اجزای دزدگیر ماشین و قطعات دزدگیر خودرو

اجزای دزدگیر ماشین و قطعات دزدگیر خودرو

در دنیای امروز حفظ امنیت افراد نکته بسیار مهمی است که توجه مردم را به خود جلب کرده است. در حقیقت امنیت مسئله‌ای بسیار حیاتی است که در زمان‌های پیش از این تا این حد به خطر نیفتاده بود. اما امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی تعداد سرقت‌ها و مزاحمت‌ها برای دزدی و باج‌گیری افزایش یافته است و این مسئله حائز اهمیتی می‌باشد. به همین علت افراد به دنبال روش‌های کاربردی برای کاهش این مسئله هستند و همواره تلاش می‌کنند تا بهترین ابزارها را برای مقابله با سارقان و مزاحمان بکار بگیرند. یکی از مهم‌ترین این ابزارها اجزای دزدگیر ماشین ها هستند که نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی مردم دارند و به همین علت این روزها کاربرد بیشتری پیدا کرده‌اند. این دزدگیرها نقش مهمی در امن کردن محیط دارند و از اجزای مختلفی تشکیل می‌شوند. یکی از کاربردی‌ترین مدل‌های این دزدگیرها دزدگیرهای خودرو است که اگر قصد دارید درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

درباره دزدگیرهای خودرو

همانطور که گفته شد دزدگیرها ابزارهایی فوق‌العاده پرکاربرد و پرطرفدار برای محافظت از جان و مال مردم هستند که می‌توانند خطر موجود را از روش‌های مختلفی به سریع‌ترین حالت ممکن به گوش افراد برسانند. دزدگیرهایی که در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند ویژگی‌های متنوعی دارند و هر یک بر اساس کارکرد خریداری و نصب می‌شوند تا بتوانند کاربری خوبی داشته باشند. به همین علت می‌توان گفت پیش از خرید دزدگیر مورد نظر بهتر است درباره انواع این وسیله تحقیق کرده باشید. دزدگیرهای خودرو رایج‌ترین دزدگیرها در روزمره هستند که می‌توانند به خوبی از خودروی شما مراقبت کنند و در صورت بروز خطر شما را سریعا مطلع سازند. بر همین اساس می‌توان دزدگیرهای خودرو را ابزاری پیچیده دانست که تا حد زیادی از ظرافت و جزئیات برخوردار است و به دلیل وجود این جزئیات پیچیده می‌تواند به راحتی شما را از وجود هر گونه خطری آگاه سازد.

ادامه مطلب  با ایجاد کسب و کار اینترنتی در کاشی میلیاردر شدم

انواع مختلف دزدگیرهای خودرو

به طور کلی می‌توان دزدگیرهای خودرو را به دو دسته کلی تقسیم‌بندی کرد که شامل دزدگیرهای ساده و دزدگیرهای پیچیده هستند. این دو نوع دزدگیر با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که بر کیفیت نتیجه خروجی دستگاه اثر می‌گذارد. در واقع دزدگیرهای ساده انواع معمولی از این ابزارها هستند که شامل یک نوع سنسور، آژیر و یا چراغ چشمک‌زن برای اطلاع رسانی به صاحب دستگاه و واحد کنترل است که با حداقل امکانات کارکرد ساده‌ای دارد و به راحتی از یک مجموعه محافظت می‌کند. نوع دیگر این دزدگیرها نیز دزدگیرهای خودرو هستند که اجزای پیچیده‌تری دارند و شامل واحد کنترل مرکزی، سنسورها، عملگرها، فرستنده‌ و گیرنده هستند و نسبت به نوع قبلی کارکرد سخت‌تری دارند.

اجزای اصلی دزدگیرهای خودرو

دزدگیرهای خودرو باید بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خطر موجود در اطراف خودرو تشخیص بدهند و در همین زمان کوتاه صاحب سیستم را از وجود این خطر آگاه سازند. تشخیص خطر و نوع خطر موجود در اطراف خودرو بر عهده سنسورهای مختلفی است که در داخل دستگاه جایگذاری شده‌اند. به همین علت بسیاری از افراد معتقدند که دزدگیرهای ماشین به دلیل اهمیت بالای این دستگاه، باید دارای سنسورهای حرفه‌ای و ساختار جزئی و نسبتا پیچیده‌ای باشند. برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره تعدادی از انواع جزئیات بکار رفته در ساختار این دزدگیرها بیشتر صحبت می‌کنیم.

کیت اصلی دزدگیر

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سازنده و تشکیل دهنده دزدگیرها، کیت اصلی آن‌ها است که اساسی‌ترین بخش این دزدگیرها محسوب می‌شود. کیت اصلی دزدگیر بخشی از این دستگاه است که می‌تواند تمامی بخش‌های دستگاه را کنترل کند و مانند مغز این وسیله عمل می‌کند. به همین علت توجه داشته باشید که شاید آسیب دیدن بخش‌های مختلف دزدگیر اهمیت چندانی نداشته باشد و قابل جبران باشد، اما آسیب رسیدن به کیت اصلی دزدگیر حادثه‌ای غیر  قابل جبران است و از کار افتادن دزدگیر را به همراه خواهد داشت. در واقع کیت اصلی دستگاه بخشی از این سیستم است که تمامی سنسورها به این بخش متصل می‌شوند و سالم بودن سیستم در گرو کارکرد صحیح کیت اصلی می‌باشد.

ادامه مطلب  همه چیز در مورد اجاره تجهیزات نمایشگاهی

سنسور شوک و ضربه

یکی دیگر از قسمت‌های مهم تشکیل دهنده دزدگیرهای خودرو، سنسور شوک و ضربه است که می‌تواند شرایط اطراف خودرو را آنالیز کند و در صورت وارد شدن ضربه به خودرو و یا ایجاد شوک برای ماشین، به صورت خودکار فعال شود. در اصل سنسورها محرک‌های اصلی این سیستم هستند که ضربات یا شوک‌های ایجاد شده را دریافت می‌کنند و به مغز اصلی سیستم یعنی کیت اصلی منتقل می‌کنند. اگر بخواهیم کمی جزئی‌تر درباره سنسورهای بکار رفته در ساختار دزدگیرهای خودرو صحبت کنیم، باید بگوییم که این سنسورها به طور کلی توانایی پاسخ‌دهی به محرک‌های اطراف خودرو را دارند و هر گونه فعالیتی که به خودرو ضربه یا شوک وارد کند، آن‌ها را هوشیار خواهد کرد و دزدگیر شما را روشن می‌کند. سنسورها در تمامی انواع دزدگیرها نقش حیاتی ایفا می‌کنند و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده دزدگیرهای مختلف هستند.

ریموت دزدگیر

حتما تا به حال یک ریموت دزدگیر را دیده‌اید و با ساختار آن آشنا هستید. ریموت‌های دزدگیر دارای کلیدهای مختلفی هستند که به وسیله امواج رادیویی موجود در این ریموت‌ها می‌توانند به راحتی به کنترل شرایط توسط شما کمک کنند. در حقیقت شما با استفاده از این ریموت‌ها می‌توانید درب خودروی خود را باز یا بسته کنید. دزدگیر آن را در صورت نیاز فعال یا غیر فعال کنید و همچنین آژیر آن را خاموش یا روشن کنید. بعضی از انواع این ریموت‌ها برای شما امکان روشن یا خاموش کردن خودرو را فراهم می‌آورند و این نکته مهمی است که در صنعت خودروسازی به عنوان یک پیشرفت شناخته می‌شود.

صفحه نمایشگر

شاید تصور کرده باشید که صفحات نمایشگر دزدگیر عضو مهمی از جزئیات این دزدگیرها شمرده نمی‌شوند. اما باید دقت داشته باشید که صفحات نمایشگر صفحاتی هستند که برای شما امکان کنترل کردن هر چه بهتر خودرو را فراهم می‌آورند. در واقع نمایشگرهای دزدگیرهای خودرو که عموما نمایشگرهای ال‌ای‌دی هستند، در قسمت‌های مختلفی از خودروی شما قرار داده می‌شوند و در زمان فعال شدن دزدگیر خودرو، چراغ این نمایشگر ال‌ای‌دی چشمک خواهد زد. روشن بودن چراغ این نمایشگر به اطرافیان و به ویژه سارقان اطلاع می‌رساند که این دستگاه به دزدگیر فعال مجهز است و به همین طریق از آسیب دیدن خودروی شما جلوگیری می‌کند.

ادامه مطلب  ​​آب زلال، زندگی سالم: نقش کلیدی کدورت سنج‌ها در تصفیه آب

نکات مهم در زمان خرید دزدگیر خودرو

خرید دزدگیر خودرو دارای نکاتی است که بهتر است در زمان انجام این فعالیت به این نکات توجه داشته باشید. به عنوان مثال در قدم اول باید هدف خود را از خرید این دزدگیر خودرو تعیین کرده باشید. زیرا در غیر این صورت انواع مختلف دزدگیرهای خودرو شما را به شدت گیج خواهند کرد. علاوه بر این می‌توانید با تعمیرکاران و فروشندگان دزدگیرهای خودرو مشورت کنید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهند. در انتها نیز دقت داشته باشید که وجود گارانتی برای این دزدگیرها اهمیت بسیار زیادی دارد و به شما در داشتن یک خرید موفقیت‌آمیز کمک خواهد کرد.

بر اساس آنچه گفته شد؛ دانستید که دزدگیرهای خودرو ابزارهای فوق‌العاده پرکاربرد و پرطرفداری هستند که از آن‌ها برای محافظت از خودروهای گوناگون استفاده می‌شود و به همین علت در افزایش امنیت نقش مهمی دارند. این نوع دزدگیرها نیز مانند سایر انواع دزدگیرهای موجود دارای جزئیات نسبتا پیچیده ‌ای هستند که کارکرد آن‌ها به بهترین شکل ممکن را تضمین می‌کند. البته دزدگیرهای خودروی ساده‌ نیز وجود دارند که از ساختار معمولی‌تری برخوردار هستند و در بعضی موارد بکار گرفته می‌شوند. به طور کلی انتخاب و خرید دزدگیر خودرو به مسائل مختلفی بستگی دارد که کیفیت دزدگیر و قیمت آن از مهم‌ترین این موارد هستند. ‌کالابست همواره تلاش می‌کند تا با ارائه اطلاعات کافی و لازم در این زمینه، شما را در انتخاب بهترین‌ها همراهی کند.

حتما ببینید

درب ضد سرقت در تهران

درب ضد سرقت در تهران | خرید مستقیم از کارخانه صنایع چوب مهریز

اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید و یا میخاهید استعلام قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *