فشار چیست و اهمیت استفاده از گیج فشار

فشار چیست و اهمیت استفاده از گیج فشار

دما و فشار دو فاکتور سنجش مهم در انجام فرآیندهای صنعتی می باشند. دما میزان انرژی است که برای انجام واکنش نیاز است. فشار میزان قدرت و توانی است که باید برای انجام فرآیند به کار برده شود. زمانی که شما می خواهید یک واکنشی را در محیط صنعتی انجام دهید که نیازمند دما و فشاری مناسب است، باید از یک وسیله جهت تنظیم فشار استفاده کنید. برخی از واکنش ها کمی سرسخت هستند و برای انجام نیازمند فشار زیاد می باشند، برخی دیگر هم به شدت انرژی زا هستند، در زمان واکنش محصولات با یکدیگر انرژی حاصل آنقدر به بالای ظرفی که در آن انجام می شود فشار می آورد که ممکن است انفجار رخ دهد. در اینگونه مواقع چه باید کرد؟ فعالان این حوزه به فکر اختراع وسیله ای برای اندازه گیری فشار افتادند.

در فرآیندهای صنعتی بزرگ از فشارسنج ترانسمیتر استفاده می گردد. فرآیندهایی که عملکرد معمولی تر دارند و نیازی به کنترل الکترونیک نباشد از گیج فشار استفاده می گردد. ما در این مقاله گیج فشار را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع گیج فشار

گیج فشار باید با توجه به شرایط عملیات انتخاب شود. گیج های فشار در سه ساختار عملکرد، کارایی و ساده در بازار موجود هستند. برای اینکه بدانیم کدام یک از گیج ها به کار ما می آید باید شرایط عملیات، میزان خورنده بودن سیال، محدوده فشار و رنج اندازه گیری واکنش خود را در نظر بگیریم. مورد دیگری که باید در انتخاب گیج فشار مورد توجه قرار گیرد برند است. گیج فشار ایندومارت یکی از بهترین برندهای پرشر گیج می‌باشد. حتما قبل از خرید برندهای معتبر را شناسایی کنید. همانگونه که می دانید حتی یک خطای کوچک هم می تواند خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد، لذا از برندی استفاده کنید که معتبر و قابل اطمینان باشد. در ادامه چند گیج مهم را که با توجه به شرایط عملیاتی باید انتخاب شوند با هم بررسی می کنیم.

C:\Users\SHAHAB\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\انواع-پرشر-گیج.gif

انواع گیج فشار

گیج فشار ایندومارت

گیج فشار ایندومارت جهت کنترل پروسه در یک سیستم صنعتی و پالایشگاهی به کار برده می شود. تنوع بالا در اندازه گیری و نشان دادن فشار از جمله ویژگی های این برند است. این برند بهترین گیج اندازه گیری فشار می باشد، بر همین اساس دلایل برتری و محبوبیت آن را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

  • این برند یک طراحی ویژه در قسمت قاب دارد. این ویژگی امکان کپی برداری را دشوارتر کرده است، به همین دلیل نمونه های تقلبی آن در بازار بسیار اندک است. گیج ایندومارت مدل P29 نیز با دارا بودن فناوری استابلایزر، از لرزش مازاد جلوگیری می‌کند و این خود یکی دیگر از ویژگی‌هایی‌ است که مانع از تقلب در این محصول می‌شود.
  • تعهد شرکت بر افزایش کیفیت و رضایت مشتری از محصولات این شرکت ویژگی دیگری است که این برند را تبدیل به یک برند معتبر کرده است.
  • پوشش رنج های گوناگون، ویژگی ها و مشخصات چشمگیر از دیگر ویژگی های این گیج است.
  • پرشر گیج های ایندومارت در محدوده فشاری ۰ تا ۲۰۰۰ بار تولید می گردند. شما می توانید گیجی را انتخاب کنید که متناسب با شرایط عملیات موردنظرتان باشد.
  • گزینه‌های مختلفی برای نحوه نصب و اتصال گیج‌های ایندومارت تعریف شده که شامل؛ اتصال از پایین، اتصال از پشت و اتصال فلنجی می‌شود. گیج ایندومارت مدل P13 قابلیت اتصال به صورت پنلی را دارد.
ادامه مطلب  اجاره اسپیس فریم برای ساخت غرفه نمایشگاهی چگونه است؟

C:\Users\SHAHAB\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\پرشر-گیج-ایندومارت.png

گیج فشار ایندومارت

گیج دیافراگمی

گاهی فشار عملیات آنچنان بالا نیست که نیاز به استفاده از یک گیج پیچیده باشد. گیج دیافراگمی یک گزینه مناسب برای سنجش فشار در رنج های بسیار پایین است.

گیج تمام استیل

گاهی سیالی که مورد استفاده قرار می گیرد به شدت خورنده است. برای این نوع سیال باید از گیجی استفاده شود که در مقابل خوردگی مقاوم باشد. گاهی از کانکشن برنج برای سیالات خورنده استفاده می شود که گزینه آنچنان مناسبی نیست. توصیه ما استفاده از گیج ایندومارت مدل P23 است.

گیج تمام استیل است.

گیج سالید فراند

ایمنی مهمترین بخش از هر فرآیند صنعتی است. خصوصا صنایعی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند و دما و فشار تاثیر بسزایی در انجام فرآیند دارند. در اینگونه مواقع جهت افزایش ایمنی بهتر است که از گیج سالید فرآند استفاده گردد.

C:\Users\SHAHAB\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\گیج-فشار-ایندومارت.gif

گیج برای شرایط عملیاتی مختلف

سایر برندهای معتبر گیج فشار

گیج فشار اهمیت زیادی در صنعت دارد و جزء اصلی ترین وسایل موردنیاز می باشد. بر همین اساس شرکت های مختلفی که اکثرا برند هستند اقدام به تولید انواع گیج فشار می نمایند. ایندومارت یکی از برندهای معتبر گیج فشار می باشد.

گیج ویکا یک برند شناخته شده است که در صنایع مختلف به کار برده می شود. اطمینان، دقت در اندازه گیری و نظارت بر فشار از جمله ویژگی های این گیج است. ویکا شرکت تولیدکننده این گیج طیف گسترده ای از گیج های فشار تولید و روانه بازار می کند. هر گیج برای کاربرد مختلفی طراحی شده است.

گیجifm

این گیج محصول یک شرکت آلمانی است که انواع وسایل صنعتی را تولید می کند. تکنولوژی پیشرفته، کیفیت بالا، دقت اندازه گیری و امکانات متنوع از جمله ویژگی های این گیج است. گیج ifm در بسیاری از برنامه های صنعتی و اتوماسیونی مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه مطلب  معرفی انواع مدل موی مردانه با اسم

گیج روزمونت

گیج فشار روزمونت یا ترانسمیتر در مدل های مختلفی تولید می گردد. معروف ترین آن ها گیج روزمونت ۳۰۵۱ می باشد. کنترل بیشتر و موثرتر از جمله ویژگی این نوع است. این گیج علاوه بر اندازه گیری فشار، جریان و سطح را نیز اندازه گیری می کند.

گیج دوایر

این گیج فشار در صنایع مختلف و پالایشگاه ها کاربرد دارد. کیفیت مطلوب و دقت زیاد از جمله ویژگی های این گیج است. از این گیج جهت اندازه گیری فشار سیال در لوله کشی و تنظیم فشار مایعات در ماشین ها استفاده می کنند.

گیج مدکو

گیج فشار مدکو در صنایع مختلف و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیج در تعیین فشار سیال و پیشگیری از پخش شدن آن کاربرد دارد.

گیج نوافیما

گیج فشار نوافیما محصول یک شرکت ایتالیایی است. این گیج یکی از محبوب ترین محصولات این شرکت است که دقت بسیار زیادی در سنجش فشار دارد. این محصول در انواع مختلفی تولید می گردد که هر یک از آن ها خصوصیات ویژه ای دارند.

سنجش استاندارد گیج فشار چیست؟

شرایط محیطی تعیین کننده عملکرد صحیح یک گیج فشار است. دمای ۲۳ درجه سانتی گراد و فشار ۹۲/۲۹ اینچ جیوه محدوده دقیق درستی فشار در گیج است. درستی بر اساس دو معیار محدوده اندازه گیری و مقادیر خوانده شده بیان می گردد. معمولا از دو روش of span و of reading که به ترتیب بیان گر محدوده اندازه گیری و درصدی از مقادیر خوانده شده می باشند درستی بیان می گردد. روش of span متداول تر است.

ادامه مطلب  جاکلیدی چرم دخترانه دست دوز

برخی از گیج های فشار دارای ۴ محدوده اندازه گیری می باشند. این کار به بهینه و دقیق تر بودن درستی کمک می کند. علت اینگونه تقسیم بندی این است که برخی از گیج های فشار در نیمه میانی میزان دقیق تری را نسبت به نیمه ابتدایی و انتهایی خود نشان می دهند.

استانداردهای گیج فشار

هر گیج را با توجه به کاربرد خاص، دما، خورندگی و تناسب با فشار مورد نظر به دو دسته تقسیم کرده اند. این استاداردها از قرار زیر هستند.

  • استانداردASME B40 : این حروف نشان دهنده علامت تجاری انجمن مهندسی مکانیک آمریکا می باشند. این استاندارد طبق معیارهای استاندارد آمریکا تنظیم شده است. این استاندارد به عنوان یک استاندارد قابل اطمینان در سراسر جهان شناخته می شود.
  • استانداردEN837: این استاندارد بیان گر استاندارد اروپایی است که جهت بیان جزئیات اندازه گیری فشار در گیج های آنالوگ کاربرد دارد.

C:\Users\SHAHAB\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\1694343119سنجش-فشار--(1).jpg

استانداردهای گیج فشار

جمع بندی

“با توجه به معرفی گیج‌های فشار ایندومارت و اطلاعات جامع ارائه شده، مشتریان اکنون قادرند که با اطمینان از دقت و کیفیت این تجهیزات، به تنظیمات دقیق فشار در فرآیندهای صنعتی خود بپردازند. همه این محصولات گیج فشار قابل تهیه از دقیق صنعت اوپاتان هستند ، یکی از تأمین‌کنندگان برجسته با تاریخچه قوی و اعتبار فراوان در زمینه تجهیزات صنعتی. این امکان را دارید که به راحتی و با اعتماد به نفس، نیازهای فشارسنجی خود را با محصولات معتبر این شرکت تامین کنید.”

 

حتما ببینید

پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

مدت زمان پذیرش و چاپ مقاله در نشریات معتبر به طور کامل به زمان داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *