از دیدگاه طراحی داخلی، چگونه می‌توان دیوارها را طراحی کرد؟

از دیدگاه طراحی داخلی، چگونه می‌توان دیوارها را طراحی کرد؟

هنگام تجهیز، تغییر دکوراسیون و یا حتی بازسازی خانه، تمرکز زیادی روی مبلمان، سبک و رنگی که باید داشته باشد، می کنیم، اغلب سبک و رنگ های خنثی را انتخاب می کنیم. در این جستجو، اغلب ما دیوارها را فراموش می کنیم و به سادگی تصمیم می گیریم سفید باقی بماند، با این تصور که رنگ سفید با همه چیز خوب است.

اما، در واقعیت، دیوارها یک عنصر اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی هستند، آنها می توانند هویت و تعریف را به یک خانه یا به سادگی به یک اتاق مجرد بدهند.
بنابراین انتخاب رنگ یا پوشش آنها نیاز به دقت و توجه خاصی دارد.

شخص طراح داخلی توجه خاصی به مطالعه و توسعه یک پروژه موقت با توجه به نیازها و سلایق شخصی کسانی که در خانه زندگی خواهند کرد، دارد و این امر برای ایجاد محیط های همسو و شخصی سازی شده با توجه به آن ضروری است. نیازها و سلایق کسانی که در آنجا زندگی می کنند.

یک دیوار را می توان به عنوان یک بوم خالی در نظر گرفت، بوم نقاشی که می توانید تصمیم بگیرید که به سادگی آن را خالی بگذارید، بنابراین در بسیاری از موارد معنای خاص خود را نیز دارد. یا می‌توانید رنگ‌آمیزی این بوم را انتخاب کنید یا حتی مواد پوششی بیشتری به متریال گچ‌کاری دیوار و در نتیجه متریال متفاوت اضافه کنید، با بازی با متریال‌های مختلف و رنگ‌های مختلف، حس مشخصی به محیط بدهید.

طراحی داخلی دیوارها

C:\Users\AE\Desktop\2198391284032940132-032.jpg

رنگ‌های انتخاب شده برای دیوارها تصوری را که فرد از یک اتاق دارد تغییر می‌دهد و آن را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از واقعیت به نظر می‌رساند. از این نظر، رنگ‌های روشن (مانند سفید یا بژ) توهم فضای بزرگ‌تری را در سطح ادراکی ایجاد می‌کنند و همچنین روشن‌تر هستند. به همین دلیل، برای اتاق‌های کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده شود و احتمالاً اگر می‌خواهید کمی رنگ اضافه کنید، می‌توانید دو سایه رنگ را به طور متناوب تغییر دهید: مثلاً با تقسیم دیوار به قسمت پایین و بالا. (به پیروی از مدل بوزری کلاسیک)، یا یکی دیگر از انتخاب های محبوب، دادن رنگ روشن یا پاستلی به یک دیوار اتاق است. با این حال، توصیه می کنیم همیشه سقف را سفید رنگ کنید تا احساس ارتفاع بیشتری به اتاق بدهید. در واقع، رنگ تیره توهم ادراکی یک سقف پایین تر را ایجاد می کند.

ادامه مطلب  وزن مخصوص پوکه معدنی و تاثیرات آن بر ساختمان سازی

بدیهی است که برای انتخاب رنگ دیوارها باید مبلمان را نیز در نظر گرفت تا مبلمان و دیوارها با یکدیگر مطابقت داشته باشند و محیط کلی یکنواخت باشد.

بر اساس سبک دکوراسیون خانه می توان انواع مختلفی از رنگ دیوار را انتخاب کرد. به عنوان مثال، برای سبک کلاسیک و مبلمان چوبی، استفاده از رنگ های گرم مانند زرد یا نارنجی روشن توصیه می شود، در حالی که برای مبلمان مدرن و مینیمال، انتخاب می تواند بسیار گسترده تر باشد و می توانید رنگ های تیره را انتخاب کنید. به عنوان مثال خاکستری یا سیاه آنتراسیت، یا رنگ های روشن مانند سبز یا قرمز.

اگر می‌خواهید با رنگ جرأت داشته باشید، می‌توانید از رنگ‌های تیره و رنگ‌های تند روی دیوارها استفاده کنید که با استفاده درست و همراه با نورپردازی صحیح، می‌توانند محیط را مشخص کنند و یک مبلمان خاص در خانه را برجسته کنند. این به شما امکان می دهد عناصر خاص مبلمان را نیز برجسته کنید، شاید با رنگ های روشن، کنتراست جالبی ایجاد کنید.

C:\Users\AE\Desktop\9238493241029384.jpg

یک انتخاب بسیار محبوب برای طراحی دیوار در سال‌های اخیر ایجاد افکت تخته سیاه بر روی دیوارها (به ویژه در آشپزخانه) است تا با نوشته‌ها و نقاشی‌هایی که مستقیماً توسط کسانی که در خانه زندگی می‌کنند و با استفاده از رنگ‌های رنگی ساخته شده‌اند، آن‌ها را قابل شخصی‌سازی و به‌طور مداوم «تغییرپذیر» کنیم. گچ هایی که به شما اجازه می دهند خلاقیت همه را بیان کنید و با دیوارهای خانه تعامل داشته باشید.

امروزه، شرکت‌های مهم مبلمان، مانند دیزل، اسکاولینی و اسمگ، مبلمانی با سطوح جلوه‌دار تخته سیاه تولید می‌کنند که می‌توانید روی آن‌ها بنویسید: از درب آشپزخانه گرفته تا لامپ یا یخچال. بنابراین، نه تنها دیوارها، بلکه اثاثیه نیز می توانند به سفارشی سازی دکوراسیون کمک کنند.

ادامه مطلب  ترفندهای راه اندازی پکیج در حالت زمستانه

یکی دیگر از پوشش‌های خاص که برای شخصی‌سازی دیوارها باید در نظر گرفته شود، کاغذ دیواری است که امروزه مواد آن نصب و برداشتن آن را ساده می‌کند تا در صورت خسته شدن به مرور زمان تغییرات آسانی را ممکن کند (مثلاً پارچه‌های نبافته). علاوه بر این، کاغذ دیواری های معاصر امکان انتخاب گسترده ای از الگوها، رنگ ها و پرداخت ها را فراهم می کند: امکان شخصی سازی آنها از طریق چاپ دیجیتال وجود دارد که به شما امکان می دهد راه حل های بی نهایت ایجاد کنید و تصاویر شخصی را به دیوارها منتقل کنید: عکس ها، طرح ها یا تصاویر. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌هایی با مضمون منظره ایجاد کنید.

فن آوری های جدید و مواد جدید اجازه می دهد تا کاغذ دیواری را حتی در محیط های “مرطوب” مانند حمام استفاده کنید، زیرا دیوارپوش های ضد آب خاصی وجود دارد که برای پوشاندن دیوارها نیز مناسب است.

بنابراین ایجاد محیط های راحت و شخصی با شخصیتی کاملاً مشخص نیاز به توجه خاصی به هر عنصر دارد.

منبع: wall decoration houzz

حتما ببینید

تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور

تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور

در دنیای امروز، با افزایش استفاده از خودروها، نیاز به خدمات پس از فروش و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *