مهم ترین خواص روغن نارگیل

مهم ترین خواص روغن نارگیل

با توجه به معایب بالایی که روش‌های شیمیایی درمانی دارند بسیاری از افراد به روش‌های دارویی گیاهی روی می‌آورند. استفاده از روغن‌های گیاهی برای درمان برخی از بیماری‌ها امروزه رواج دارد. روغن نارگیل یکی از روغن‌هایی با خواص درمانی بسیار زیاد است. این روغن دارای درجه اشباع بالایی می‌باشد. معمولاً هم به صورت سنتی از نارگیل نارس یا مغز نارگیل خشک شده این روغن را استخراج می‌کنند. اکنون برای آشنایی بیشتر با خواص روغن نارگیل با ما همراه شوید.

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از پر خواص‌ترین انواع روغن‌های گیاهی محسوب می‌شود. این روغن خاصیت درمانی بسیار زیادی دارد.

خاصیت روغن نارگیل برای مو

یکی از بهترین انواع روغن‌های گیاهی برای رشد و بهبود مو روغن نارگیل است. امروزه برای محافظت از موها در برابر بسیاری از عوامل طبیعی از روغن نارگیل استفاده می‌کنند. اگر دارای موهای شکننده هستید روغن نارگیل می‌تواند برای تقویت موهای شما مفید باشد. ویژگی حفظ رطوبت در این روغن باعث شده تا موهای شما در برابر خشکی محافظت شود. چه بسا اینکه این روغن باعث تقویت موهای آسیب دیده نیز خواهد شد. در برابر حرارت و نور خورشید نیز از موهای شما محافظت خواهد نمود. اگر از محصولات مراقبتی و شامپوهای ریزش مو بسیار زیادی استفاده کرده و نتیجه نگرفته‌اید می‌توانید روغن نارگیل را امتحان کنید. در گذشته روغن نارگیل برای ریزش مو بسیار مورد توجه بود. چه بسا اینکه در بسیاری از کشورها برای آرایش موهای خود و سلامت موها از این روغن استفاده می‌کردند. گاهی ترکیب روغن نارگیل با دیگر عصاره‌های گیاهی نظیر مریم گلی می‌تواند اثربخشی بهتر و قوی‌تری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: سیلیکون امولشن

ادامه مطلب  بهترین کرم پودر برای پوست چرب

البته بسیاری از افراد روغن نارگیل را با روغن رزماری برای ساخت یک ماده قوی‌تر ترکیب می‌کنند. این روغن خاصیت خنک کنندگی بسیار عالی دارد. زمانی که روغن نارگیل را روی پوست سر خود مالش دهید متوجه خنک شدن پوست خود می‌شوید. از این رو این خاصیت خنک کنندگی از طریق زیاد پوست سر و موها جلوگیری می‌کند. حتی افرادی که از شوره سر رنج می‌برند برای جلوگیری از شوره و یا از بین بردن شوره سر به جای استفاده از شامپوهای شیمیایی روغن نارگیل را امتحان نمایند. این روغن سرشار از اسیدهای چرب مختلفی است که همگی ضد شوره هستند. حال روغن نارگیل و حتی ترکیب آن با روغن کرچک می‌تواند شوره سر را سریعا درمان کند. همچنین نگران شپش موهای خود نباشید چرا که روغن نارگیل در برابر شپش از موهای شما به خوبی محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: کارنوباواکس

محافظت از پوست با روغن نارگیل

همه افراد نسبت به پوست خود حساسیت بسیار بالایی دارند. از این رو این افراد برای مراقبت از پوست خود از محصولات مراقبتی بسیار زیادی استفاده می‌کنند. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست شیمیایی که به صورت روزمره استفاده می‌شوند می‌توانند به مرور معایبی نیز به همراه داشته باشند. قطعاً که روش‌های شیمیایی تاثیرگذاری سریع‌تری دارند. اما به مرور شاهد معایب یا تاثیرات منفی آنها نیز خواهیم بود. برای مراقبت از پوست‌ها در برابر اشعه نور خورشید بهتر است از روش‌های درمانی طبیعی استفاده کنید. استفاده از روغن نارگیل از دیرباز تاکنون رواج داشت. قطعاً می‌دانید که اشعه ماورا بنفش نور خورشید برای پوست ضرر دارد.

بیشتر بخوانید: سیترات سدیم

برای پیشگیری از سرطان پوست و مراقبت از پوست روغن نارگیل می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی به همراه داشته باشد. چه بسا اینکه افراد با استفاده از این روغن از چین و چروک زودرس یا پیری زودرس جلوگیری می‌کنند. از طرفی شما از شر لکه‌های قهوه‌ای روی پوست خود نیز خلاص خواهید شد. روغن نارگیل برای پاک‌سازی پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که این روغن کدری پوست را از بین برده و باعث شفاف شدن پوست شما می‌شود. با رطوبتی که روغن نارگیل ایجاد می‌کند پوست شما برای چندین ساعت مرطوب خواهد ماند. پس از روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب کننده قوی و کاملاً طبیعی می‌توانید استفاده کنید. قطعاً که مرطوب شدن طبیعی پوست برای سلامت آن نیز مفید است.

ادامه مطلب  معرفی بهترین و پرفروش‌ترین محصولات اوردینری

بیشتر بخوانید: بی کربنات آمونیوم

برخی از خواص ارزشمند روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یکی از پرفروش‌ترین روغن‌های گیاهی، خواص ارزشمند بسیار زیادی دارد.

مهمترین خواص روغن نارگیل بهبود سلامت کبد است. در این روغن چربی‌های اشباع شده فراوانی وجود دارد که برای محافظت از کبد نقش مهمی ایفا می‌کنند. حال این روغن باعث می‌شود تا کبد در برابر آسیب‌های ناشی از مصرف الکل یا وجود سم عملکرد بهتری داشته باشد. البته بهتر است به نحوه صحیح مصرف و میزان استفاده از روغن نارگیل نیز توجه کنید.

اگر لب‌های شما دائماً ترک می‌خورد و با خشکی لب مواجه هستید می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل خاصیت نرم کنندگی طبیعی فوق العاده عالی دارد. می‌توانید با انگشت کمی روغن نارگیل را روی پوست لب‌های خود مالش دهید. با استفاده از روغن نارگیل نه تنها چندین ساعت لب‌های شما مرطوب می‌ماند، بلکه در برابر اشعه مضر نور خورشید نیز از لب‌های خود محافظت می‌کنید.

برای بهبود زخم روغن نارگیل یک تسکین کننده عالی است. روغن نارگیل التهاب را به شدت کاهش می‌دهد و با تولید کلاژن پوست را تقویت می‌کند. افرادی که پوست آنها زخم می‌شود با استفاده از روغن نارگیل التهاب و زخم آنها سریعتر درمان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اسید فسفریک خوراکی

برای پاک کردن آرایش چشم خود لازم نیست تا از پاک کننده‌های آرایشی شیمیایی استفاده کنید. روغن نارگیل خاصیت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد. تنها کافیست تا کمی از این روغن را روی پنبه مالیده و به آرامی آرایش چشم خود را پاک کنید.

این روغن سرشار از اسیدهای چرب بوده و می‌تواند یک منبع انرژی بسیار ایده آلی باشد. حال این اسیدهای چرب تری گلیسیرید متوسط هضم متفاوتی در مقایسه با تری گلیسریدهای زنجیره بلند در غذا خواهد داشت. پس از مصرف روغن نارگیل این چربی‌ها مستقیماً وارد کبد می‌شوند و در نتیجه با سطح قند خون را افزایش خواهند داد.

ادامه مطلب  دو ترکیب کلیدی برای سلامت و زیبایی پوست

بیشتر بخوانید: اسید آسکوربیک

نتیجه

در صورت آشنایی با خواص روغن نارگیل می‌دانید که این روغن را برای چه مصارفی می‌توان استفاده کرد. به جای خرید محصولات مراقبتی شیمیایی می‌توانید یک روغن نارگیل را با خواص ارزشمند بسیار زیاد بخرید. چه بسا اینکه مصرف روغن نارگیل به مرور هیچ ضرر یا معایبی به همراه ندارد.

همچنین هزینه خرید روغن نارگیل این محصول طبیعی بسیار مقرون به صرفه‌تر از روش‌های درمانی شیمیایی است. اکنون شما کاربران عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید روغن نارگیل می‌توانید از کارشناسان خبره مجموعه اسپیناس شیمی مشاوره بگیرید.

منبع: (خواص اسید آسکوربیک)

حتما ببینید

چگونه بفهمیم پوست شما خشک است یا کم آب؟

چگونه بفهمیم پوست شما خشک است یا کم آب؟

متوجه شده اید که پوست شما آنقدر سفت و خشک است که هر لحظه احساس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *