نکات مهم برای انتخاب اسباب بازی از سیسمونی نوزاد نی نی بندر که باید بدانید!

نکات مهم برای انتخاب اسباب بازی از سیسمونی نوزاد نی نی بندر که باید بدانید!

اسباب بازی ها بخش مهم و سرگرم کننده رشد هر کودک هستند. اما آنها می توانند با خطراتی نیز همراه باشند. خفگی برای کودکان ۳ ساله یا کمتر یک خطر است، زیرا آنها تمایل دارند اشیاء را در دهان خود قرار دهند. بنابراین مهم است که والدین اسباب‌بازی‌های کودکان خصوصا تشک بازی نوزاد خود را بررسی کنند و بر هنگام بازی کودکان نظارت کنند.

 دنبال چه چیزی میگردی!؟

در سیسمونی نی نی بندر چند دستورالعمل کلی وجود دارد که هنگام خرید اسباب بازی باید در نظر داشته باشید:

  • اسباب بازی های ساخته شده از پارچه باید دارای برچسب مقاوم در برابر شعله یا مقاوم در برابر شعله باشند.
  • اسباب بازی های پر شده باید قابل شستشو باشند.
  • رنگ روی هر اسباب بازی باید بدون سرب باشد.
  • مواد باید غیر سمی باشند.

مداد رنگی و رنگ باید روی بسته بندی ASTM D-4236 نوشته شود، به این معنی که توسط انجمن تست و مواد آمریکا ارزیابی شده است.

از اسباب‌بازی‌های قدیمی‌تر خودداری کنید، حتی از دست دوستان و خانواده. این اسباب‌بازی‌ها ممکن است ارزش احساسی داشته باشند و مطمئناً ارزان‌تر هستند، اما ممکن است استانداردهای ایمنی فعلی را رعایت نکنند و ممکن است آنقدر در اثر بازی فرسوده شوند که بشکنند و خطرناک شوند.

و مطمئن شوید که یک اسباب بازی برای کودک شما خیلی بلند نیست. صدای برخی جغجغه‌ها، اسباب‌بازی‌های جیرجیر و اسباب‌بازی‌های موزیکال یا الکترونیکی می‌تواند به اندازه بوق ماشین بلندتر باشد حتی اگر کودک مستقیماً آن را روی گوشش نگه دارد بلندتر باشد و می‌تواند منجر به از دست دادن شنوایی شود.

اسباب بازی های ایمن برای نوزادان، کودکان نوپا و پیش دبستانی

همیشه برچسب ها را بخوانید تا مطمئن شوید که اسباب بازی برای سن کودک مناسب است. دستورالعمل های منتشر شده توسط کمیسیون ایمنی محصولات مصرف کننده ایالات متحده (CPSC) و سایر گروه ها می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد خرید کمک کند.

ادامه مطلب  آنچه کودکانِ هزاره سوم به آن نیاز دارند

و هر زمان که اسباب بازی جدیدی می خرید، خلق و خو، عادات و رفتار فرزندتان را در نظر بگیرید. حتی کودکی که در مقایسه با سایر بچه های هم سن و سال پیشرفته به نظر می رسد، نباید از اسباب بازی های مخصوص بچه های بزرگتر استفاده کند. سطوح سنی اسباب بازی ها بر اساس عوامل ایمنی تعیین می شود، نه هوش یا بلوغ.

این دستورالعمل های سنی خاص را در نظر داشته باشید:

  • اسباب‌بازی‌ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند – حداقل ۱/۴ اینچ (۳ سانتی‌متر) قطر و ۲¼ اینچ (۶ سانتی‌متر) طول – به‌گونه‌ای که نتوان آنها را بلعید یا در نای فرو برد. یک تستر قطعات کوچک یا لوله خفه کننده می تواند تعیین کند که آیا یک اسباب بازی خیلی کوچک است یا خیر. این لوله ها تقریباً به اندازه قطر نای کودک طراحی شده اند. اگر جسمی در داخل لوله قرار بگیرد، برای یک کودک خردسال خیلی کوچک است. اگر نمی توانید یک لوله خفه کننده پیدا کنید، از یک فروشنده کمک بخواهید یا از لوله رول دستمال توالت استفاده کنید.
  • از تیله ها، سکه ها، توپ ها و بازی با توپ هایی با قطر ۱٫۷۵ اینچ (۴٫۴ سانتی متر) یا کمتر خودداری کنید زیرا ممکن است در گلوی بالای نای گیر کرده و تنفس را دشوار کنند.
  • اسباب‌بازی‌هایی که با باتری کار می‌کنند باید جعبه‌های باتری داشته باشند که با پیچ محکم شوند تا بچه‌ها نتوانند آنها را باز کنند. باتری ها و مایع باتری خطرات جدی از جمله خفگی، خونریزی داخلی و سوختگی های شیمیایی را به همراه دارند.
  • هنگام بررسی یک اسباب بازی برای نوزاد یا کودک نوپا، مطمئن شوید که نشکن و به اندازه کافی قوی است که در مقابل جویدن مقاومت کند. همچنین مطمئن شوید که ندارد:
ادامه مطلب  آنچه کودکانِ هزاره سوم به آن نیاز دارند

انتهای تیز یا قطعات کوچک مانند چشم ها، چرخ ها یا دکمه هایی که می توان آنها را شل کرد (این مورد را در کالسکه مسافرتی نیز رعایت کنید)

انتهای کوچکی که می تواند به پشت دهان برسد

رشته های بلندتر از ۷ اینچ (۱۸ سانتی متر)

قسمت هایی که می توانند انگشتان کوچک را نیشگون بگیرند

  • بیشتر اسباب‌بازی‌های سواری را می‌توان زمانی استفاده کرد که کودک بتواند به خوبی بنشیند در حالی که پشتیبانی نمی‌شود – اما توصیه سازنده را بررسی کنید. اسباب‌بازی‌های سواری مانند اسب‌های گهواره‌ای و واگن‌ها باید دارای مهار یا تسمه ایمنی باشند و به اندازه کافی پایدار و ایمن باشند تا از واژگونی جلوگیری کنند.
  • اسباب بازی های دست ساز و دست ساز باید به دقت بررسی شوند. ممکن است از نظر ایمنی آزمایش نشده باشند. اسباب‌بازی‌های نقاشی‌شده‌ای که قبل از سال ۱۹۷۸ ساخته شده‌اند را به نوزاد خود ندهید. آنها ممکن است رنگ حاوی سرب داشته باشند.
  • حیوانات شکم پر و سایر اسباب‌بازی‌هایی که در کارناوال‌ها، نمایشگاه‌ها و ماشین‌های خودکار فروخته می‌شوند یا در اختیارشان قرار می‌گیرد، الزامی به رعایت استانداردهای ایمنی ندارند. قبل از اینکه اسباب بازی های کارناوال را در اختیار نوزاد خود قرار دهید، قطعات شل و لبه های تیز را به دقت بررسی کنید.

images_1702375249_65782f5194917.jpg

ایمن نگه داشتن اسباب بازی ها در خانه

پس از خرید اسباب‌بازی‌های ایمن، مهم است که مطمئن شوید بچه‌ها نحوه استفاده از آن‌ها را می‌دانند. بهترین راه برای انجام این کار نظارت بر بازی است. بازی کردن با بچه ها به آنها یاد می دهد که چگونه در حین سرگرمی ایمن بازی کنند.

ادامه مطلب  آنچه کودکانِ هزاره سوم به آن نیاز دارند

والدین باید:

  • به بچه ها یاد بدهید که اسباب بازی ها را کنار بگذارند.
  • به طور مرتب اسباب بازی ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شکسته یا غیر قابل استفاده نیستند:

اسباب بازی های چوبی نباید تراشه داشته باشند.

دوچرخه ها و اسباب بازی های فضای باز نباید زنگ زده باشند.

اسباب بازی های پر شده نباید دارای درزهای شکسته یا قطعات قابل جابجایی در معرض دید باشند.

  • اسباب بازی های شکسته را دور بیندازید یا فورا آنها را تعمیر کنید.
  • اسباب‌بازی‌ها را وقتی استفاده نمی‌کنید در فضای باز نگهداری کنید تا در معرض باران یا برف قرار نگیرند.

و مطمئن شوید که اسباب بازی ها را تمیز نگه دارید. برخی از اسباب بازی های پلاستیکی را می توان در ماشین ظرفشویی تمیز کرد، اما ابتدا دستورالعمل سازنده را بخوانید. گزینه دیگر این است که صابون ضد باکتری یا مواد شوینده ملایم ظرفشویی را با آب داغ در یک بطری اسپری مخلوط کنید و از آن برای تمیز کردن اسباب بازی ها استفاده کنید و سپس آنها را بشویید.

images_1702375351_65782fb7b9703.jpg

اشیاء خطرناک

بسیاری از اسباب بازی ها نیز می توانند بچه ها را وسوسه کنند. مهم است که آنها را از موارد زیر دور نگه دارید:

  • آتش بازی
  • قیچی تیز
  • بادکنک ها (بادکنک های باد نشده یا شکسته می توانند خطر خفگی داشته باشند)

شما میتوانید اسباب بازی های مناسب کودک خود را به راحتی از آنلاین شاپ سیسمونی نوزاد ارزان نی نی بندر سفارش دهید و درب منزل خود آنها را تحویل بگیرید.

 

برچسب ها : سیسمونی کودک,اسباب بازی,سیسمونی ارزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *