شیرخشک‌های زودرس، متابولیک، و شیرخشک‌های مبتنی بر اسید آمینه تغییر می‌کند.) اگر اصلاً شیر نمی‌دهید، توصیه می‌شود به نوزادتان آهن بدهید. فرمول غنی شده حاوی بین ۴ تا ۱۲ میلی گرم آهن برای سال اول.

فراتر از موارد ضروری فوق، بسیاری از شیرخشک‌های کودک حاوی مواد اضافی نیز هستند، مانند:

اسیدهای چرب با زنجیره بلند: اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) و اسید آراشیدونیک (ARA) که دو اسید چرب با زنجیره بلند موجود در شیر مادر هستند. در حالی که AAP اشاره می‌کند که این دو برای رشد اولیه مغز مهم هستند، همه مطالعات مزایای گنجاندن آنها در شیر خشک نوزاد را تایید نمی‌کنند.

الیگوساکاریدهای شیر انسان: HMOهای موجود در شیر مادر به محافظت در برابر عفونت کمک می‌کنند و تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی شیر مادر در دسترس نیست، شیر خشک حاوی HMOها ممکن است به عنوان جایگزین در نظر گرفته شود.

لوتئین: شیر مادر به طور طبیعی حاوی لوتئین است که یک کاروتنوئید با خواص آنتی اکسیدانی است که به سلامت چشم و رشد شناختی کمک می‌کند. هنوز مشخص نیست که این افزودنی بر شیر خشک نوزاد چقدر تاثیرگذار است، زیرا تحقیقات نشان می دهد که نوزادان هنگام شیردهی نسبت به مصرف شیرخشک غنی شده لوتئین بسیار بیشتری جذب می‌کنند.

ادامه مطلب  درمان غیر دارویی آرتروز: معرفی بهترین درمان آرتروز بدون دارو

چه نوع شیر خشکی موجود است؟

امروزه فراتر از پودر، کنسانتره و مایع، انواع مختلفی از شیر خشک برای نوزاد وجود دارد. همه آنها سالم و مناسب برای نوزادان در نظر گرفته می‌شوند، اما تفاوت‌های اساسی وجود دارد.

 فرمول شیر گاو برای نوزادان

در حالی که شیر گاو معمولی برای نوزادان زیر ۱۲ ماه خطرناک است، شیر خشک گاو بر پایه شیر به گونه‌ای ساخته شده است که از ایمن و قابل هضم بودن آن اطمینان حاصل شود. مانند شیر مادر، شیر خشک شیر گاو حاوی لاکتوز، قند شیر است. (یک شیرخشک حساس یا ملایم برای نوزادان معمولاً دارای سطوح پایین تری از لاکتوز برای نوزادانی است که حساسیت به لاکتوز دارند.) امروزه، شیر خشک شیر گاو ۸۰ درصد از تمام شیر خشک های موجود در بازار را تشکیل می دهد. و اکثر نوزادان آن را به خوبی تحمل می کنند. برای کسانی که این کار را ندارند، این احتمال وجود دارد که به پروتئین شیر گاو (CMPA) حساسیت داشته باشند، به این معنی که شکم کوچک آنها نمی تواند آب پنیر و/یا کازئین موجود در شیر گاو را تحمل کند. علائم CMPA ممکن است روی پوست، هضم و حتی تنفس کودک شما تأثیر بگذارد.

فرمول سویا برای نوزادان

شیرخشک بچه مشتق شده از سویا فاقد لاکتوز و پروتئین شیر گاو است، بنابراین برای نوزادانی که با یک اختلال نادر به نام گالاکتوزمی متولد می‌شوند، که لاکتوز قابل تحمل نیست، باید انتخاب شود. (کودک شما در بدو تولد برای این مورد غربالگری می‌شود.) توجه به این نکته مهم است که بسیاری از نوزادان دوره‌های کوتاهی را تجربه می‌کنند که نمی‌توانند لاکتوز را هضم کنند، اما طبق گفته AAP، بسیار نادر است که نوزادان دچار مشکلات قابل توجه لاکتوز شوند. در حالی که برخی معتقدند شیر خشک سویا به پیشگیری یا کاهش علائم کولیک کمک می‌کند، هیچ مدرکی برای حمایت از این موضوع وجود ندارد. و، در پایان، موارد کمی وجود دارد که در آن شیرخشک سویا باید نسبت به شیرخشک نوزاد مبتنی بر شیر گاو انتخاب شود، AAP اشاره می کند.

ادامه مطلب  جدیدترین تکنیک ایمپلنت دندان با کلینیک ایمپلنتیا

فرمول هیدرولیز شده و نیمه هیدرولیز شده برای نوزادان

اگرچه این نوع شیرخشک‌های نوزاد پیچیده به نظر می‌رسند، اما در واقع همه چیز به اندازه پروتئین‌ها مربوط می‌شود. شیر خشک شیر گاو دارای پروتئین‌های بزرگ و دست نخورده است، اما برخی از نوزادان در هضم آنها مشکل دارند. وقتی این اتفاق می افتد، نوزادان به شیر خشک با پروتئین های کوچکتر نیاز دارند. (هیدرولیز شده به معنای “تجزیه” است، بنابراین شیرخشک های هیدرولیز شده پروتئین های کوچک تری دارند که به راحتی هضم می شوند.) شیر خشک‌های حساس و ملایم برای نوزادان معمولا دارای پروتئین نیمه هیدرولیز شده هستند که ممکن است به گاز گرفتگی کمک کند. در همین حال، شیر خشک کاملاً هیدرولیز شده برای نوزادان حتی بیشتر تجزیه می شود و برای نوزادانی که مشکلات شدیدتری مانند حساسیت به پروتئین شیر گاو یا آلرژی های غذایی متعدد دارند، بهترین گزینه است.

آیا می دانستید؟ این نوع شیرخشک‌ها اغلب «پیش هضم شده» نامیده می‌شوند، زیرا پروتئین‌ها در حال حاضر بسیار کوچک هستند.

images_1701841515_65700a6b8843a.jpg

فرمول مخصوص شیرخشک نوزادان

هنوز انواع دیگری از شیرخشک برای نوزادان وجود دارد که متناسب با نیازهای منحصر به فرد کودکان کوچک با شرایط خاص پزشکی یا کسانی که نارس به دنیا آمده‌اند طراحی شده است. اگر پزشک اطفال شیرخشک تخصصی را توصیه می‌کند، حتماً توصیه‌های او را در مورد مقدار مصرف، برنامه‌های تغذیه و آماده‌سازی به دقت دنبال کنید، زیرا شیرخشک‌های مخصوص نوزاد می‌توانند کاملاً با شیر خشک‌های معمولی نوزاد متفاوت باشند.

کلام آخر از زبان نی نی بندر

سیسمونی نوزاد نی نی بندر تجربه چندین ساله در خصوص لوازم سیسمونی نوزاد دارد. همچنین به صورت تخصصی در زمینه شیر خشک نیز کار می کند. طبق توصیه نی نی بندر برای خرید شیر خشک با پزشک مشورت کنید. اما خودتان نیز در خصوص شیر خشک بسیار کمک کننده است. بسیاری از مادران از خرید شیر خشک آپتامیل، سیمیلاک گلد و نان بسیار راضی هستند. پس آنها را امتحان کنید.

حتما ببینید

نکاتی که باید قبل از درمان زگیل تناسلی در تهران بدانید

نکاتی که باید قبل از درمان زگیل تناسلی در تهران بدانید

زگیل‌های تناسلی یکی از مشکلات شایع پوستی هستند که می‌توانند زندگی فرد را تحت تأثیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *