اگر کسی را دوست داشته باشید انتظار دارید که همیشه به یاد شما باشد. اما انسانها فراموش کارند و گاهی اوقات هم پیش میآید که متوجه احساس شما نمیشوند. یک هدیه مناسب میتواند احساس درونی شما را با آنها به اشتراک بگذارد. اما کاربرد هدیه تنها به زندگی خصوصی افراد خلاصه نمیشود. با استفاده از یک هدیه سازمانی شخصی سازی شده میتوانید به دیگران نشان دهید که در کسب و کار یا سازمان خود چقدر به آنها اهمیت میدهید. با ما باشید تا ببینیم هدایای تبلیغاتی و یا هدایای سازمانی میتواند چه تاثیراتی در کار شما داشته باشند.
هدیه تبلیغاتی چیست؟
اگر شما صاحب یک کسبوکار باشید، حتما به دنبال راهی برای تبلیغ کالا و یا خدمات خود بودهاید و احتمالا راههای مختلفی از پخش آگهی تا جذب بازاریاب را امتحان کردهاید. اگر هنوز مطمئن نیستید که تبلیغات شما توانسته است که بر مخاطبان تاثیر جدی بگذارد یا خیر، باید از روشهایی استفاده کنید که بهتر در ذهن آنها باقی بمانید. یکی از این روشها استفاده از هدایای تبلیغاتی است.
هر چیزی که لوگوی شما روی آن حک شده باشد میتواند به عنوان یک هدیه تبلیغاتی به کار رود و ابزاری برای معرفی برند شما باشد. با این حال برای اینکه یک هدیه تبلیغاتی نقش موثری را در موفقیت کار شما داشته باشد باید متناسب با استراتژی بازاریابی شما انتخاب شود. هدایای تبلیغاتی که به درستی انتخاب شده باشند میتواند بهترین راه برای معرفی شما به بازار هدفتان باشد.
مواردی پیش میآید که شما هدیه تبلیغاتی را برای افرادی درون سازمان خود در نظر میگیرید. کارمندان سازمان شما برای بهبود عملکردشان نیاز به تشویق و ترغیب دارند. اگر کارمندان شما احساس کنند که در قبال تلاششان برای پیشبرد اهداف شرکت شما هیچ بازخوردی نمیگیرند، احتمالا دلسرد شده و دست از تلاش برمیدارند. هدیه سازمانی وسیله است که شما به عنوان مدیر شرکت میتوانید به کارمندان سازمان خود نشان دهید که برای کار آنها ارزش قائلید. انواع متنوعی از هدیه سازمانی وجود دارد که میتوان به مناسبتهای مختلف به ردههای مختلفی سازمانی از مدیران رده بالا گرفته تا کارمندان جزء ارائه کرد. اما برای اینکه بتوانید هدیه بهتری انتخاب کنید بهتر است درباره معیارهای انتخاب هدیه سازمانی مناسب بیشتر مطالعه کنید.
قیمت هدایای تبلیغاتی و سازمانی
قیمت هدایای تبلیغاتی بازه ثابتی ندارد. یک هدیه که به نظر کم ارزش میآید شاید بهترین گزینه برای اهداف تجاری شما بوده و بیشترین تاثیر را بر کسب و کار شما داشته باشد. با این حال ارزش و قیمت هدایای تبلیغاتی بستگی زیادی به بازار هدف شما دارد. برای مثال هدیه سازمانی که برای مدیران رده بالای سازمان در نظر میگیرید معمولا به تعداد محدود و به صورت سفارشی شده تهیه میشود که به تبع قیمت بالاتری خواهد داشت. با این همه هدایای تبلیغاتی میتواند یکی از روشهای به صرفه در جهت رسیدن به اهداف بازاریابی شرکت شما باشد.
هدف هدایای سازمانی و تبلیغاتی
همیشه هدایای تبلیغاتی جایگاه ویژهای در تعیین استراتژی تبلیغاتی دارد. وقتی شما هدیه تبلیغاتی ارزشمندی را به یک نفر میدهید، تا زمانی که از هدیه شما استفاده میکند، برند شما را در معرض دید اطرافیانش نیز قرار میدهد و به این ترتیب به صورت ناخودآگاه بازاریابی مکرر برند شما را انجام خواهد داد. بنابراین هدایای تبلیغاتی برند شما را معرفی کرده و موجب ایجاد شهرت برای کسب و کار شما میشود. در طرف مقابل هدایای سازمانی علاوه بر اینکه باعث گسترش روابط تجاری شما میشود، میتواند باعث تقویت ارتباط شما با کارمندان سازمانتان شود.
دریافت کنندگان هدیه تبلیغاتی و سازمانی
هدایای تبلیغاتی دارای دستهبندیهای گوناگونی است که هر کدام از آنها کاربرد خاص خود را داشته و برای گروه مخاطبان خاصی مناسب است.
هدایای سازمانی را شاید بتوان به سه دسته اصلی تقسیم کرد:
- هدایایی که به مدیران سازمان ها داده میشود و معمولا به صورت ستهای تبلیغاتی هستند.
- هدایایی که به مناسبتهای مختلف و یا در ازای تشویق عملکرد موفق کارکنان به آنها اهدا میشود.
- هدایای سازمانی که در کنفرانسها و همایشها به افراد شرکت کننده داده میشود.
چرا هدیه تبلیغاتی باعث رشد سازمان ها می شود؟
هدایای تبلیغاتی از یک طرف باعث گسترش تاثیر برند و شرکت شما در بازار هدف میشود. از طرف دیگر استفاده از هدایای تبلیغاتی سازمانی باعث گسترش و تحکیم ارتباطات بین سطوح مختلف سازمان شما خواهد شد و بهرهوری را بین کارمندان بهبود میبخشد. کارمندان با دریافت هدایای سازمانی نسبت به فعالیتهای خود دلگرم شده و تلاش بیشتر آنها موفقیت بیشتر سازمان شما را در پی خواهد داشت.
هدایای سازمانی راهی مطمئن برای حفظ روابط تجاری
وقتی شما برای تبلیغات در بازار هدف خود سرمایه گذاری میکنید، انتظاراتی را در قبال آن خواهید داشت. اما اکثر این تبلیغات در بازه زمانی کوتاهی تاثیر خود را از دست خواهند داد و شما برای تکرار نتیجه، مجبور به سرمایهگذاری مجدد در این حوزه خواهید شد. اما هدیه تبلیغاتی میتواند بارها توسط مخاطبان شما مورد استفاده قرار گیرد و تا وقتی که آنها از این هدایا استفاده کنند به صورت ناخودآگاه حامل پیام برند شما خواهند بود. به این ترتیب با نگهداری هدایای تبلیغاتی ارتباط شما با مخاطبان مستمر خواهد شد. علاوه بر این کارمندان و مدیران شرکت شما که این هدایای سازمانی را دریافت کردهاند، احساس وفاداری بیشتری نسبت به کار در شرکت شما خواهند داشت.