گرفتن تلخی زیتون با پیاز 2

گرفتن تلخی زیتون با ۵ روش ساده

زیتون یکی از خوشمزه ترین و مفیدترین محصولات غذایی است که لذت خوردن را چندین برابر می کند و ارزش غذایی بالایی دارد.

گاهی پیش می آید که در خرید زیتون دقت کافی را نداریم و زیتون تلخ می خریم، اما روش هایی وجود دارد که می توانید تلخی زیتون را از بین ببرید.

برای یادگیری راه حل رفع تلخی زیتون، در ادامه با ما همراه باشید.

 

روش های گرفتن تلخی زیتون با پیاز

۱- گذاشتن زیتون در آب:

سریعترین و ساده ترین راه برای از بین بردن تلخی زیتون این است که آن را در آب و نمک خیس کنید یا در قابلمه ای پر از آب قرار دهید تا ماده تلخ موجود در آن (که به آن اولئوروپئین می گویند).

پس از شستشو گرفته می شود و دوباره در ظرف با آب قرار می گیرد. این گزینه نحوه پردازش و ذخیره سازی محصول توسط باغبان است.

این روش به تنهایی نمی تواند طعم تلخ زیتون را از بین ببرد و باید از روش های دیگر فرآوری زیتون استفاده کرد. پس از قرار دادن زیتون تلخ به مدت دو تا سه روز در آب و آبکشی در چند مرحله، لازم است در مرحله بعد زیتون ها را بشکنید.

گرفتن تلخی زیتون با پیاز

۲- شکستن زیتون:

برای اینکه آب بهتر به داخل زیتون نفوذ کند تا تلخی آن زودتر از بین برود، باید شکسته شوند. این روش را می توان به صورت سنتی با چکش یا سنگ گرد و در منزل انجام داد، برای انجام آن باید به زیتون ها ضربه بزنید تا دهان زیتون مانند پسته خندان باز شود اما به هیچ عنوان مغز آن را نشکنید.

ادامه مطلب  آیا برنج خام در یخچال خراب می شود؟

شکستن هسته باعث ایجاد مواد تلخ می شود.ماده موجود در هسته توسط زیتون خورده شده یا در اثر آسیب ناگهانی به دندان ها هنگام خوردن زیتون. اگر نگران شکستن هسته زیتون در حین ضربه زدن هستید، می توانید به سادگی با چاقو چند برش در اطراف هر زیتون ایجاد کنید تا تلخی آن از بین برود.

 

۳- قرار دادن زیتون ها در آب و نمک:

زیتون های شکسته یا ورقه شده را در یک سطل پلاستیکی که بیش از مقدار زیتون و آب در خود جای می دهد قرار دهید، سپس سطل را با آب پر کنید تا به سطح آن برسد. سنگ یا نمک خوراکی را به کاسه اضافه کنید و آب دهید تا آب شور شود. روی آن را بپوشانید و در مکانی تاریک قرار دهید که نور به آن نرسد.

 

۴- تعویض آب و نمک هفته ای یکبار:

بهتر است در صورت امکان هفته ای یکبار آب و نمک داخل ظرف را عوض کنید و مجدداً به زیتون آب و نمک اضافه کنید، این کار باعث می شود که تلخی زیتون زودتر و راحت تر از بین برود. .

 

۵- این کار را ۱ هفته یا ۲ هفته پشت سر هم تکرار کنید:

بعد از تعویض آب و نمک هفته ای یکبار و معمولاً ۲ هفته یکبار زیتون را تست کنید. اگر به درصد شیرینی مورد نظر رسیده اید نیازی به ادامه این کار نیست، اکنون لحظه ای است که زیتون آماده مصرف است.

حتما ببینید

چطور از خروج گاز نوشابه جلوگیری کنیم؟

چکار کنیم گاز نوشابه نرود؟

بطری ها و قوطی های نوشابه مهر و موم شده تا زمان باز شدن گازدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *