تاثیر انتخاب هدیه سازمانی خوب برای کارکنان شرکت شما

تاثیر انتخاب هدیه سازمانی خوب برای کارکنان شرکت شما

انتخاب هدیه سازمانی مناسب به عنوان یک پلن برای رسیدن به موفقیت در سازمان محسوب می‌شود. این هدایا می‌تواند تداوم فعالیت‌های سازمانی را به دنبال داشته باشد. مدیرانی که قصد دارند راندمان کارکنان خود را افزایش دهند باید نسبت به انتخاب هدیه سازمانی لوکس حساس باشند. انتخاب هدیه مناسب باعث ارتقا سطح کارکنان می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به اثربخشی ارائه هدایای سازمانی بر روی کارکنان اشاره داشته باشیم و در ادامه به مهم‌ترین نکات کلیدی در هنگام خرید هدیه نفیس سازمانی بپرازیم.

Shape1

اهمیت خرید هدیه سازمانی مناسب

انتخاب و خرید هدیه سازمانی مناسب می‌تواند بر روی ذهن و قلب کارکنان تاثیر مثبت داشته باشد. در این بین انتخاب هدیه مناسب برای کارکنان هر بخش، اثربخشی بیشتری بر روی روحیه افراد دارد. اهدای هدیه باعث ایجاد حس ارزشمندی به کارکنان می‌شود. کارمندی که از مدیران شرکت هدایای بی‌نظیر دریافت کند با روحیه بیشتر قادر است تا به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیران سازمان‌های امروزی برای افزایش راندمان کاری کارکنان خود بهتر است از ابزار کلیدی هدیه دادن استفاده کنند. هدایای سازمانی انتخاب شده علاوه بر کیفیت بالا باید کاربردی باشد. امروزه تنوع هدیه سازمانی نفیس به گونه‌ای است که انتخاب را برای مدیران آسان کرده است.

دلایل مهم برای ارائه هدایای سازمانی

دلایل زیادی برای ارائه هدایای سازمانی وجود دارد که باعث می‌شود تا مدیران ترغیب به انتخاب بهترین هدیه شوند. طبق تحقیقات انجام شده ۶۰ درصد از شرکت‌های موفق جهان به کارمندان خود هدیه می‌دهند تا از این طریق بتوانند از زحمات کارکنان خود قدردانی کنند. هدیه سازمانی می‌تواند برای مناسبت‌های خاص نظیر عید نوروز، شب یلدا و… ارائه شود. از مهم‌ترین دلایل ارائه هدایای سازمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ منافع شرکت با استفاده از ارائه هدایای کاربردی

مدیران باتجربه می‌دانند که داشتن کارمندان حرفه‌ای تا چه اندازه می‌تواند آنان را در تحقق اهداف شرکت یاری کند. به همین دلیل این گونه مدیران توجه ویژه‌ای به کارمندان خود دارند و ترجیح می‌دهند تا به صورت دوره‌ای از هدیه سازمانی لوکس برای افزایش بهره‌وری آنان استفاده کنند.

  • برانگیختن حس وفاداری کارکنان

برخی از کارکنان همواره به دنبال پیدا کردن موقعیت کاری بهتر هستند تا در صورت امکان، شرکت را ترک کنند. ارائه هدیه سازمانی نفیس نقش بسیار زیادی در برانگیختن حس وفاداری افراد دارد. این هدایا باعث می‌شود تا کارکنان حس ارزشمند بودن داشته باشند که این امر به نوبه خود باعث عدم ترک افراد نسبت به محیط شرکت می‌شود.

ادامه مطلب  6 نمونه از ربات های صنعتی در صنعت خودرو

Shape2

  • بهبود عملکرد کارکنان با القای حس خوب

تنها افزایش حقوق و مزایا برای کارکنان کافی نیست لذا مدیران متخصص برای بهبود راندمان کاری کارکنان خود بهتر است به شکل دوره‌ای نسبت به ارائه هدیه سازمانی اقدام کنند. این امر علاوه بر افزایش عملکرد کارکنان باعث افزایش اعتبار سازمان یا شرکت نیز می‌شود.

نکات کلیدی در هنگام انتخاب و خرید هدایای سازمانی

مدیران کسب و کارهای امروزی برای این که بتوانند تاثیرگذاری هدایا را به شکل قابل توجهی افزایش دهند، در هنگام خرید هدیه باید به برخی از نکات مهم توجه داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترین این نکات می‌پردازیم:

  • هدیه تبلیغاتی انتخاب شده باید از جمله هدایای کاربردی باشد که تناسب زیادی با موضوع کاری شرکت داشته باشد.

  • هدیه انتخاب شده می‌تواند شامل لوگوی شرکت باشد چرا که این امر باعث می‌شود تا هدایای اهدا شده همواره در دید کارکنان قرار داشته باشد.

  • هدیه سازمانی انتخاب شده بهتر است به عنوان یک هدیه عمومی محسوب شود تا زنان و مردان بتوانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

  • در صورت نیاز اگر اطلاعات مختلفی بر روی هدایای سازمانی درج می‌شود باید به شکل کوتاه و معنادار باشد. این اطلاعات می‌تواند بخشی از خدمات سازمان را به شکل چکیده نمایش دهد.

  • در صورتی که سازمان دارای کارکنان زن و مرد است، هدیه انتخابی باید به گونه‌ای باشد که سلایق مختلف را پوشش دهد. در صورت انتخاب هدیه برای یک قشر خاص، بهتر است هدایای خانم‌ها و آقایان مجزا باشد.

  • هدیه سازمانی نفیس انتخاب شده باید کاربردی باشد. تنها خرید یک هدیه برای ارائه به کارکنان کافی نیست. مدیران باید در هنگام انتخاب هدایای سازمانی به کاربردی بودن آن توجه داشته باشند تا از میان هدایای مختلف بهترین‌ها را انتخاب کنند.

ادامه مطلب  راهنمای کامل تعمیر جک پارکینگ در تهران: نکات و ترفندها

هر یک از موارد گفته شده باعث می‌شود تا مدیران سازمان‌های امروزی برای خرید هدایای سازمانی یک انتخاب هوشمندانه داشته باشند. انتخاب هدایای مناسب می‌تواند به شکل مستقیم بر روی اثربخشی عملکرد کارکنان اثرگذار باشد.

Shape3

جمع بندی

مدیران سازمان‌ها برای القای حس خوب و مناسب در کارمندان و افزایش راندمان کاری آنان می‌توانند از هدیه سازمانی استفاده کنند. این هدایا می‌تواند در مدل‌های مختلف تهیه شود که اثربخشی بیشتری بر روی کارکنان دارد. کارکنان با دریافت دوره‌ای هدیه، حس ارزشمندی بیشتری دریافت می‌کنند که این امر باعث کاهش ترک کارکنان از شرکت می‌شود.

اگر به عنوان مدیر سازمان بخواهید یک هدیه مناسب برای کارکنان خود تهیه کنید، بهتر است با بررسی روحیه کارکنان و وضعیت کاری شرکت، به دنبال انتخاب هدایایی باشید که علاوه بر باکیفیت بودن، کاربردی نیز باشد.

حتما ببینید

پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

مدت زمان پذیرش و چاپ مقاله در نشریات معتبر به طور کامل به زمان داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *