چطور بفهمیم رب انار خراب شده

چطور بفهمیم رب انار خراب شده؟

نگهداری از انواع رب انار یکی از مشکلاتی است که قبل از تهیه آن باید بدانیم زیرا اگر اطلاعات کافی و مراقبت نادرست نداشته باشیم در مدت کوتاهی رب ما کپک می زند.
در چند سال اخیر علاقه مردم به رعایت بهداشت مواد غذایی در کشور ما افزایش یافته است. تا چند سال پیش در خرید مواد غذایی فاسد شدنی به تاریخ تولید و انقضا و همچنین علامت گذاری استاندارد محصول توجه چندانی نمی شد اما امروزه با توجه به گسترش آگاهی عمومی این موضوع بسیار شده است.

اما علاوه بر تاریخ استفاده از محصول، نحوه استفاده صحیح و نگهداری صحیح از آن نیز شرط مهمی در نظر گرفته می شود. زیرا بیش از یک بار اتفاق افتاده است که مواد غذایی تاریخ مصرف داشته اند اما به دلیل نگهداری در شرایط نامساعد سلامت خود را از دست داده و باعث بیماری و مسمومیت دیگران شده است.

در میان انواع محصولات غذایی، نگهداری محصولات غذایی فرآوری شده مانند رب گوجه فرنگی و رب انار از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بیشتر در معرض فساد قرار دارند.

چطور بفهمیم رب انار خراب شده؟

چطور بفهمیم رب انار خراب شده

اولین نکته برای نگهداری این نوع محصول، قرار دادن آن در یخچال است. در بین انواع رب انار، رب انارهایی که از پختن دانه های انار تهیه می شوند، به دلیل تبخیر زیاد و سختی زیاد، نگهداری راحت تری دارند، اما رب هایی که از پختن آب انار تهیه می شوند، احتمال فساد و کپک زدگی بالایی دارند، باید در یخچال قرار گیرد. به ویژه در مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب و مرطوب هستند.

ادامه مطلب  چطور قارچ را برای مدت طولانی نگهداری کنیم؟

رب های مایع اغلب در مناطق مرکزی و کویری کشور تهیه می شود در حالی که رب انار جامد محصول شهرهای شمالی کشور است.
نکته مهم دیگر برای نگهداری طولانی مدت رب انار این است که هنگام استفاده از آن از قاشق تمیز استفاده کنید. از فرو بردن قاشق چرب و کثیف در خمیر باید به شدت اجتناب شود.

نکته سوم ظرف نگهداری رب انار است که بهتر است این محصول را در ظروف شیشه ای بریزید. در این صورت مدت استفاده از آن به ۲ سال و گاهی بیشتر می رسد.

در واقع رب انار خاصیت آب انار را دارد و در اثر حرارت دادن مقداری از ویتامین های آن از بین می رود.

حالا برای جلوگیری از کپک زدن رب انار چه کنیم؟ وقتی رب و آب انار درست می کنیم در واقع حرارت آب انار را غلیظ می کند و تبدیل به رب انار ترش می کند در این زمان باید مواردی را در نظر بگیریم تا رب ما کمتر کثیف و کپک زده شود.

باید بگوییم هنگام تهیه رب انار، دانه ها را از آب جدا می کنند و آب انار را حرارت می دهند، اما اگر دانه ها را در حین جداسازی زیاد فشار دهید، آب انار تلخ می شود و کیفیت و طعم رب را تغییر می دهد. کاهش یابد، بدتر شود. تغییر خواهد کرد.

البته وقتی آب انار را می جوشانیم مقداری از ویتامین های آن از بین می رود اما تغییری در آن ایجاد نمی شود.

ضمناً در مدتی که آب انار می جوشد باید سعی شود که ناخالصی وارد آن نشود و کپک نزند.

ادامه مطلب  چکار کنیم پیاز جوانه نزند ؟ با 4 روش ساده

حتما ببینید

چطور از خروج گاز نوشابه جلوگیری کنیم؟

چکار کنیم گاز نوشابه نرود؟

بطری ها و قوطی های نوشابه مهر و موم شده تا زمان باز شدن گازدار …

یک نظر

  1. رب انار اصل تا پنج سال من خودم امتحان کردم هیچی نمیشه مثل عسل میمونه مادر من آب انار خالص بدون تفاله رو رب میکنن و اون کف سفید روی رب رو میگیرن رب انار ما هیچ کار نمیشه نیاز به یخچال هم نداره حتی داخل کابینت هم تا چند سال میمونه فقط هرسال که بمونه رنگش تیره تر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *