نکات حرفه ای برای تمیز و براق نگه داشتن چرخ ها و لاستیک های خودرو

نکات حرفه ای برای تمیز و براق نگه داشتن چرخ ها و لاستیک های خودرو

فرقی نمی‌کند ماشینتان را کجا می‌رانید، در شهر یا از طریق جاده‌های گل‌آلود، چرخ‌ها و لاستیک‌هایتان چسبی برای کثیف شدن سریع هستند. تمیز کردن چرخ ها باید در طول هر کارواش الزامی باشد. صاحبان خودرو تمایل دارند از تمیز کردن چرخ‌ها غافل شوند و در دراز مدت مجبور می‌شوند پول بیشتری را برای نگهداری خود خرج کنند.

مواد شیمیایی جاده، گرد و غبار، خاک، گرد و غبار ترمز و بسیاری از مواد دیگر روی چرخ‌های خودرو و کامیون تجمع می‌کنند. شستشوی آنها با بخار باعث حل شدن و حذف آسان این مهاجمان می شود. یک بخارشو ابزار مناسبی برای این ناحیه است، زیرا در تمام منحنی ها و شکاف های موجود در جایی که می تواند هزارتوی یک چرخ باشد قرار می گیرد. اطمینان حاصل کنید که رینگ های خودرو شما برای مدت طولانی تری با استفاده از رینگ شوی استارک براق می مانند.

در این راهنما به شما نشان می دهیم که چگونه چرخ های ماشین خود را تمیز کنید، از چه محصولاتی باید استفاده کنید و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

پنج نکته تخصصی تمیز کردن لاستیک ها و چرخ های شما

اطمینان حاصل کنید که چرخ ها و لاستیک های خود را قبل از شروع هر گونه تمیزکاری خنک کنید تا از سوختن خود جلوگیری کنید. اسپری کردن هر ماده شوینده روی چرخ گرم باعث ایجاد لکه بینی می شود.

یک حوله میکروفیبر را انتخاب کنید که با کثیف شدن آن مشکلی ندارید. لاستیک ها گرد و غبار ترمز، نمک جاده، آلودگی جاده و خاک را به طور کلی جمع می کنند، بنابراین انتخاب یک حوله میکروفیبر گران قیمت ممکن است ایده هوشمندانه ای نباشد.

ادامه مطلب  فروش میله بارفیکس سه لول

یک برس نرم در نزدیکی خود داشته باشید، کمک بزرگی به شما خواهد کرد و در زمان تمیز کردن لاستیک ها صرفه جویی می کند.

هر بار یک چرخ را تمیز کنید. اگر محصول را روی همه چرخ ها با هم بمالید، قبل از اینکه بتوانید آن را بشویید، در خطر خشک شدن آن هستید.

چرخ های خود را زیر نور مستقیم خورشید تمیز نکنید

آشنایی با گرد و غبار ترمز و تاثیر آن بر روی چرخ ها

گرد و غبار ترمز ممکن است بدترین دشمن برای چرخ های شما باشد. به بیان ساده، گرد و غبار ترمز ترکیبی از ذرات کوچک آهن است که با سایر ذرات لنت و روتور ترمز ترکیب شده است. گرد و غبار ترمز هنگام اعمال ترمز تولید می شود و خود را روی اجزای فلزی مانند چرخ پخش می کند.

نحوه تمیز کردن چرخ و لاستیک خودرو

اگر ذرات گرد و غبار ترمز برای مدت طولانی روی خودروی شما بمانند، روکش پولیش فلزی را می خورد. گرد و غبار ترمز اساساً از یک چسب و الیاف کربن تشکیل شده است که از لنت ترمز جدا می شوند. گرما و اصطکاک ایجاد شده توسط چرخ ها این مخلوط را خورنده می کند. رانندگی روزانه با ماشین شما گرد و غبار بیشتری تولید می کند.

۱٫ از پایین لاستیک خودرو شروع کنید

ابتدا چرخ ها را از پایین تمیز کنید. چرخ ها هنگام تمیز کردن، اسپری بیش از حد زیادی خواهند داشت، بنابراین تمیز کردن آن ها از پایین به بالا از پاشیدن لکه لاستیک بر روی سطوح تمیز جلوگیری می کند.

ادامه مطلب  عمل لاغری شکم و پهلو

۲٫بهترین پاک کننده چرخ را برای اعمال انتخاب کنید

اگر چرخ‌های شما روکش پودری دارند یا روکش شفافی دارند، چرخ‌های کرومی دارند، ممکن است بخواهید از پاک‌کننده‌های چرخ‌های ملایم استفاده کنید.

۳٫ تمیز کردن چرخ ها

اسپری لاستیک را با آب لوله کشی تمیز با نسبت ذکر شده بر روی محصول رقیق کنید و در یک بطری با نازل اسپری نگهداری کنید.

برای تمیز کردن چرخ‌های خودرو، محلولی را که درست کرده‌اید به شدت روی لاستیک‌ها و چرخ‌ها اسپری کنید، بگذارید چند دقیقه بماند. سپس با استفاده از شیلنگ یا آب صابون، با استفاده از یک برس تمیز کننده چرخ، مناطقی را که به سختی دسترسی دارید تمیز کنید.

۴٫ برس چرخ مناسب را برای کمک به تمیز کردن انتخاب کنید

برس‌های چرخ زیادی در بازار وجود دارد، اما برای جلوگیری از خراشیدگی چرخ‌ها، به دنبال یک برس موی نرم باشید. لاستیک های شما به یک برس لاستیک نیاز دارند که سفت تر باشد تا بتوانید لاستیک را به راحتی مالش دهید. اگر نمی‌خواهید لاستیک‌های جدیدتان در طول زمان قهوه‌ای شوند، حتماً تمیز کردن و شستن آن‌ها را به طور مرتب تکرار کنید.

۵٫ با شلنگ یا واشر فشاری بشویید

بعد از اینکه محلول خود را کف کردید و چرخ ها و لاستیک ها را تمیز کردید، همه چیز را با جریان آب بشویید. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از خشک شدن پاک کننده خود، هرگز هر چهار لاستیک و چرخ را کف دار نکنید. هر بار یک چرخ را تمیز کنید.

۶٫ چرخ ها و لاستیک های خود را خشک کنید

ادامه مطلب  با قصه های صوتی عاشق مطالعه شوید

لاستیک ها و چرخ های خود را با حوله ای که قرار نیست روی هیچ قسمت دیگری از ماشین استفاده کنید خشک کنید تا از رگه شدن آن جلوگیری شود.

۷٫از واکس لاستیک برای چرخ های خود استفاده کنید

اگر می خواهید چرخ های آلومینیومی شما حتی پس از شستشو نیز براق بمانند، به یاد داشته باشید که به طور مرتب روی آن ها واکس لاستیک بزنید. بهترین واکس لاستیک را پیدا کنید.

براق کردن لاستیک خودرو

روش های جایگزین تمیز کردن چرخ ها

در بالا روش های سنتی تمیز کردن چرخ ها را به شما نشان دادیم. با این حال، چیزی که ما هنوز به آن اشاره نکردیم، یک بخارشوی تمیز کننده نهایی چرخ است که می تواند تایرهای خودرو، داخل و خارج خودرو را با هم تمیز کند .

بخارشوی‌ها پاک‌کننده‌هایی دارند که مدت‌هاست در تجارت کارواش وجود داشته‌اند، اما هنوز در بین مالکان خودروهایی که دوست دارند ماشین خود را نگهداری کنند، محبوبیت زیادی ندارند.

بهترین حالت دهنده های لاستیکی برای لاستیک های ماشین شما

واکس زدن منظم لاستیک های تمیز باعث افزایش عمر آنها می شود. هنگام انتخاب واکس لاستیک، مطمئن شوید که فرمول سیلیکون نداشته باشد، رنگ لاستیک را قهوه ای می کند.

واکس لاستیک استارک بر پایه آب با براقیت بالا و دوام عالی است. می توان از آن برای محافظت و پوشاندن تمام لاستیک ها استفاده کرد.

– محافظت از تایرها و سطوح وینیل را براق می کند

– فاقد مواد نفتی

– ماندگاری بسیار طولانی تری نسبت به سایر پانسمان های لاستیک دارد

حتما ببینید

پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

مدت زمان پذیرش و چاپ مقاله در نشریات معتبر به طور کامل به زمان داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *