فروشگاه پیشرو تراک دستورالعمل نگهداری صحیح از لیفتراک و قطعات لیفتراک

فروشگاه پیشرو تراک: دستورالعمل نگهداری صحیح از لیفتراک و قطعات لیفتراک

خرابی و عملکرد نادرست برخی قطعات لیفتراک یکی از رایج ترین مشکلاتی است که اپراتورهای لیفتراک با آن مواجه می شوند. هنگامی که برخی از قطعات حیاتی و مهم لیفتراک ها خراب می شوند، احتمال بروز اشتباهات و صدمات بیشتر به دیگر قطعات یدکی و لیفتراک شما وجود دارد، کلید تضمین صرف هزینه کمتر هنگام خرابی لیفتراک شما، تشخیص مشکل اصلی در مراحل اولیه است تا بتوان سریعاً مشکل را تشخیص و نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعات لیفتراک اقدام کرد.

برای تبدیل شدن به یک اپراتور تجهیزات سنگین به راهنمایی نیاز دارید؟

برای بررسی خرابی های رایج و نکات مفید عیب یابی قطعات لیفتراک به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

اصلی ترین قطعات لیفتراک چه نام دارند؟

هر اپراتور لیفتراک یا تکنسین تعمیر و نگهداری، ابتدا باید با اجزای اصلی لیفتراک ها آشنا باشد تا در هنگام تعمیر و یا تعویض قطعات یدکی لیفتراک بهترین، مناسب ترین و به صرفه ترین تشخیص را بدهد. به خاطر داشته باشید که هر جزء اصلی لیفتراک شامل بسیاری از اجزای کوچکتر است که همگی این اجزاء لیفتراک را قادر به عملکرد صحیح می کنند.

  • دکل لیفتراک: دکل قابلیت بالا و پایین آوردن بار، ثابت نگه داشتن بار و کنترل شاخک لیفتراک دارد.
  • شاسی لیفتراک: شاسی شامل چهار قسمت اصلی است: ( وزنه تعادل_ جایگاه موتور، گیربکس، دکل و باتری لیفتراک_ دیفرانسیل و اکسل لیفتراک_ اتاقک اپراتور لیفتراک)
  • محافظ سقفی: محافظ سقفی یک جزء ایمنی است که اپراتور لیفتراک را از سقوط اجسام در قسمت کابین محافظت می کند.

تعمیر و نگهداری قطعات یدکی لیفتراک

متأسفانه اکثر لیفتراک ها در هنگام بروز مشکل برای اکثر قطعات لیفتراک خود، هیچ علامت هشدار دهنده ای نشان نمی دهند. شما اغلب متوجه نمی شوید که مشکلی وجود دارد تا زمانی که در حین کار با لیفتراک  مشکلی ایجاد شود و یا امکان فعالیت لیفتراک شما وجود نداشته باشد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که بتوانید به درستی تشخیص دهید که چه مشکلاتی برای لیفتراک شما ممکن است رخ داده باشد تا بتوانید در کمترین زمان نسبت به تامین و خرید قطعات لیفتراک مورد نیاز اقدام کنید.

ادامه مطلب  قیمت شلوار مازراتی کمربند دار دمپا گشاد

اگر می‌خواهید لیفتراک شما به درستی کار کند و سال‌های زیادی دوام بیاورد، توصیه می‌کنیم چند روش‌ نگهداری اولیه را دنبال کنید.

  • انجام بازرسی‌ های معمول و دوره ای برای اطمینان از عملکرد مناسب لیفتراک، باعث افزایش کارایی و جلوگیری از ضررهای مالی بیشتر می شود. (دستورالعمل تعمیر و نگهداری ارائه شده توسط سازنده لیفتراک ها بسیار توصیه می شود و پیشنهاد فروشگاه پیشرو تراک به کلیه کاربران لیفتراک ها این است که به این نکات توجه کنید و حدالامکان رعایت شود.)
  • اپراتورهای لیفتراک و تکنسین های تعمیر و نگهداری تعیین شده را به اندازه کافی آموزش دهید تا از خطاهای کاربر و آسیب به دیگر تجهیزات جلوگیری شود.
  • سعی کنید خرید قطعات یدکی لیفتراک خود را ابتدا از نمایندگی های معتبر و در صورت عدم دسترسی به نمایندگی، از تامین کنندگانی قطعات لیفتراک مورد نیاز خود را تهیه کنید که دارای سابقه طولانی و اعتبار کافی در این زمینه داشته باشند.

خرید قطعات لیفتراک

مراحل سرویس و نگهداری از لیفتراک و قطعات لیفتراک

  1. بررسی و تعیین نیازمندی ‌ها

    در ابتدا، نیازمندی‌های سرویس و نگهداری لیفتراک، باید شناسایی شوند. این شامل بررسی سابقه سرویس قبلی، بررسی مشکلات فعلی و همچنین تشخیص قطعات یدکی لیفتراک مورد نیاز برای لیفتراک می‌شود.

  2. بررسی عملکرد فنی لیفترک

    در این مرحله، عملکرد لیفتراک به طور جامع بررسی می‌شود. این شامل بررسی وضعیت قطعات لیفتراک، سیستم‌های برقی و الکترونیکی لیفتراک، سیستم هیدرولیکی، سیستم ترمز و سایر اجزا است.

  3. تعمیر و تعویض قطعات لیفتراک

    در صورتی که در مرحله بررسی مشکلاتی شناسایی شوند، در مرحله بعد لازم است تعمیرات لازم انجام شود. این شامل تعمیر و تعویض قطعات معیوب، تنظیم و تعمیر سیستم‌ها و ترمیم خرابی ‌های احتمالی است.

  4. تنظیمات و تعمیرات فنی لیفتراک

    در این مرحله، تنظیمات فنی و تعمیرات کوچکی بر روی لیفتراک انجام می‌شود. این شامل تنظیم فشار هیدرولیک، تعویض روانکارها، تعمیر و تنظیم سیستم ترمز و تعمیرات دیگر است.

  5. تست و آزمایش عملکرد لیفتراک

    پس از انجام تعمیرات و تنظیمات مورد نیاز، لازم است عملکرد لیفتراک و کلیه قطعات لیفتراک با تست و آزمایش‌های مناسب بررسی شود. این شامل آزمایش قدرت و عملکرد باربری، تست سیستم‌های الکترونیکی و هیدرولیکی، تست ترمز و سایر آزمون‌های مربوطه است.

  6. راه‌اندازی و آماده سازی لیفتراک

    در نهایت، لیفتراک پس از انجام سرویس و نگهداری باید آماده استفاده شود. این شامل بررسی مجدد عملکرد، تضمین ایمنی و راه‌اندازی در محیط کاری است.

با انجام مراحل ذکر شده در این مقاله، به طور کامل سرویس و نگهداری لیفتراک انجام می‌شود و آماده استفاده بهینه در انبار ها و کارخانه های صاحبان صنایع می گردد.

تعمیر و تعویض قطعات لیفتراک

چرا پیشرو تراک را برای خرید قطعات لیفتراک انتخاب کنید؟

  • از ساده ترین کامیون پالت تا سنگین ترین لیفتراک، از کوچکترین مهره تا شاسی کامل، همه را در فروشگاه پیشرو تراک خواهید یافت. ما  فروشگاه یکپارچه شما،  برای تامین قطعات و لوازم جانبی لیفتراک  در صنایع مختلف هستیم.
  • کارکنان ماهر و متخصص مجموعه پیشرو تراک برای درک نیازهای منحصر به فرد لیفتراک ها با هر نوع مدل و برندی آموزش دیده اند و برای تمام سوالات فنی شما خدمات حرفه ای ارائه می دهند.
  • ما پشتیبانی مشتریان خود را با کلیه زبان های روز دنیا ارائه می دهیم تا موانع زبانی، برای تسهیل در توضیح مشکلات فنی لیفتراک و قطعات لیفتراک مورد نیاز شما را به حداقل محدود کنیم.
  • مجموعه پیشرو تراک کلیه سفارشات خود را در همان روز و در کمترین زمان ممکن به کلیه نقاط ایران ارسال می نماید.
  • مشتریان عزیز می توانند ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته به راحتی قطعات یدکی لیفراک مورد نیاز خود را در فروشگاه آنلاین پیشرو تراک جستجو کرده و به راحتی سفارش خود را ثبت نمایند.

جهت مشاهده محصولات و خدمات “فروشگاه پیشرو تراک” و برای خرید انواع ماشین آلات راهسازی و قطعات لیفتراک به فروشگاه اینترنتی  www.pishrotruck.com مراجعه نمایید، و یا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

شماره تماس: ۵۵۴۰۱۳۱۸-۰۲۱

تلفن همراه: ۰۹۱۲۲۸۰۵۸۶۸ مقدم

ادامه مطلب  پشم سنگ (Mineral Wool) و کاربردهای آن

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *