چگونه داخل کتری سوخته را تمیز کنیم ؟

بیرون کتری استیل سوخته را چگونه تمیز کنیم؟

حتماً کتری خود را سوخته اید. در این زمان آب را داخل کتری نریزید و اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس از روش های زیر برای تمیز کردن رسوبات داخل کتری استفاده کنید.

به دلیل وجود املاح و مواد معدنی در آب لوله کشی، پوسته و زنگ زدگی در کتری ظاهر می شود. حتی خانم خانه دار تمیز هم باید به دنبال پاسخ این سوال باشد که چگونه داخل کتری را تمیز کنیم؟ و گاهی اوقات ما فراموش می کنیم و کتری می سوزد، هیچ کس از آن مصون نیست.

محصولات مناسب زیادی در قفسه فروشگاه ها وجود دارد، اما اغلب آنها گران هستند. روش های عامیانه تأثیر خوبی دارند و نیاز به هزینه زیادی ندارند.

بعد از سوختن کتری اجازه دهید کاملا خنک شود و هرگز آب را داخل کتری سوخته نریزید زیرا باعث سوراخ شدن آن می شود. پس از خنک شدن، ابتدا باید:

رسوبات را از کتری خارج کنید

اسیدهای مختلفی برای حذف رسوب استفاده می شود. آنها در بسیاری از غذاها یافت می شوند که برخی از آنها معمولا دور ریخته می شوند. در اینجا برخی از محبوب ترین روش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند کتری را از مواد مختلف (از جمله کتری های برقی پلاستیکی) تمیز کنید و ظاهر آن را حفظ کنید.

بیرون کتری استیل سوخته را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن کتری با سرکه

سرکه سفید یا سیب (گزینه اخیر کمی ملایم تر است) را با آب به نسبت یک به ۹ رقیق کنید، این مایع را در کتری بریزید و روی آتش بگذارید و مایع را بجوشانید. آن را باز کنید و به داخل نگاه کنید. اگر رسوبات ریخت، کتری را می توان از روی شعله خارج کرد، مدتی صبر کنید تا رسوبات کاملا جدا شوند، سپس آن را با آب بشویید. این گزینه فقط برای کتری های فولادی ضد زنگ مناسب است. کتری برقی نیاز به رسیدگی دقیق تری دارد.

ادامه مطلب  چگونه لکه روغن از روی کابینت پاک کنیم؟

تمیز کردن کتری با اسید سیتریک:

چگونه کتری را با اسید سیتریک تمیز کنیم؟ دو احتمال وجود دارد. یکی از آنها استفاده از پودر اسید سیتریک است. دو کیسه برای نگهداری سه لیتر کافی است، اما اگر کتری برقی با حجم یک و نیم لیتر یا کمتر را تمیز می کنید، یک کیسه کافی است. لیمو را در آن می ریزند، آب آن را در کتری ریخته و می جوشانند. این روش ملایم تر از تمیز کردن با سرکه است، اما همچنین کاملاً تهاجمی و قوی است. بنابراین، اگر شرایط خیلی بد نیست، می توانید آن را بدون جوش انجام دهید.

گزینه دیگر استفاده از اسید سیتریک در مرکبات است. لیمو را ۴ قسمت کرده، در قابلمه بریزید و آب بریزید و ۱۰ دقیقه بجوشانید. اگر نمی دانید چگونه کتری برقی را تمیز کنید، لیمو را امتحان کنید. ممکن است مجبور شوید آن را دو بار بجوشانید، اما این کار به کتری آسیبی نمی رساند. نه تنها عنصر گرمایش، بلکه محفظه پلاستیکی آن نیز تمیزتر می شود.

پوست میوه و سیب زمینی برای تمیز کردن کتری عالی است.

این روش برای هر کتری مناسب است. به این صورت که مواد شوینده و آب را داخل کتری بریزید و بگذارید آب بجوشد و رسوبات کتری شسته شود.

چگونه داخل کتری سوخته را تمیز کنیم ؟

تمیز کردن کتری با آب نمک:

همه نمی دانند چگونه کتری را با آب نمک تمیز کنند، اما این روش ساده ترین است. آب نمک را داخل کتری بریزید، بجوشانید و سپس آبکشی کنید. بنابراین کتری مانند روز اول می درخشد.

نکته: قبل از ریختن آب نمک چه برقی چه فلزی آن را در کتری بجوشانید.

ادامه مطلب  بهترین پاک کننده روغن موتور از روی لباس چیست؟

تمیز کردن کتری با نوشابه:

اسپرایت، فانتا و کولا حاوی اسیدهایی هستند که به سرعت رسوبات موجود در کتری را حل می کنند. برای قوری های روشن و متالیک بهتر است از «اسپرایت» استفاده شود، برای قوری های تیره نیز «کولا» مناسب است. نوشیدنی را در کتری بریزید و ببینید چه اتفاقی می افتد: صدای خش خش شنیده می شود و رسوبات شروع به خارج شدن می کنند. اگر این اتفاق نیفتد، نوشیدنی را باید در کتری بجوشانید و نتیجه خوبی خواهید گرفت.

تمیز کردن کتری با سودا (جوش شیرین):

جوش شیرین از دیرباز برای تمیز کردن ظروف استفاده می شده است. به ویژه با کثیفی و رسوبات موجود در کتری های آلومینیومی لعابی به خوبی مقابله می کند. برای کتری فولادی مناسب است. دستور استفاده از آن ساده است: آب را با نوشابه مخلوط کرده (یک قاشق غذاخوری برای یک کتری متوسط ​​کافی است) و به مدت نیم ساعت می جوشانند. سپس رسوبات داخل کتری به راحتی پاک می شوند.

 

حتما ببینید

شستشوی استخر باغ

شستشوی استخر باغ

به گفته اکثر افراد، داشتن استخر بسیار مجلل و هیجان انگیز است. اگر صاحب یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *