چگونه به آرامش برسیم؟

چگونه به آرامش برسیم؟

چگونه به آرامش درونی برسیم؟

“آرامش درونی یا آرامش ذهنی یک فرد، نبود مشکلات در زندگی نیست، بلکه توانایی مقابله با مشکلات است.”

مانند بسیاری از افراد دیگر، برای سال های زیادی از زندگی ام نمی فهمیدم که آرامش درونی یک انتخاب است. من مطمئن نیستم که به چه فکر می کردم. شاید باور نمی کردم کسی بتواند آرامش درونی پایداری داشته باشد. می دانستم که احساس آرامش من همیشه موقتی است.

زندگی من فراز و نشیب های زیادی داشته است. شرایط سخت زیادی داشتم که باید با آنها کنار بیایم. من بر این باور بودم که آرامش درونی فقط توسط مقدسین و راهبان یا کسانی که زندگی تاریک جهان را انتخاب کرده‌اند که در آن با مشکلات روزمره دست و پنجه نرم نمی‌کنند به دست می‌آید.

من در دنیای خودم گیج شده بودم و نمی‌دانستم چگونه آرام باشم وقتی همیشه مشکلی در زندگی من یا کسانی که دوستشان دارم وجود دارد.

در واقع فکر می‌کردم دنیا پر از چیزهای منفی است که در روزنامه‌ها می‌خوانم، در تلویزیون می‌بینم و از دیگران می‌شنوم.

اینها چیزهایی است که احساسات ما را تحت تأثیر قرار می دهد، خبر یک زن گمشده کشته شده، تراژدی یک کودک کشته شده توسط راننده مست، تعداد بی خانمان ها، سونامی که هزاران نفر را می کشد و غیره.

بعد اتفاقات نزدیک به خانه، تشخیص سرطان شوهر دوست دخترم و گفتن دکترها که او سه ماه دیگر زنده نمی ماند، پدرم فراموشی دارد، ازدواج دوستم به هم می ریزد، تمام اتفاقاتی که قلب من را به درد می آورد، آنها هستند.

و در زندگی شخصی ام، احساساتم با کنترلی که احساس می کردم بر شادی ام دارم، در نوسان بود. احساس می کردم مثل یک عروسک خیمه شب بازی هستم و بارها و بارها از خودم می پرسیدم: “چطور می توانم آرامش داشته باشم وقتی احساساتم بالا و پایین است؟”

با نگاهی به گذشته، می دانم که معتقد بودم احساساتم اهمیت دارند. علاوه بر این، آیا احساسات بخش مهمی از زندگی نیست؟ احساسات به من احساس واقعی بودن می داد و به من اجازه می داد با دیگران همدردی کنم.

ادامه مطلب  مشاوره مالی گرفتم و به ثروت رسیدم

اما در عمق وجودم بیشتر اوقات احساس خوبی نداشتم. کاش اینقدر احساساتی نبودم می خواستم از تمام مشکلات زندگیم رها باشم، در برابر عصبانیت و حرف های دیگران واکنشی نشان ندهم و در قلبم آرامش داشته باشم.

نیاز شدیدی به تغییر وضعیت یا توقف چرخه منفی رویدادهایی وجود داشت که به نظر می رسید روابط و زندگی من را تحت تأثیر قرار می دهد.

من معتقدم این راه حلی بود که در ذهن و قلبم می چرخید و تلاش معنوی من را پیش برد و به من کمک کرد با وجود همه مشکلات زندگی ام راهی آرام تر برای زندگی پیدا کنم.

می دانستم که با گذشت ماه ها و سال ها در تصمیمم برای تغییر سبک زندگی مصمم تر می شوم.

پس از تلاش برای یافتن آرامش درونی چند سال پیش، سرانجام به آرامش درونی دست یافتم، می دانم که این یک سری تغییرات بود که مرا به آنجا رساند. تغییراتی مانند …

باور اینکه دیگران ما را دوست دارند

با درک این موضوع که اتفاقات منفی دوران کودکی باعث می شود که ما احساس بی مهری کنیم و عزت نفسمان را پایین بیاوریم، سعی کردم حقیقت را در مورد خودم کشف کنم. این چیزی نبود که من به آن اعتقاد داشتم!

اعتقاد به اینکه دیگران ما را دوست دارند از شناخت خودمان ناشی می شود، از قضاوت نکردن خود یا دیگران به خاطر اشتباهاتی که مرتکب می شویم، و هر روز فکر کردن که باعث می شود احساس عشق بی قید و شرط به چیزی بزرگتر از خودمان داشته باشیم.

افکارمان را کنترل و تغییر دهیم

من قبلاً معتقد بودم که هیچ کنترلی بر افکارم ندارم زیرا هرگز فکر نمی کردم که افکار می توانند تغییر کنند. سپس شروع کردم به تمرکز بیشتر روی افکارم و متوجه شدم که بیشتر چیزهایی که به آنها فکر می‌کردم آن چیزی نبودند که واقعاً احساس می‌کردم.

فقط با توجه به افکار می توان دریافت که بسیاری از آنها بر اساس ترس یا قضاوت هستند. و از آنجا که آنها بدون هیچ مقاومتی می آیند و می روند، اکثر ما ناخواسته در طول زندگی خود دچار مشکل می شویم زیرا معتقدیم که ما افکار خود هستیم. وقتی ظاهر می شوند یا ناپدید می شوند، ما اصلا به آنها نگاه نمی کنیم و در مقابل آنها مقاومت نمی کنیم. با پذیرش آنها به آنها اجازه می دهیم تا باورهای ما را در مورد خود و زندگی ما شکل دهند.

ادامه مطلب  عمل لاغری شکم و پهلو

هنگامی که شروع به شناخت آنها کردیم، می توانیم آنها را تغییر دهیم. وقتی می بینیم که افکارمان چقدر با احساسات واقعی مان متفاوت هستند، می توانیم آن ها را با فکر دیگری در ذهنمان جایگزین کنیم.

چگونه به آرامش برسیم؟

مهربان باش

با دیدن و احساس مهربانی دیگران متوجه می شویم که چقدر این مهربانی ها در زندگی روزمره ما اهمیت دارد. هنگام برخورد با تماس‌های تلفنی مشکل‌ساز، مانند شخص عصبانی در آن سوی خط، می‌توانیم مهربان باشیم.

وقتی دوستی از ما می خواهد در کاری به او کمک کنیم، می توانیم تصمیم بگیریم که به بهترین شکل ممکن پاسخ دهیم.

وقتی کسی از ما کمک مالی می‌خواهد، می‌توانیم با مهربانی به آن درخواست پاسخ دهیم. واضح است که در مواقعی نمی توانیم نیازهای طرف مقابل را برآورده کنیم، اما وقتی ابزار لازم برای رفع نیازهای او را نداریم، «نه» گفتن مؤدبانه بهترین انتخاب است.

گاهی اوقات طرد مهربانانه برای کمک به رشد شخصی دیگران و اجازه دادن به آنها برای یادگیری درس های مهم زندگی بسیار مهم است.

وقتی کسی در مورد کسی که می شناسیم غیبت می کند، می توانیم در سکوت مهربان باشیم و اجازه ندهیم وارد بحث شود. با انتخاب مهربانی اجازه می دهیم انرژی مثبت از ما به دیگران سرایت کند و از نزدیک شدن انرژی منفی به ما جلوگیری کنیم. به این ترتیب، ما با خود برتر خود ارتباط برقرار می کنیم و می فهمیم که واقعاً مهربان بودن چقدر خوب است.

تمرین پذیرش را در برنامه روزانه خود بگنجانید

شاید راز احساس آرامش واقعی این باشد که بتوانیم آنچه هست را بپذیریم پذیرش یعنی شنیدن صدای نفس و نفی آن. دانستن اینکه تنها فردی که می توانیم تغییر دهیم خودمان است به ما در انجام این کار کمک می کند.

ادامه مطلب  چند ایده جذاب برای هدیه شب یلدا

به محض اینکه فکر می کنیم چیزی در جای خود نیست، یا چیزی آنطور که باید نیست، یا از موقعیت یا شخص خاصی انتقاد می کنیم، می دانیم که در پذیرش آن چیزی که هست شکست خورده ایم. اراده خود را روی چیزی گذاشته ایم که خارج از کنترل ماست.

این دنیا پر از انرژی منفی و دیوانگی است، اما همه ما می توانیم یاد بگیریم که چگونه با آرامش درونی زندگی کنیم.

این زمانی اتفاق می‌افتد که نسبت به خودمان و اینکه چه کسی هستیم آگاه‌تر شویم، بدانیم افرادی هستند که ما را دوست دارند، افکار ما را تغییر می‌دهند، مهربانی را تمرین می‌کنند و همه چیز را همانطور که هست می‌پذیرند.

وقتی عشق بی قید و شرط قلب ما را پر می کند، می پذیریم که نمی توانیم به عقب برگردیم و چیزهایی را که اکنون داریم نادیده نمی گیریم و از آرامشی که اکنون پیدا کرده ایم قدردانی می کنیم.

ما بالاخره به آرامش قلبی می رسیم که با وجود همه مشکلات و سختی های زندگی باقی می ماند.

آیا افکار منفی دارید و مرتب نگران هستید؟ یک ذهن مضطرب واقعاً مضطرب است.

خبر خوب این است که کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید انجام دهید تا خیال خود را راحت کنید.

بنابراین، اگر می خواهید به آرامش ذهنی و آرامش درونی دست یابید، این روش های ساده و قدرتمند را امتحان کنید:

 من به موسیقی گوش می دهم

مطالعات نشان می دهد که موسیقی آرام بخش می تواند به کودکان مبتلا به ADHD کمک کند تا آرام و تمرکز کنند. اما مهم نیست که چه نوع موسیقی را می خواهید گوش دهید، باید از آن لذت ببرید و به شما احساس آرامش می دهد.

موسیقی غذای روح و راهی سریع برای آرامش است.

حتما ببینید

پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

مدت زمان پذیرش و چاپ مقاله در نشریات معتبر به طور کامل به زمان داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *