علت قطع شدن صدای اسپیکر خانگی (خرید اسپیکر ارزان از نیکالا)

علت قطع شدن صدای اسپیکر خانگی (خرید اسپیکر ارزان از نیکالا)

علت قطع شدن صدای اسپیکر خانگی چیست؟ این یکی از سوالات و چالش هایی است که افراد زیادی با آن برخورد می کنند. حتما یک بار تاکنون به این مشکل برخورده اید که در هنگام گوش دادن به موسیقی با اسپیکر خانگی، صدای اسپیکر شما قطع می شود و یا این که بعد از روشن کردن اسپیکر خانگی متوجه می شوید که همه چیز درست وصل شده اما اسپیکر شما صدا ندارد. در این مقاله قرار است مشکل شما را به سادگی حل کنیم.

نکته: در صورت نیاز به اسپیکر ارزان ولی با کیفیت، می توانید بهترین مدل اسپیکر را از وارد کننده مستقیم خریداری کنید. کافی است روی کلمه اسپیکر ارزان کلیک کنید و یا این که کلمه نیکالا را در گوگل سرچ کنید.

علت قطع شدن صدای اسپیکر خانگی به شرح زیر است:

  1. اتصال اشتباه کابل های اسپیکر خانگی: گاهی اوقات اشتباها گمان می کنیم کابل ها را درست متصل کرده ایم اما در واقع کابل ها اشتباه به هم وصل شده اند و یا این که کودک شما در گذشته به کابل ها دست زده است و آن ها را جا به جا کرده است به همین دلیل مجدد باید اتصالات را بررسی کرده و حالت های مختلف را چک کنید و یا این که به دفترچه راهنمای اسپیکر مراجعه کنید.
  2. خرابی پورت ها و سوکت ها: گاهی اوقات سوکت ها و پورت ها به دلایل مختلفی خراب می شوند و حتی در اسپیکرهای نو مشاهده شده است که از ابتدا سوکت ها مشکل دار بوده اند به همین دلیل آن ها را بررسی کنید احتمالا قطع شدن صدای اسپیکر مربوط به آن ها می باشد.
  3. خرابی آمپلی فایر دستگاه: در بعضی موارد آمپلی فایر دستگاه دچار خرابی و مشکل می شود که سبب قطع ناگهانی صدای اسپیکر خانگی می شود که بهتر است به تعمیرکار مراجعه کنید. علت خرابی آمپلی فایر به دلیل بلند کردن بیش از حد صدای اسپیکر است و یا داغ شدن اسپیکر به دلیل استفاده بیش از اندازه به صورت مستمر می باشد.
  4. نوسانات برق و ایجاد مشکل در ترانس: زمانی که اسپیکر جدید خریداری می کنید حتما برای آن یک محافظ برق خریداری کنید و ترانس اسپیکر را به برق مستقیم متصل نکنید زیرا نوسانات برق گاهی موجب خرابی در ترانس و قطع شدن صدای اسپیکر خانگی می شود.
  5. بررسی کنید شاید پیچ تنظیم صدای ولوم خراب شده است گاهی به دلیل خرابی آن ولوم صدای اسپیکر بالا نمی رود به همین دلیل مقداری با آن بازی بازی کنید احتمالا مشکل برای شما مشخص می شود.
  6. کابل اتصال به اسپیکر را بررسی کنید و همیشه در جایی قرار دهید که فشار زیاد و یا ضربه به آن وارد نشود گاهی ایجاد مشکل در کابل ها موجب قطع شدن صدای اسپیکر خانگی می شود.
ادامه مطلب  ترانکینگ چیست و انواع ترانکینگ و ترانک + قیمت داکت

مشکلات فوق بیشترین مشکلاتی است که کاربران به هنگام استفاده از اسپیکر خانگی ممکن است با آن مواجه شوند.

علت قطع و وصل شدن صدای اسپیکر بلوتوثی

مشکلات رایج بین اسپیکرها بسیار به یکدیگر شباهت دارد به همین دلیل تمامی موارد فوق را باید برای اسپیکر بلوتوثی را نیز مورد بررسی قرار دهید تا علت قطع شدن صدای اسپیکر بلوتوثی برای شما روشن شود ناگفته نماند چند مورد دیگر مرتبط به قطع شدن صدای اسپیکر بلوتوثی می باشد که به شرح زیر است:

  1. خرابی دانگل و قطعه بلوتوث مربوط به اسپیکر که گاهی دچار مشکل می شود و نمی تواند ارتباط درستی با بلوتوث موبایل شما بر قرار کند گاها افراد بعد از بررسی می گویند همه چیز خوب است و اتصال بلوتوث برقرار است اما ارتباط به درستی انجام نشده است.
  2. تداخل سیگنال های دستگاه های بلوتوثی: ممکن است در محیط شما چندین دستگاه بلوتوث روشن باشد و تداخل در سیگنال ها به وجود آمده باشد که بهتر است قبل از هر چیزی اتصال بلوتوث را با گوشی خود قطع کنید و مجدد وصل نمایید احتمالا مشکل شما حل خواهد شد.
  3. گاهی ایجاد شوک برق و یا مشکلاتی دیگر باعث می شود اسپیکر بلوتوثی به خوبی کار نکند که بهتر است اسپیکر خود را یک بار خاموش و روشن کنید.
  4. گاهی اوقات فاصله بین گوشی شما و اسپیکر بلوتوثی بسیار زیاد است و این عامل سبب می شود دستگاه اسپیکر نتواند اتصال مناسبی با گوشی موبایل برقرار کند.
  5. ممکن است گوشی موبایل شما به دلایل سخت افزاری و نرم افزاری نتواند با دستگاه اسپیکر بلوتوثی ارتباط بگیرد به همین دلیل بهتر است با چند گوشی دیگر نیز تست کنید.
ادامه مطلب  ۵ تلویزیون با کیفیت بازار برند شیائومی + قیمت رقابتی

علت قطع شدن صدای اسپیکر کامپیوتر

قطع شدن صدای اسپیکر کامپیوتر از آن جا که نیازمند تنظیماتی می باشد دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در این جا مورد بررسی قرار می دهیم.

علت قطع شدن صدای اسپیکر کامپیوتر به شرح زیر است:

  1. اختلال در تنظیمات کامپیوتر شما موجب قطع شدن صدای اسپیکر می شود به همین دلیل از قسمت گوشه سمت چپ و پایین کامپیوتر روی آیکن بلندگو کلیک کنید و روی گزینه mixer بزنید و تنظیمات را مورد بررسی قرار دهید.
  2. پورت های اتصال را مورد بررسی قرار دهید گاهی اوقات به درستی اتصال برقرار نمی شود و صدای اسپیکر هم قطع می شود.
  3. کابل های اتصال را بررسی کنید که دچار خرابی و فرسودگی نباشد.
  4. ممکن است خرابی مادر بورد سبب قطع شدن صدای اسپیکر کامپیوتر شود.

رفع سریع مشکل صدای اسپیکر کامپیوتر

جهت رفع مشکل صدای اسپیکر کامپیوتر تمامی نکات زیر را در یک دقیقه مورد بررسی قرار دهید و صدای اسپیکر کامپیوتر خود را وصل کنید:

  1. روی آیکن بلندگو سمت راست پایین کامپیوتر خود (راست کلیک) کنید و گزینه playback device و از لیست موجود گزینه اسپیکر مورد نظر را انتخاب کنید تا تیک سبز بخورد. (روی تمامی گزینه ها تست کنید احتمالا مشکل رفع می شود و اگر رفع نشد روی گزینه پیش فرض خودش قرار بدهید)
  2. تمامی اتصالات را مورد بررسی قرار دهید و اگر مشکلی دیدید برطرف کنید.
  3. آپدیت ویندوز را مورد بررسی قرار بدهید گاهی به دلیل عدم آپدیت، اختلالاتی در سیستم عامل به وجود می آید. از منوی start عبارت windows update را بنویسید یک فهرست مشاهده می کنید، چک کرده و مطمئن شوید که نسخه جدید ویندوز ارائه شده است. اگر لیستی وجود نداشت، روی دکمه check for update کلیک کرده تا لیست به روز رسانی را بتوانید مشاهده کنید بعد از آن روی گزینه view available updates کلیک کرده و سیستم خود را بروز رسانی کنید. احتمالا مشکل صدای اسپیکر کامپیوتر به سادگی حل می شود.
  4. بررسی درایورهای صدا که اگر قدیمی باشد با مشکل رو به رو می شوید برای رفع می توانید پوشه Device manager را باز کنید و وارد تب sound ,video and game controllers شوید حال روی دستگاهی که مد نظر دارید دابل کرده و ببینید که آیکن ! یا ? در کنار آن وجود دارد یا خیر که در صورت وجود این علامت، زمان آن رسیده که درایور را مجدد نصب کنید. روی سربرگ Driver کلیک کنید و update driver را نیز بزنید. در صورت انتخاب گزینه search automatically for update driver software، ویندوز شما به صورت آنلاین، برای درایورهای سالم سرچ می کند. درایورهای پیدا شده به صورت اتوماتیک دانلود و نصب می شوند و با restart شدن کامپیوتر، مشکل قطع شدن صدا رفع می شود.
ادامه مطلب  بهترین دوربین سیم کارتی برای فضای باز

در بعضی موارد کاربران با توجه به برندی که استفاده می کنند به دنبال راه حل و یا علت قطع شدن صدای اسپیکر خود هستند. این نکته را بدانید که دلایل قطع شدن صدای اسپیکر در تمامی برندها تقریبا یکسان است و نیازی به جستجو با توجه برند شما نیست.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد علت قطع شدن صدای اسپیکر خانگی و کامپیوتر مورد بررسی قرار بگیرد که تمامی دلایل گفته شد در تمامی برندها یکسان است پس اگر به دنبال مشکل قطع شدن صدای باند خانگی میکرولب، مشکل قطع شدن صدای باند خانگی مارشال، مشکل قطع شدن صدای باند خانگی مکسیدر و… هستید این مقاله می تواند بسیار مفید باشد.

سایت نیکالا به عنوان مرجع خرید اسپیکر ارزان هم اکنون در حال فعالیت است و وارد کننده مستقیم در بازار ایران می باشد به همین دلیل جدیدترین برندهای اسپیکر را با قیمت ارزان می توانید همراه با گارانتی خریداری کنید.

در صورتی که شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

حتما ببینید

چت روم نازی چت و همه چیز در مورد چتروم ها

چت روم نازی چت و همه چیز در مورد چتروم ها

چت روم نازی چت یک ابزار آنلاین است که امکان مکالمه و گفتگو با افراد دیگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *