راهنمای خرید بهترین دستگاه عمود بر

راهنمای خرید بهترین دستگاه عمود بر

ابزار عمود بر یکی از دستگاه‌هایی است که می‌تواند در صنایع متنوعی از جمله صنایع چوبی یا صنایع فلزی مورد استفاده قرار گیرد. این اره در مدل‌های متفاوتی تولید می‌شود و افراد می‌توانند باتوجه‌به مشخصات فنی بهترین مدل را انتخاب کنند. اره عمود بر از لحاظ کارکرد شباهت‌های زیادی به اره افقی دارد و مدل حرکت رفت‌وبرگشتی آن باعث می‌شود که برش به خوبی در متریال‌های مختلف اجرا شود.

ویژگی‌های مهم دستگاه عمود بر

با‌توجه‌ به این مسئله که این اره در صنایع مختلف بسیار پرکاربرد است، سوالات زیادی در مورد ویژگی‌های آن‌ها پرسیده می‌شود که در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

قابلیت نصب تیغ‌های متفاوت

دستگاه عمود بر قابلیت نصب تیغه‌های مختلف را داراست. این دستگاه دارای تیغه جداشونده‌ای است که حرکت رفت‌وبرگشتی دارد. به‌طور مثال، شما می‌توانید تیغه‌ را با‌توجه‌به نوع صنعتی که در آن مشغول به‌کار هستید، نصب کنید. تیغه‌هایی که در این دستگاه قابل نصب هستند، به شرح زیر هستند:

  • تیغه برش چوب و ام دی اف

  • تیغه برش فلز و فولاد، آلومینیوم

هر یک از این تیغه‌ها از لحاظ ساختاری، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند که باعث می‌شوند مدل برش تغییر کند.

قابل استفاده در برش‌های غیر مستقیم

اگر به تیغه دستگاه عمود بر توجه داشته باشید، متوجه می‌شوید که این تیغه نازک و کم عرض است. همین دو ویژگی باعث شده است که این ابزار برای برش‌های غیرمستقیم یا برش‌های زاویه‌دار و منحنی بسیار مناسب باشند. به‌طور مثال، ممکن است کار شما به گونه‌ای باشد که تصمیم بگیرید جای سینک را در دکوراسیون آشپزخانه در بیاورید یا می‌خواهید جای چراغ هالوژن را در دیوارهای کنافی، دیوارهای گچی یا دیوارهای از پیش آماده مشخص کنید. بهتر است بدانید این ابزار با استفاده از برش‌های بسیار ظریف و قابلیت ویژه ایجاد اشکال پیچیده در ورق‌های فلزی، کار شما را برجسته و متمایز می‌کند.

ادامه مطلب  آموزش تشخیص شیر رفت و برگشت پکیج

آشنایی با انواع اره عمود بر

این اره با‌توجه‌به ساختاری که دارد، به دو دسته تقسیم می‌شود و کسانی که می‌خواهند برای خرید آن اقدام کنند، باید با این مدل‌ها آشنایی داشته باشند. آشنایی با مدل‌های مختلف این دستگاه باعث می‌شود که با دقت محصولی را که دقیقا با نیازهای شما همخوانی دارد، انتخاب کنید.

دستگاه ساده

یکی از پرکاربردترین دستگاه‌هایی که در بازار موجود است و افراد زیادی به سراغ آن می‌روند، دستگاه اره ساده است. این دستگاه ویژگی یا قابلیت خاصی ندارد و این مسئله باعث می‌شود قیمت آن در مقایسه با دستگاه‌های دیگر پایین بیاید. بدنه این دستگاه فلزی نیست و قدرت آن در یک محدوده مشخص قرار گرفته است؛ بنابراین، کسانی که می‌خواهند برای مدت طولانی از اره برقی استفاده کنند یا به دنبال اره‌هایی با قدرت بالا هستند، هرگز نباید به سراغ این محصول بروند.

اره گیربکسی

یکی دیگر از انواع دستگاه عمود بر که شما می‌توانید خرید آن را مدنظر قرار دهید، اره گیربکسی است. این اره‌ در دو نوع قابل تهیه است:

  • اره‌هایی که بدنه فلزی دارند.

  • اره‌هایی که نیم تنه فلزی دارند.

قدرت اره گیربکسی بسیار بالاست و شما می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. همچنین، با‌توجه‌به این مسئله که بدنه آن فلزی است، مقاومت زیادی در برابر ضربه و فشار دارد. بدنه فلزی از اجزای داخلی اره به خوبی محافظت می‌کند و تقریبا در تمامی محیط‌ها قابل استفاده است. از طرف دیگر باید بدانید بدنه فلزی باعث می‌شود که حرارت انتقال پیدا کند و دیگر گرما در داخل محفظه باقی نمی‌ماند.

موارد مهم در خرید ابزار عمود بر

برای اینکه بتوانید بهترین دستگاه عمود بر را تهیه کنید، باید موارد متعددی را مدنظر قرار دهید. اطلاعاتی که در ادامه مطرح می‌شوند، شما را در مسیر خرید راهنمایی می‌کنند.

ادامه مطلب  عایق لوله (Pipe insulation)

توان موتور

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید این دستگاه باید مدنظر قرار دهید، توان دستگاه است. این دستگاه در توان ۳۵۰ تا ۸۰۰ وات تولید می‌شود. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کدام دستگاه برای من مناسب است؟ شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که می‌خواهید از این اره برای برش چه متریالی استفاده کنید؟! هر چقدر متریالی که برش می‌دهید، ضخیم‌تر باشد، به دستگاهی با توان بیشتر نیاز دارید. از طرف دیگر، باید بدانید دستگاه‌هایی که توان بالایی دارند، برای مصارف صنعتی مناسب هستند و دستگاه‌هایی که توان پایینی دارند، برای مصارف خانگی پیشنهاد می‌شوند.

میزان سرعت و قابلیت تنظیم آن

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید این دستگاه باید مدنظر قرار دهید، سرعتی است که دستگاه پوشش می‌‎دهد. شما باید با‌توجه‌به کاری که دارید، دستگاهی را انتخاب کنید که محدوده سرعتی متغیری را پوشش می‌دهد. سرعت بالای این دستگاه زمانی کاربرد دارد که شما می‌خواهید متریالی مانند چوب را در مراحل اولیه که نیاز به دقت بالایی ندارد، برش دهید. در این صورت، اگر آن را در درجه ماکسیمم تنظیم کنید، کار خود را با سرعت بیشتری پیش خواهید برد. از طرف دیگر، شما در برش فلزات (با‌توجه‌به ماهیت فلز که ممکن است گرم شود) باید از سرعت کمتر استفاده کنید و این دستگاه را در سرعت پایین تنظیم کنید. باتوجه‌به این موارد، بررسی محدوده و قدرت سرعتی اره می‌تواند به شما کمک کند بهترین مدل را انتخاب کنید.

این دستگاه در چه صنایعی کاربرد دارد؟

دستگاه عمود بر در صنایع متفاوتی مانند نجاری، کابینت سازی، دکوراسیون داخلی، تابلو سازی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی و بسیاری دیگر از صنایع کاربرد دارد. به‌طور مثال، کابینت سازان می‌توانند برای برخی از برش‌های داخل کابینت از این دستگاه استفاده کنند یا تابلو سازان می‌توانند زیرسازی حروف‌های برجسته را با استفاده از این دستگاه انجام دهند.

ادامه مطلب  یادگیری تخصص‌ های کمیاب در مسیر کسب ثروت

برای خرید دستگاه عمود بر به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد اره عمود بر در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این دستگاه با حرکت رفت‌وبرگشتی که دارد، می‌تواند برش‌های متفاوتی را در متریال‌ها ایجاد کند. اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید این دستگاه هستید، می‌توانید به فروشگاه ابزار مارکت مراجعه کنید و از محصولات متنوع این مرکز دیدن کنید و آن‌ها را بر حسب نیاز سفارش دهید.

حتما ببینید

پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

مدت زمان پذیرش و چاپ مقاله در نشریات معتبر به طور کامل به زمان داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *