زبان انگلیسی برای کودکان (بایدها و نبایدها)

زبان انگلیسی برای کودکان (بایدها و نبایدها)

یکی از مواردی که امروزه ذهن بسیاری از والدین را به خود مشغول کرده آموزش زبان انگلیسی به فرزندانشان است. آنها می خواهند فرزندانشان زبان انگلیسی را به راحتی و سریع یاد بگیرند. اما یادگیری زبان انگلیسی مانند یادگیری زبان مادری زمان بر است و به تدریج اتفاق می افتد.

ابتدا به یاد داشته باشید که کودک شما باید زبان مادری خود را بیاموزد و سپس به زبان دوم روی بیاورد. اگر همزمان با زبان مادری خود شروع به یادگیری زبان دوم کنید، ممکن است کودک شما گیج شود و نتواند هیچ زبانی را به خوبی یاد بگیرد. در این پست می‌خواهیم به والدین کمک کنیم تا با استفاده از دستورالعمل‌های ما، به‌موقع، آسان و کامل به فرزندان خود انگلیسی آموزش دهند.

چرا یادگیری زبان انگلیسی در کودکی بهتر است؟

آیا قصد دارید به فرزندان خود انگلیسی بیاموزید، اما ممکن است مشکلاتی را که در یادگیری زبان انگلیسی داشتید به یاد بیاورید و فکر کنید که آیا برای فرزندان شما هم همینطور خواهد بود؟ اما اینطور نیست! باید بدانید که یادگیری زبان برای کودکان تجربه متفاوتی نسبت به بزرگسالان است.

برخی از برنامه‌ها ادعا می‌کنند که انگلیسی را به همان روشی که زبان مادری خود را یاد گرفتید به شما آموزش می‌دهند، اما آنطور که به نظر می‌رسد آسان نیست. وقتی کودکان زبان مادری خود را یاد می گیرند، حدود دو سال قبل از شروع به صحبت گوش می دهند. هنگامی که آنها شروع به صحبت می کنند، چند سال طول می کشد تا بتوانند به راحتی ارتباط برقرار کنند. آنها قبل از اینکه به جملات طولانی تر و پیچیده تر بپردازند با کلمات واحد و نیم جمله شروع می شوند.

ادامه مطلب  آشنایی با مدل ها و انواع پمپ سیرکولاتور

آنها از اشتباه نمی ترسند!

وقتی بزرگسالان انگلیسی یا هر زبان دیگری را یاد می گیرند، اغلب از اشتباه کردن می ترسند. این ترس به این دلیل است که دیگران آنها را باهوش نمی دانند. مهم نیست اشتباه می کنید یا نه، مهم این است که تشخیص دهید چه زمانی اشتباه می کنید و برای اصلاح آن تلاش کنید. همه یادگیرندگان چه کودکان و چه بزرگسالان اشتباه می کنند! در واقع اشتباهات بخشی از فرآیند یادگیری هستند.

کودکان همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید هستند. بنابراین، وقتی اشتباه می کنند، نگران این نیستند که دیگران در مورد خود چه فکری می کنند. آنها باید در حین یادگیری اشتباه کنند تا بتوانند محیط خود را بشناسند و یاد بگیرند.

ترکیب درس انگلیسی با هنر

بچه ها عاشق ساختن کاردستی های رنگارنگ و جالب هستند. یکی از گفته های معروف پابلو پیکاسو این است که “هر کودک یک هنرمند است”. بنابراین، از استعدادهای طبیعی فرزندان خود برای آموزش زبان انگلیسی به آنها استفاده کنید. البته، اگر هنر طبیعی آنها را کشف کنید، مهارت های آنها آموزش را برای شما و فرزندتان آسان تر و سریع تر می کند. آیا می خواهید بدانید مهارت ها و علایق آن شخص چیست و چگونه می توانید به بهترین نحو به اهداف او دست یابید؟ هنگام تدریس، در مورد چیزهای مشخصی مانند اعداد، رنگ ها، اشکال صحبت کنید.

آموزش زبان انگلیسی از طریق بازی

بازی ها روشی عالی برای آموزش کودکان هستند. اگر می خواهید در هر زمینه ای یا با توجه به اهداف خود به کودکان آموزش دهید، می توانید بازی و سرگرمی را در نظر بگیرید. وقتی کودکان در یک بازی برنده می شوند، نسبت به موفقیت خود احساس خوبی دارند و احساس می کنند به چیز مهمی دست یافته اند. این احساس کودکان را به یادگیری زبان از طریق بازی علاقه مند می کند.

ادامه مطلب  آشنایی با چند دستگاه پر کاربرد

بسته به علایق فرزندتان می توانید به بازی های مختلف فکر کنید، با او بازی کنید و همزمان به آموزش زبان انگلیسی نیز بپردازید. برخی از کودکان بازی های سرگرم کننده و جالب را دوست دارند که والدین باید هم آموزش و هم بازی را در آنها بگنجانند. یا برخی از بچه ها بازی های آرامی را دوست دارند که مثلاً می توانید از فلش کارت استفاده کنید. فلش کارت ها علاوه بر آموزش لغات انگلیسی حاوی کلمات انگلیسی هستند که می توان از آنها برای تقویت حافظه کودک استفاده کرد.

در واقع، شما باید بازی را با توجه به دانش فرزندتان انتخاب کنید و هر روز زمانی را برای پیشرفت و یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید.

آموزش همراه با ترانه و آهنگ!

راه های زیادی برای جذب کودکان به محیط آموزشی وجود دارد، از جمله آموزش با آهنگ و موسیقی. وقتی محیط یادگیری مفرح و لذت بخش باشد، کودک خوشحال می شود و آماده همکاری برای یادگیری می شود. می توانید با او شعر و آهنگ بخوانید و به او کمک کنید تا اشعار و آهنگ های مورد علاقه اش را حفظ کند. می توانید روش تدریس و آموزش خود را هر روز تغییر دهید تا برای کودک تکراری نشود. در واقع محیط یادگیری باید برای کودک جالب و لذت بخش باشد. بنابراین کودک می تواند از این سرگرمی لذت ببرد و لذت ببرد.

میل به یادگیری

برای تشویق کودکان به یادگیری ابتدا باید عشق را در درون خود داشته باشیم تا آن را به کودک منتقل کنیم. همچنین باید او را تحسین کنیم تا بتواند اعتماد به نفس یادگیری داشته باشد.

ادامه مطلب  عکاسی کودک در بهترین آتلیه عکاسی

وقتی بچه ها کوچک هستند، ذهنشان مثل اسفنج است. آنها دائماً در حال یادگیری و جذب اطلاعات هستند. به یاد داشته باشید که کودکان فقط در دو سال اول زندگی خود می شنوند. وقتی آنها به اندازه کافی بزرگ شوند، می توانند آنچه را که می شنوند بگویند. مثال: هنگامی که کودک شما به دنیا می آید، زمانی که زمان تغذیه او فرا می رسد، کلمه “شیر” را می گویید. آنها ماه ها این صدا را می شنیدند. یک روز کودک شما به شیشه شیر اشاره می کند و می گوید: “شیر”. اینجاست که آنها کلمات و نحوه استفاده از آنها را به خوبی یاد می گیرند. از این پس می توانند شیر بخواهند و با استفاده از کلمات مناسب درخواست گرسنگی خود را بیان کنند.

یادگیری زبان انگلیسی (به عنوان زبان دوم) برای کودکان دقیقاً همین طور است، کم کم! کودکان این توانایی را دارند که زبان دوم (یا حتی سوم) را بدون اینکه متوجه شوند یاد بگیرند. این فعالیت معمولاً از ۱۱ سالگی کند می شود. به همین دلیل است که کودکان مهاجر اغلب زبان را سریعتر از والدین خود یاد می گیرند.

منبع : آموزش زبان انگلیسی به کودکان + (PDF رایگان فلش کارت)

حتما ببینید

تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور

تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور

در دنیای امروز، با افزایش استفاده از خودروها، نیاز به خدمات پس از فروش و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *