معرفی بهترین محصولات برای روتین پوست مختلط

معرفی بهترین محصولات برای روتین پوست مختلط

پوست مختلط یکی از انواع پوستی رایج است. شباهت زیادی با پوست چرب دارد اما مراقبت از آن نیاز به دقت خاصی دارد. پوست مختلط در ناحیه تی شکل چرب است اما در دیگر نقاط خشک به نظر می‌رسد. مراقبت از آن نیاز به ترکیباتی دارد که علاوه بر اینکه چربی پوست را کنترل می‌کنند آب‌رسانی لازم را هم داشته باشند.

در ادامه به معرفی روتین مناسب پوست مختلط و بهترین محصولات برای آن می‌پردازیم. برای انتخاب یک محصول مراقبتی از پوست می‌توانید از پزشک متخصص پوست کمک بگیرید. علاوه بر آن سایت‌های معتبر اینترنتی برای فروش محصولات پوستی به کمک شما می‌آیند.

پوست مختلط چیست؟

پوست مختلط یکی از رایج‌ترین انواع پوست در بین خانم‌ها و آقایان است. شباهت زیادی با پوست چرب دارد و روتین و نحوه مراقبت از آن هم نزدیک به پوست چرب است.

مراقبت از پوست مختلط نکات خاصی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • پوست مختلط را بهتر است به‌آرامی لایه‌برداری کرده و به شکل عمیق آب‌رسانی کنید. این کار باعث می‌شود لکه‌های پوست شما از بین رفته و پوست به‌خوبی تغذیه و بازسازی شود.
  • از ماسک مخصوص پوست مختلط در روتین خود استفاده کنید. یکی از بهترین ماسک‌ها، ماسک خاک رس مخصوص پوست چرب است. این ماسک را روی ناحیه تی صورت خود قرار دهید تا چربی اضافه آن برداشته شود. همچنین برای آب‌رسانی نواحی خشک صورت، ماسک مرطوب‌کننده روی گونه‌های خود بمالید.
  • از دستمال مرطوب برای کاهش فوری چربی اضافه روی پوست خود اضافه کنید.
  • محصولات مراقبت از پوستی را استفاده کنید که حاوی این سه ماده قدرتمند باشد:
  • هیالورونیک اسید: برای مرطوب‌کنندگی و حفظ آب روی پوست مختلط
  • سالیسیک اسید: کاهش چربی و جلوگیری از بروز آکنه
  • اسید لاکتیک: از بین بردن چربی اضافه در نواحی چرب و حفظ تعادل چربی در ناحیه T صورت

روتین مناسب برای پوست مختلط

روتین مناسب برای پوست مختلط با توجه به میزان چربی و مشکلات پوستی انتخاب می‌شود. اگر پوست شما آکنه و جوش دارد بهتر از محصولاتی استفاده کنید که ضد جوش و آکنه بوده و آن‌ها را به‌مرور برطرف کنند. این نکته را به یاد داشته باشید روتین مناسب برای پوست هر شخص به‌مرور مشخص می‌شود. شما می‌توانید محصولات مراقبتی مختلف را امتحان کنید تا نوع مناسب برای پوستتان را پیدا کنید.

ادامه مطلب  دستانی زیبا داشته باش

تأثیر کرم‌های مراقبت‌های از پوست کم‌کم دیده می‌شود و نیاز به صبر و شکیبایی زیادی دارد.

تمیز کردن پوست مختلط صبح و شب

انتخاب پاک‌کننده یا شوینده پوست مختلط باید با توجه به شرایط پوست انجام شود. ممکن است با تغییر فصل چربی بیشتری روی پوست خود داشته باشید یا خشکی بیشتری را احساس کنید. می‌توان گفت انتخاب شوینده و میزان قدرت پاک‌کنندگی چربی با توجه به فصل و شرایط پوستی انجام می‌شود.

بهتر است یک پاک‌کننده ملایم را خریداری کنید و صبح و شب صورت خود را با شوینده و آب ولرم بشویید.

ژل شستشوی نوتریژنا یک انتخاب مناسب در بازار است. قدرت پاک‌کنندگی آن ملایم بوده و گزینه مناسبی برای پوست‌های مختلط است. چربی‌های اضافه را به‌ملایمت هر چه بیشتر از روی پوست پاک‌کرده و طراوت و شفافیت خاصی به پوست شما می‌دهد. محصولات گیاهی آراکسین نیز برای پوست مختلط مناسب هستند.

تونر مکمل شستشوی پوست مختلط

تونر برای پوست مختلط ضروری است. بهتر است تونری را انتخاب کنید که پوست شما را متعادل می‌کند. متعادل کردن PH پوست و داشتن اسید هیالورونیک از مهم‌ترین نکاتی است که در هنگام خرید تونر باید به آن توجه کنید. این اسید بعد از شستشو رطوبت مورد نیاز پوست را افزایش می‌دهد و باعث تسکین هر چه بیشتر پوست تحریک‌شده می‌شود.

بهتر است تونر را صبح و شب با پد پنبه‌ای روی پوست خود استفاده کنید.

تونر اوردینری پوست مختلط را به‌ملایمت به‌آرامی لایه‌برداری می‌کند. هرگونه آلودگی هوا، مواد آرایشی و کرم را از روی پوست پاک‌کرده و کار پاک‌کننده را تکمیل می‌کند. ترکیبات عالی این تونر باعث تحریک کلاژن سازی، افزایش گردش خون و افزایش الاستیسیته پوست می‌شود.

تونر اوردینری را با آسودگی خیال تهیه کنید و طراوت و آب‌رسانی قوی را به پوست خود هدیه دهید.

لایه‌برداری پوست مختلط را فراموش نکنید

پوست چرب و مختلط نیاز به لایه‌برداری مرتب دارد. بهتر ۲ تا ۳ بار در هفته با لایه‌بردار مناسب ناحیه چرب را لایه‌برداری کنید. این کار باید ملایم باشد. استفاده از لایه‌بردار مناسب پوست مختلط بهترین روش برای کاهش آکنه در ناحیه تی شکل است.

لایه‌بردار پوست مختلط بهتر است شیمیایی باشد. از لایه‌بردار فیزیکی اجتناب کنید زیرا اغلب بافت خشن و مواد خشنی داشته و ممکن است پوست شما را تحریک کند. اسید لاکتیک یکی از بهتری لایه‌بردارهای پوست مختلط است. لایه‌برداری ملایمی داشته و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. بعد از شستشوی پوست و استفاده از تونر مرحله لایه‌برداری را انجام دهید. لایه‌برداری توسط اسید لاکتیک بهتر است دو تا سه بار در هفته و شب‌ها انجام شود.

ادامه مطلب  مزایا و معایب آرایش دائمی: چشم، لب و ابرو

سرم اوردینری لاکتیک اسید ۱۰ درصد یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است. وقتی صحبت از سرم تخصصی پوست می‌شود نمی‌توان محصولات اوردینری را نادیده گرفت. قیمت مناسب و اثرگذاری بالا دو ویژگی این برند مشهور جهانی است.

بهتر است سرم اوردینری لاکتیک اسید را شب‌ها و روی پوست تمیز استفاده کنید.

images_1728676495_6709828f713ba.png

مرطوب‌کننده برای روتین پوست مختلط لازم و ضروری

مرطوب کردن پوست یکی از مهم‌ترین مراحل روتین پوست مختلط است. صبح و شب با کرم مرطوب‌کننده مخصوص پوست چرب و مختلط رطوبت مورد نیاز پوست خود را تامین کنید. این کار زیبایی و طراوت پوست شما را تضمین می‌کند.

صبح بعد از پاک‌سازی از کرم مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید. در شب و هنگام خواب از کرم مرطوب‌کننده حاوی ویتامین استفاده کنید تا علاوه بر رطوبت رسانی پوست شما را بازسازی کند. محصولات حاوی هیالورونیک اسید برای مرطوب‌کنندگی پوست مختلط مناسب هستند.

کرم مرطوب‌کننده و آب‌رسان کلینیک یکی از بهترین محصولات بازار است. علاوه بر اینکه بافت سبکی دارد حاوی اسید هیالورونیک است. این کرم با قدرت بالا و فرمولاسیون پیشرفته‌ای که دارد رطوبت را تا عمیق‌ترین لایه‌های پوستی می‌رساند.

کرم مرطوب‌کننده نوتریژنا هم قیمت و کارایی مناسبی برای پوست مختلط دارد. علاوه بر داشتن هیالورونیک اسید در ترکیبات خود، جذب سریع و آسانی داشته و بافت آن سبک است.

images_1728676527_670982afb70ef.png

 

آب‌رسان مخصوص پوست مختلط

آب‌رسانی برای پوست مختلط لازم و ضروری است. بعد از شستشو یا لایه‌برداری، پوست رطوبت و آب خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد. این خشکی گاهی تا حدی است که ممکن است روی پوست خود احساس خشکی و کشش زیادی داشته باشید.

آب‌رسان را فراموش نکنید. می‌توانید مرطوب‌کننده و آب‌رسان را به‌صورت هم‌زمان و ترکیبی استفاده کنید. بسیاری از مرطوب کننده‌های پوست مختلط هم‌زمان خاصیت آب‌رسانی هم دارند.

ترتیب استفاده از آب‌رسان و مرطوب‌کننده دست خودتان است. استفاده از برند معتبر می‌تواند خیال شما را بابت رطوبت و آب‌رسانی پوستتان راحت کند.

ادامه مطلب  لیزر موی بدن چگونه است

سرم آب‌رسان ویشی یکی از کرم‌های محبوب در بازار است. این محصول از عطر و مواد جوش زا در ترکیبات خود استفاده نکرده و آب‌رسانی عمیقی برای پوست شما انجام می‌دهد.

حالت چرب و چسبنده روی پوست نداشته و تمامی ترکیبات موثر و مفید پوست مختلط را در خود جای داده است.

ضد آفتاب مهم‌ترین بخش روتین پوست مختلط

استفاده از ضد آفتاب مخصوص پوست چرب و مختلط با SPF مناسب بهترین راه برای محافظت از پوست و جلوگیری از پیری زودرس و چین‌وچروک است. هر روز صبح ۲۰ دقیقه قبل از خروج از خانه ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ را روی پوست خود بمالید.

ضد آفتاب تخصصی با فرمولاسیون مناسب فاقد هرگونه چربی بوده و خاصیت آب‌رسانی برای پوست مختلط را هم دارد. ضد آفتاب بی‌رنگ و رنگی دو گزینه در اختیار شماست. ضد آفتاب رنگی اغلب حالت سنگینی روی پوست ایجاد کرده و شستشوی آن نیز زمان بیشتری می‌برد.

ضد آفتاب مخصوص پوست چرب و مختلط ایزدین دارای فرمولاسیون سبک و مبتنی بر آب است. غیر جوش زا بوده و به‌راحتی جذب پوست می‌شود. بافت سبک و یکدستی روی پوست ایجاد کرده و پوستی مات را به شما هدیه می‌دهد. این کرم تخصصی ضد حساسیت و فاقد عطر بوده و مانع از هرگونه تحریک احتمالی پوست می‌شود.

استفاده از ماسک صورت برای شفافیت بیشتر

ماسک صورت یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای روتین پوست مختلط است. ماسک می‌تواند پوست صورت را شفاف کرده و آکنه و جوش را کمتر کند.

انواع ماسک صورت نوتریژنا یا ترکیبات گیاهی را می‌توانید با قیمت مناسب تهیه کنید. ماسک را هفته‌ای یک‌بار روی صورت تمیز و در ناحیه ملتهب قرار دهید تا طراوت و شادابی به‌صورت شما بازگردد.

سخن پایانی

بهتر است روتین پوست مختلط را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. این نوع پوست نیاز به مراقبت دائمی دارد. بهترین راه برای به دست آوردن بهترین نتیجه ثابت‌قدم بودن در روتین پوستی است. استفاده از ضد آفتاب مخصوص پوست مختلط را فراموش نکنید و آن را هیچ‌گاه از روتین خود حذف نکنید.

برای انتخاب بهترین محصولات مراقبت از پوست مختلط می‌توانید به سایت‌های معتبر فروش این محصولات مراجعه کنید.

حتما ببینید

کنسانتره پوست چیست

کنسانتره پوست چیست: راز جوانی و شادابی پوست شما

در دنیای پرشتاب امروز، مراقبت از پوست بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *