برای رویارویی با دنیای پر فشار مهیا شوید!

برای رویارویی با دنیای پر فشار مهیا شوید!

سنسور فشار، یک اصطلاح جامع و کلی است که برای توضیح هر ابزاری استفاده می‌شود که بتواند فشار را شناسایی کرده ،یا اندازه‌گیری کند. در کنار ابزار فشار این متداول ترین اصطلاح است که به کارمی برد.یک سنسور فشار، کمیت فیزیکی فشار را به سیگنال الکتریکی استاندارد صنعتی تبدیل می کند.

ما در کالا صنعتی حسگرهای فشار را از عنصر حسگر گرفته تا بسته بندی سیستم را جهت بررسی فنی و مشاوره در انتخاب بهترین سنسور فشار اقتصادی و ایده آل برنامه کاربردی شما عزیزان بهمراه بایگانی کاتالوگ و لیست قیمت سنسور فشار ویکا ، هاگلر ، دانفوس  ، دراک ، ترافاگ ، مدکو و غیره در وب سایتها وجود دارد.که شما می توانید آنها را مطالعه کنید.

 

روش ساخت سنسور فشار

 

بیایید نگاهی سریع به طراحی و عملکرد یک سنسور فشار بیندازیم. سنسور فشار از محل کانکشن فشار در نقطه اندازه گیری پیچ می شود. عنصر حسگر فشار، فشار موجود را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. تجهیزات الکترونیکی قسمت پایینی، این سیگنال را تقویت و استاندارد می کند. و یک بدنه مناسب آن را در برابر تاثیرات محیطی محافظت می کند.

سیگنال استاندارد شده از طریق اتصال الکتریکی برای ارزیابی سیگنال منتقل می شود. اکنون می بینیم که چگونه اجزا جداگانه در قسمت تولید مونتاژ می شوند. در مرحله اول، کانکشن فشار به عنصر سنسور فشار جوش داده می شود. در کاربرد اندازه گیری فشار، سنسور فشار از طریق کانکشن فشار به نقطه اندازه گیری پیچ می شود. عنصر حسگر، فشار موجود را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند.

پس از آن پی سی بی نصب می شود، این تجهیزات الکترونیکی سیگنال سنسور را تقویت و استاندارد می کنند. اکنون، فقط اتصال الکتریکی لازم بین سنسور و پی سی بی نیاز است این مجموعه اسمبل شده پیش تنش کاری می شود.

برای اطمینان از ثبات فشار طولانی مدت فشار بیش از به این سنسور فشار وارد میشود.در هنگام تنظیم فشار، همزمان، یک آزمایش ولتاژ بالا، برای بررسی عملکرد، انجام می شود. تجهیز ساخته شده همراه با لوازم جانبی بسته بندی می شود. اسناد و مدارک تجهیز، مانند دستورالعمل عملکرد و گزارش آزمایش ضمیمه آن می شود.در نهایت برچسب بسته بندی چسبانده میشود.

ادامه مطلب  فروش قارچ صدفی ارگانیک شیراز

سنسور فشار در این موقع است که آماده ارسال میشود.

 

 

۱-فشار مطلق

 

حسگر فشار ابسولوت یا مطلق قسمت دوم دیافراگم در خلاء قرار می گیرد و تغییر شکل آن دقیقاً به فشار اندازه گیری شده مرتبط می گردد.

 

۲- فشار نسبی

 

در حسگر فشار نسبی سمت دوم دیافراگم تحت فشار اتمسفر قرار می گیرد، بنابراین تغییر شکل آن به تفاوت میان فشار اندازه گیری شده و فشار اتمسفر یا محیط مرتبط می گردد.

 

۳- فشار تفاضلی

 

در فشار حسگر فشار تفاضلی برای هر سمت دیافراگم دو ورودی مجزا وجود دارد. پس تغییر شکل آن مربوط به تفاوت فشار میان این دو ورودی می شود.

 

قیمت سنسور فشار

 

قیمت سنسور فشار بسته به بزرگ و کوچک بودن آن متفاوت است.ضمن این که  آنلاین و حضوری نیز در قیمت آن اثر گذار است. همچنین دقت و حساس بودن این سنسورها در قیمت آن تاثیر گذار است. انواع تجهیزات فشار را در ادامه این طور می توان بیان کرد.

  • فشار مطلق یا سنسور

ما می توانیم این دستگاه را به عنوان سنسوری توصیف کنیم که فشار را نسبت به محفظه مرجع که یک خلاء است اندازه گیری می کند.

  • فشار سنج یا گیج

این نوع سنسور فشار، فشار را اندازه گیری می کند یا فشار را نسبت به فشار اتمسفر موجود در حال حاضر مقایسه می کند.

  • فشار خلاء یا سنسور

در این نوع دستگاه اندازه گیری فشار با توجه به خلاء انجام می شود

  • سیل دیافراگم یا گیج

در این نوع سنسورها اندازه گیری فشار با توجه به فشار ثابت انجام می شود

  • فشار دیفرانسیل یا ترانسمیتر
ادامه مطلب  آموزش خیاطی لباس بلوچی زنانه + دوخت لباس بلوچی مدل جدید

این نوع اندازه گیری زمانی انجام می شود که باید تفاوت بین دو فشار را تعیین

 

عوامل موثر در انتخاب سنسور فشار

 

ما باید ویژگی ماده ای را که در حال انجام است در نظر بگیریم مانند

شرایط محیطی سیستم

محدوده فشار فرآیند

ما باید یک سنسور فشار را با توجه به سطح دقت و حساسیت مورد نیاز برای آن فرآیند انتخاب کنیم.

  • فشار استاتیک

 

اگر سیال در حال حرکت نباشد یا مسدود شده باشد، فشار اعمال شده توسط آن سیال که در فضا حرکت نمی کند، فشار ساکن نامیده می شود.

  • فشار دینامیکی

 

فشاری که توسط یک سیال متحرک اعمال می شود، برعکس فشار استاتیکی است که فشار دینامیکی نامیده می شود.

 

انواع سنسور فشار

 

  • سنسور فشار (مکانیکی)

 

این نوع سنسور فشار را به نیرو تبدیل می کند و سپس این نیرو اندازه گیری می شود.

 

  • سنسور فشار (برق)

 

این سنسور فشار، فشار را به سیگنال الکتریکی آنالوگ تبدیل می کند و اندازه آن با فشار اعمال شده مطابقت دارد.

 

ترانسمیتر فشار - قیمت ترانسمیتر فشار-شرکت رهام آرون کنترل

 

ترانسمیتر فشار دستگاهی است که فشار در یک مایع، سیال خاص یا گاز را اندازه گیری می کند. پرشر ترانسمیتر معمولاً برای اندازه گیری فشار داخل ماشین آلات صنعتی به منظور هشدار دادن به کاربران قبل از وقوع فاجعه استفاده میشود. توجه داشته باشید که این نکته در ترانسمیتر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این دستگاه ها کاربردهای مختلف و متنوعی دارند که بیشتر آنها مربوط به کارهای صنعتی و خودروسازی هستند. این یعنی ترانسمیتر بر روی یک سیستم، که حتی ممکن است این سیستم موتور یک خودرو باشد، نصب میشود و وظیفه اندازه گیری فشار و اطلاع رسانی آن را بر عهده دارد. نحوه تشخیص فشار در ترانسمیتر فشار در سیستم و در فرآیندهای مختلف بسیار راحت است و از یک سیستم خاص به صورت ترکیبی از دو رنگ مختلف برای نشان دادن فشار تفاضلی استفاده میکنند. درحالیکه این ابزار شباهت بسیاری به گیج فشار دارند اما عملکرد آنها با یکدیگر متفاوت است و حضور ترانسمیترها در بسیاری از برنامه های کاربردی ضروری است. حتی در برخی موارد استفاده از پرشر ترانسمیتر برای فرایند نقشی حیاتی بر عهده می گیرد و می تواند برای کارکنان سیستم هم تاثیر گذار باشد.با وارد شدن به سایتهای مختلف می توانید اطلاعات زیادی راجع به این وسیله به دست آورید.ترانسمیتر فشار ویکا - فروش ترانسمیتر فشار ویکا-شرکت رهام آرون کنترل

ادامه مطلب  کشمش سبز قلمی کاشمر

 

در ابتدا  می خواهیم یک تعریف کلی از ترانسمیتر فشار ویکا داشته باشیم. این وسیله  یک ابزار برای اندازه گیری فشار و سپس گزارش آن به اتاق کنترل است. اصولا ترانسمیترها هم وظیفه اندازه گیری را بر عهده دارند و هم وظیفه انتقال نتیجه اندازه گیری. شرکت ویکا به عنوان یک شرکت آلمانی توانسته که این محصولات را با کیفیت بالایی وارد بازار کند و در حال حاضر در بیش از ۵۰ کشور دنیا دارای دفتر فروش مشخص است. پرشر ترانسمیتر ویکا می‌تواند کاربردهای مختلفی در حوزه صنعت داشته باشد و به همین دلیل تنوع بالایی برای این محصولات در نظر گرفته شده است.بطور کلی روال اندازه گیری و گزارش فشار در ترانسمیتر فشار ویکا و سنسور فشار ویکا به این صورت است که ابتدا فشار به کمک یک قسمت سنجش محاسبه می شود. این قسمت ممکن است لوله بوردون یا یک دیافراگم باشد که با توجه به میزان فشار تغییر حالت میدهد. این تغییر حالت به یک مبدل یا ترانسدیوسر انتقال داده می‌شود و در آنجا تبدیل به داده های الکترونیکی و دیجیتالی می شود. در نهایت نتایج به دست آمده به صورت تابعی از فشار هستند که ممکن است به صورت حرکت عقربه یا حتی داده های دیجیتال در یک نمایشگر باشند. اما از ترانسمیتر فشار ویکا چند مدل در بازار موجود است که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

  • ترانسمیتر فشار wika a10 
  • ترانسمیتر فشار wika s10
  • ترانسمیتر فشار wika s11
  • ترانسمیتر فشار wika s20
  • ترانسمیتر فشار wika o10

حتما ببینید

پذیرش و چاپ مقاله

پذیرش و چاپ مقاله

مدت زمان پذیرش و چاپ مقاله در نشریات معتبر به طور کامل به زمان داوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *