اقامتگاه بوم گردی نزدیک تهران، تجربه زندگی روستایی

اقامتگاه بوم گردی نزدیک تهران، تجربه زندگی روستایی

اقامتگاه بوم گردی نزدیک تهران، تجربه زندگی روستایی

امروزه همگی سخت مشغول به کار هستیم.هر روز ساعات زیادی را در سر کار به سر میبریم.آخر هفته ها برای ما حکم یک وثیقه برای آزادی از روتین هفتگی را دارد.بسیاری از ساکنین پایتخت به دنبال یک سفر یک روزه هستند تا از آلودگی ها و انرژی های منفی شهر دور شوند و به جنگل و کوه و دشت پناه ببرند.اما همیشه برایشان سوال است که:کجا برویم که خوش بگذرد.

تهرانی ها نام قزوین را شنیده اند اما هنوز از زیبایی های این استان با خبر نیستند.با ما در این مطلب همراه باشید تا یکی از زیباترین مکان های طبیعی استان قزوین را به شما معرفی کنیم.

الموت، نگینی در دل طبیعت بکر

روستای الموت یک روستای تاریخی و زیبا در استان قزوین است. این روستا در میان رشته کوه های البرز قرار دارد و از طبیعتی بکر و زیبا برخوردار است. الموت به دلیل اهمیت تاریخی خود به عنوان یکی از مناطق مهم اسماعیلیان، به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

در ادامه به معرفی چند تا از جاذبه های گردشگری استان الموت میپردازیم

قلعه الموت

قلعه الموت یکی از مهم ترین قلعه های نظامی در تاریخ ایران است. این قلعه در ارتفاع ۲۱۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و دارای موقعیت استراتژیک مهمی است. قلعه الموت در قرن ۱۱ میلادی توسط حسن صباح، رهبر فرقه اسماعیلیان، ساخته شد. قلعه از نظر نظامی بسیار مستحکم بود و تا قرن ۱۳ میلادی به عنوان مقر فرقه اسماعیلیان مورد استفاده قرار می گرفت.

دریاچه اوان

درياچه اوان در شهر و دهستان معلم كلايه از توابع بخش رودبار الموت استان قزوین واقع است. این دریاچه در نیمه شمالی الموت، در دامنه کوه خشچال، در فاصله ۷۵ کیلومتری شمال شرقی شهر قزوين و در میان چهار روستای اوان، ورین، زوار دشت و زر آباد استان قزوین قرار دارد. این دریاچه که به نگین الموت مشهور است یکی از زیبایی‌های این منطقه است که در کنار قلعه الموت از مهم‌ترین جاهای دیدنی قزوین به شمار می‌روند.

ادامه مطلب  موانع را کنار زدم و یک کارآفرین میلیاردر شدم

روستای کامان

روستای کامان از توابع بخش رودبار است که در مسیر جاده قزوین به الموت غربی و در دامنه کوه قراردارد. پس از پشت‌سر گذاشتن بوستان باراجین و روستای زرشک به دوراهی کامان خواهیدرسید ، در سر دوراهی از جاده اصلی خارج‌شده و بعد از طی ۲ کیلومتر به روستای کامان می‌رسید. سفر به روستای کامان سختی ندارد چون مسیر هموار است و فاصله زیادی با شهر قزوین ندارد.

روستای‌ کامان آب‌وهوای کوهستانی دارد و بالکن خانه‌های آن از چوب ساخته شده‌است.ترکیب بالکن خانه‌ها با گلدان شمعدانی جلوه زیبایی به شب‌های روستا می‌دهد.

اگر می‌خواهید از آلودگی و شلوغی شهر دور شوید و به یک مکان تمیز و بدون آلودگی صوتی بروید حتما سفر به روستای کامان را در لیست خود قراردهید. جمعیت این روستا دارای ۶۰ خانوار است که در فصل‌های بهار و تابستان به ۱۲۰ خانوار مهاجر نیز می‌رسد.

در نزدیکی روستای کامان معدن ذغال سنگ وجود دارد.مردم این روستا به زبان تاتی صحبت می‌کنند و شغل آن‌ها کشاورزی، کرباس و جوال‌بافی است ولی بخش زیادی از آن‌ها به کار باغداری مشغول بوده و عمده محصولات آن‌ها گیلاس، گردو و فندق است.دیگر محصولات این روستا شامل غلات، لوبیا و نخود است.

روستای الولک یک پیشنهاد بکر

 

روستای الولک یکی از جاهای دیدنی الموت است که به دلیل نزدیکی آن به شهر قزوین گردشگران زیادی را به خود جذب می‌‌کند. این روستا با شهر قزوین تقریبا ۱۰ دقیقه فاصله دارد و در خود مناطق دیدنی همچون مقبره سلطان ویس (سلطان قیس)، قلعه الولک، حمام قدیمی الولک و چشمه آب معدنی الولک را دارد. در واقع چیزی که این روستا را خاص کرده تا ما آن را به شما معرفی کنیم اقامتگاه بومگردی آن است. اگر با اقامتگاه بومگردی آشنایی ندارید هیچ اشکالی ندارد با ما همراه باشید تا اقامت گاه بوم گردی در قزوین را به شما معرفی کنیم.

ادامه مطلب  پیمانکاری شبکه های انتقال آب و فاضلاب

اقامتگاه بوم گردی چیست

حالا که درمورد بوم گردی، اندکی اطلاعات خود را بالا بردید، بد نیست در مورد اقامتگاه بوم گردی بدانید. اقامتگاه‌های بوم گردی برای پذیرایی از بوم گردان و البته مسافران علاقه‌مند به حفظ ویژگی‌های محیط ساخته می‌شوند. در این اقامتگاه‌ها سعی می‌شود تا کمترین آسیب به محیط وارد شودو مهمان‌ها تا حدودی با فرهنگ منطقه میزبان آشنا می‌شوند.

نکته‌ای جالب در مورد بعضی از اقامتگاه‌های بوم گردی در قزوین این است که به موارد بالا توجه بسیار ویژه‌ای کردند. البته، از آنجایی که اقامتگاه‌های بوم گردی در قزوین زیاد هستند، باید به دنبال اقامتگاه‌های بوم گردی برتر بگردید.

برای اداره اقامتگاه‌های بوم گردی، معمولا از افراد محلی کمک می‌گیرند تا به کمک آنها بتوانند ویژگی‌های فرهنگی-اجتماعی را بهتر به افراد منتقل کنند. تزئینات و ساختار اقامتگاه‌های بوم گردی نیز، تشابه زیادی با ویژگی‌های آن منطقه دارد و حتی غذاهای سرو شده در هر اقامتگاه باید شامل غذاهای محلی نیز باشد.

از فرصت‌هایی که اقامتگاه بوم گردی در اختیار مردم عادی قرار می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احیای ارزش‌های سنتی و بومی
  • توسعه پایدار گردشگری
  • کمک به اقتصاد محلی
  • حفاظت از محیط زیست

اقامتگاه‌های بوم گردی یک راه خوب برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و خانگی برای مردم بومی یک منطقه است.

اقامتگاه‌های بوم گردی، صرفا شبیه یک هتل که فقط برای اقامت هستند، نیستند. این اقامتگاه‌ها، به خودی‌خود می‌توانند به عنوان جاذبه گردشگری، توجه گردشگران را به خود جلب کنند. کسانی که می‌خواهند ساعاتی را دور از محل زندگی خود بگذرانند و در فرهنگ یک جامعه بومی غرق شوند، نکات زیادی در مورد یک روستا یاد بگیرند و حتی انرژی لازم برای ادامه فعالیت‌های خود را بدست بیاورند، می‌توانند با بازدید از یک اقامتگاه بوم گردی، همه موارد گفته‌شده را داشته باشند.

ادامه مطلب  چطور اثاثیه و کالا به ترکیه ارسال کنیم ؟

درباره اقامتگاه بومگردی اله بوم

اقامتگاه بومگردی اله بوم در روستای الولک قرار دارد. این اقامتگاه دارای چهار اتاق است که بعضی از اتاق‌های این مجموعه دارای تخت و برخی از آن‌ها فاقد تخت است. همچنین برای نفرات اضافه در هر اتاق، سرویس کف خواب هم فراهم شده‌است. دو اتاق از اتاق‌های اقامتگاه بومگردی اله بوم فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی در داخل اتاق هستند و سرویس بهداشتی مشترک و مخصوص این دو اتاق در بیرون قراردارد. در اتاق‌های دیگر این اقامتگاه سرویس بهداشتی اختصاصی، شامل حمام و توالت فرنگی است. سیستم گرمایش اتاق‌های اقامتگاه اله بوم شوفاژ است. یکی از محبوب‎‌ترین اتاق‌های این اقامتگاه اتاق قتره است. این اقامتگاه دارای غذاهای محلی خوشمزه است که برای دیدن آن‌ها می‌توانید به منو اله بوم مراجعه کنید.

 

قوانین اقامتگاه اله بوم

هر اقامتگاهی دارای قوانین خودش است، در ادامه قوانین اقامتگاه اله بوم را به شما می‌گوییم:

  • زمان خروج ساعت ۱۲:۰۰
  • پذیرش ۲۴ ساعته مهمان
  • الزام در همراه داشتن مدارک محرمیت
  • الزام در همراه داشتن کارت ملی
  • استعمال دخانیات ممنوع
  • داشتن حیوانات خانگی ممنوع
  • عدم پذیرش گروه‌های مجردی
  • اقامت رایگان برای کودکان کمتر از ۲ سال
  • ظرفیت اتاق‌ها ۲ تا ۸ نفر

رزرو اتاق

برای رزرو اتاق می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

آدرس سایت:  alleboom.ir

شماره تماس:  ۰۹۱۰۸۳۹۳۹۰۲   و   ۰۲۸۳۳۴۴۷۵۳۰

حتما ببینید

تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور

تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور

در دنیای امروز، با افزایش استفاده از خودروها، نیاز به خدمات پس از فروش و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *