دوربین های مداربسته هوشمند چگونه کار می کنند؟

دوربین های مداربسته هوشمند چگونه کار می کنند؟

دوربین‌های نظارتی هوشمند که با دوربین‌های IP یا دوربین‌های شبکه نیز شناخته می‌شوند، با استفاده از فناوری پیشرفته برای ضبط، پردازش و انتقال داده‌های ویدیویی و صوتی از طریق شبکه IP (پروتکل اینترنت) کار می‌کنند. دوربین های هوشمند نوعی از دوربین های شبکه هستند. به عبارت دیگر شما می توانید دوربین های تحت شبکه با کاربری ساده تری را نیز بیابید و چندان حرفه ای هم نباشد. نمونه اقتصادی دوربین های تحت شبکه را در دوربین های هایلوک می توانید بیابید.

برخلاف دوربین‌های آنالوگ سنتی که به کابل کواکسیال جداگانه برای انتقال ویدئو نیاز دارند، دوربین‌های نظارتی هوشمند از یک اتصال شبکه، معمولاً اترنت یا Wi-Fi برای برقراری ارتباط با دستگاه‌ها و سیستم‌های دیگر استفاده می‌کنند. اما دوربین های هوشمند چگونه کار می کنند؟

جدیدترین دوربین هوشمند

قبل از آنکه به عملکرد این دوربین های بپردازیم چند قابلیت هوشمند در دوربین های مداربسته را معرفی می کنیم که به جذابیت آنها بهتر پی ببرید. جدیدترین دوربین های هوشمند هایک ویژن همانند پرستار قابلیت این را دارند که افتادن افراد سالخورده را شناسایی و اطلاع دهند. شما در نوع دیگری از دوربین های هوشمند می توانید این قابلیت را ببینید که قادر به شمارش افراد است. تشخیص چهره از دیگر قابلیت های جالب دوربین های هوشمند است.

نصب دوربین های هوشمند در فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید توانسته در مدیریت بهتر مجموعه کمک کند. مدیران به این نحو توانسته اند فروش خود را چند برابر کنند. شاید چندان باور کردنی نباشد اما شدنی بوده است. در دوربین های تیاندی نیز نوعی تعقیب خودکار وجود دارد که فرد مشکوک را در زمان نزدیک شدن شناسایی و با اعلان صوتی و نوری او را فرار می دهد. می توان به دوربین تیاندی نگهبان شب گفت زیرا بسیار هوشمندانه عمل می کند. بعد از شناسایی فرد مشکوک ایمیل یا آلارمی را به مالک ارسال می کند. همچنین تا فاصله ای دور تر از محدوده دوربین توسط لیزر تعقیب می کند.

ادامه مطلب  آیا آیفون تصویری چشمه نور است؟

نحوه عملکرد دوربین های نظارت هوشمند

ضبط تصویر و فیلم: دوربین‌های نظارتی هوشمند از حسگرهای تصویر با وضوح بالا (CMOS یا CCD) برای ضبط فیلم‌های ویدئویی استفاده می‌کنند. این حسگرها نور را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند و فریم های ویدئویی دیجیتالی ایجاد می کنند.

فشرده‌سازی ویدیو: داده‌های ویدیوی خام سپس با استفاده از استانداردهای فشرده‌سازی ویدیوی مختلف (مانند H.264، H.265) پردازش و فشرده می‌شوند تا با حفظ کیفیت تصویر، اندازه فایل کاهش یابد. این فشرده سازی استفاده موثر از پهنای باند شبکه و فضای ذخیره سازی را تضمین می کند.

اتصال به شبکه: دوربین‌های نظارتی هوشمند مجهز به پورت‌های اترنت یا ماژول‌های Wi-Fi هستند که به آنها اجازه می‌دهد به یک شبکه IP متصل شوند. این اتصال امکان پخش همزمان ویدیو و ارتباط دو طرفه را فراهم می کند.

تخصیص آدرس IP: به هر دوربین هوشمند یک آدرس IP منحصر به فرد اختصاص داده می شود، یا به صورت پویا از طریق DHCP یا پیکربندی دستی، که دوربین را در شبکه شناسایی می کند.

انتقال داده: داده های ویدئویی فشرده شده، همراه با سایر اطلاعات دوربین (به عنوان مثال، نام دوربین، وضوح تصویر، نرخ فریم)، از طریق شبکه IP به یک سیستم مدیریت مرکزی، یک ضبط کننده ویدئوی شبکه (NVR)، یا یک سیستم مبتنی بر ابر ارسال می شود. سرویس ذخیره سازی

گزینه های برق: دوربین های نظارت هوشمند را می توان از طریق روش های مختلف تغذیه کرد:

PoE (Power over Ethernet): برخی از دوربین ها هم برق و هم داده را از طریق یک کابل اترنت دریافت می کنند که نصب را ساده می کند.

ادامه مطلب  ندای وب و سناپوش: رهگشایان در دنیای طراحی وب و لباس کودکان

منبع تغذیه خارجی: دوربین ها ممکن است با استفاده از آداپتورهای AC/DC سنتی یا باتری در مورد مدل های بی سیم تغذیه شوند.

ویژگی دوربین های مداربسته هوشمند

دسترسی و کنترل از راه دور: کاربران می توانند از راه دور از طریق دستگاه های مختلف مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها یا رایانه ها به دوربین های نظارت هوشمند دسترسی داشته باشند. این کار با استفاده از نرم افزار مدیریت دوربین اختصاصی یا برنامه های موبایلی که سازنده دوربین ارائه می دهد امکان پذیر است.

یکپارچه‌سازی ابری: بسیاری از دوربین‌های هوشمند گزینه‌های ذخیره‌سازی ابری را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد فیلم‌های ویدیویی را به صورت ایمن در فضای ابری ذخیره کنید. راه‌حل‌های مبتنی بر فضای ابری همچنین امکان دسترسی آسان به فیلم‌های آرشیو شده را از هر نقطه با اتصال به اینترنت فراهم می‌کنند.

ویژگی های هوشمند: دوربین های نظارتی هوشمند اغلب دارای قابلیت های تجزیه و تحلیل ویدئویی داخلی و هوش مصنوعی (AI) هستند. این ویژگی ها می توانند عملکردهایی مانند تشخیص حرکت، تشخیص چهره، ردیابی اشیا و هشدارهای هوشمند را انجام دهند.

یکپارچه‌سازی با سیستم‌های امنیتی: دوربین‌های هوشمند را می‌توان در سیستم‌های امنیتی بزرگ‌تر از جمله کنترل دسترسی، سیستم‌های هشدار و پلت‌فرم‌های اتوماسیون خانه هوشمند ادغام کرد. نرم افزارهای دوربین های مداربسته برای مدیریت بهتر و تنظیمات بیشتر از طریق تولید کننده های دوربین مداربسته ارائه می شود. برخی نرم افزارها به طور اختصاصی برند طراحی شده و برخی دیگر برای سایر برندها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نرم افزار هایک ویژن از نرم افزارهای پرکاربرد به ویژه برای کاربران هایکویژن است.

ادامه مطلب  چرا برنامه های ایرانی در آیفون باز نمی شوند و چه راه حل هایی وجود دارد؟

به طور کلی، دوربین‌های نظارتی هوشمند انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و ویژگی‌های پیشرفته را ارائه می‌کنند که آن‌ها را به گزینه‌های محبوبی برای برنامه‌های امنیتی و نظارتی مدرن تبدیل می‌کند. آنها نظارت در زمان واقعی، دسترسی از راه دور و بینش های هوشمند را ارائه می دهند که امنیت کلی و آگاهی موقعیتی را افزایش می دهد.

حتما ببینید

با طراحی سایت اختصاصی، بهترین تجربه آنلاین را برای کسب‌وکارتان فراهم کنید!

با طراحی سایت اختصاصی، بهترین تجربه آنلاین را برای کسب‌وکارتان فراهم کنید!

برای ایجاد تمایز و رقابت موفق در فضای آنلاین، طراحی سایت اختصاصی به عنوان یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *