چه معیارهایی در انتخاب هدایای سازمانی مهم است؟

چه معیارهایی در انتخاب هدایای سازمانی مهم است؟

تهیه و توزیع هدایای سازمانی و تبلیغاتی یکی از استراتژی‌های بازاریابی در کسب‌وکار است که روی جذب مشتری و افزایش اعتماد و رضایت مخاطب تاثیر زیادی دارد. این هدایا در قالب بن تخفیف، اعتبار خرید و پک هدایای سازمانی تهیه می‌شوند. پک‌های هدیه شامل لوازم الکترونیکی کاربردی، خوراکی های سالم برای کارمندان مثل انواع آجیل، دمنوش، زعفران، صنایع دستی و… هستند که در مناسبت‌های مختلفی مثل عید نوروز یا شب یلدا بین کارکنان و شرکای تجاری توزیع می‌شوند.

هدایای سازمانی باید کاربردی، شخصی‌سازی‌شده و متناسب با بودجه‌بندی سازمان باشند و با یک بسته‌بندی جذاب و شیک نسبت به سایر هدایای تبلیغاتی متمایز شوند. علاوه‌براین عواملی مثل خلاقیت تاثیر زیادی روی جذابیت هدایا دارند.

مجموعه‌های مختلف با اهداف متفاوتی دست به تامین و توزیع هدایای سازمانی می‌زنند، برخی برای ارتباط بیشتر با مخاطب، جلب اعتماد مشتری، تبلیغات تاثیرگذار، فروش بیشتر و… این کار را در برنامه فعالیت‌های شرکت قرار می‌دهند. در این مطلب شما را با اشتباهات رایج در انتخاب هدایای سازمانی، روش تعیین بودجه هدایا و توزیع آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

اشتباهات رایج شرکت ها در انتخاب هدایای سازمانی

هنگام تهیه هدایای سازمانی موارد زیادی هست که باید مورد توجه قرار گیرد. در این بخش شما را با رایج‌ترین اشتباهات در انتخاب هدایا آشنا می‌کنیم:

بی‌توجهی به نیاز گیرنده و کاربرد هدیه

یکی از اشتباهات رایج شرکت‌ها در هنگام انتخاب هدایای سازمانی، بی‌توجهی به سلیقه و نیازهای واقعی گیرنده است. اگر هدیه سازمانی رسالت جذب مشتری و قدردانی از مخاطب را به عهده دارد، باید مطابق نیازهای و ارزش‌های گیرنده تهیه شود. بسیاری از هدایای تبلیغاتی سازمانی کاربردی برای گیرنده ندارند، درصورتی‌که راز ماندگاری برند شما، کاربردی بودن هدایاست.

ادامه مطلب  قیمت شلوار مازراتی کمربند دار دمپا گشاد

عدم‌تناسب هدیه با سازمان

هدیه سازمانی شما باید با محتوای کسب‌وکار همخوانی داشته باشد، در غیراین‌صورت هیچ مفهومی نخواهد داشت و خیلی سریع فراموش می‌شود. هدایای سازمانی باید بر اساس استراتژی‌های سازمانی و هدف خاص تهیه شوند، درغیراین‌صورت فقط هزینه اضافی برای کسب‌وکار محسوب می‌شوند.

عدم‌تعادل در هزینه‌ها

تهیه هدیه باید با بودجه اختصاصی شما صورت بگیرد و همزمان تعادل بین قیمت و کیفیت هدیه حفظ شود. افراط و تفریط در هزینه‌ها ممکن است شما را از هدف‌تان دور کند.

عدم شخصی‌سازی هدایا و هدایای ناعادلانه

با توجه به اینکه هدایا قرار است جنبه قدردانی از کارکنان داشته باشند، باید توجه داشته باشید که مطابق با عملکردشان هدیه تهیه کنید. خرید هدایای انبوه مشابه برای همه کارکنان شرکت نه تنها کارکنان را خوشحال نمی‌کند بلکه احساس برخورد ناعادلانه را افزایش می‌دهد و عده زیادی را بی‌انگیزه می‌کند.

عدم‌توجه به اثرات زیست‌محیطی

درست است که هدف شما از تهیه هدایای سازمانی، قدردانی و تبلیغات است، اما تحت هیچ شرایطی نباید تاثیرات زیست محیطی آن را دست‌کم بگیرید. تهیه هدایا با بسته‌بندی‌های قابل بازیافت با کم‌ترین تاثیر روی محیط‌زیست، دغدغه انسانی کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد.

تاخیر در ثبت‌سفارش و در نظر نگرفتن زمان تحویل

تاخیر در ثبت‌سفارش هدایا باعث می‌شود که هدایا با تاخیر آماده شود، درحالی‌که هدایای مناسبتی مثل هدایای نوروز یا شب یلدا حتما باید در زمان مناسب توزیع شوند.

هدایا با اشتباهات تایپی یا اطلاعات غلط

شاید در وهله اول این‌طور به نظر نرسد، اما هیچ‌چیز بدتر از سفارش هدایا با اطلاعات غلط یا اشتباهات تایپی نیست. گاهی‌اوقات بی‌توجهی در حین سفارش باعث می‌شود که هدایا با اطلاعات غلط، لوگوی اشتباه و… تهیه شوند که این اتفاق به‌تنهایی هزینه‌های شما را چند برابر می‌کند.

ادامه مطلب  فروش قارچ صدفی ارگانیک شیراز

عدم‌توجه به بسته‌بندی

یکی از اشتباهات رایج، بی‌توجهی به بسته‌بندی هدایای سازمانی است. درحالی‌که این بخش، مهم‌ترین بخش در خرید است. بسته‌بندی جذاب، شیک و شکیل هدیه شما، اولین چیزی است که مخاطب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

شرکت ها چگونه می توانند اثربخشی هدایای سازمانی را بسنجند؟

هدایای سازمانی و تبلیغاتی در طولانی‌مدت موجب افزایش اعتماد مشتری، جذب مشتریان جدید و افزایش انگیزه کارکنان می‌شود. شاید به‌طور دقیق نتوان اثربخشی هدایای سازمانی را مورد سنجش قرار داد، اما پس از آن می‌توانید شاهد افزایش بازده و عملکرد کارکنان سازمان، افزایش مشتریان و در نهایت افزایش فروش باشید.

چگونه شرکت‌ها می توانند هدایای تبلیغاتی را توزیع کنند؟

دو روش ساده برای توزیع هدایای تبلیغاتی وجود دارد. اولین روش این است که پس از تامین و دریافت هدایا، خودتان هر بسته را از طریق پست یا پیک به آدرس‌های مختلف ارسال کنید. این روش کمی پردردسر است و برای هماهنگی‌های لازم حداقل به چند نیروی انسانی نیاز دارد.

روش دوم، توزیع مستقیم هدایای سازمانی از طریق تامین‌کننده است. برخی از شرکت‌های تامین‌کننده انواع پک و هدایای سازمانی مثل بارجیل، این امکان را برای مشتریان سازمانی خود فراهم کرده‌اند که هدایا به آدرس‌های مختلف ارسال شوند. این شرکت با بسته‌بندی پک آجیل و خشکبار و هدایایی غیر از این موارد، بخش زیادی از مسیر توزیع و بسته‌بندی را تسهیل می‌کنند. شما می‌توانید با پرداخت هزینه ارسال، هر هدیه را به مقصد مورد نظر بفرستید. این کار با یک هماهنگی تلفنی انجام می‌شود و راحت‌تر از گزینه اول است.

کسب و کارها چقدر باید برای هدایای سازمانی و تبلیغاتی هزینه کنند؟

قیمت هدایای تبلیغاتی و بودجه سازمان یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در خرید هدایای سازمانی است. هر کسب‌وکاری متناسب با استراتژی بازاریابی و شرایط شرکت درباره میزان بودجه و هزینه هدایای تبلیغاتی تصمیم‌گیری می‌کند، به همین خاطر هیچ‌وقت نمی‌توان عدد خاصی را به عنوان هزینه هدایا اعلام کرد.

ادامه مطلب  مسیر کوتاه تری برای رسیدن به هدفتان طی کنید

به‌طورکلی پیشنهاد می‌کنیم برای برآورد این هزینه، طی یک جلسه کاری، هزینه‌های مالی رویکردهای مختلف هدایا را بررسی کنید تا به‌صرفه‌ترین و بهترین گزینه را انتخاب کنید. علاوه‌براین، بهره‌مندی از تجربیات سال‌های گذشته نیز به شما کمک می‌کند که درباره میزان هزینه تصمیم‌گیری دقیق‌تری داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم شما هم با توجه به نوع کسب‌وکار و برنامه‌ریزی‌های مالی خود، هزینه تبلیغ با هدایای سازمانی را برآورد کنید.

سخن آخر: هدایای سازمانی و توجه به حال دل کارکنان

توزیع هدایای سازمانی نشان‌دهنده قدردانی و ارزشمندی کارکنان و شرکای تجاری است. اگر یک نگاه اجمالی به تقویم سالانه بیندازید، مناسبت‌های بزرگ و کوچک زیادی خواهید دید که می‌توانند بهانه‌ای برای انتقال حال خوب باشند. شب یلدا، عید نوروز، اول مهر و شروع مدارس، همه و همه موقعیت‌هایی برای قدردانی هستند که نتایج مثبت بی‌شماری برای کسب‌وکار شما به همراه دارند. این هدایا نقش مهمی در موفقیت سازمان و ماندگاری نام برند شما دارند.

حتما ببینید

بتن خود متراکم یا scc چیست؟

بتن خود متراکم یا scc چیست؟ | کاربردها + مزایای آن + قیمت در سال ۱۴۰۳

بتن یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در جهان است و بتن آماده در انواع مختلفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *