موارد عجیب در رابطه با اسامی در زبان آلمانی

موارد عجیب در رابطه با اسامی در زبان آلمانی

در زبان آلمانی اسامی دارای قواعد مختلف و کمی پیچیده هستند. برخلاف زبان انگلیسی اسامی در زبان آلمانی دارای جنسیت می باشند که این موضوع یکی از موارد عجیب در زبان آلمانی است.

در برخی از موارد چاره ای جز حفظ کردن و یا تمرین کردن بسیار برای یادگیری آن ها نداریم اما یک سری قواعد نیز در این خصوص وجود دارد. در ادامه می خواهیم با خصوصیات اسامی در زبان آلمانی آشنا شویم.

اسامی آلمانی همواره با حروف بزرگ نوشته می شوند

احتمالا در مورد بسیاری از کلمات آلمانی که دیده اید چیز عجیبی متوجه شده باشید – بسیاری از آنها با حروف بزرگ شروع می شوند. این به این دلیل است که در آلمانی، همه اسم ها با حروف بزرگ نوشته می شوند. اسم هر شخص، مکان و اشیا با حروف بزرگ نوشته می شود.

بنابراین، شناسایی آن ها در حین خواندن واقعا آسان است. آن ها اغلب با کلماتی مانند der، die das، den، dem، seine، meine و غیره که به عنوان حرف تعریف می باشند همراه می شوند.

اسامی مرکب یا ترکیبی در زبان آلمانی

زبان آلمانی برای ساختن کلمات طولانی با ترکیب چند اسم برای تشکیل یک اسم جدید معروف است. این ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما به سرعت متوجه خواهید شد که این یکی از کاربردی ترین ویژگی های زبان آلمانی است. این کلمات طولانی را اسم های مرکب (Komposita) می نامند. در یک اسم مرکب Kompositum، کلمه دوم جنسیت را تعیین می کند.

Apfel + Baum = Apfelbaum

)سیب + درخت = درخت سیب(

Film + Schule = Filmschule

)فیلم + مدرسه = مدرسه فیلم(

جنسیت آلمانی برای اسم ها

اسم های آلمانی سه جنسیت متفاوت دارند: مونث، مذکر و خنثی. دانستن جنسیت اسامی مهم است، زیرا حروف تعریف der, die و das باید با جنسیت اسامی مطابقت داشته باشند.

ادامه مطلب  خط تولید سفره یکبار مصرف

متأسفانه، قوانین زیادی وجود ندارد که تعیین کند کدام نوع کلمات دارای جنسیت هستند. تنها قاعده ای که همیشه درست است این است که اسم های جمع همیشه از کلمه “die” استفاده می کنند. برای بیشتر کلمات دیگر، وقتی کلمه را یاد می گیرید، فقط باید جنسیت را حفظ کنید.

در جدول زیر کلمات تعریف آلمانی براساس جنسیت شان آورده شده است:

جمع

خنثی

مونث

مذکر

die Kisten

das Bett

die Lampe

der Tisch

جعبه ها

تخت

لامپ

میز

اسامی آلمانی و اشکال جمع آن ها

اسامی آلمانی اشکال جمع مختلفی دارند و قوانین جمع کردن شان متفاوت است. پایان های جمع متداول شامل -e، -en، -er یا -n با اضافه کردن به شکل پایه اسم است. برخی از اسم ها در حالت جمع تغییر مصوت می کنند. برخی از آن ها نیز به صورت شکل پایه هستند.

در حالی که حفظ کردن بهترین راه برای تسلط بر استفاده صحیح از اسامی جمع آلمانی است، نکات مفیدی نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. آنها به شما کمک می کنند تا راحت تر جمع اسامی را تشکیل دهید.

جمع بسیاری از اسم های مذکر و خنثی را با افزودن -e به آخر کلمه تشکیل دهید.

جمع

مفرد

die Hunde

der Hund

die Beine

das Bein

اسامی خنثی که به er-، -el، -en، -chen و -lein در مفرد ختم می‌شوند، معمولاً پایان ‌های جمع خاصی ندارند.

جمع

مفرد

die Mädchen

das Mädchen

برای اسم های مؤنث، شما بیشتر با اضافه کردن -n، -en یا -nen جمع را تشکیل می دهید.

جمع

مفرد

die Lampen

die Lampe

کلاس آموزش زبان آلمانی

برای یادگیری زبان آلمانی که یکی از زبان های نسبتا سخت دنیا می باشد یکی از بهترین روش ها شرکت در کلاس زبان آلمانی است تا تحت نظر یک استاد مجرب در مسیری درست و مشخص این زبان را یاد بگیرید و با فراگیری قوانین آلمانی این زبان را به خوبی صحبت نمایید.

ادامه مطلب  با انواع لباس راحتی زنانه شیک آشنا شوید.

موسسه زبان دهخدا با تشکیل دپارتمان تخصصی و حرفه ای زبان آلمانی با استفاده از اساتید مجرب و نیتیولایک آلمانی، منابع بروز و معتبر و روش های نوین آموزشی به آموزش زبان آلمانی به صورت آنلاین و حضوری به شکل گروهی و خصوصی می پردازد تا زبان آموزان آلمانی به راحتی این زبان را یاد گرفته و به آسانی شروع به صحبت کردن نمایند.

حتما ببینید

تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور

تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور

در دنیای امروز، با افزایش استفاده از خودروها، نیاز به خدمات پس از فروش و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *