یخ زدایی یخچال و فریزر
یخ زدایی یخچال و فریزر

۸ ترفند مهم برای افزایش طول عمر مفید یخچال و فریزر

۸ ترفند مهم برای افزایش طول عمر مفید یخچال و فریزر

دانستن اینکه یخچالی که خریداری کرده اید در حال خراب شدن است می تواند بسیار ناراحت کننده و استرس زا باشد. بدون شک دیدن غذای داغ، غذای فاسد و چکه آب برای هر خانه‌داری سخت است. در این شرایط باید با یک تعمیرکار برای تعمیر یخچال تماس بگیرید و پولی را که به سختی به دست آورده اید خرج کنید. این در حالی است که در بسیاری از موارد می توان از این مشکلات جلوگیری کرد. اگر نکاتی را رعایت کنید و به طور مرتب از یخچال خود نگهداری کنید، می توانید عمر دستگاه را افزایش دهید و از طرفی دیگر از افزایش قبض برق جلوگیری کنید. به همین دلیل در این مقاله شما را با برخی از بهترین ترفندها در این زمینه آشنا می کنیم.

۱٫ یخچال را در جای مناسبی قرار دهید

بسیاری از ما به محل قرارگیری یخچال توجه نمی کنیم. اگرچه ممکن است برخی از آشپزخانه ها فضایی برای یخچال داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که فضا لزوماً مکان مناسبی برای یخچال است. در ضمن اگر هنوز تصمیم به خرید بهترین مدل یخچال فریزر نگرفته اید، ابتدا به مکانی که برای آن در نظر گرفته اید توجه کنید.

بنابراین توصیه می شود یخچال را دور از اجاق گاز، دور از نور مستقیم خورشید و دور از دریچه های حرارتی قرار دهید زیرا گرما می تواند به یخچال آسیب برساند. همچنین برای اینکه یخچال به درستی کار کند آن را با فاصله کمی از دیوار قرار دهید تا هوا در این قسمت به گردش درآید و گرمای تولید شده توسط یخچال پخش شود.

ادامه مطلب  چگونه با خانواده خود خوش اخلاق باشیم؟

۲٫ کویل ها را جاروبرقی بکشید

تمیز کردن کویل یخچال

نکته مهم دیگر برای افزایش طول عمر یخچال توجه به کویل های دستگاه است. یکی از دلایلی که یخچال به خوبی خنک نمی شود این است که کویل ها با خاک و ذرات پوشیده شده اند و اجازه نمی دهند گرما آزاد شود. بنابراین برای اینکه کویل ها به درستی کار کنند و گرما تولید کنند، مهم است که کویل ها را جاروبرقی بکشیم. اگر این کار را دو بار در سال انجام دهید، می توانید عمر مفید یخچال و فریزر خود را افزایش دهید. کویل ها در زیر یا پشت یخچال قرار دارند و قبل از تمیز کردن آنها مهم است که دستگاه را از برق بکشید.

یخ زدایی یخچال و فریزر
یخ زدایی یخچال و فریزر

۳٫ درزگیر درب یخچال را تمیز کنید

اکثر مردم به درزگیر پلاستیکی درب یخچال توجهی ندارند. در ضمن خرابی این آب بندی می تواند باعث کار بیش از حد موتور یخچال شود. ذرات کثیفی و کثیفی به مرور زمان در ماشین لباسشویی گیر می کند و در نتیجه درب یخچال به درستی بسته نمی شود و هوا از داخل نشت می کند. بنابراین، این کار باعث می شود یخچال برای جبران دمای از دست رفته سخت تر کار کند. این امر نه تنها عمر دستگاه را کاهش می دهد بلکه مصرف برق را نیز افزایش می دهد.

۴٫ یخچال و فریزر را به درستی پر کنید

پر کردن بیش از حد یخچال می تواند از گردش موثر هوا در دستگاه جلوگیری کند. از طرفی خالی ماندن آن، حفظ دمای ثابت روی دستگاه را دشوار می کند. از طرفی سعی کنید بین وسایل داخل یخچال یا فریزر مقداری فاصله داشته باشید. همچنین همه چیز را روی هم قرار ندهید تا هوا به خوبی در یخچال گردش کند.

ادامه مطلب  چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟

۵٫ یخچال را تمیز نگه دارید

مهم است که یخچال خود را مرتباً تمیز کنید تا از تجمع باکتری و بو در داخل آن جلوگیری کنید. تمیز نگه داشتن دستگاه شما قطعا می تواند عمر آن را افزایش دهد. ابتدا از سالم بودن یخچال مطمئن شوید. حداقل یک بار در ماه، داخل یخچال را با آب گرم و صابون تمیز کنید تا از تجمع ذرات داخل دستگاه جلوگیری شود. همچنین اگر یخچال بوی بدی دارد، کافی است یک کاسه کوچک سرکه و آب لیمو را به مدت یک روز در یخچال روشن قرار دهید. این محلول بوی بد دستگاه را جذب می کند.

۶٫ در صورت لزوم ذوب کنید

یخ زدایی یخچال برای افزایش عمر یخچال

اگرچه امروزه اکثر یخچال ها و فریزرها بدون یخ زدگی هستند، اما همچنان استفاده از روش های یخ زدایی برای جلوگیری از ایجاد یخ زدگی در داخل دستگاه بسیار مهم است. یخ زدن باعث افزایش کار موتور یخچال و در نتیجه کاهش عمر دستگاه می شود. برای یخ زدایی، قبل از قرار دادن در یخچال یا فریزر اجازه دهید تا غذا تا دمای اتاق خنک شود و هرگز غذا را بدون درپوش نگهداری نکنید.

۷٫ از بازکردن بی مورد درب یخچال خودداری کنید

باز و بسته شدن مکرر درب یخچال می تواند فشار زیادی به یخچال وارد کند. همچنین سعی کنید از غذا خوردن جلوی درب یخچال در حالت باز خودداری کنید.

۸٫ یک سرویس سالانه انجام دهید

با یک بازرسی سالانه، می توانید مشکلات یخچال را در حالی که هنوز قابل تعمیر هستند، پیدا کنید. بنابراین هر سال برای هر گونه صداهای غیرمعمول مانند صدای جیغ یا جیغ چک کنید. این علائم ممکن است نشان دهنده مشکلات موتور، کمپرسور یا فن یخچال باشد.

ادامه مطلب  از بین بردن رسوب ضخیم کتری [ با 4 روش فوری]

همچنین دمای یخچال و فریزر را با استفاده از دماسنج کنترل کنید. این کار را چند روز ادامه دهید تا ببینید آیا دمای یخچال ثابت می ماند و با تنظیم ترموستات مطابقت دارد یا خیر. لبه های درب یخچال را نیز بررسی کنید تا ببینید آیا به درستی آب بندی شده اند یا خیر. ممکن است نیاز به تعویض درزگیر درب یخچال داشته باشید.

در نهایت، بهترین راه برای افزایش عمر مفید یخچال خود، فعال بودن است. رعایت نکات ذکر شده در این مقاله قطعا به شما کمک می کند تا عمر دستگاه خود را افزایش داده و از تعویض زودرس آن خلاص شوید. اینها راه‌های ساده‌ای هستند که به شما کمک می‌کنند هزینه‌های نگهداری لوازم خانگی خود را تا حد امکان کاهش دهید. بنابراین، آنها را به خاطر بسپارید و به اجرای آنها پایبند باشید.

حتما ببینید

خدمات پس از فروش رامفورد سرویس در حوزه ی نصب و تعمیر لوازم خانگی

خدمات پس از فروش رامفورد سرویس در حوزه ی نصب و تعمیر لوازم خانگی

رامفورد سرویس بدون اغراق یکی از بهترین ومعتبرترین مراکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *