دانستنی هایی برای باغ پرندگان کیش

دانستنی هایی برای باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان از جاذبه‌های مهم و جذاب کیش به‌شمار می‌رود و یکی از اماکن پر بازدید در این جزیره زیبا است. جزیره کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور می‌باشد که جاذبه‌ها و اماکن تفریحی و توریستی بسیاری را در خود جای داده و گردشگران با اقامت در هتل های کیش، سفری خاطره‌انگیز و خوشایند را برای خود رقم می‌زنند.

باغ پرندگان کیش یکی از جاهای دیدنی و گردشگری کیش است که گونه‌های متفاوتی از پرندگان، در آن نگهداری می‌شود و برای عموم مردم قابل بازدید می‌باشد. باغ سرسبز پرندگان، در مجموعه دلفیناریوم قرار دارد که از پرطرفدارترین جاذبه‌های مهم و گردشگری کیش است. در ادامه به بررسی کامل باغ پرندگان کیش می‌پردازیم.

معرفی باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان، مساحتی بالغ بر ۳ هکتار وسعت دارد. این باغ در مجموعه دلفیناریوم واقع در جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته است. این باغ سرسبز و زیبا در سال ۱۳۸۰ به دست جناب آقای حسین ثابت افتتاح شد. در باغ پرندگان، ۵۷ پرنده متفاوت و همچنین گونه‌های متنوعی از گیاهان وجود دارد. برکه میان باغ، جذابیت آن را دوچندان کرده است. تماشای پرندگان زیبایی که در کنار برکه وجود دارند، بسیار لذت‌بخش می‌باشند.

در باغ پرندگان به خاطر شبیه سازی باغ به محل زندگی پرندگان، انواع مختلفی از گیاهان در این باغ وجود دارد و درختانی همچون نخل، بنجامین، اکالیپتوس، کاکتوس، گلهای ختمی و… زیبایی خاصی به باغ بخشیده است. پیاده‌روی و قدم‌زدن در محیط سرسبز و زیبای باغ و مشاهده انواع پرندگان، ساعاتی لذت‌بخش را برای گردشگران رقم می‌زند.

بخش‌های مختلف باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان دارای دو بخش بوده که در بخش اول آن، پرندگان در قفس‌های مخصوص نگهداری می‌شوند و برای مشاهده آنها باید از میان درختان سرسبز عبور کرد. قفس پرندگان در دوطرف مسیر قرار گرفته و گردشگران با پیاده‌روی یا با استفاده از اتوبوس قطاری داخل باغ، می‌توانند از مشاهده پرندگان لذت ببرند.

اطلاعات تخصصی در مورد پرندگان را می‌توان از تابلو نصب شده در کنار قفس آنها، مشاهده کرد. اطلاعاتی ازجمله اسم پرنده، زیستگاه، نوع تغذیه، گونه و بسیاری موارد دیگر آن، شرح داده شده است. بخش دوم باغ پرندگان، محل نگهداری پرندگان آزاد است که این بخش دارای وسعت بیشتری می‌باشد. در این قسمت از باغ، قفسی وجود ندارد و تنها برای جلوگیری از فرار پرندگان، در ارتفاعی بسیار بالا، توری بزرگ و سرتاسری قرار گرفته است.

این بخش باغ مساحتی بالغ بر دو هکتار، وسعت دارد که محل زندگی مشابه با زندگی اصلی پرندگان ایجاد شده و شرایط مناسبی برای زاد و ولد آنها تعبیه شده است. پرندگان در این بخش از باغ، آزادانه پرواز می‌کنند و جابجا می‌شوند. گردشگران به ویژه کودکان، از این بخش باغ، لذت بیشتری می‌برند و مشاهده پرندگان زیبا و منحصر به فرد مانند طاووس، بسیار جذاب و قابل توجه است.

ادامه مطلب  متن تبریک شب یلدا عاشقانه، انواع دسر و کیک شب یلدا

انواع گونه‌های موجود در باغ پرندگان کیش

در باغ پرندگان بیش از پنج گونه پرنده بومی از نقاط مختلف دنیا در این باغ وجود دارد. این باغ، محل زندگی گونه‌های مختلف جانوری را به وجود آورده و بعضی از پرندگان این مجموعه، از گونه‌های نادر و کمیاب به‌شمار می‌روند که با مشاهده این پرندگان، مستندهای تلویزیونی و برنامه‌های حیات وحش برای بازدیدکنندگان زنده خواهد شد.

در باغ پرندگان می‌توان پرندگان بومی آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، اروپا و برخی دیگر از نقاط جهان را تماشا کرد. از مهم‌ترین پرندگان این مجموعه می‌توان فلامینگو، کاسکو، مرغ سقا یا پلیکان، لک لک، درنای تاج‌دار، کاکاتو آمبرلا یا طوطی سفید، طوطی سبز، مرغ شاخدار، طاووسک، پنگوئن‌های پا سیاه، توکان، طاووس، مرغ بهشتی، قو، قرقاول چینی و… را نام برد.

علاوه‌بر پرندگان متنوع، جانوران دیگری در این باغ باصفا و زیبا زندگی می‌کنند که می‌توان در کنار پرندگان از این جانوران هم بازدید کرد. جانورانی همچون تمساح‌های پوزه کوتاه یا همان گاندو که بسیار هیجان‌انگیز و جذاب می‌باشند؛ همچنین وجود میمون‌ها و آهوهای زیبا، جذابیت باغ پرندگان را بیش از پیش کرده است. این مکان تفریحی و گردشگری محبوبیت بسیاری در بین بازدیدکنندگان و گردشگران دارد.

مرغ شاخدار

مرغ شاخدار از دیگر پرندگان این باغ زیبا است که مانند کبوتر می‌تواند پرواز کند. مرغ شاخدار حدود ۱۰ تا ۱۵ عدد تخم می‌گذارد و حدود ۲۵ تا ۲۸ روز در دمای ۳۷ درجه زمان می‌برد تا تخم‌ها به جوجه تبدیل شود. این پرنده حدود ۷۰ سانتی‌متر قد و ۷۰۰ تا ۱۶۰۰ گرم وزن دارد. این پرنده زیبا را می‌توان در باغ پرندگان کیش مشاهده کرد.

انواع گونه_های موجود در باغ پرندگان کیش

پرنده توکان

توکان یک گونه از پرندگان است که تمام بدن این پرنده به جزء قسمت گلو به رنگ سیاه می‌باشد. رنگ گلوی توکان‌ها سفید و یا رنگی است. توکان‌ها منقاری بزرگ و رنگی دارند که همین باعث جذابیت آنها شده است. همچنین رنگ‌های زیبایی که در قسمت‌های مختلف بدن توکان وجود دارد، زیبایی این پرنده را دوچندان کرده است. توکان‌ها از پرندگان باهوش با رفتاری آرام می‌باشند.

فلامینگو

در بخش میانی باغ، برکه آب وجود دارد که فلامینگوها در اطراف آن زندگی می‌کنند. پرندگان دیگری هم مانند پلیکان‌ها، درنای تاج‌دار، لک لک مارابو و قوها را می‌توان در این ناحیه مشاهده کرد.

ادامه مطلب  معجزه ای که من را به ثروت رساند انگشتر بود

پنگوئن آفریقایی

زیستگاه پنگوئن آفریقایی در کیپ تاون آفریقای جنوبی می‌باشد. این پرنده در چند سال اخیر رو به انقراض بوده است. برای مشاهده این پنگوئن می‌توان به بازدید از باغ پرندگان کیش رفت و این پرنده زیبا را مشاهده نمود. پنگوئن آفریقایی، دارای قد کوتاهی است که به سختی به زانوی یک فرد بالغ می‌رسد اما منقار این پنگوئن بسیار تیز است و باید فاصله را با آنها رعایت کرد.

درنای تاج‌دار

درنای تاج‌دار یکی از پرندگان زیبا و عجیب این باغ است که تاجی شبیه شانه، بر روی این پرنده قرار گرفته و باعث جذابیت این پرنده شده است. در بخش زیر گلو و بالای سر این پرنده، به رنگ خاکستری، قرمز و یا مشکی رنگ است و تلفیق زیبای رنگی این پرنده، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. از این پرنده زیبا، در این مجموعه به خوبی نگهداری می‌شود چراکه یک پرنده کمیاب است و زاد و ولد این پرنده بسیار مهم می‌باشد. درنای تاج‌دار در محیطی سرپوشیده و گرمسیری زندگی می‌کند.

درنای تاج_دار

سایر حیوانات موجود در باغ پرندگان

در باغ پرندگان کیش به جزء پرندگان، از دیگر حیوانات مانند آهو و میمون نیز در این باغ نگهداری می‌شود. در بخش خزندگان باغ، می‌توان از کروکودیل پوزه کوتاه، مارها و مارمولک‌ها نیز بازدید کرد که در باغ پرندگان در بخش خزندگان مورد نگهداری قرار گرفته‌‌‌اند. البته شرایط مشاهده این خزندگان به این صورت است که باید سیر باشند و غذای خود را خورده باشند تا از آب خارج شوند. تمساح پوزه کوتاه یا همان گاندو تنها تمساحی است که در ایران وجود دارد.

باغ پرندگان جزیره کیش دارای جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده و سرزمین هزار رنگ کیش به‌شمار می‌رود. باغ پرندگان در داخل مجموعه دلفیناریوم کیش واقع شده و به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا در باغی پر از پرنده قدم بزنند و موسیقی دل‌نواز طبیعت را گوش دهند.

مجموعه دلفیناریوم کیش یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش و همچنین پارک‌های تفریحی در خاورمیانه است که به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا پرندگان کم نظیر و متنوعی را از نزدیک مشاهده نمایند. باغ پرندگان حس دلپذیری را به بازدیدکنندگان می‌بخشد و گویی که داخل یک نقاشی کودکانه با دنیایی رنگی و آسمانی آبی قرار گرفته‌اند.

ادامه مطلب  چوب پلاست در مبلمان شهری

امکانات باغ پرندگان کیش

در این مجموعه برای رفاه بازدیدکنندگان و گردشگران، امکانات رفاهی متنوعی تعبیه شده که از مهمترین امکانات این باغ می‌توان به کافی‌شاپ، رستوران، اتوبوس‌های قطاری، محل استراحت و عکاسی اشاره کرد. گردشگران و مسافران می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به صورت همه روزه از باغ پرندگان بازدید نمایند.

جاذبه‌های اطراف باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان جزئی از مجموعه دلفیناریوم کیش است که گردشگران و مسافران می‌توانند ضمن مشاهده و تماشای پرندگان زیبای باغ، از آکواریوم و پارک دلفین این مجموعه نیز بازدید نمایند.

پارک دلفین کیش

مجموعه دلفیناریوم، عنوان اولین پارک دلفین را در ایران دارد و در این مجموعه از پستانداران دریایی همچون شیر دریایی، دلفین، گربه دریایی، پنگوئن و گراز دریایی نگهداری می‌شود. این پستانداران دریایی در استخرهایی با حجم ۱۸ هزار متر مکعب که از آب دریا پر شده است، نگهداری می‌شوند. مجموع پستانداران دریایی در این مجموعه ۲۱ مورد می‌باشد.

بخش‌های جذاب این مجموعه تفریحی شامل اجرای حرکات و برنامه‌های دیدنی دلفین‌ها است که با کمک مربیان انجام می‌شود. مشاهده هنرنمایی دلفین‌ها بسیار جذاب و هیجان انگیز است و لحظات مفرح و شادی را برای گردشگران به ویژه کودکان به ارمغان می‌آورد. یکی دیگر از بخش‌های این مجموعه جذاب، تونل خزندگان، کلاسیک شو، آکواریوم آب شور، سالن آمفی تئاتر، اقامتگاه، رستوران و بوفه می‌باشد.

مجموعه دلفیناریوم و باغ پرندگان از جاذبه‌های توریستی و گردشگری جزیره مرجانی کیش است که نقش بسزایی در جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری جزیره کیش دارد. باغ پرندگان از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی جزیره به‌شمار می‌آید.

پارک دلفین کیش

کد تخفیف ۷۰ هزارتومانی iranoff را جهت رزرو هتل های کیش چگونه استفاده کنیم؟

شما می توانید با استفاده از کد تخفیف ۷۰ هزارتومانی برای رزروهای هتل های کیش خود بعد از ثبت درخواست، کد تخفیف را وارد کرد و بر روی گزینه “اعمال تخفیف ” را کلیک کنید . بیش از ۵۴ هتل در کیش با تمامی تصاویر و اطلاعات جامع در روی سایت ایران هتل آنلاین قابل مشاهده و رزرو با تضمین کمترین نرخ میباشد.

 

سخن آخر

این مجموعه با محیطی سرسبز و زیبا، ساعات خوشی را برای خانواده‌ها و گردشگران فراهم می‌کند. پیشنهاد می‌شود، گردشگران بازدید از باغ پرندگان را در برنامه سفر خود قرار دهند تا لحظات لذت‌بخشی را برای خود به ارمغان آورند. گونه‌های متفاوتی در باغ پرندگان کیش، مورد نگهداری قرار گرفته‌اند که اکثر آنها، متعلق به آفریقا می‌باشند.

 

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *