راهنمای جامع خرید دستگاه حکاکی فلز

راهنمای جامع خرید دستگاه حکاکی فلز

دستگاه های حکاکی فلز ابزارهای قدرتمندی هستند که می توانند خلاقیت شما را به ارمغان برسانند و ایده های کارآفرینی نوآورانه ای را به واقعیت تبدیل کنند. با استفاده از این دستگاه ها می توانید طیف وسیعی از محصولات فلزی را حکاکی کنید و محصولات منحصر به فرد و جذابی را برای مشتریان خود خلق کنید.

در همین ابتدای مقاله به این دو دسته بندی مهم دستگاه حکاکی روی فلز اشاره می کنیم که با مطالعه ادامه مقاله بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دستگاه حکاکی روی فلز از دو نوع دسته بندی تشکیل می شوند. دسته اول بر اساس شیوه حکاکی میباشد که در تمام دنیا به ۷ شیوه اصلی زیر تولید می شود:

  1. دستگاه حکاکی لیزری
  2. دستگاه حکاکی ضربه ای یا کوبشی
  3. دستگاه حکاکی رول مارکینگ
  4. دستگاه حکاکی اسکرایب
  5. دستگاه حکاکی براده بردار
  6. دستگاه حکاکی پرسی
  7. دستگاه حکاکی الکتروشیمیایی

دسته بندی دوم بر اساس استراکچر دستگاه ها می باشد که در دو مدل زیر ساخته و تولید میشود.

  1. دستگاه حکاکی ثابت ( رومیزی یا میزدار )
  2. دستگاه حکاکی پرتابل ( قابل حمل )

شرکت شایا حک تولیدکننده انواع دستگاه حکاکی روی فلزات میباشد که در تمامی روش های حکاکی با استراکچرهای مختلف ، با طراحی جدید و مطابق تکنولوژی روز دنیا سبد محصولات خود را تکمیل نموده است.

۲حکاکی لیزری روی فلز

نکات مهم در انتخاب دستگاه حکاکی فلز:

  • نوع فلز: اولین قدم در انتخاب دستگاه حکاکی، تعیین نوع فلزی است که می خواهید روی آن حکاکی کنید. دستگاه های مختلف برای فلزات مختلف مانند طلا، نقره، مس، برنج ، پلاستیک ، چوب و … طراحی شده اند.
  • ابعاد حکاکی: به ابعاد حکاکی مورد نظر خود توجه کنید. دستگاه های حکاکی در ابعاد مختلف موجود هستند و هر کدام برای حکاکی در ابعاد خاصی مناسب هستند. برای مثال اگر قطعه شما از وزن بالایی برخوردار است و غیر قابل جابه جایی میباشد و یا اینکه در مکان های مختلفی قرار دارند شما باید دستگاه حکاکی پرتابل یا قابل حمل تهیه کنید.
  • سرعت حکاکی:  سرعت حکاکی یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه حکاکی است. اگر به دنبال حکاکی سریع هستید، باید دستگاهی با سرعت بالا انتخاب کنید. در صنعت حکاکی بسته به نوع قطعه میتوانید سرعت ها را دسته بندی نمود . مثلا دستگاه حکاکی رول مارکینگ سریع ترین دستگاه حکاکی روی فلز محسوب میشود اما این شیوه از حک مخصوص فلنج و اتصالات طراحی میشود که شرکت شایا حک برای اولین بار در ایران دستگاه حکاکی رول مارکینگ دابل هیدرولیک جک را طراحی و تولید نموده که هر فلنج را در مدت ۳ الی ۴ ثانیه با هربدون محدود تعداد کاراکتر حکاکی میکند.شایاحک تنها شرکت تولیدکننده دستگاه حکاکی رول مارکینگ در ایران میباشد که سبد محصول خود را تکمیل نموده و در مدل های رول مارکینگ رومیزی ، رول مارکینگ کانتینیوس ، زنجیری ، هیدرولیکی ، مخصوص اتصالات و زانویی ، تمام اتوماتیک و… ارائه میکند.
ادامه مطلب  جدید ترین مدل ماربل شیت و دیوارپوش پی وی سی

بعد از شیوه حکاکی رول مارکینگ حکاکی لیزری جز سریع ترین شیوه ها محسوب میشود که مانند رول مارکینگ مخصوص قطعه خاصی نیست و توانایی حکاکی روی فلز، پلاستیک ، رزین ، پلکسی گلس ، چوب و… را دارا میباشد.

۳حکاکی ضربه ای روی فلز

به طور کلی سرعت حکاکی در شیوه های مختلف حکاکی به ترتیب زیر میباشد:

  • دستگاه حکاکی رول مارکینگ
  • دستگاه حکاکی لیزری
  • دستگاه حکاکی ضربه ای
  • دستگاه حکاکی پرسی
  • دستگاه حکاکی اسکرایب
  • دستگاه حکاکی براده بردار
  • دقت حکاکی: دقت حکاکی نیز فاکتور مهمی است که باید به آن توجه کنید. این مقوله در مورد تمام شیوه های حکاکی صادق است اگر دستگاه های حکاکی روی فلز دقت حکاکی مناسبی نداشته باشند با مسائل و مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد. دقت دستگاه های حکاکی به گونه ای بالاست که تمامی دستگاه ها دارای آپشن تکرارپذیری می باشند . شما میتوانید در صورت اتمام حکاکی قطعه و عدم جابه جایی قطعه با فشار دادن دوباره دکمه استارت مجدد حکاکی را اجرا کنید بدون کوچکترین جابه جایی حکاکی. این مزیت در تمامی دستگاه های حکاکی شایاحک در دسترس می باشدو با عنوان قابلیت تکرارپذیری اجرا می شود.

دستگاه حکاکی الکتروشیمیایی جز ماشین آلات سی ان سی محسوب نمیشود و ارزان ترین شیوه حک محسوب میشود که طبیعتا دقت بالا ( تکرار پذیری ) نداشته ، سرعت و عمق کمتری نسبت به تمام دستگاه های حکاکی دیگر خواهد داشت و شرط اصلی استفاده از این شیوه رسانا بودن قطعه و عدم استفاده از کاراکترهای متغیر می باشد.

  • انتخاب شیوه مرسوم حکاکی مخصوص قطعه : این مساله مهمترین مساله در انتخاب دستگاه حکاکی محسوب می شود. برای مثال حکاکی روی طلا و نقره ، جواهرات و … فقط توسط دستگاه حکاکی لیزری قابل اجراست که در کنار حکاکی توانایی برش را نیز میسر میکند. شما اگر بخواهید هم نمیتوانید از شیوه های دیگر مانند ضربه ای ، اسکرایب و … استفاده کنید.
ادامه مطلب  پیچ و مهره خشکه

اما برای حکاکی روی فلنج و اتصالات به جز شیوه حکاکی رول مارکینگ که در تمام دنیا مرسوم می باشد میتوانید از شیوه حکاکی ضربه به همراه روتاری با هزینه کمتری استفاده کنید فقط توجه داشته باشد که رول مارکینگ هر فلنج را ظرف ۴ ثانیه کند میکند ولی ضربه ای با توجه به بزار و بردار قطعه ( Load و unload ) چند دقیقه زمان خواهد برد .

برخی از قطعات مانند تگ کابل را میتوان هم از شیوه حکاکی ضربه ای و هم حکاکی لیزری استفاده کرد که در این حالت می توان با شناخت معایب و محاسن هر کدام از دو دستگاه ، دستگاه مدنظرتان را انتخاب کنید.

۱حکاکی لیزری روی هدایای تبلیغاتی

  • قیمت:  قیمت دستگاه های حکاکی فلز متغیر است. قبل از خرید، بودجه خود را تعیین کنید و دستگاهی با قیمت مناسب انتخاب کنید. توجه داشته باشید قطعه شما اگر فقط از یک شیوه حکاکی خاصی تبعیت کند با انتخاب اشتباه شیوه حکاکی دیگر که هزینه کمتری شامل میشود فقط بودجه خود را از بین برده اید و در نهایت مجبور به تهیه دستگاه حکاکی مناسب قطعه خود خواهید شد. پس اولین مساله مهم در خرید دستگاه این است که قیمت دستگاه را فدای مسائل مهم تر نکنیم .

نکات پایانی:

قبل از خرید دستگاه حکاکی فلز، به نیازها و بودجه خود توجه کنید و با تحقیق و بررسی، دستگاهی مناسب را انتخاب کنید. همچنین می توانید از مشاوره متخصصان شایا حک به صورت رایگان در این زمینه استفاده کنید.

حتما ببینید

معرفی ویژگی‌های انواع تندیس

معرفی ویژگی‌های انواع تندیس

تندیس، نماد یا یادبودی است که از جانب یک شرکت یا سازمان در مناسبت‌های ویژه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *