آیا می‌توان انواع فرش‌ها در منزل به روش قالیشویی‌ها شست و شو داد؟2

آیا می‌توان انواع فرش‌ها در منزل به روش قالیشویی‌ها شست و شو داد؟

آیا می‌توان انواع فرش‌ها در منزل به روش قالیشویی‌ها شست و شو داد؟

یکی از مهمترین قسمت‌های هر خانه‌ای فرش‌ها هستند. به همین دلیل تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون منازل دارند و زیبایی و جلوه زیادی به فضای خانه شما می‌دهند، اما از آنجایی که فرش‌ها معمولاً در زیر پا قرار می‌گیرند و رفت و آمد بر روی آنان زیاد است، به همین علت بعد از مدتی انواع آلودگی‌ها را به خود جذب کرده و کثیف می‌شوند. پس برای آنکه بتوانید همواره فرش‌های تمیزی داشته باشید و همچنین برای طولانی مدت از فرش‌های خود استفاده کنید، حتماً باید شستشوی دوره‌ای را جز دستور کار خود قرار دهید.

شما برای این کار می‌توانید خودتان در منزل دست به کار شوید، اما بهتر است قبل از انجام فرایند شستشو، با نحوه انجام دقیق آن آشنایی داشته باشید. ما در ادامه مقاله قصد داریم در ارتباط با چگونگی شستن انواع فرش آن هم در خانه، نکاتی را برای شما بیان کنیم. برای آگاهی از این نکات ما را در ادامه مقاله همراهی کنید. همچنین اگر قصد دارید خیال خود را از شستن فرش راحت سازید، بهتر است از مراکز قالیشویی کمک بگیرید. اگر در مجیدیه ساکن هستید برای انتخاب معتبرترین مرکز قالیشویی مجیدیه، پیشنهاد می‌شود سری به فضای وب بزنید و با اندکی جستجو، لیستی از بهترین و با کیفیت‌ترین مراکز قالیشویی در مجیدیه را در اختیار خواهید داشت.

چگونه فرش را در منزل شستشو دهیم؟

ذرات گرد و غبار موجود در هوا، یکی از عوامل دائمی آلودگی فرش‌ها هستند. البته علاوه بر ذرات گرد و غبار یکی دیگر از عوامل آلودگی فرش‌ها لکه‌ها هستند. پس حتما باید به فکر شستن آن‌ها باشید. حتی آلودگی‌های فرش زمانی که فرشتان زمینه روشن داشته باشد بیشتر نمایان خواهد شد. پس حتما باید حواستان به شست و شوی دوره‌ای فرشتان باشد. علت تاکید ما بر این موضوع آن است که آلودگی‌ها، هر چه بیشتر روی سطح فرش باقی بمانند، علاوه بر اینکه جلوه و زیبایی فرش را از بین می‌برند، کیفیت و ماندگاری الیاف فرش را نیز پایین می‌آورد.

ادامه مطلب  چگونه موی سگ را از روی فرش جمع کنیم؟

این موضوع زمانی حساس‌تر می‌شود که فرش‌های شما دارای زمینه روشن باشد. درواقع شستن این نوع فرش‌ها چالش بیشتری به همراه خواهد داشت. به همین علت پیشنهاد می‌شود که حتما از مراکز معتبر کمک بگیرید. اگر در نارمک ساکن هستید، برای استفاده از مراکز قالیشویی نارمک می‌توانید وارد فضای وب شده و از این طریق لیستی از مراکز معتبر در این منطقه بدست آورید و درنهایت به دلخواه یکی از مراکز را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید. در ادامه به نحوه شستن فرش در منزل خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

نحوه شستن فرش در خانه

چه فرش شما ماشینی باشد و چه دستباف، حتما باید اصول درست شستن آن‌ها را بدانید تا در صورت شستن آن‌ها در منزل بتوانید سلامت فرش‌های خود را حفظ کنید. یکی از مهمترین نکات برای شستن فرش، آن است که ابتدا تلاش کنید ذرات گرد و غبار و آلودگی‌های سطحی فرش را از روی آن پاک کنید، چراکه در غیر اینصورت به هنگام شست و شو، ذرات گرد و غبار به عمق بافت فرش نفوذ می‌کنند و درنهایت باعث پوسیدگی آن می‌شوند. علاوه بر این، محیط برای رشد حشراتی مانند بید فراهم می‌شود و در صورت بیدزدگی، احتمال از بین رفتن فرش آن هم به طور کامل افزایش می‌یابد. پس حتما پیش از شست و شو تلاش کنید با استفاده از جاروبرقی، آلودگی‌های سطحی را از روی فرش خود پاک کنید.

حال برای آنکه فرایند شست و شو را آغاز کنید، بهتر است فرش خود را بر روی یک سطح شیب دار پهن کنید و سپس آن را با استفاده از آب سرد خیس کنید. همچنین لازم به ذکر است حتماً از مواد شوینده با نام تجاری معتبر برای شستن فرش خود استفاده کنید. اگر فرش شما دستباف است، بهتر است حتماً قبل از شروع فرایند شستشو تست رنگ را انجام دهید. برای این کار باید یک دستمال سفید رنگ تهیه کنید و سپس آن را به مقداری آب آغشته کرده و محکم بر روی قسمت گوشه‌ای فرش خود بکشید. اگر رنگ فرش بر روی دستمال سفید رنگ باقی ماند، نشان دهنده این است که فرش شما رنگ پس می‌دهد و بهتر است برای شستن آن حتماً از مراکز قالیشویی معتبر بهره گیرید. در غیر این صورت می‌توانید عملیات شستشو را خودتان در خانه آغاز کنید.

ادامه مطلب  بهترین روش برای رفع بوی روغن از لباس

برای شستن فرش خود بهتر است یک برس یا فرچه نرم تهیه کنید و حتماً حواستان باشد که فرچه را محکم بر روی الیاف فرش نکشید، زیرا امکان دارد در صورت انجام این کار به الیاف فرش شما آسیب وارد شود. نکته دیگر برای شستن فرش در منزل آن است که هرگز از آب گرم برای شستن فرش خود استفاده نکنید، و حتماً حواستان باشد که در آخر با استفاده از پارو تلاش کنید تا تمامی آب باقی‌مانده در بافت فرش را از آن خارج کنید. درنهایت بعد از پارو کشیدن، فرش را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. البته برای خشک شدن فرش آن را در زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا باعث رنگ پریدگی فرشتان خواهد شد. درنهایت که فرشتان به طور کامل خشک شد، بهتر است برای آنکه الیاف آن به حالت طبیعی بازگردند، فرش را در جهت خواب جارو بکشید.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با شستن فرش در منزل نکاتی را بیان کرده و توضیحاتی را نیز برایتان بیان کنیم، تا اگر شما هم قصد دارید فرش خود را در منزل شست و شو دهید، در ارتباط با این موضوع اطلاعات بیشتری داشته و بتوانید کار شست و شوی فرش خود را به راحتی انجام دهید، اما اگر فرش شما از نوع دستباف است، کار شستشوی آن‌ها سخت‌تر خواهد شد، پس بهتر است برای شستن آن‌ها از مراکز قالیشویی معتبر منطقه سکونت خود کمک بگیرید. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برای شما مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

ادامه مطلب  چگونه لکه وایتکس را از روی لباس مشکی پاک کنیم؟

 

حتما ببینید

آیا آب چرم را خراب میکند

آیا آب چرم را خراب میکند؟

فرقی نمی‌کند هنگام غذا خوردن، آب روی محصول چرمی شما بریزد، در هوای بارانی پوستتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *