جدیدترین تکنیک ایمپلنت دندان با کلینیک ایمپلنتیا

جدیدترین تکنیک ایمپلنت دندان با کلینیک ایمپلنتیا

با افزایش سن ، عدم رعایت نکات مراقبتی یا انجام فعالیت های ورزشی که باعث اصابت ضربه به صورت می شود ، ممکن است تجربه از دست دادن یک یا چندین دندان را داشته باشید و این موضوع باعث ناراحتی و آزار شما شود. باید این را بگویم که دیگر لازم نیست نگران جای خالی دندان هایتان باشید ، چرا که امروزه به کمک جدید ترین تکنیک های دندانپزشکی دیگر این مشکل قابل حل بوده و نیازی نیست تا در سنین پایین از دندان مصنوعی استفاده کنید. ایمپلنت های دندانی ، بهترین متد درمانی برای جایگزین کردن دندان هایی است که بر اثر حوادث مختلف از دست رفته اند و اکنون جای خالی آن ها باعث کاهش زیبایی چهره و همچنین سخت تر شدن جویدن غذا شده است. البته لازم به ذکر است که پروسه مذکور خود ، با توجه به شرایط بیماران مختلف ، به روش های گوناگونی به انجام می رسد. در ادامه قصد داریم اطلاعاتی مفید از برترین تکنیک های جراحی کاشت ایمپلنت دندان را در اختیار تان قرار دهیم که مطمئنا آگاهی از آن ها شما را واقعا شگفت زده خواهد کرد. همچنین اگر تا کنون نسبت به انجام این روش ترس و نگرانی داشته اید و به همین دلیل برای انجام آن اقدام نکرده اید ، پس از خواندن این مطلب با خیال راحت برای جراحی ایمپلنت به متخصص مراجعه خواهید کرد.

شاید شما نیز از آن دسته افراد باشید که با تصور درد و پیچیدگی های پروسه های درمانی دندان ، از انجام آن ها خودداری می کنید. البته اکثرا دلیل ایجاد دلهره و اضطراب ، عدم آگاهی فرد از فرایند پیش رو است. در عصر حاضر با وجود اینکه دسترسی به اینترنت بسیار ساده است و اطلاعت به دست آوردن در رابطه با هر موضوعی بسیار آسان شده است. در خصوص عمل کاشت ایمپلنت نیز ، اگر با جوانب مختلف آشنا شوید ، با آسودگی خاطر می توانید تحت درمان قرار بگیرد.

ادامه مطلب  جراحی دندان عقل و نکات مهم درباره آن

 

جدیدترین تکنیک ایمپلنت دندان با کلینیک ایمپلنتیا

 

جدید ترین تکنیک های کاشت ایمپلنت

همانطور که در طول زندگی روز مره خود شاهد هستیم ، سرعت پیشرفت و توسعه علوم و فنون در همه زمینه ها چه پزشکی و چه تکنولوژی افزایش یافته است. اگر بخواهیم از دید پزشکی این مورد را بررسی کنیم خواهیم دید که سرعت پیشرفت علم در حوزه پزشکی بسیار بالا بوده که موضوع خود عاملی مثبت و مهم است. چرا که افزایش سرعت پیشرفت تکنولوژی و علم به حفظ سلامتی انسان ها کمک بسیار زیادی می کند. پروسه ایمپلنت کردن دندان ها نیز از این موضوع بی نصیب نمانده است.

ایمپلنت هایی که برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند در انواع مختلفی در دسترس هستند که بر اساس فاکتور های مختلفی دسته بندی می شوند. به عنوان مثال برخی تکی هستند و برای مواردی مورد استفاده قرار می گیرند کهتنها یک دندان از دست رفته باشد و نوع دیگر چندگانه است که برای زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بیمار چندین دندان خود را از دست داده باشد. تکنیک ‌های کاشت ایمپلنت دندانی به طور مداوم در حال تکامل هستند. یکی از جدید ترین تکنیک ‌های کاشت ایمپلنت ، تکنیک “زیاده‌ ریزی اسکلتی” یا ” تکنیک بزرگ نمایی استخوان ” (Bone Expansion Technique) است.

در این تکنیک ، در صورتی که استخوان دندانی برای کاشت ایمپلنت ضعیف یا کمبود استخوان وجود داشته باشد ، قبل از کاشت ایمپلنت ، با استفاده از ابزار های خاصی اندازه استخوان را افزایش می ‌دهند. به این ترتیب ، به ایمپلنت ‌ها ثبات بیشتری می ‌دهند و امکان کاشت ایمپلنت در مواردی که قبلاً غیرممکن می ‌بود را فراهم می‌ کنند. یکی دیگر از تکنیک‌های جدید، استفاده از “ایمپلنت ‌های فشاری” (Compression Implants) است. در این تکنیک ، ایمپلنت ‌ها به صورت فشرده و با استفاده از قدرت فشار قرار می ‌گیرند. این تکنیک ، معمولاً با ساختار استخوانی بدنه بالا (D1) و برای موارد کاشت ایمپلنت در مناطقی با استخوان متمایز کاشت استفاده می ‌شود.

ادامه مطلب  آشنایی با انواع عمل جراحی زنان – معرفی دکتر سعیده اسدی

بدیهی است که همچنان تحقیقات و آزمایشات در حال انجام هستند و ممکن است تکنیک ‌های جدید تری نیز برای کاشت ایمپلنت به وجود آید. نکته مهم این است که برای دریافت اطلاعات کامل و دقیق در مورد جدید ترین تکنیک‌های کاشت ایمپلنت ، مراجعه به متخصصان ، بهترین راه حل است.

مزایای استفاده از روش های مدرن کاشت دندان

استفاده از روش ‌های مدرن کاشت دندان دارای مزایا و مواردی است که می ‌توان از آنها بهره برد. در ادامه ، چندین مزیت اصلی استفاده از روش مدرن کاشت دندان را برای شما ذکر می‌ کنم:

  • ثبات و استحکام : ایمپلنت هایی که جدیدا درست می شوند ، از ثبات و استحکام بهتری برخوردار هستند و این مورد امکان مصرف غذا و صحبت کردن را بهتر نموده و راحتی شما را در کارهای روزمره افزایش می ‌دهد.
  •  طبیعی و زیبا : ایمپلنت ‌های مدرن از نظر ظاهری بسیار شبیه به دندان‌ های طبیعی هستند. از جنبه طبیعی بودن ، شکل ، رنگ و اندازه دندان متناسب با دندان ‌های اطراف را بررسی و بهینه می ‌کنند. این امر باعث می‌ شود که خنثی سازی اثر افزایش سن و یا از دست دادن دندان‌ های طبیعی را داشته باشید.
  • حفظ استخوان : یکی از مزیت ‌های مهم کاشت ایمپلنت مدرن این است که باعث حفظ استخوان فک شده و فرو‌رفتگی را بهبود می ‌بخشد. ایمپلنت به عنوان جایگزین ریشه دندان کامل عمل کرده و از روند تحلیل رفتن آن جلوگیری می ‌کند. این باعث حفظ استحکام استخوان و جلوگیری از ضعف استخوانی می‌ شود.
  • دوام بیشتر: ایمپلنت‌ های مدرن به صورت دائمی نصب می ‌شوند و دوام بالایی دارند. به‌ طور کلی می ‌توانند تا چندین سال را تحمل کنند ، البته با رعایت بهداشت دهان و حضور منظم در ملاقات‌ های ادامه درمانی و نگهداری .
ادامه مطلب  آزمایشگاه فرین؛ بهترین آزمایشگاه در تهران برای آزمایش در منزل

مهم است بدانید که قبل از تصمیم ‌گیری در مورد کاشت ایمپلنت ، مشاوره با یک متخصص ایمپلنت دندان خوب و بررسی وضعیت دندانی ‌تان ضروری است. او می‌تواند شما را بهتر راهنمایی کند و تصمیم مناسبی را برایتان انتخاب کند.

منبع : implantya.com

حتما ببینید

نکاتی که باید قبل از درمان زگیل تناسلی در تهران بدانید

نکاتی که باید قبل از درمان زگیل تناسلی در تهران بدانید

زگیل‌های تناسلی یکی از مشکلات شایع پوستی هستند که می‌توانند زندگی فرد را تحت تأثیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *