درباره ساندویچ پانل بیشتر بدانید

درباره ساندویچ پانل بیشتر بدانید

ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی پیش ساخته و سبک است که با ابعاد دلخواه مشتریان تولید می‌شود و از یک لایه فوم عایق تشکیل شده که از بالا و پایین به دو لایه ورق فلزی چسبیده‌ است. همان طور که می‌دانید مزایای ساندویچ پانل بسیار بیشتر از معایب آن است. کاهش هزینه ها و زمان اجرای پروژه، سهولت در جا به جایی و نصب و اجرا، عایق بندی حرارتی و رطوبتی تنها بخشی از مزایای ساندویچ پانل هستند که آن را به گزینه ای محبوب برای ساخت و ساز تبدیل کرده است.

اما در کنار این مزایا، نکاتی نیز وجود دارد که شاید تا بحال درباره پانل ساندویچی نشنیده باشید. در این مقاله قصد داریم به برخی از این نکات بپردازیم.

تنوع در نوع هسته عایق پانل ساندویچی

پانل ساندویچ با هسته های عایق مختلفی مانند eps، پلی اورتان، اکس پی اس و پشم سنگ تولید می‌شوند. هر کدام از این عایق‌ ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به عنوان مثال پلی استایرن منبسط شده (eps) وزن کم و قیمت مناسبی دارد اما کمترین میزان مقاومت را در برابر حرارت و آتش سوزی دارد.

فوم پلی اورتان بالاترین میزان مقاومت را در برابر حرارت و رطوبت دارد و بهترین نوع عایق حرارتی و رطوبتی محسوب می‌شود اما قیمت آن به مراتب از eps و اکس پی اس بالاتر است. اما فوم اکس پی اس که نوع فشرده شده فوم پلی استایرن است مقاومت حرارتی، رطوبتی و مکانیکی بیشتری نسبت به فوم eps دارد.

عایق پشم سنگ نیز بهترین نوع عایق در برابر آتش سوزی و صوت است. اما پشم سنگ در بین فوم های موجود کمترین میزان مقاومت رطوبتی و فیزیکی را دارد.

ادامه مطلب  مزایای تعمیر ماکروفر اصفهان در محل چیست؟

تنوع در نوع ورق

روکش ساندویچ پنل می‌تواند از جنس های مختلفی مانند ورق گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم باشد. انتخاب نوع ورق مناسب به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. به عنوان مثال ورق گالوانیزه برای مکان هایی که در معرض رطوبت و بارش هستند مناسب است. ورق آلوزینک عمر طولانی تری نسبت به ورق گالوانیزه دارد و برای مکان هایی که میزان رطوبت باید در یک حد استاندارد و تعریف شده باشد مانند کلین روم و سردخانه استفاده می‌شود.

در ادامه به گزیده هایی از مزایای شگفت انگیز ساندویچ پانل اشاره می‌کنیم

سرعت در اجرا: ساندویچ‌پانل به صورت پیش ساخته تولید می‌شوند و نیاز به تهیه ملات، سنگ چینی یا آجر چینی ندارند. این امر سبب می‌شود تا سرعت اجرای ساختمان به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند و در زمان و هزینه ها صرفه جویی شود.

عایق بندی: عایق به کار رفته در ساختار پانل ساندویچی می‌تواند مصرف انرژی را در ساختمان کاهش دهد.

مقاومت بالا: ساندویچ پانل در انواع مختلف از مقاومت بالایی در برابر زلزله، حریق، باد و طوفان برخوردار هستند که سبب افزایش ایمنی ساکنین می‌شود.

زیبایی ظاهریساندویچ پنل سقفی و دیواری در طرح ها و رنگ های مختلف عرضه می‌شوند و می‌توانند ظاهری زیبا و مدرن به ساختمان بدهند.

قیمت مناسب: ساندویچ پانل با وجود مزایای متعددی که دارند از قیمت مناسبی برخوردارند و می‌توانند یک انتخاب اقتصادی برای ساخت ساختمان باشند.

کاربردهای ساندویچ پانل

علاوه بر این مزایا، ساندویچ پانل کاربردهای متنوعی نیز دارند:

  • ساختمان های پیش ساخته مسکونی، اداری، تجاری
  • سوله ها، کارگاه‌ها، انبارها
  • انواع کانکس و سازه پیش ساخته
  • سردخانه و کلین روم
  • پوشش دیوار و سقف انواع ساختمان پیش ساخته
ادامه مطلب  با مراجعه به پزشک ایده ای پولساز به ذهنم رسید

با انتخاب ساندویچ پانل، نه تنها در زمان و هزینه خود صرفه جویی می‌کنید، بلکه از داشتن ساختمانی با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز دنیا لذت خواهید برد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم حتما با دفاتر فنی و مهندسی تماس حاصل نمایید.

منابع دیگر

ساندویچ پانل کیان دریچه‌ای به دنیایی از سازه‌های پایدار و اقتصادی

حتما ببینید

معرفی برترین دانشگاه ها در شهر ازمیر

معرفی برترین دانشگاه ها در شهر ازمیر

ازمیر ترکیه، به‌دلیل کیفیت آموزش و در دسترس‌بودن خدمات دانشجویی، یک مقصد تحصیلی محبوب برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *