ترفندهایی که لاک ناخن شما را سریعتر خشک می کند 2

چیکار کنم لاکم زود خشک بشه؟

چیکار کنم لاکم زود خشک بشه؟ مد و آرایش تنها به آرایش صورت محدود نمی شود بلکه شامل سایر بخش ها نیز می شود. همه خانم ها عاشق مد و زیبایی هستند و معمولا یکی از کارهایی که برای زیبایی و زیبایی انجام می شود استفاده از لاک ناخن است.

لاک ناخن یکی از ابزارهای زیبایی است که به زیباتر شدن انگشتان و ناخن های شما کمک می کند. از انتخاب رنگ، نوع و روش لاک زدن که بگذریم، یکی از دغدغه های اصلی خانم ها بعد از لاک زدن، خشک کردن آن است. گاهی اوقات پیش می آید که عجله داریم و نمی توانیم زمان زیادی را برای خشک کردن لاک صرف کنیم.

در این صورت وقتی ناخن به اجسام برخورد می کند، لاک آسیب دیده یا پاک می شود و باید دوباره آن را بزنیم که در این حالت زمان بیشتری از ما می گیرد. زدن لاک خشک نشده به در، دیوار و لباس و خراب کردن آنها نه تنها جلوه زیبایی ندارد، بلکه لوازم اطراف را نیز لکه دار می کند.

خوشبختانه راه هایی وجود دارد که لاک ناخن را سریعتر خشک کنید و از استفاده بیشتر از آن لذت ببرید. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که با عجله یا عجله جلا می دهید و نمی توانید صبر کنید تا لاک خشک شود، بهتر است این مقاله را با دقت بخوانید.

در این مقاله از سایت صندی خبر  قصد داریم اطلاعات مفید و روش های کاربردی نحوه صحیح خشک کردن لاک ناخن را به شما آموزش دهیم. با استفاده از این روش ها نیازی به انجام حرکات عجیب و غریب مانند دست زدن و دست زدن نیست.

برای اکثر خانم ها پیش می آمد که بعد از زدن لاک، آن را باد بزنند تا سریعتر خشک شود، اما در بیشتر موارد این کار بی فایده است و از لمس انگشت با لاک زخمی شده و پاک می شود.

برای خشک شدن لاک ناخن چه باید کرد؟

خشک کردن لاک ناخن معمولاً زمان می برد و نیاز به صبر دارد. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که خانم‌ها زمان کافی برای خشک شدن لاک ندارند و در بیشتر مواقع استفاده از آن را متوقف می‌کنند. لاک زدن برای خانم ها جذاب و هیجان انگیز است اما انتظار خشک شدن آن اصلا خوشایند نیست.

ادامه مطلب  بررسی عطر و ادکلن اونتوس زنانه و مردانه

معمولا برای خشک شدن کامل لاک باید حدود ۲۰ دقیقه وقت بگذاریم که در این مدت باید مراقب باشیم به چیزی دست نزنیم. در زیر ۱۰ روش ساده و کاربردی برای خشک کردن لاک ناخن در کمتر از ۵ دقیقه را به شما آموزش می دهیم.

۱- آب یخ

یکی از ساده ترین، موثرترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای خشک کردن لاک ناخن استفاده از آب یخ است. در واقع سرما باعث می شود لاک سریعتر خشک شود، بنابراین پس از استفاده از لاک، ناخن های خود را به مدت ۵ دقیقه در یک کاسه آب یخ قرار دهید. برای استفاده از آب یخ عجله نکنید زیرا لاک ناخن برای قرار گرفتن در آب باید کمی خشک شود.

پس از استفاده از لاک، حدود ۳ دقیقه زمان دهید تا لاک خود را بگیرد، سپس انگشتان خود را در آب یخ قرار دهید. برای خشک کردن لاک ناخن با آب یخ، باید چند تکه یخ را در یک کاسه آب بریزید و بلافاصله دستان خود را در آن فرو کنید. برای اطمینان از خشک شدن کامل لاک به قطرات آب روی ناخن ها توجه کنید. پس از مشاهده قطرات آب روی ناخن ها، می توانید دست ها را از آب خارج کنید.

 

۲- باد سرد سشوار

باد سرد سشوار نیز یکی از اصلی ترین راه های خشک شدن سریع لاک است. توجه داشته باشید که باد گرم اثر معکوس دارد و باعث می شود پولیش کندتر خشک شود.

برای تاثیر بهتر، باید هوای سرد را به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه روی ناخن های خود دمید تا لاک کاملا خشک شود. سعی کنید سشوار را به دست خود نزدیک نکنید و از فاصله ۳۰ سانتی متری ناخن ها را لمس کنید، اگر از فاصله نزدیک این کار را انجام دهید ممکن است لاک مواج یا حباب دار شود.

ترفندهایی که لاک ناخن شما را سریعتر خشک می کند

۳- لایه نازک لاک

به جای استفاده از یک لایه پولیش ضخیم، می‌توانید از دو یا سه لایه نازک‌تر پولیش استفاده کنید تا لاک سریعتر خشک شود. بهتر است به جای لاک زدن یک لایه ضخیم ابتدا یک لایه نازک لاک بزنید و بعد از چند دقیقه که لایه اول خشک شد لایه دوم را تکرار کنید.

اگر از ابتدا یک لایه ضخیم اعمال کنید، فرآیند خشک شدن زمان زیادی می برد. با استفاده از این روش زمان کمتری طول می کشد تا لاک خشک شود اما این روش نسبت به روش های دیگر زمان بیشتری می برد. استفاده از چند لایه نازک لاک آن را بهتر روی ناخن ثابت می کند.

۴- اسپری روغن

حتما برای شما عجیب و شگفت انگیز است که استفاده از اسپری روغن برای خشک شدن سریعتر لاک ناخن مفید است. اما پاشیدن روغن روی پولیش، روند خشک شدن پولیش را سرعت می بخشد و باعث می شود سریعتر خشک شود.

توجه داشته باشید که روغن را به عنوان اسپری و اسپری استفاده کنید و از مالیدن آن روی پولیش خودداری کنید. مراقب باشید روغن را از فاصله نزدیک روی ناخن نپاشید زیرا باعث خراب شدن ظاهر لاک و زشت شدن آن می شود.

روغن زیتون و روغن آفتابگردان از بهترین روغن ها برای خشک کردن لاک ناخن هستند. روغن زیتون همچنین خاصیت مرطوب کنندگی دارد و به سلامت ناخن ها کمک می کند. این روغن ها را روی ناخن هایتان اسپری کنید و بعد از چند دقیقه دست هایتان را بشویید تا روغن از روی دستتان پاک شود.

۵- هوای داخل اسپری خالی است

هوا تاثیر زیادی بر سرعت خشک شدن لاک دارد. استفاده از یک قوطی اسپری خالی یا یک پمپ هوای کوچک می تواند به خشک شدن سریعتر پولیش کمک کند. اگر اسپری یا خوشبو کننده هوا دارید که به تازگی تمام شده است، آن را دور نیندازید. هوای داخل قوطی این اسپری ها باعث خشک شدن پولیش می شود. استفاده از اسپری مستلزم حفظ فاصله از ناخن است. برای استفاده از هوای سرد در سمپاش برای خشک کردن پولیش، مراقب باشید که هوا را از فاصله نزدیک اسپری نکنید. در این صورت زحمات شما به هدر می رود و لاک روی ناخن پخش می شود.

۶- فریزر سرد

استفاده از هوای سرد در فریزر سریع ترین و راحت ترین روش برای خانم هایی است که زمان کافی برای خشک کردن لاک خود ندارند و می خواهند آن را در مدت زمان کوتاهی خشک کنند. از آنجایی که سرما باعث سفت شدن مایع لاک ناخن می شود، به خشک شدن سریع لاک نیز کمک می کند. مراقب باشید که مجبور نباشید ناخن هایتان را داخل فریزر بگذارید، بلکه باید نوک انگشت خود را در فریزر و نزدیک یخبندان قرار دهید تا سرما روی لاک تاثیر بگذارد و در زمان کمتری خشک شود. بعد از زدن لاک کمی صبر کنید تا رطوبت لاک کمی کاهش یابد سپس از فریزر استفاده کنید. با این روش خشک شدن لاک ناخن بین ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه طول می کشد.

۷- محلول خشک کن لاک

اگر نمی خواهید از داروهای خانگی برای خشک کردن لاک ناخن استفاده کنید، می توانید از محلول ها و اسپری های خشک کننده لاک ناخن موجود در بازار استفاده کنید. محلول و اسپری خشک کن لاک در کمترین زمان ممکن لاک را خشک کرده و براق می کند. این محصولات همچنین ساختار ناخن و تغذیه بهتر را بهبود می بخشد. این محصولات در اکثر فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی موجود است و به راحتی می توان آنها را خریداری کرد.

۸- دستگاه لاک خشک کن

خشک کن لاک ناخن نیز یکی از سریع ترین راه ها برای خشک کردن لاک ناخن است. این دستگاه سرعت خشک شدن لاک را با امواج فرابنفش افزایش می دهد. البته استفاده از لاک خشک کن بیشتر برای لاک و ژل لاک استفاده می شود. این نوع لاک برای مدت طولانی تری و تا چندین هفته روی ناخن باقی می ماند. هر خانمی که تجربه استفاده از لاک ناخن را داشته باشد می داند که خشک کردن لاک ناخن در فضای باز زمان زیادی می برد و خسته کننده است.

باید بدانید که استفاده از لاک خشک کن تنها راه خشک کردن لاک ناخن نیست. راه حل های ذکر شده در این مقاله می تواند به خشک شدن سریع لاک ناخن شما کمک کند.

حتما ببینید

بهترین فروشگاه خرید پیرسینگ

بهترین فروشگاه خرید پیرسینگ

در دنیایی که زیبایی و استایل شخصی حرف اول را می‌زند، پیرسینگ به عنوان یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *