مستربچ

مستربچ: راز و رمز جذابیت و چشم نوازی محصولات

مستربچ چیست؟

مستربچ، نوعی افزودنی کنسانتره رنگدانه یا پرکننده است که به طور گسترده در صنعت پلاستیک برای رنگ آمیزی و اصلاح خواص پلاستیک ها استفاده می شود. این ماده از ذرات ریز رنگدانه، پرکننده و مواد افزودنی دیگر در یک ماتریس پلیمری تشکیل شده است. مستربچ به دلیل مزایای متعددی مانند سهولت استفاده، پراکندگی یکنواخت رنگ، صرفه جویی در هزینه و سازگاری با محیط زیست، به عنوان یک انتخاب محبوب برای رنگ آمیزی پلاستیک تبدیل شده است.

 

صنایعی که از مستربچ در تولیدات خود استقاده می کنند

صنایعی زیادی از مستربچ در محصولات خود استفاده می کنند که عبارتند از :

صنایع بسته بندی

صنعت فیلم

تولیدکنندگان لوازم خانگی

کیسه های P.P و P.E

انواع لوله های پلیمری

روکش سیم و کابل

صنعت پلاستیک

سبد سازی و …. مستربچ را به عنوان یکی از مهمترین مواد و عناصر در تولیدات خود به کار می برند.

معرفی انواع مستربچ

حال باید بگوییم که به دنیای مستربچ ها خوش آمدید! این شگفتی‌های به وجود آمده غلیظ، حس جادویی را القا می کنند، رزین‌های ساده را به خلاقیت‌ های پر جنب و جوش تبدیل می ‌کنند و کاربردهای آن ها را افزایش می‌دهند. در اینجا ما به معرفی چهار مدل از مستربچ می پردازیم: سفید، سیاه، افزودنی و مستربچ رنگی، و شما را به سمت شریک عالی برای شاهکارهای پلاستیکی خود راهنمایی می کنیم.

 

۱٫ مستربچ سفید: بوم درخشندگی

یک سطل سفید درخشان، یک وسیله پزشکی بکر یا یک اسباب بازی چشم نواز را تصور کنید. مستربچ سفید این رویاها را به واقعیت تبدیل می کند! این لایه پایه است، بوم خالی که رنگ های دیگر بر روی آن شادابی خود را نشان می دهند. متشکل از دی اکسید تیتانیوم، چشمنوازی و سفیدی فوق العاده ای ایجاد می کند و رنگ طبیعی رزین را برای یک روکش تمیز و روشن می پوشاند. اما جادوی آن فراتر از زیبایی شناسی است. مستربچ سفید پایداری حرارتی، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و حتی ضد شعله را بهبود می بخشد و آن را به یک قهرمان همه کاره برای زیبایی و قوام بدن تبدیل می کند.

۲. مستربچ سیاه: پیچیدگی سایه

مشکی فقط نبود رنگ نیست. این یک هوای ظرافت، بیانیه قدرت است. مستربچ سیاه، که معمولا حاوی کربن سیاه است، این پیچیدگی را به دنیای پلاستیک می آورد. این برای لوازم الکترونیکی براق، بسته بندی شیک و قطعات خودرو که در آن لمس رمز و راز مورد نظر است، عالی است. اما مستربچ سیاه مانند همتای سفید خود فقط به ظاهر نیست. مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، اتلاف گرما و رسانایی را افزایش می دهد و آن را برای کاربردهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می دهد.

ادامه مطلب  بهترین کتاب های کنکور دهم تجربی خیلی سبز

برای دریافت هرگونه مشاوره در ارتباط با انواع مستربچ و استعلام قیمت با شرکت آسیا رنگدانه با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۹۶۷۱ الی ۳ تماس بگیرید.

خرید مستربچ

 

۳٫ مستربچ افزودنی: کیمیاگری افزایش

حالا بیایید از قلمرو رنگ ها فراتر برویم و قدرت دگرگون کننده مستربچ های افزودنی را کشف کنیم. این اسب‌های کار دارای ویژگی‌های خاصی هستند و به عنوان کیمیاگر در دنیای پلاستیک عمل می‌کنند. آنتی اکسیدان ها عمر محصولات شما را افزایش می دهند، جاذب های UV، آنها را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کنند و بازدارنده های شعله ایمنی ضروری را فراهم می کنند. آیا می خواهید پلاستیک شما ضد الکتریسیته ساکن، ضد میکروبی یا حتی در تاریکی بدرخشد؟ یک مستربچ افزودنی برای آن وجود دارد.

 

۴٫ مستربچ های رنگی: در رنگین کمان رها شو!

در نهایت، به اصل موضوع می رسیم: مستربچ های رنگی. این بسته های شاد پر جنب و جوش، کالیدوسکوپی از امکانات را به دنیای پلاستیک تزریق می کند. از قرمزهای آتشین و آبی دریایی گرفته تا مرواریدهای درخشان و شگفتی های متالیک، پالت رنگ بی حد و حصر را به ارمغان می آورد. مستربچ های رنگی به شما این امکان را می دهند که خلاقیت خود را بیان کنید، محصولات خود را شخصی سازی کنید و از بین دیگر محصولات، شما متمایز شوید. انتخاب مستربچ رنگ مناسب فقط جنبه زیبایی ندارد. عواملی مانند مقاومت در برابر نور سازگاری با رزین انتخابی خود را در نظر بگیرید تا از نتایج زنده و طولانی مدت اطمینان حاصل کنید.

برای دریافت هرگونه مشاوره در ارتباط با انواع مستربچ با شرکت آسیا رنگدانه با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۹۶۷۱ الی ۳ تماس بگیرید.

تولید مستربچ

انتخاب مستربچ مناسب: سمفونی عوامل

اکنون که با چهار تفنگدار مستربچ آشنا شدید، زمان آن رسیده است به دنبال خرید مستربچ بروید تا بتوانید ترکیبی عالی برای پروژه خود تنظیم کنید. این عوامل را در نظر بگیرید:

  • کاربرد: تولیدات پلاستیکی شما برای چه چیزی استفاده خواهد شد؟ اسباب بازی ها به مستربچ های متفاوتی نسبت به وسایل پزشکی نیاز دارند.
  • سازگاری با رزین: اطمینان حاصل کنید که مستربچ انتخابی شما با نوع رزین خاص شما سازگار است.
  • خواص مورد نظر: آیا به مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، ضد حریق یا رنگ خاصی نیاز دارید؟
  • روش پردازش: یک مستربچ مناسب برای تکنیک روش تولید خود انتخاب کنید، خواه قالب گیری تزریقی، اکستروژن، یا قالب گیری بادی.
  • هزینه و در دسترس بودن: قیمت ها را مقایسه کنید و مطمئن شوید که مستربچ انتخابی شما به راحتی در دسترس است.
ادامه مطلب  معرفی لیستی از هتل‌های کیش برای یک ماه عسل استثنایی

تسلط بر هنر: از تازه کار تا استاد

به یاد داشته باشید، انتخاب مستربچ مناسب یک هنر است نه یک علم. آزمایش کنید، تحقیق کنید و از متخصصان راهنمایی بخواهید. با کمی تمرین، به زودی یک استاد بزرگ خواهید شد و از این ابزارهای رنگارنگ برای خلق شاهکارهای پلاستیکی که هم زیبا و هم کاربردی هستند، استفاده خواهید کرد. بنابراین، پیش بروید، دنیای مستربچ ها را کاوش کنید و اجازه دهید خلاقیت شما جریان یابد!

مستربچ تولیدی شرکت آسیا رنگدانه

قیمت مستربچ:

تولید مستربچ به عوامل زیادی بستگی دارد که این بر روی قیمت مستربچ نیز تاثیر گذار است ، و نمی توان برای آن قیمت ثابتی ذکر شود. در اینج به ذکر چند نمونه از آن می پردازیم:

  • نوع رزین پایه: قیمت مستربچ به طور قابل توجهی به نوع رزین پایه ای که از آن ساخته شده است، بستگی دارد. مستربچ تولید شده از رزین های گران تر مانند پلی اتیلن ترفتالات و پلی کربنات عموماً گران تر از مستربچ هایی هستند که با رزین های ارزان تر مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن تولید می شوند .
  • نوع و غلظت رنگدانه: نوع رنگدانه و غلظت آن بر قیمت مستربچ تاثیر مستقیمی دارد. رنگدانه های خاص مانند متالیک و فلورسنت به دلیل کمیاب بودن و پیچیده بودن روند تولید، نسبت به رنگدانه های سفید و رایج گران تر هستند.
  • میزان پرکننده: برخی از مستربچ ها علاوه بر رنگدانه، حاوی پرکننده هایی مانند کربنات کلسیم یا تالک نیز هستند. این پرکننده ها می توانند برای کاهش هزینه نهایی یا بهبود خواص فیزیکی محصول نهایی مانند استحکام و پایداری ابعادی، اضافه شوند.
  • کیفیت و برند: برندهای معتبر کیفیت بهتری دارند و در نتیجه گران تر هستند.
  • حجم سفارش: اصولا حجم سفارش بالا سبب ایجاد یک تخفیف از طرف تولید کننده و یا توزیع کننده برای خریدار مستربچ می شود.
ادامه مطلب  شگردهای پولدار شدن را بیاموزید!

نحوه تولید مستربچ

ساخت مستربچ یک فرآیند صنعتی پیچیده است که شامل اندازه گیری های دقیق و پروتکل های ایمنی است. در اینجا یک نمای کلی ساده از مراحل مربوطه آورده شده است:

 

. مرحله اول: شامل اندازه گیری دقیق اجزای مختلف مانند رنگدانه ها، رزین حامل و هر گونه افزودنی با توجه به خواص نهایی مطلوب مستربچ است.

 

مخلوط کردن: سپس مواد توزین شده به طور کامل در یک میکسر با سرعت بالا مخلوط می شوند تا از توزیع یکنواخت در سراسر رزین حامل اطمینان حاصل شود.

 

مرحله سوم: مخلوط آماده شده به دستگاه اکسترودر وارد می شود. این دستگاه با اعمال حرارت و فشار بالا، مخلوط را ذوب و همگن می کند.

 

مرحله چهارم: مستربچ اکسترود شده سپس شکل می گیرد (اغلب به صورت گلوله) و به سرعت سرد می شود. همچنین ممکن است برای اطمینان از حداقل رطوبت محصول نهایی، از فرآیندهای آبگیری استفاده شود.

 

مرحله پنجم: مستربچ سرد و خشک شده پس از آن طبق استانداردهای صنعت برای ذخیره سازی و حمل و نقل بسته بندی می شود.

خرید مستربچ

اگر به دنبال مستربچ عالی و با کیفیت هستید، ما شما را با آسیا رنگدانه آشنا می کنیم. شرکت آسیا رنگدانه با نام تجاری سپاهان مستربچ بعنوان یکی از پیشتازان صنعت تولید و صادرات مستربچ به کشور های مجاور جایگاه خود را بین رقبا کسب کرده است.

شرکت آسیا رنگدانه

شرکت آسیا رنگدانه یکی از اولین تولید کنندگان رنگدانه های پلاستیکی در ایران می باشد که با بیش از ۳ دهه فعالیت در صنعت پلاستیک کشور جهت گیری خود را بر اساس سلایق موجود در بازار قرار داده است و با استفاده از دانش متخصصان داخلی و تکنولوژی روز دنیا، یار و همکار بسیاری از تولید کنندگان صنعت پلاستیک می باشد.

این شرکت با هدف بهبود کیفیت و بهره گیری از پیشرفته ترین خطوط تولید و کادری مجرب و کارآمد، انواع مستربچ های رنگی، سفید، مشکی، کربنات و افزودنی ها را با بالاترین کیفیت تولید نموده است.

گواه کیفیت این محصولات استفاده از برترین های صنعت پلاستیک است که پشتوانه ای برای این شرکت می باشد.

برای دریافت هرگونه مشاوره در ارتباط با انواع مستربچ استعلام قیمت با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۹۶۷۱ الی ۳ تماس بگیرید.

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *