راهنمای خرید آجرنمای نسوز مرغوب

راهنمای خرید آجرنمای نسوز مرغوب

در یک پروژه ساختمانی نمای ساختمان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. یکی از منحصر به فردترین نماهای امروزی، نما با آجر نسوز است که طرفداران زیادی دارد. با این حال مهم است که پیش از خرید آجر نمای ساختمان به یک سری از اطلاعات مفید در این رابطه دست یابید تا بتوانید یک انتخاب عالی داشته باشید. با توجه به اهمیت این موضوع در این مطلب می‌خواهیم به راهنمای خرید آجرنما بپردازیم، پس پیشنهاد می‌شود که تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خرید آجر نسوز یا آجر معمولی

یکی از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی آجر است. به هر حال اگر اطلاعات اندکی هم در رابطه با این متریال ساختمانی داشته باشید، حتماً نام آجر نسوز را شنیده‌اید. در حقیقت یکی از سوالات متقاضیان هنگام خرید آجر برای نما آن است که آجر نسوز بخریم یا آجر معمولی؟ برای پاسخ به این سوال پرتکرار لازم است به تفاوت این دو نوع آجر پرداخته و فاکتورهایی را در نظر بگیرید تا انتخاب برایتان آسان‌تر شود:

توجه به کاربرد

آجر نسوز از خاک رس تهیه شده و کاربردهای متعددی در ساختمان سازی دارد. برای مثال می‌توان آن را برای دیوارکشی استفاده کرد حتی آجرهایی همچون آجر کف فرش برای کف ساختمان نیز کاربرد دارد. به علاوه می‌توان آنها را در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی نیز به کار گرفت. در حالی که آجرهای نسوز کاربرد وسیعی دارند اما آجرهای معمولی بیشتر به درد دیوارچینی می‌خورند و کاربرد گسترده‌ای ندارند.

میزان مقاومت دربرابر حرارت

آجرهای نسوز مقاومت خوبی در برابر حرارت دارند؛ به طوری که حتی می‌توانند در مقابل درجه حرارت تا ۱۸۰۰ درجه فارنهایت نیز مقاوم بمانند. در واقع این مدل آجرها برخلاف آجرهای معمولی در برابر افزایش دما مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و آسیب نمی‌بینند.

تنوع در رنگ و طرح

آجرهای معمولی تنوع رنگی کمی دارند برای همین انتخاب آنها کمی سخت خواهد بود. در مقابل آجرهای نسوز طی مراحل تولید می‌توانند تغییر رنگ داده و به رنگ‌های پرطرفدار مانند قرمز، سبز، مشکی و … تبدیل شوند. طبیعتا این تنوع دست شما در انتخاب رنگ را باز می‌گذارد تا همان چیزی که می‌خواهید را پیدا کنید.

میزان جذب رطوبت

استفاده از آجر معمولی برای نمای ساختمان در مکان‌هایی با آب و هوای مرطوب کار عاقلانه‌ای نیست؛ چرا که این مدل آجرها در جذب رطوبت توانایی بسیار خوبی دارند و به همین دلیل به مرور سبب مشکلاتی همچون ترکیدن آجر یا ایجاد بستر مناسب برای رشد میکروارگانیسم‌هایی مثل قارچ و کپک و احتمال ریزش می‌شوند؛ اما آجر نسوز به دلیل تراکم بالا طور دیگری عمل می‌کند. در حقیقت این آجر به دلیل آنکه در دمای بسیار بالا و بدون وجود آهک تهیه می‌شود، می‌تواند مقاومت خوبی در برابر رطوبت از خود نشان دهد. بنابراین خرید آجر نسوز ایده خوبی برای نمای ساختمان خواهد بود.

ادامه مطلب  پایا پیشرو سرویس، پاسخگویی سریع و به‌موقع به نیازهای مشتریان

بررسی قیمت

آجر معمولی و آجر نسوز از لحاظ قیمت نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و این مسئله‌ای است که می‌تواند برای انتخاب انواع معمولی و نسوز به شما کمک کند. آجرهای معمولی نصب آسانی دارند؛ برای همین هزینه نهایی خرید و نصب آنها کم‌تر است، در حالی که آجرهای نسوز برای نصب شدن به ابزار خاص و افراد آموزش دیده و متخصص نیاز دارند؛ برای همین علاوه بر هزینه بیشتر خرید، هزینه نصب آنها نیز بیشتر خواهد بود.

آجر آنتیک - کارخانه شهرزاد ایران زمین

نکات مهم قبل از خرید آجر نما ساختمان

ماده اصلی برای تهیه آجرهای نسوز به عنوان آجر مناسب جهت به کارگیری در نمای ساختمان، خاک نسوز است که از آلومینا و سیلیس تشکیل شده است. این آجرها به دلیل آنکه مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند، می‌توانند گزینه مناسبی برای نما و در کل ساخت و ساز باشند. البته جهت خرید این آجرها لازم است به راهنمای خرید آجرنما توجه ویژه‌ای داشته باشید. در ادامه به این راهنما پرداخته‌ایم:

توجه به اندازه و ابعاد

همانطور که اشاره کردیم آجرهای نسوز در ابعاد و ضخامت‌های متعددی تهیه می‌شوند؛ برای همین یکی از نکاتی که باید در راهنمای خرید آجرنما به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، اندازه‌گیری دقیق ابعاد و ضخامت آجرها است. در واقع شما باید با توجه به نیازهای پروژه ساختمانی خود ابعاد مناسبی از این متریال را انتخاب نمایید. اندازه استاندارد آجر نسوز معمولا ۲/۵*۳۳*۷ یا ۲/۵*۳۲*۷ است.

توجه به کیفیت

از دیگر موارد مهم که باید به آن دقت کنید، کیفیت آجر نما است. یکی از بررسی‌هایی که می‌تواند به شما در تشخیص مرغوبیت آجر نما کمک کند، ارزیابی وجود هرگونه گودی و حفره روی سطح آجر است. چنانچه با بررسی‌ها متوجه شدید که آجر سطح صافی دارد و فاقد حفره روی خود است، می‌توانید خیالتان را بابت کیفیت بالای آن راحت سازید.

توجه به رنگ و بافت آجر

در راهنمای خرید آجرنما باید به ارزیابی رنگ بندی و بافت آن بپردازید. در حقیقت آجرهای نسوز به دلیل تنوع زیادی که در رنگبندی خود دارند، بسیار پرطرفدار هستند. با این تنوع طبیعتاً می‌توان رنگ مورد نظر را از میان انبوه رنگ‌ها انتخاب کرد؛ اما چیزی که مهم است و در شمایل ظاهری باید حتماً آن را مورد بررسی قرار دهید، وجود یک بافت یکپارچه و یک دست در سطح آجر است. توجه داشته باشید که آجرهای مرغوب سطح یکدست و صافی دارند.

ادامه مطلب  پالتو پوست ماری بلند خز دار زنانه

انتخاب کارخانه مطمئن

در حال حاضر مجموعه‌های متعددی در حال فروش آجر نسوز برای نما هستند. برای آنکه خیالتان بابت کیفیت آجرها راحت شود، باید یک کارخانه مطمئن را جهت خرید پیدا کنید. کارخانه شهرزاد ایران زمین به عنوان یکی از ارائه دهندگان برتر آجر نما محصولات با کیفیت را ارائه می کند؛ به این ترتیب می‌توانید به طور مستقیم از کارخانه ما با قیمت مناسب آجرها را تهیه نمایید تا خیالتان بابت همه چیز راحت باشد.

مشاوره فنی حرفه‌ای

علاوه بر انتخاب یک کارخانه مطمئن، لازم است کارخانه‌ای را انتخاب کنید که از مشاوره فنی ماهری برخوردار باشد. منظور از مشاوره فنی وجود یک تیم فنی کاربلد است که بتواند شما را به خوبی برای انتخاب نوع مناسب آجر برای نما راهنمایی کند. برای مثال به شما با توجه به نیازتان کمک کند که آجر از چه نوعی باشد؟ آجر رستیک باشد یا آجر نسوز پلاک؟ به این ترتیب شما با اطلاعات اخذ شده راحت‌تر می‌توانید خرید را پیش ببرید. تیم فنی باتجربه ما در کارخانه شهرزاد ایران زمین به خوبی اطلاعات لازم را با توجه به نیاز شما در اختیارتان خواهند گذاشت.

توجه به طراحی آجر نما

علاوه بر تمام موارد گفته شده در راهنمای خرید آجرنما؛ باید به طراحی محصول نیز توجه کنید. یک کارخانه حرفه‌ای همچون کارخانه شهرزاد ایران زمین انواع آجرها با انواع طرح‌ها را ارائه می‌دهد تا دستتان در انتخاب باز باشد.

 

آجر با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم توجه به راهنمای خرید آجرنما بسیار پر اهمیت است. علاوه بر آن یک متقاضی دانا باید بداند که ویژگی‌های یک آجر باکیفیت چیست؟ در حقیقت این مسئله مهم است که شما برای سلامت ساختمانتان ارزش قائل شوید و مصالح باکیفیتی را تهیه نمایید. برای آشنایی با این مسئله توصیه می‌شود به لیست ویژگی‌های آجرهای باکیفیت توجه فرمایید:

ادامه مطلب  طلا، بهترین سرمایه گذاری در سال 2024؟

مقاومت بالا

یکی از ویژگی‌های آجر نمای باکیفیت، مقاومت بالا است. این به این معناست که محصولی که شما خریداری می‌کنید باید در برابر آتش سوزی مقاومت خوبی داشته باشد. به بیانی در صورت قرار گرفتن آن در برابر آتش سوزی نباید خراب شود. همچنین یک آجر با کیفیت در برابر خراش نیز مقاوم است یعنی سختی آن ه گونه‌ای است که با کشیدن ناخن روی آن یچ خراشی بر نمی‌دارد.

داشتن رنگ یکنواخت

آجرهای با کیفیت معمولاً رنگ یکدستی دارند؛ پس همواره از نظر رنگ نیز کیفیت آجر را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت عدم یکنواختی در رنگ به بی‌کیفیت بودن آن پی ببرید.

داشتن سطح صاف و یکدست

از دیگر ویژگی‌های آجرهای مرغوب می‌توان به داشتن سطح صاف و بدون تاب اشاره کرد. طبق راهنمای خرید آجرنما، یک آجر باکیفیت باید صاف باشد و هیچ گونه خمیدگی نداشته باشد. آجرهای نامرغوب با داشتن خمیدگی و تاب خوردگی بر سطح خود حاکی از آن هستند که در درجه حرارت پایین تهیه شده‌اند، پس به هیچ عنوان سمت آنها نروید.

ماندگاری بالا

یک آجر نسوز با کیفیت از ماندگاری بالای برخوردار است. در حقیقت این آجرها میزان جذب آب پایینی داشته تا در برابر یخ زدگی و ترک خوردگی نجات یابند. این مسئله سبب می‌شود تا طول عمر آجر با کیفیت نسبت به انواع نامرغوب افزایش یابد.

خرید آجرنسوز پلاک - کارخانه شهرزاد ایران

کارخانه شهرزاد ایران زمین؛ ارائه دهنده بهترین آجر نسوز برای نما

آجر نسوز یکی از بهترین مصالح برای نمای ساختمان‌ها محسوب می‌شود که از محصولات پرفروش بوده و طرفداران زیادی دارد. همانطور که در راهنمای خرید آجرنما توضیح دادیم، انتخاب یک کارخانه مطمئن برای خرید آجر نسوز بسیار مهم است؛ یعنی شما باید علاوه بر در نظر گرفتن تمام موارد گفته شده، به این مورد نیز دقت ویژه‌ای داشته باشید. عمدتاً کارخانه‌هایی که به طور مستقیم تولید کننده آجر هستند، محصولات خود را بدون واسطه و با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسانند. کارخانه شهرزاد ایران زمین نیز یکی از معتبرترین مجموعه‌ها برای تهیه این مصالح ساختمانی دوست داشتنی است. در حقیقت کارخانه ما انواع آجر نسوز با کیفیت را بدون واسطه به شما عزیزان ارائه می‌دهد تا بتوانید نمای بی‌نظیری برای ساختمان خود ایجاد نمایید. جهت ارتباط با کارشناسان و تیم فنی مجموعه ما می‌توانید به وبسایت ما (https://shahrzadbrick.com/) مراجعه کنید.

 

حتما ببینید

پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

مدت زمان پذیرش و چاپ مقاله در نشریات معتبر به طور کامل به زمان داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *