فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی، هنر استفاده از انرژی نیروهای طبیعت، برای افزایش فرصت ها و بهبود زندگی است.

اصطلاح “فنگ شویی” در لغت به معنای آب و باد است و نشان دهنده جریان انرژی است. به این معنا که هیچ چیز در جهان در حال سکون نیست و همیشه در اطراف ما جریانی از انرژی وجود دارد. اصول فنگ شویی، باعث ایجاد جریان مولد انرژی در زندگی می شود.

فنگ شویی دستورات گسترده ای دارد، اما برای هر فرد می تواند متفاوت و منحصر به فرد باشد. هنگامی که به درستی با رویکرد شخصی استفاده شود، می تواند با از بین بردن انسدادها و ایجاد کانال های انرژی مثبت در ثروت، سلامت و روابط نتایج شگفت انگیزی را برای زندگی شما به ارمغان بیاورد.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی هنر باستانی چینی است که به بررسی فرد و محیط پیرامونش می پردازد و محیطی هماهنگ و متعادل ایجاد می کند. این هنر در دنیای امروز بسیار محبوب شده است و افراد بسیاری با به کارگیری قوانین و اصول آن، انرژی مثبت و نشاط بخشی را به خانه یا محل کار خود می آورند. این فلسفه باستانی به مردم کمک می کند تا با هماهنگ کردن فضاهای زندگی خود با طبیعت، تعادل را در سبک زندگی خود بیابند. فنگ شویی در هر لحظه ای که زندگی می کنید، چه از آن آگاه باشید یا نه، بر زندگی شما تأثیر می گذارد. امروزه، فنگ شویی یک دانش گسترده است که شامل معماری، برنامه ریزی شهری، جغرافیا، طالع بینی، الکترومغناطیس، طراحی منظر، روانشناسی محیطی و رشته های دیگر می شود. در این مقاله از فنگ شویی شایگان نگاهی به اصول اساسی فنگ شویی داریم: انرژی چی، یین یانگ، باگوا، و عناصر پنج گانه.

انرژی چی در فنگ شویی

انرژی چی

درک ” انرژی چی ” اولین عنصر حیاتی برای دستیابی فنگ شویی مطلوب است. در فنگ شویی، “چی” انرژی موجود در همه چیز است. فنگ شویی به شما اجازه می‌دهد تا این انرژی آزادانه در خانه جریان یابد، که کیفیت کلی زندگی شما را بهبود می‌بخشد. ارتقای آرامش و تعادل هدف نهایی فنگ شویی خانه است.

درک آسان مفهوم انرژی چی به شهود و احساس شما بر می گردد. حتما برایتان پیش آمده به محض وارد شدن به خانه یا مغازه ای احساس خوب و انرژی مثبتی دریافت کنید و حضور شما در آن مکان برایتان رضایت بخش باشد. و در مقابل با ورود به بنای دیگری احساس خفگی کنید و انرژی منفی چنان شما را احاطه کند که سعی کنید هر چه زودتر آن مکان را ترک کنید. این همان تعریف “انرژی چی” است. انرژی چی مثبت، آزادانه در حال گردش و جریان است. انرژی چی منفی شامل تاریکی، انسداد و رکود است.

ادامه مطلب  هواکش چیست و چه کاربردی دارد؟

فنگ شویی اصولی دارد که با رعایت آنها “انرژی چی” آزادانه در خانه شما جریان می یابد. خوشبختانه، انجام بیشتر آنها کم هزینه است. طبق این اصول شما بهترین مکان برای جاگذاری وسایل کلیدی نظیر تخت خواب، میز مدیریت و مبل ها را می توانید تشخیص دهید. همچنین می توانید بهترین رنگ را برای هر بخش در نظر گیرید.

یین یانگ در فنگ شویی

یین و یانگ

فلسفه یین و یانگ در بسیاری از زمینه های مطالعاتی چین باستان، از هنرهای رزمی گرفته تا پزشکی و فنگ شویی مشترک است. این مفهومی از دوگانگی است که نشان می دهد نیروهای به ظاهر متضاد، به هم پیوسته هستند و به منظور ایجاد هماهنگی با هم کار می کنند: یین یک انرژی منفعل و نرم است، در حالی که یانگ یک انرژی تهاجمی و جسور است. یین و یانگ در فنگ شویی به بررسی محیط بر اساس مفهوم و معانی این اصل می پردازد. با توجه به کاربری مکانها، شما به یک تعادل نیاز دارید، برای مثال انرژی یین در فضاهای آرامش بخش مانند اتاق خواب و حمام و انرژی یانگ در فضاهای اجتماعی تر و سازنده تر مانند آشپزخانه یا دفتر کار خانگی مناسب هستند.

پنج عنصر فنگ شویی

پنج عنصر

یکی دیگر از اصول فنگ شویی پنج عنصر می باشد. فنگ شویی بر پنج عنصر زمین، فلز، آب، چوب و آتش تمرکز دارد. هر کدام از این پنج عنصر بیانگر فاز خاصی از انرژی چی هستند. “نورا اعزاز” مشاور فنگ شویی در این مورد می گوید: در حالی که هر کدام از عناصر پنجگانه را می توان به معنای واقعی کلمه از نظر جنس در خانه در نظر گرفت (مانند شومینه که بیانگر عنصر آتش است و یا گیاهان که بیانگر عنصر چوب هستند)، این عناصر همچنین با احساسات، رنگ ها، شکل ها و مناطق خاصی در نقشه باگوا مطابقت دارند. در نهایت، شما می توانید با متعادل کردن هر پنج عنصر به بهترین جریان چی دست یابید.

ادامه مطلب  قلب مادرم را با ثروتمند شدنم شاد کردم

نظریه پنج عنصر توضیح می دهد که چگونه “انرژی چی” در طبیعت حرکت می کند و دائماً از فازی به فاز دیگر تغییر می کند، زیرا انرژی نه به وجود می آید و نه از بین می رود بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود. در نتیجه، همه چیز در اطراف ما به هم متصل است و این پتانسیل را دارد که بر رفاه ما تأثیر بگذارد. ویژگی های منحصر به فرد هر عنصر باعث تعادل و آرامش در دنیای فیزیکی و ذهنی می شود. نتایج بهینه با فنگ شویی زمانی حاصل می شود که همه اجزا با هم ترکیب شوند. در ادامه به توضیح هر یک از این عناصر پنجگانه فنگ شویی می پردازیم.

عنصر زمین

عنصر زمین می تواند حس تعادل را به خانه شما بیاورد و احساس امنیت را ارائه دهد. می تواند یک فضای امن و پرورش دهنده را فراهم کند.

وقتی به دنبال ایجاد فضایی خاکی در اتاق هستید، هنگام رنگ آمیزی دیوارها از رنگ های زمینی مانند زرد یا قهوه ای استفاده کنید. برای پیشبرد موضوع، افزودن تزئیناتی مانند سنگ، کریستال، گیاهان، سفال، و آثار هنری که مناظر طبیعی را به تصویر می‌کشند می‌تواند افزودنی عالی باشد.

عنصر چوب

عنصر چوب با انرژی زندگی و رشد، مرتبط است. چوب یک ماده سبک وزن و در عین حال قوی است که آن را به گزینه ای عالی برای مبلمان، ساخت و ساز و صنایع دستی تبدیل می کند. چوب همچنین دارای جذابیت های زیبایی است که می توان از آن برای زیبایی هر فضایی استفاده کرد. علاوه بر این، چوب سازگار با محیط زیست است و آن را به یک انتخاب پایدار در دکوراسیون تبدیل می کند.

گنجاندن چوب در خانه می تواند به ایجاد حس تعادل و هماهنگی کمک کند. عنصر چوب نماد رشد، شروع تازه و ثبات باشد. افزودن گیاهان، گنجاندن مبلمان چوبی و دکوری های چوبی همه راه هایی است برای استفاده از عنصر چوب در خانه.

عنصر آتش

آتش همانطور که قدرت خلق کردن دارد، توانایی تخریب را نیز دارد. آتش برای ما گرما و نور فراهم می کند و همچنین برای پختن غذا و ایجاد ابزار استفاده می شود. آتش علیرغم مفید بودن آن می تواند بسیار خطرناک باشد و در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند منجر به عواقب مخربی شود. مهم است که عنصر آتش را درک کنید و با احترامی که شایسته آن است با آن رفتار کنید.

ادامه مطلب  نقد و بررسی فنی فوتون ساوانا

گنجاندن آتش در خانه می تواند حس گرما و انرژی ایجاد کند. این کار را می توان با وسایلی مانند شمع و وسایل روشنایی انجام داد.

عنصر فلز

این عنصر به فضا حس تمرکز و شفافیت می بخشد. افرادی که به دنبال تزریق انرژی به فضای زندگی خود هستند می توانند از دکوری های فلزی سود ببرند. گلدان ها، قاب عکس و مبلمان فلزی می توانند از جمله راه های معرفی عناصر فلزی در خانه باشند.

انرژی مثبت را می توان با قرار دادن اجسام گرد مانند سکه در اطراف آن مکان جذب کرد. از سوی دیگر، باید از فلزات لبه تیز خودداری کرد، زیرا آنها به احتمال زیاد باعث ایجاد حس منفی می شوند.

عنصر آب

وجود آب در خانه نشان دهنده ثروت، شانس و گردش انرژی است. علاوه بر این، می توان آن را به ارتباطات بین فردی مرتبط کرد. وجود آب در خانه می تواند ابزار قدرتمندی برای ایجاد یک محیط آرام باشد. برای افزودن این عنصر می توانید، وسایلی مانند آکواریوم یا فواره آب را در طراحی داخلی خود بگنجانید.

تصاویری از دریاچه‌های آرام، آبشارهای باشکوه و رودخانه‌های روان را می‌توان در اطراف خانه آویزان کرد. هر بار نگاه به این آثار هنری، یادآور قدرت و زیبایی شگفت‌انگیز طبیعت خواهد بود.

نقشه باگوا

باگوا یا پاکوا، یک شبکه سه در سه با نه بخش است که هر کدام، نشان‌دهنده جنبه های مختلفی از زندگی شما هستند، که به طور خلاصه به ثروت، شهرت، عشق، خانواده، فرزندان، دانش، شغل و افراد مفید اختصاص داده شده. باگوا به عنوان نقشه انرژی نیز شناخته می شود. باگوا را می توانید روی پلن یا نقشه خانه خود پیاده کنید.

هر بخش از خانه با یک جنبه زندگی، یک عنصر و یک جهت جغرافیایی مرتبط است. اگر هر یک از این جنبه ها در زندگی شما نیاز به بهبود یا تقویت دارد، باید اصول مناسب فنگ شویی را در فضای مربوط به آن بخش را اعمال کنید. برای مثال، اگر میخواهید ثروت مالی بیشتری به زندگی خود بیاورید، می توانید چند گیاه را به بخش ثروت خانه خود اضافه کنید.

حتما ببینید

آیا خرید مستقیم از بازار گل امکان پذیر است؟

آیا خرید مستقیم از بازار گل امکان پذیر است؟

یکی از ویژگی‌های مشترک انسان‌ها این است که به سمت طبیعت گرایش دارند. شاید پیدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *