هر آنچه که باید در مورد لایه برداری ایمن پوست خود بدانید

هر آنچه که باید در مورد لایه برداری ایمن پوست خود بدانید

لایه برداری سلول های مرده پوست را از لایه های بیرونی پوست پاک می کند . این می تواند برای از بین بردن پوست های خشک یا کدر، افزایش گردش خون و روشن شدن و بهبود ظاهر پوست شما مفید باشد.

روش های مختلفی برای لایه برداری وجود دارد. نوع پوست شما باید تعیین کند که از کدام روش استفاده می کنید و چند بار لایه برداری می کنید. برای برخی بیماری‌های پوستی، از جمله روزاسه ، لایه‌برداری معمولاً توصیه نمی‌شود.

برای لایه برداری از چه چیزی استفاده کنیم 

روش ها و ابزارهای مختلفی برای لایه برداری پوست وجود دارد. اسکراب ها و برس های صورت اشکالی از لایه برداری مکانیکی یا فیزیکی هستند. اسیدها و لایه بردارهای پوست اشکالی از لایه برداری شیمیایی هستند.

مکانیکی

  • برس لایه بردار.  معمولاً یک برس مویی است که روی صورت یا بدن برای حذف لایه‌های سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود. برخی برای برس زدن خشک طراحی شده اند. برخی دیگر را می توان با پاک کننده صورت یا شستشوی بدن استفاده کرد.

  • اسفنج لایه بردار. اینها راههای ملایم تری برای لایه برداری پوست هستند. می توانید یک اسفنج لایه بردار را با آب گرم، صابون یا شستشوی بدن زیر دوش استفاده کنید.

  • دستکش لایه بردار. اگر در دست گرفتن برس یا اسفنج برایتان سخت است، می توانید از دستکش استفاده کنید. آن را با صابون یا شستشوی بدن در حمام عمراه با کف کاهفی مصرف کنید. آنها می توانند برای نواحی بزرگ مانند پاها یا بازوها موثر باشند.

  • اسکراب لایه بردار. این را می توان مستقیماً با یک حرکت دایره ای ملایم روی پوست اعمال کرد. بعد از استفاده از اسکراب می توانید پوست خود را با آب گرم بشویید.

پیشنهاد این مقاله کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین امریکا:

بسیاری از بانوان علاوه بر سلامت پوست و موی خود به زیبایی اندامشان نیز توجه می کنند یکی از مواردی که در زیبایی زنان نقش دارد و روش های پزشکی بسیاری نیز برای بهبود ظاهر آن وجود دارد زیبایی و فرم سینه و باسن است، امروزه علاوه بر جراحی که روشی پر ریسک و هزینه بر است، روشی دیگر نیز وجود دارد، این متد نه تنها عوارض و دوره نقاهت جراحی را ندارد بلکه روشی کاملا اثرگذار و بی خطر است.
کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین امریکا محصولی موثر برای درمان، کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن است، کرم حجم دهنده باسن میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و دارو است و فروش مجاز آن در داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین معتبر صورت می گیرد، علاوه بر این محصول پر طرفدار شما نیز می توانید برای لاغری و کاهش سایز موضعی خود از ژل لاغری هات چیلی استفاده نمایید. ژل لاغری فوری هات چیلی بهترین درمان برای رفع چربی های موضعی در مدت زمان کوتاه است، این کرم لاغری فاقد ترکیبت شیمیایی است و تنها پس از یک هفته استفاده نتایج آن قابل مشاهده خواهد بود.

ادامه مطلب  اکسیر جوانی کشف شد! با این گیاهان دارویی 10 سال جوانتر شوید!

شیمیایی

  • آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs). نمونه هایی از AHA ها عبارتند از اسیدهای گلیکولیک، لاکتیک، تارتاریک و سیتریک. این کار با شکستن پیوندهایی که سلول‌های کدر و مرده پوست را روی سطح پوست شما نگه می‌دارد، عمل می‌کند و باعث می شود که پوست شما به طور طبیعی ذرات مرده را از بین ببرد.

  • اسیدهای بتا هیدروکسی (BHAs). نمونه هایی از BHA ها شامل بتا هیدروکسیل و اسید سالیسیلیک است. اینها ممکن است برای پوست مستعد آکنه بهتر باشند.

چگونه پوست خود را بر اساس نوع پوست لایه برداری کنیم 

هنگام لایه برداری مکانیکی، مهم است که با پوست خود ملایم باشید. می‌توانید با استفاده از انگشت خود حرکات دایره‌ای کوچک انجام دهید تا اسکراب بزنید یا از ابزار لایه‌برداری انتخابی خود استفاده کنید.

اگر از قلم مو استفاده می کنید، ضربات کوتاه و سبک بزنید. حدود ۳۰ ثانیه لایه برداری کنید و سپس با آب ولرم – نه داغ – بشویید. اگر پوست شما بریدگی، زخم باز یا آفتاب سوخته دارد، از لایه برداری خودداری کنید. بعد از لایه برداری از کرم مرطوب کننده با SPF استفاده کنید .

ژل لاغری هات چیلی

پوست خشک

لایه برداری برای پوست های خشک یا پوسته پوسته مهم است. از لایه برداری مکانیکی روی پوست خشک خودداری کنید، زیرا این فرآیند خشک می شود و می تواند منجر به ریزش اشک شود. AHA ها برای پوست های خشک موثر هستند.

اسید گلیکولیک به از بین بردن سلول های مرده نشسته روی سطح پوست کمک می کند و به گردش سالم پوست کمک می کند. پس از استفاده از اسید گلیکولیک، با SPF و مرطوب کننده ادامه دهید.

پوست حساس

از اسکراب یا استفاده از روش های مکانیکی لایه برداری خودداری کنید. اینها پوست شما را بیشتر تحریک می کند و می تواند منجر به قرمزی شود.

ادامه مطلب  آیا می‌توان با درمان خانگی جوش و جای جوش را از بین برد؟

از یک لایه بردار شیمیایی ملایم استفاده کنید و با یک دستمال شستشوی ملایم بمالید. برای آکنه، می توانید لایه برداری اسید سالیسیلیک را نیز در مطب متخصص پوست خود امتحان کنید.

پوست چرب

پوست های چرب یا ضخیم تر می توانند از لایه برداری دستی و برس زدن سود ببرند. پوست چرب ممکن است یک لایه اضافی روی سطح داشته باشد که لایه برداری دستی می تواند آن را از بین ببرد. برای بهترین نتیجه به آرامی از لایه بردار یا اسکراب در حرکات دایره ای استفاده کنید.

پوست معمولی

اگر پوست شما هیچ عارضه ای ندارد، می توانید هر روشی را برای لایه برداری انتخاب کنید. لایه برداری دستی و شیمیایی هر دو برای این نوع پوست بی خطر هستند. ممکن است نیاز به آزمایش داشته باشید تا بفهمید کدام روش برای پوست شما بهتر عمل می کند.

پوست ترکیبی

پوست مختلط ممکن است به ترکیبی از لایه برداری مکانیکی و شیمیایی نیاز داشته باشد. هرگز هر دو را در یک روز استفاده نکنید زیرا باعث تحریک پوست می شود. اگر بعد از لایه برداری پوستتان احساس خشکی کرد، بلافاصله بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

پیشنهاد ما در این مقاله برای برنزه شدن بدون عوارض و همراه با حفظ سلامت پوست کرم برنزه کننده فلورسان است.

زیبایی پوست در کنار سلامت آن امری مهم برای زنان و مردان است و کسانی که به برنزه شدن علاقه مند هستند همیشه به دنبال محصولی هستند که هم پوستشان را برنزه کند و هم سلامت آن را حفظ کند، کرم برنزه کننده سولار لایف محصولی منحصربفرد از برند فلورسان روسیه است. این محصول یک برنزه کننده فوری با ماندگاری ۴ ماهه است که هم ویتامینه و هم محافظ پوست است.

کرم برنزه کننده فلورسان

لایه برداری قسمتی از بدن 

هنگام لایه برداری از نواحی حساس بدن، از جمله صورت، مراقب باشید. لایه برداری بیش از حد این نواحی می تواند منجر به خشکی، قرمزی و خارش شود.

صورت

نوع لایه بردار مورد استفاده برای صورت بستگی به نوع پوست شما دارد. برای لایه برداری مکانیکی صورت خود با یک اسکراب، با انگشت به آرامی روی پوست بمالید. با حرکات دایره ای کوچک مالش دهید. با آب ولرم بشویید.

برای یک لایه بردار شیمیایی که مایع است، با یک پد پنبه ای یا پارچه شستشو استفاده کنید. برای تعیین اینکه کدام نوع لایه برداری برای پوست شما بی خطر است، با یک متخصص پوست کار کنید.

ادامه مطلب  دلیل جوش زدن پوست با استفاده از سرم ویتامین سی چیست؟

بازوها و پاها

ساده ترین راه برای لایه برداری بازوها و پاهایتان با یک برس، اسفنج یا دستکش است. این می تواند به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست و تحریک گردش خون کمک کند. به دنبال اسکراب بدن در داروخانه محلی یا آنلاین خود بگردید و با آن زیر دوش کف کنید. همچنین می توانید لیف را امتحان کنید .

پا و دست

اسکراب و لایه بردار برای لایه برداری پا و دست وجود دارد. همچنین می توانید از سنگ پا برای لایه برداری پا استفاده کنید.

ناحیه عانه

می توانید از لوفا یا برس بدن برای لایه برداری خط بیکینی و ناحیه تناسلی خود استفاده کنید. همیشه این کار را زیر دوش آب گرم انجام دهید تا ابتدا پوست نرم شود. اسکراب را به آرامی بمالید و سپس کاملا بشویید.

چند وقت یکبار باید لایه برداری کنید 

اینکه چند وقت یکبار لایه برداری کنید بستگی به نوع پوست شما و نوع لایه برداری که استفاده می کنید دارد. برای مثال برخی از لایه بردارهای شیمیایی می توانند قوی باشند. به طور کلی لایه برداری پوست یک تا دو بار در هفته کافی است تا برای پوست های خشک موثر باشد.

پوست های چرب ممکن است نیاز به لایه برداری مکرر داشته باشند. از لایه برداری بیش از حد خودداری کنید زیرا می تواند منجر به قرمزی و تحریک شود. اگر به کمک نیاز دارید تا بفهمید چند بار لایه برداری برای شما بی خطر است، با متخصص پوست خود صحبت کنید.

فواید لایه برداری

مزایای لایه برداری عبارتند از:

  • از بین بردن سلول های مرده پوست

  • بهبود گردش خون

  • تشویق به چرخش پوست و در نتیجه پوست روشن تر

  • باعث جذب بهتر مرطوب کننده ها و سرم ها می شود

چه زمانی لایه برداری را متوقف کنیم 

اگر متوجه شدید پوستتان قرمز، ملتهب، پوسته پوسته شده یا تحریک شده است، لایه برداری را متوقف کنید. اگر از برخی داروها یا محصولات ضد آکنه از جمله رتینول و بنزوئیل پراکسید نیز استفاده می کنید، از لایه برداری خودداری کنید . ممکن است پوست شما را بدتر کند یا منجر به جوش شود.

 

حتما ببینید

چگونه بفهمیم پوست شما خشک است یا کم آب؟

چگونه بفهمیم پوست شما خشک است یا کم آب؟

متوجه شده اید که پوست شما آنقدر سفت و خشک است که هر لحظه احساس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *